Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Занима ме да ли је тачан полазак воза из Раковице за Овчу у 6:39 суботом и да ли иде?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Јуче на релацији овча батајница саобраћао је воз у ком су у једном вагону билу поломљени сви наслони за главу. На тим местума остали си оштри комади зарђалог гвожђа, замало да поцепам јакну. Ако се не дај Боже неко посече може слободно да прими антитетанус.
 
Kako me Pančevački most neodoljivo podseća na berlinsku S-bahn stanicu Treptower Park.
 
Screenshot 2022-10-30 173833.png

Izvor: Zvanična FB stranica političke stranke ZAJEDNO

Zašto BG voz ne ide do Pančeva: Pruga nova, ali građani već deceniju moraju autobusom​

Nezadovoljstvo pančevačkih studenata zbog poskupljenja autobuskih karata do Beograda, ponovo je u žižu interesovanja javnosti vratilo ideju da se uspostavi direktna železnička linija između Beograda i Pančeva, koja bi funkcionisala putem “BG voza”, odnosno železnice pod ingerencijom uprave glavnog grada Srbije.

Privatni prevoznik Pantrasport, koji saobraća između Pančeva i Beograda, promenio je svoj cenovnik pa se mesečna studentska karta, koja je dosad koštala 2.400 dinara, sada naplaćuje 5.500 dinara, a studentska obična povratna karta, koja je koštala 300 dinara, sada košta 400 dinara.

Taj prevoznik saopštio je da je od 25. oktobra došlo do povećanja cena karata zbog toga što je grad Pančevo “prekinuo regresiranje studentskih i đačkih karata na toj međumesnoj liniji”. Gradska uprava je to pak demantovala uz tvrdnju da izdvaja sredstva za subvencionisanje karata za 290 studenata.



U javnosti se mogu čuti komentari da bi problem studenata iz Pančeva koji dolaze u Beograd mogao biti rešen produženjem linije “BG voza”, jer bi tako mogli da se do svojih fakulteta prevoze znatno jeftinije, ali da se to ne dešava “kako bi se omogućio monoploski položaj autobuskih prevoznika i linijskih taksi vozila”.

Za takve “čaršijske” tvrdnje nema dokaza, ali ono što je tačno je da direktne železničke veze, odnosno mogućnosti jeftinog prevoza između Beograda i Pančeva nema već desetak godina, a da nadležni ne daju jasan odgovor zbog čega je to tako.

Naime, sve do 2010. godine postojala je linija između Beograda do Pančeva koja je kroz sistem “Beovoza” funkcionisala kao prigradska linija pod ingerecijom Železnice Srbije. U međuvremenu je došlo do ukidanja “Beovoza” zbog nerentabilnosti ali i rekonstrukcije beogradskog Pančevačkog mosta (kada je reč o toj liniji) i između glavnog grada Srbije i Pančeva od tada nema direktne železničke linije.

Dok je postojao “Beovoz” veza sa Beogradom formirana je na relaciji Pančevački most – Pančevo.


U međuvremenu, 2010. godine je pokrenuta beogradska gradska železnica “BG voz”, pod ingerencijom Skupštine grada Beograda, koja saobraća do Ovče.

To znači da Pančevci železnicom mogu da dođu do Beograda tako što dođu do Ovče odakle presedanjem na BG voz mogu da dođu do centra Beograda. To znatno komplikuje situaciju i odvraća veliki broj putnika od korišćenja železnice.

U aprilu 2016. godine Siniša Mali, tadašnji gradonačelnik Beograda, najavio je mogućnost da se linija BG voza produži do Pančeva, što bi faktčki značilo vraćanje nekadašnje liniji “Beovoza” ali se to ipak nije dogodilo ni šest godina kasnije.

Stručna javnost smatra da je to greška kao i da ne postoje ni ekonomski ni pravni razlozi da se nešto tako ne desi jer bi bilo izuzetno korisno kako za rasterećenje drumskog transporta i tako i za zaštitu životne sredine.

Moguća isplativost putovanja vozom Beograd – Pančevo, po rečima arhitekte Mahmuda Bušatlije, ne bi bila samo u prodaji karata.

Voz do Pančeva bi smanjio gužve na putevima, a samim tim i zagađenost vazduha.


„Moramo da naučimo da razmišljamo o troškovima, ali i da nije bitno samo da voz postoji, već i kako se održava. Trebalo bi kroz cenu karte stimulisati građane da koriste voz. Isplativije bi bilo ići vozom nego automobilom i plaćati gorivo. Ali bitno je da ti vozovi budu dobri, da vreme koje neko provede u putu u vozu može da iskoristi za neki svoj posao, da vožnja bude udobna“, naglašava Bušatlija.

Ekonomista Milan R. Kovačević kaže da bi se svako trebalo u većoj meri vratiti železnici. Po njegovim rečima to bi „zemljištu donelo veću vrednost“.

– Trebalo bi obnoviti železnički saobraćaj, i za putnike i za transport – navodi naš sagovornik.

S obzirom na to da je 2017. godine pruga Beograd – Pančevo u potpunosti rekonstruisana protivno je svakoj logici da ne postoji direktna veza železnicom između Beograda i Pančeva i kako „Beovoza“ više nema, ne postoji nijedan razlog da „BG voz“ ne saobraća do Pančeva, smatra i advokat Branko Pavlović.

– U pravnom smislu ne postoje bilo kakve prepreke da beogradska gradska železnica ima liniju do drugog grada, poput Pančeva. Jednostavno, sve se to rešava dogovorom dve gradske uprave. Čak i kada Pančevo iz nekog razloga ne bi želelo finansijski da učestvuje u tom projektu, rukovodstvu Beograda bi se isplatilo i to da sve samo finansira. Troškovi bi se pokrili iz karte koju bi plaćali putnici kojih bi sigurno bilo, a smanjilo bi se zagađenje životne okoline i gužve na Pančevačkom mostu – zaključuje naš sagovornik.
Izvor:
 
Poslednja izmena:
зато што Панчево неће да плати БГВ. а о томе се Х пута причало на овој теми, само треба мало прекопати
 
Нек пусти онда ЖС обичан воз, биће путника и за њега. Земун-Тошин бунар-Нови Београд-Београд центар-Карађорђев парк-Вуков споменик-Панчевачки мост-Панчево главна-Панчево варош-Панчево стрелиште-Панчево Војловица и обрнуто. Ред вожње прилагођен радном времену и настави.
 
зато што Панчево неће да плати БГВ. а о томе се Х пута причало на овој теми, само треба мало прекопати
Zašto? Kako ih naterati ako su oni (Uprava grada) problem?

Takođe, ako neko može, neka pinuje objavu o tome koliko bi bili popunjeni kapaciteti voza. Ukoliko takva ne postoji, da li neko stručniji može da da mišljenje vezano za konkretan problem.

Laički gledano, ja ovde vidim samo prednosti ponovnog povezivanja BG i Pančeva BG: vozom, ali ogradjujem se pa kažem laički.
 
Zašto? Kako ih naterati ako su oni (Uprava grada) problem?

Takođe, ako neko može, neka pinuje objavu o tome koliko bi bili popunjeni kapaciteti voza. Ukoliko takva ne postoji, da li neko stručniji može da da mišljenje vezano za konkretan problem.

Laički gledano, ja ovde vidim samo prednosti ponovnog povezivanja BG i Pančeva BG: vozom, ali ogradjujem se pa kažem laički.

грађани Панчева могу да имају само користи од уласка у систем БГВ-а, можда чак и Бусплуса. али, одређене структуре и њима блиска каста нема користи од нечега тако. и не могу се натерати никако. и није то скорашњи проблем, већ то вуче још од онда када је покренут БГВ 2010. и завршена пруга за Панчево 2012. године
 
Zašto? Kako ih naterati ako su oni (Uprava grada) problem?​
Izlaskom na izbore i glasanjem za opoziciju, odnosno protiv ovih sa kojima nisi zadovoljan, a ne sedenjem u toplini doma svoga i govorenjem kako nemaš za koga da glasaš.
Pancevo bi trebalo administrativno pripojiti Beogradu odnosno jer je on deo metropolitan area Beograda koliko god on istorijski gledano bio zaseban grad.​
Није нужно да буде део Београда да би имали заједнички јавни превоз. Целу причу гуши политика. Пре је то функционисало.​
Jedno kratko vreme je Pančevo bilo deo Beograda, ali to nije toliko ni bitno, zato što imamo primere po Zapadu (najviše), gde je po nekoliko gradova sa zasebnim institucijama, a zajedničkim gradskim prevozom. Tako bi moglo i sa Beogradom i okolinom. Pančevo, Banovci, Stara i Nova pazova, Kupinovo i ostali koji gravitiraju ka Beogradu, da imaju zajednički prevoz i tarifni sistem, gde bi lokalne linije bile posebne tarifne zone, a linije koje idu do nekog od Beogradskih naselja, da se integrišu u, recimo 5 zonu, bez dodatnog naplaćivanja za rad linije van BUS PLUS sistema.​
 
грађани Панчева могу да имају само користи од уласка у систем БГВ-а, можда чак и Бусплуса. али, одређене структуре и њима блиска каста нема користи од нечега тако. и не могу се натерати никако. и није то скорашњи проблем, већ то вуче још од онда када је покренут БГВ 2010. и завршена пруга за Панчево 2012. године
У суштини и Београду би добро дошло да се Пантранспорт укључи у његов јавни превоз и растерети делом аутобуске оператере, а и Пантранспорт би зарадио лепо.
 
Za početak neka nabave šinobus od Pančevo - Vojlovica do Pančevačkog mosta i "svi zadovoljni", neka ide na 15 minuta i da vidiš lepote, a kada budu videli isplativost (koja je neupitna) odmah ima da umesto do ovče produže do stanice Pančevo -Vojlovica
sinobus.jpg
 
Izlaskom na izbore i glasanjem za opoziciju, odnosno protiv ovih sa kojima nisi zadovoljan, a ne sedenjem u toplini doma svoga i govorenjem kako nemaš za koga da glasaš.​

Jel ok da prestanemo sa ovim pasivno agresivnim komentarima vezanim za glasanje, makar na forumu. Iako se apsolutno slažem sa tvojim komentarom, on apsolutno ništa ne znači u grupi ljudi na forumu koji se većinski sastoji od "istomišljenika" na tu temu. " izadji na izbore i glasaj" jeste rešenje, ali jel imate neku konkretniju ideju kako aktivirati "neutralnu" većinu da se zainteresuju za konkretno pitanje veze BG i PA vozom i da se zapitaju: Ej, a što se ja svaki dan cimam u busu, divljem kombiju itd. kad bih mogao vozom da idem?
 
Zašto? Kako ih naterati ako su oni (Uprava grada) problem?
Može ih naterati jedino ulica, tako je bilo i sa Korona zatvaranjem i Rio Tintom.

Kada bi svakog dana više hiljada pančevaca protestvovalo ispred gradske uprave zato što ih njihov grad prisiljava da plaćaju višestruko skuplji autobus do BG samo zato da bi lopuže Andrej Vučić i Branko Malović napunile svoje džepove iz kase Pantransporta, grad bi morao da im popusti, i da pristane da plaća barem 5-6 polazaka od Vojlovice do Prokopa ili Zemuna. A normalno bi bilo da postoji desetak vozova dnevno na toj relaciji.

Kad god se menja godišnji red vožnje, oni iznova obećaju da će Pančevo "uskoro" dobiti BG Voz, i nikad od toga ne bude ništa, vide da se narod ne buni niti pamti njihova obećanja, i zato im je najlakše da samo nastave da ga pljačkaju.


Teško je i izbrojati sva lažna obećanja vezana sa produženje BG Voza do Pančeva. A pošto dvokolosečna i remontovana pruga tu postoji već 10 godina, ništa novo ne mora da se gradi, teretni vozovi su odskoro prebačeni na novosadsku prugu i više ne stvaraju gužvu na deonici BG-PA, jedini razlog zašto Pančevo i dalje nema BG Voz je legalizovana pljačka naprdnog klana koji stoji iza preduzeća Pantransport. Ali građani ćute i trpe da koriste 3 puta skuplji, sporiji i neudobniji autobuski prevoz(i ne samo to), pa što ih onda ne bi pljačkali?
 
@Al pacacino

Nažalost, teško će se ljudi motivisati, govorim generalno, za bilo šta, zato što, čak i ovde ima članova, koji veruju da ništa ne može da se promeni, i da treba da se pomire sa tužnom sudbinom. Bilo je protesta vezano za koronu, pa se situacija smirila i nije se više ponavljala, dok je sa Rio Tintom bio "buknuo" požar, koji je vlast uspešno rešila, a da suštinski ništa nije promenila, jer je stanje na terenu ostalo nepromenjeno. Sada se sve više baziraju na taktici pravljenja što više "Rio Tinto" situacija po Srbiji i tako "razbiju" formaciju ljudi koji protestvuju na grupe koje mogu lokalne snage da zaustave. Ja lično verujem da se može postići nešto ako se digne glas, ima primera, čak i ovde na forumu, uključujući i moju malenkost, iako ima i ovde onih koji se ne slažu sa time. Takođe verujem da italijanski model gde se u kratkom vremenskom periodu izmenjalo 7 - 8 različitih političkih opcija, dok nisu dobili onu sa kojom su bili zadovolji u dovoljnoj meri. Bilo jena drugim mestima pitanja vezano za gradski prevoz, pa kad kažem ljudima da je potrebno da se oni lokalno organizuju i na koji način to mogu da probaju da postignu, da to ima veću težinu nego kada neko sa strane uradi sve umesto njih, ili dam konkretan odgovor zašto neka linija ima probleme, oni se naljute, kao da sam ih uvredio. Da je nekome baš mnogo stalo do veze Pančevo - Beograd BG: vozom, krenuo bi u ozbiljniju akciju.
 
BG Voz.

Apsurd je da BG Voz ide do Ovče, koja je selo od 3000 stanovnika, a ne ide još par kilometara dalje do Pančeva, koji je grad od 80000 stanovnika. Samo zato što je Ovča formalno deo Grada Beograda, a Pančevo nije. A pravi razlog je firma Pantransport, koja praktično monopolski obavlja prevoz na relaciji BG-PA, i koju drži SNS mafija i bratija :kum:
 
зато што Панчево неће да плати БГВ. а о томе се Х пута причало на овој теми, само треба мало прекопати
На жалост, математика и економија, чак и на нивоу микроекономије, немилосрдно обарају ово као аргумент. Од Овче до Панчево главна има +/-8 километара. Град наплаћује по километру БГ:ВОЗ +/-800 динара по киометру, а од Крњача Мост до Овче имамо 54 пари празних возова дневно, а од Крњача мост до Панчевачког моста су у најбољем случају полупопуњени.

Са ценом карте 100 динара у зони ИТС+П без повластица, 30-40 динара би били додатни трошкови за дистрибутивно кретање (типа трамвај Карађорђев парк-Вождовац итд.) Односно (8*800*2)/(100-40)=214=107+107 путника за полазак да би буџет Београда био на нули, а све преко тога је у плусу. Панчево главна је потпуно ограђена, и могућ је затворен систем наплате, где без карте не можеш ни да уђеш ни да изађеш. Слично је са Пазовом. Транспортна тражња са садашњом малтенебезжелезничкој понудом је реда величине 1000-2000 путника Београд-Панчево на са у једном смеру преко целог дана. Значи да воз који би повукао тек 10% тражње са таквим ценама би повукао профит у буџет Београда!
 
Више пута сам писао, а поновићу опет: линије за Панчево и Пазову, и аутобуске, и потенцијалне железничке, доносе профит. Њих уопште не треба разматрати из перспективе субвенционисања, јер су тржишно (не само транспортно и друштвено) оправдане. Док год је наплата изнад 99%, као што је сада у Ласти или Пантранспорту, све је ок. Оно што растура тај концепт (и за аутобуске и железничке линије) је да се примени катастрофални систем наплате који тренутно влада у Београду, чиме би профитабилне линије постале инстант губиташи. Тај проблем прво треба решити.
 
Судећи по овом што сам прочитао од Карла, али и од Неограниченог, испада да би се Београду ИСПЛАТИЛО да вози Панчевце?
 
Београд-Панчево је некада била најисплативија линија АТП Панчево. Беовоз је својвремено имао одвојен подрачун, а захваљујући линији за Панчево је успевао да буде профитабилан неких година, упркос линији Ресник-Пазова са јако мало путника, и одржавања на силу равномерног реда вожње од 4 ујутру до 23 увече. Ка Пазови имамо попуњеност у оба смера у вршним сатима, али ка Панчеву смо имали преко целог дана.

Затворени систем наплате већ имамо на неколико станица. Можемо га направити на свим или скоро свим градским станицама, у Новој Пазови, Панчево главна и Панчево варош за почетак. Сада правимо губитак са слабо попуњеним возовима за Ресник и Овчу, у смислу превеликих некоришћених ресурса. Наравно, то је везано са (не) инеграцијом фидер линијама, неформирањем зона планске градње везане за приградску железницу итд.
 
Хе, хе, фидер линије у режији пантранспорта... Могу само да замислим. АТП се никада није тиме бавио и колико питање десило да воз стаје а градски аутобус одлази. У време кризе док је АТП ван вршних часова возио само до малог раја, никад, али никад се није десило да је дошао пре 108 , а увек када 108 већ оде или видиш како дими криви Икарбус док се лагано претвара у тачку на хоризонту. А ти стојиш следећих сат времена на ветру, киши, и избирујеш кад ће нова 108 (а вероватно управо та) да се врати и покупи те...
 
Vrh