Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

И од Ласте краду такође,видео сам 7264 паркиран на Новом Београду.
 
Nema drugog razloga zašto je Strela 6 meseci ranije registrovala svoja nova vozila za poteze 100 i 700, osim da prevozi naprednjačke botove.
 
Почев од понедељка 13. маја, мења се траса линија ЈЛПП бр. 612 и 703 и преусмерава на саобраћајницу T7 уз насеље Дунавски вирови, Нова Галеника.

У Дунавским вировима је изграђено 1.000 станова за припаднике служби безбедности и бивше припаднике ових служби у осам издвојених вишеспратних објеката. У протеклом периоду највећи број изграђених стамбених објеката је усељен, док је Општина Земун у разговору са станарима овог насеља иницирала захтев за побољшање јавног превоз у зони насеља.

Сагледавањем тренутне мреже линија јавног превоза, одлучено је да постојеће линије бр. 612 и 703 промене трасе и преусмере се на саобраћајницу Т7 уз насеље Дунавски вирови. На наведени начин, понуда јавног превоза је побољшана и корисницима јавног превоз омогућено да користе и линије које их додатно повезују са Новим Београдом и Земуном:​
  • 612 Нови Београд /Павиљони/ - Нова Галеника;​
  • 703 Земун /Кеј ослобођења/ – Батајница ЖС – Угриновци.​
Просечан интервал наиласка возила јавног превоза у зони насеља у периодима вршног оптерећења сада ће уместо 12 бити 6-7 минута.

Изграђене су и два нова аутобуска стајалишта у зони раскрснице и улаза у насеље „Дунавски вирови“ на којој се у постојећем стању налазе обележени пешачки прелази, чиме је коришћење линија јавног превоза максимално приближено уз омогућавање регулисаног прилаза путника.

Тренутно је у „Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда“ Ј.П. у току припрема техничке документације за семафоризацију наведене раскрснице улица: саобраћајница T7, Емилије Јакшић и Дунавски вирови, док је планском документацијом предвиђена и изградња нове аутобуске окретнице на парцели уз трговински објекат у изградњи, када ће додатно бити побољшана услуга јавним превозом продужењем других линија ЈЛПП.

vest-212-yL9jeJmSrK1BHJgGReb8nZiMByIxDiXN5LMAitgC.jpg


 
Kod SIVa prekoputa Srbija suma ka Antifasisticke borbe , zuta i dozuta traka zauzete malo.
IMG_20240513_073205519.jpg
 
Na 307 bez ijednog polaska od 16:50-17:40, Higer 3455 koji je ušao u Vinču i trebao da stigne u Vinču je samo stao kod Babinog luga kod ulaska u Vinču i najverovatnije se pokvario. U proseku idu autobusi na svakih 25 minuta i gsp-u ne pada na pamet da pošalje još neko vozilo bar dok traju radovi. Sad jedva čekam dan da ove Higer kante ne vidim više nikad na liniji, kao i gsp.
 
Danas privatnik na Pobusani ponedeljak zarobio narod na Orlovači. 502 puni, 531 i 532 svraćali u smeru ka Rušnju ali 533 se nije pojavljivao otkad smo izašli iz 531, sve dok nije došla nova Kobra sa "zaglavljenim" grejanjem (neispravan, najverovatnije prekomanda). Napunio se ko 53 na Zelenjaku.

BG plus prikazuje "nema polazaka", 531 i 532 u oba smera bez devijacije do groblja.

Kažu ljudi da je prevoz kao u doba sankcija (i komunizma, iako danas nema nijednog). Još da se sete za koga (ni)su skoro glasali.

I ajde da je to samo danas, ali pre neki dan sam izvisio kod Ikee jedno pola sata sa Grcima, Turcima, Rusima i Portugalcima (teška sramota pred tolikim svetom). BMC s šačicom sedišta prepun već na terminusu, a inače nije mi to prvi put ove godine, niti je tako bilo samo na 70. Ka gradu je ispred njega prošla prepuna Temsa na 461, poput Otokara prigradskog na 560.

Mislim BMC je ok za kratki obrt u cilju rasterećenja 17 i 18 u slučaju poremećaja ali krajnje neprimeren za tako velika međustanična rastojanja pri visokom opterećenju, a maloj brzini. Većina putuje 15km do Autokomande, uz napomenu da samo između Tranšpeda i Kosmaja mora da se stoji 10km bez stajališta između. Nije to Crossrail tunel.

Idealno vozilo za isti red vožnje ovako nepouzdane linije bio bi trovratni zlob sa 50 sedišta kojih ima gomila novijih polovnih iz EU (praktično zglobna verzija strrlinog Citara).

Poražavajuća je činjenica da se Ikea nije umešala tim pre što je otvoren novi tržni centar pored. I parkinzi su prepuni, ne samo autobusko stajalište.

Pored svega navedenog grad istovremeno ignoriše celu železnicu van aerodroma, jajinački i istočni krak, gročansku prugu, vinčansku/obilaznicu
da ne pominjem.
 
Pre nekih desetak godina su me stanovnici Dobanovaca kontaktirali i zamolili da im napravim predlog za produženje linije 611 preko industrijske zone. Napravio sam predlog sa sve ucrtanim stajalištima. Građani su se aktivno angažovali, ali na kraju od toga nije bilo ništa. Problem je bio u tadašnjem predsedniku MZ Dobanovci, preko koga su morali da idu svi predlozi za gradski prevoz, a on je tada gurao liniju 603 Surčin - Dobanovci - Batajnica (železnička stanica) kao bolje rešenje povezanosti sa gradom, a da umesto predložene trase 611 kroz Dobanovce, saobraća linija 606. Nezvaničan razlog zašto predlog nije prošao je bio u tome što tamo gde je linija 611 skretala sa glavnog puta u Dobanovcima, bilo dosta malih radnji, a koje su dobro poslovale, jer je veliki broj ljudi presedao sa 611 na 603 baš tu i obrnuto. Danas sam video da se linija 606 produžava do Surčina (okretnica 601) trasom preko industrijske zone, sa novim stajalištima upravo onako kako sam nacrtao svojevremeno.​

611 nova stajalista.jpg


vest-213-Gui5Uzcwq9Uzsnd4j0Vx9kaOkM3bCKx8fmQexjal.jpg
 
Dobro ajde 606 je bar kratka linija. Kao bilo je logično da se malo produži😁
 
Хоће ли ваш омиљени превозник заћи у Ресник јер њима треба директна линија до Батајнице пошто је возом нажалост немају?
 
Pa da, mogla bi i autoputem taman. Iskreno, očekivao sam da uvedu nešto sa aerodroma ka Vidikovcu, Labudovom, Petlovom brdu. Ipak su autoputem lako dostupna naselja, a Strela bi takve linije jedva dočekala.
 
Само не Ресник, доста линија имају. Али бих волео линију од Миљаковца 3 до Аеродрома преко Видиковца и Лабудовог и обилазницом да се споји и остатак Раковице а окретница у шуми може да прими комотно још једну линију.
 
Само не Ресник, доста линија имају. Али бих волео линију од Миљаковца 3 до Аеродрома преко Видиковца и Лабудовог и обилазницом да се споји и остатак Раковице а окретница у шуми може да прими комотно још једну линију.
Ma bio sam sarkastičan😁 Dobre bi to linije bile za njih, pa me čudi da još nisu uvedene.
 
Nisam u toku, zbog čega se ovde toliko priča o Streli? Šta je problem s njom?
Pa uteruje joj se mnogo novca u džep, nikla je preko noći kao težak anonimus sa sedištem na relaciji Obrenovac-Ub. Uvode se nove linije samo ako ih Strela drži, jer joj se tako širi siguran posao, plus dobija lagane linije što se tiče eksploatacije samih vozila, sa sve gomilom kilometara za namicanje još veće gomile para.
 
Само не Ресник, доста линија имају. Али бих волео линију од Миљаковца 3 до Аеродрома преко Видиковца и Лабудовог и обилазницом да се споји и остатак Раковице а окретница у шуми може да прими комотно још једну линију.
Било би добро да се уведе линија која би директно спајала Миљаковац 2 и 3 са Видиковцем. Просто, деценијама постоји потреба да се уведе таква линија. 59 би се знатно растеретила, поготово после подне у шпицу и викендом пре подне. Ресник је после 30 година опет добио линију ка Старој Раковици и Видиковцу, па бих волео и да Миљаковац 2 и 3 добију линију ка тамо. Видиковац је свакако центар збивања у целој општини, у много смисла.

Што се тиче конкретно овог предлога, допада ми се и поред онога што сам написао у претходном пасусу, остварила би се добра преседачка веза са линијама које иду према Барајеву и Лазаревцу, а свакако има немали број њих који иду са једне општине у другу. Не би морало да се иде до БАС-а или до центра.

Конкретно, за Миљаковац 2 и 3 имам следећу замисао:
1. Да остане 48, каква јесте, као веза са градом.
2. Да се уведе нека линија са Видиковца до Миљаковца 3, по могућству постојећа и са интервалом не дужим од 10 минута. Обавезно Борском улицом.
3. Да се продужи 34 до Миљаковачких стаза, евентуално да прескочи станице Српских ударних бригада и Канарево брдо, да се не оптерети ако нема дуже 48, јер је минибус.
Са овим предлозима, може да се укине 505, јер би трасу покриле 34 и линија која би ишла ка Видиковцу. Овако би се, по мом мишљењу, трајно решио превоз у том правцу, јер би и у потпуности био у складу са кретањима путника из тог краја.
 
Могло би нешто обилазницом да се уведе,обилазница нема ниједну линију јавног превоза.Таман да дамо и Стрели неки предлог.Може ИКЕА - Баново брдо или Врчин - Баново брдо,ту има лепе километраже и то би Стрели сасвим сигурно одговарало.Кад су могли увести 584 Лазаревац - Барајево ван Обреновца и Сурчина,могли би и ово.
 
3. Да се продужи 34 до Миљаковачких стаза, евентуално да прескочи станице Српских ударних бригада и Канарево брдо, да се не оптерети ако нема дуже 48, јер је минибус.
Od ovog nema ništa zato što bi se to pretvorilo u novu liniju 26L. Pre par godina sam im se obraćao sa tim predlogom i dobio negativan odgovor, odnosno da bi linija zahtevala solo vozila, minimum, zbog kapaciteta, ali da zbog uslova na terenu nije pogodno ništa osim minibusa.​
 
Vrh