Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

^^^Interesantno da ni ne pominje četvrta vrata u zglobnim, niti treća u solo što je nagoveštaj izlaska na sva ostala kod solo. Odma da im kažem, manite se ćorava posla jer ne znate šta vam je sve potrebno. Bolje i da ne govorim da vam ne bi pao mrak na oči, ali ajde reći ću.

Neće, nikako im neće uspeti pretvaranje gradskih autobusa u prigradske. Neće im poći za rukom bez komplikacija, odnosno neželjenih posledica. To što žele može uspeti milanskim citarom s kliznim vratima i minimalnim brojem sedišta (zglob) ili bolonjskim ili torinskim turbositijem koji takoreći predstavlja drumski solo ekvivalent tramvaja Tatra KT4 (solo) i to samo uporedo sa korekcijom linija smanjenjem broja stajališta kako bi se mestimično na važnijim planirano duže zadržavali. A ta planirana je neophodno rasteretiti fragmentacijom presedačkih tačaka na zajedničkom koridoru ili alternativno cepanjem koridora. Recimo da dve najčešće ne mogu obe pokriti Mostar i Sajam, niti se mogu poklopiti sa svim linijama na svim stajalištima u Kneza Miloša. Linije sa Zelenog Venca mogu sve preskočiti ili biti nekako preusmerene u Savsku. To bi zakomplikovalo korišćenje mreže linija jer bi uslovilo planiranje presedanja na istom koridoru.

Što se voznog parka tiče, Citaro s ostalim brzim kliznim vratima i velikim prostorom za cirkulaciju unutar vozila negira suženje pristupa između točkova (koje je zapravo šire nego kod naših), a jednostepenični solo 490-12 ima oba prolaza između točkova dovoljno široka za simultani prolaz ili mimoilaženje, uz potpunu iskorišćenost prednjeg ulazišta. Za razliku od niskopodnih sve što uđe na prva i prolazi između prednjih točkova bez zastoja.

Jedino što je nerešivo u bilo kom slučaju to je gušenje prednjeg prolaza kupovinom karata. Čak i u Bulevaru oslobođenja u NS ne može izazvati kolonu jer je isti opslužen većim brojem slabijih linija, međutim to se baš ne može reći za najprometnija beogradska stajališta. Dovoljno da dva autobusa imaju po dva kupca-blokatora ulaza da se napravi čep i kolona autobusa iza.
 
To što ovi "samoživi gra'cki oci bez vizije" žele ne može da prođe, bar ne kod nas.
Čist primer 17. i 31. ujutru na Konjarniku, nisu svesni koliko vremena treba za sve one ljude, kao busevi idu na 4 min a realnost je drugačija, to svi znamo.
Pa sad ti zamisli na sajmu kada se izređaju vozila... To će uzrokovati i veće gužve u saobraćaju, jer se vozila neće pomerati.

Ako je moglo gore, to će im i poći za rukom 🍷
 
Ovo je normalno za Hajat, ali danas sam brzim hodom (oko 10km/h) od stajališta Sava Centar do Hajata stigao brže od tramvaja. Zapravo kad je tramvaj krenuo od Hajata ja sam bio na ulazu u tržni centar (znači čekao na semaforu, prešao dva puta onoliku ulicu i prošao pothodnikom). Naređaše se tramvaji i poneka 95 ka Blokovima, ali taj se pojavio tek kad sam krenuo peške shvativši da će se zaglaviti bukvalno na par stotina metara od sledećeg stajališta. Ne pamtim kad sam poslednji put doživeo tako apokaliptičnu gužvu na Novom Beogradu kao danas i prekjuče. Verovatno je isto bio decembar, ali se ne sećam. Jedan je s dostavnim kombijem kod Delte skrenuo na travu i dao gaščinu. Ja vidim nešto narod pešači, a oni znaju da u to vreme između Sava Centra i Ušća stužu brže od prevoza.

U povratku dok sam čekao na stajalištu prekoputa (kod 6 Kaplara) prošao je isto tek poneki 95 (začudo nijedan jedini BMC, sve do jednog Solarisi) i gomila tramvaja koji su nastavili iz Bloka 45 onako kako su i došli (u konvoju bez korekcije vremena na terminusu). Već sam rekao na drugoj temi kako su samo dvovratni Higer na EKO1 i minibus E5 mislim prošli ka Blokovima na liniji, a ostalo Solaris i nekoliko tramvaja za garažu. Oba se zadržala po nekoliko minuta uz masovno trčanje na prednji deo stajališta pri nailasku vozila. Doći do kuće postalo je nemoguća misija, prava borba. Kad su putnici koji su izašli otišli primetio sam više ljudi koji su krenuli za njima (puko im film) pa sam i ja pošao "za krdom". Krenuo ja, prešao ulicu, stigao do Sava Centra, okrenem se, kad vidim dva Solarisa u paru kod Delte. Tramvaja nije bilo jer su rekao sam isti svi otišli ka gradu. Dugo se Solarisi zadržali i na stajalištima i na semaforima tako da dok se nisu dovukli do Bloka 23 ja sam već prešao autoput i počeo da se spuštam ka 88 koja mi je odma prazna naišla. Malo potrčao al not big deal. Još sam i seo kod SC. Ovde na Brdu nije vanredno stanje. Inače iako je na Gazeli standardno bila gužva na autoputu bez raskrsnica na 300m se prilično brzo probio.

Takoreći sam se trkao sa autobusima i tramvajima, i u obe trke ja pobedio pri 10km/h. Znači da na posmatranoj deonici srednja brzina vozila JGP pada na zabrinjavajućih 7km/h.
 
Na redove vožnje može komotno da se zaboravi do kraja godine. Pre neki dan idem na Konjarnik. Spustih se kod Steka i maltene odmah mi naiđe 17. Do Autokomande (jednu stanicu) smo išli 20 - ak minuta. Tu sam sišao, jer sam shvatio da ću pre peške da dođem do Ustaničke, odnosno stajališta 17, 30 i 31 pre skretanja za Južni bulevar. Dok sam došao do stanice, tri autobusa na 31 su prošla. U četvrti, koji je upravo bio skretao, nisam ušao, jer je bila gužva, tako da sam sačekao peti, koji sam primetio da dolazi. I tako sam sve ukupno putovao nešto više od 1h. Od Hotela Srbija do Vojislava Ilića je tek nakon trećeg zelenog talasa prošao.​
 
70 не иде уопште. Малопре се истоварио 744 и отишао да се крати а пре сат времена је последњи прошао.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Nisu samo s busevima popustili. Evo radni dan pa nema trola na 29. Na ulici ni kučeta ni mačeta, samo na autoputu haos koji inače trole ni ne koriste. Usred špica nekad u Medaku 3 nisi mogao proći od trola. Sada ih nema više od 18-ice (dve trole, dva autobusa). Napravila se gužva na terminusu. Što je najgore te su dve došle i ostale, a drugih nije bilo. U suprotnom smeru prošla krcata 20-ica. Pa čekao sam jedno 10min, čak je i retka 18 prošla (zapravo danas sam upravo punom 18-icom išao, dok su sve ostale linije bile prazne), što mi se u životu nije desilo.
 
Danas standarni show na 30. Umesto da se pojavi u 14:11, dođe u 14:21 a krene u 14:30 ( sledeći polazak za 19min). Na drugom stajalištu od terminusa se već stajalo što je za antibiotik na 20min horor van jutarnjeg špica. Čim skrete u Peke Pavlovića mimoišao se s drugim što znači da je taj u 14:30 kasnio duplo manje (5 min).

Normalno je da do klizanja polazaka dolazi na frekventnim linijama poput 31, ali stvarno je nedopustivo da im na tako retkoj liniji pored dostupne tehnologije praćenja neko ne javi da iz Birčaninove krene kao kratki obrt do Dušanovca uz automatsku daljinsku promenu destinacije u dvoispisni natpis "30 Dušanovac/30 kratki obrt", putem centralnog sistema a ne od strane vozača. Njemu bi trebalo da stigne upozorenje na displeju, eventualno uz aktivaciju zvučnog alarma i treptanje spoljnih svetala kako bi privuklo pažnju vozača na vanrednu situaciju. To naravno zahteva vezivanje svih sistema vozila na kontrolni centar tako da vozač istim samo upravlja, ne i da kontroliše informacione, operativne i bezbednosne sisteme koji bi trebalo da budu pod nadzorom čitavog tima ljudi. Bilo da je u pitanju kvar ili poremećaj oni treba da znaju pre vozača kako bi isti postupio prema pravilima u službi pružanja što bolje usluge. Toliko se razbacuju optužujući narod da neće da plati, a nisu u stanju ni rudimentarnu uslugu da isporuče. Čemu ulaganje u digitalizovani sistem praćenja ako nema efekta na terenu?

Pa nije ni čudo zašto narod neće da plati. Nije lud!

Mislim, ovo je postalo komično. Zamislite da ovcama koje samo bleje govorite koliko će puta, kako i gde da se same pomuzu? Pa znate kad će to mleko doći do potrpošača? Malo sutra.
 
56 је у неком проблему. Код орашца дошао скоро препун.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Изашао с посла у 15.15, чекао трамвај на дну Немањине 15 минута, догегао се некако до Ушћа. За пола сата прошла три препуна буса. Погледам сат, 16.10. Срећа наиђе такси и тако стигнем кући. У Пупиновом булевару, правац ка граду, комплетан хаос. Избројао сам 15-20 бусева који нису мрдали.
 
I ja sam se nažalost danas upustio u pustolovinu. Verovatno mi otišao 70 koji minut ranije (nisam ga video ali samo par ljudi je silazilo niz stepenice s gornjeg stajališta Mostar) pa ga čekao još nekih pola sata. Dođe pun, stajao na jednoj nozi do Deligradske pa hvala bogu sedoh. Zaglavio se na Komandi jedno 10min, jedva se izvuče zbog kolateralne štete Lastine ispred rampe, al eto prilično je brzo stigao do Ikee.

Ko misli da je to strašno, u povratku nisam bio te sreće. U 14:15 stajalište već bilo puno ljudi (komplet sa torbetinama i kutijetinama) što znači da ga nije bilo dugo. Kaže jedna žena nije se pojavio ni u 14h (tačnije po redu vožnje u 13:59). Druga žena pogledala na telefonu, iznenađeno reče da je ucrtan da stoji na terminusu Ikea (iako ga nema ispred nas). Propustismo i taj u 14:22 a putnici s torbama samo dolaze. Za 10 minuta se napravio miting. Prođe više od 10min, kad nema ga ni u 14:46! Bili neki Hrvati, pa pomislio sam samo ko zna šta misle o takvom prostakluku što prevoz nije tako organizovan da bar Lasta ne pošalje zglobni Otokar da pokupi taj narod sa kabastim stvarima. Čekali još skoro 10min, kad evo ga 198 krcat. Ponovo se skroz napunio ali krete u 15:00, 10 minuta pre seledećeg (dakle prema redu vožnje u 15:10) s kojim se mimoišao kod petlje Bubanj potok (Higer prazan).

Kad je stigao do Vladimira Tomanovića gde je danas bilo jedno 20 ljudi, jedna žena pomenu kako je juče produžio pravo. Na Autokomandi se zaglavio jedno 5 minuta jer policija nije imala uvučeno mesto za radar. "Nacrtali" se na samom špicu uključenja ispred stajališta Autokomanda. Naravno ni 17, ni 18, kakve crne 46 i 55, pa 2/3 izašlo i toliko ušlo, a ostalo osta da čeka. Na Mostaru se isto toliko ispraznio i napunio i otišao nakrivljen. Dole 56L nakrivljen, 38L došao pun pa se praznio nekoliko minuta jer su treća uska vrata (IK112LE) bila u kvaru. Iznenadila me prazna 23 koja se napunila ko ništa usput ispraznivši stajalište koje je ličilo na peron stanice Tacubaya u Meksiko Sitiju. Ljudi komentarišu kako odavno nije bilo ovako. Nije toliko nesnosna gužva u saobraćaju na svim mestima (autoput je bio prohodan, ali je gužva bilo na rampama ka centru i na Mostaru i na Autokomandi) koliko u prevozu. Zanimljivo da je u podne bila gužva u 18 i 70, dok su 17-ice normalno prazne.
 
Apropo priča o tome da li je potreban zglob ili ne na 52, i zašto je potreban na 37, i još nešto pride, vezano za moje današnje čekanje na stanici Miloša Pocerca, prvog pravog radnog dana. Na stanici sam između 15:30 i 16h. Trebao sam da idem na Vidikovac. Taman dolazim na stanicu, kada odlazi jedan 37, a dolazi drugi. Propuštam ga jer je bio pun. Nepun minut kasnije nailazi 52, sva mesta za sedenje zauzeta, a i dobar broj ljudi je stajao. Odlučio sam da i njega propustim. Nedugo zatim nailazi 56, u kojem je bila slična situacija. Naravno, propuštam ga. Nakon toga nailazi još jedan 37, koji je bio pun. I njega propuštam. Nakon toga nailazi 23, isto dobrano pun. Naravno, i njega propuštam. Nedugo zatim, nailaze 52 i 53. U 52 situacija slična kao u prethodnoj 52 koju sam propustio, do je u 53 bilo desetak putnika. Ulazim u 53, sedam, i vozim se do Vidikovca. Sve ovo se dešavalo nešto manje od desetak minuta.​
 
Pisao sam više pura da su solo nepraktični na koridorskim linijama zbog nedovoljnog kapaciteta i sklonosti poremećajima (upravo zbog većeg broja polazaka uslovljenog manjim raspoloživim kapacitetom). Zato nekad posle punog dođe prazan. Remete se i zglobne linije, ali one slabije svakako manje. Nije ni čudo što i na zapadu sve više koriste zglobna rešenja zbog rezerve kapaciteta u slučaju poremećaja. Inače ne treba zaboraviti ni mrežu linija u smislu da u špicu ove frekventnije (zglobne) sklonije poremećajima koriste alternativne prohodnije trase, uz generalno manji broj linija sa vozilima većeg kapaciteta na koridorima. Na taj način bi zbegli probleme sa kojim se svakodnevno suočavamo. Solo bi ja izolovao na najkraće fidere (38, 87) ili linije gde radijusi ili improvizovana okretišta ne dozvoljavaju druga vozila (32, 521), uz mogućnost korišćenja solo različite dužine zavisno od uslova trase (24 10,5m, 32 12m, 73 do Gornjeg Grada 15m).
 

Информација о организацији рада линија јавног превоза током одржавања манифестације „Дочек Православне нове године“


Током одржавања манифестације "Дочек Православне нове године" на Тргу републике у ноћи 13.01./14.01.2023. године у периоду од 19.00 часова до 03.00 часа доћи ће до промена у раду линија јавног превоза. Током одржавања манифестације за саобраћај ће бити затворене улице Васина (део између улица Добрачина и Француска), Француска (део између улице Браће Југовића и Трга републике) уз слободан приступ терминусу „Трг републике“, Македонска (део између улице Дечанска и Трга републике), Коларчева, Теразије, Трг Николе Пашића (део између улица Теразије и Драгослава Јовановића) и Краља Милана (део између улице Теразије и Трга Славија), због чега ће возила ЈЛПП-а саобраћати на следећи начин:​
  • Тролејбуси са линијa бр. 19, 28 и 41 се повлаче за гаражу;​
  • Тролејбуси са линије бр. 29 и аутобуси са линије бр. 31 ће саобраћати на скраћеној траси од Трга Славија;​
  • Аутобуси са линија бр. 24, 26, 37 и 44 ће у смеру ка периферији саобраћати улицама (Цара Душана за линије бр. 24 и 26 и Венизелосова за линије бр. 37 и 44), Француска, кроз терминус „Трг републике“, Браће Југовића, Дечанска, Трг Николе Пашића и даље редовним трасама и користиће стајалиште „Трг републике“ које у редовном режиму користи линија бр. 43, док ће у смеру ка Дорћолу саобраћати улицама Булевар краља Александра, Дечанска, Браће Југовића, Француска и даље редовним трасама и користиће стајалиште „Дом омладине“ које у редовном режиму користе линије бр. 16, 27Е, 35, 58 и 95;​
  • Аутобуси са линије бр. 27 ће у смеру ка Тргу републике саобраћати улицама Булевар краља Александра, Дечанска, Браће Југовића, Француска, Трг републике;​
  • Аутобуси са линија бр. 32Е и 43 ће у смеру ка Тргу републике саобраћати улицама Булевар деспота Стефана, Браће Југовића, Француска, Трг републике;​
  • Аутобуси са линије ЕКО 2 ће саобраћати на скраћеној траси од Трга Славија према Београду на води.​
  • Минибус линија Е9 ће у оба смера уместо преко Теразија саобраћати од Трга Славија улицама Београдска, Булевар краља Александра, Трг Николе Пашића, Дечанска, Браће Југовића, Француска, Трг републике.​
НОЋНИ ПРЕВОЗ
  • Линија 15Н, 68Н, 75Н, 603Н, 704Н и 706Н – саобраћаће трасом Трг републике, Булевар деспота Стефана (Браће Југовића, Француска у смеру ка Тргу републике), Дечанска, Теразијски тунел и даље редовном трасом​
  • Линија 26Н – саобраћаће трасом Француска, (Трг републике, Булевар деспота Стефана у смеру ка насељу Браће Јерковић, Браће Југовића, Француска у смеру ка Дорћолу), Дечанска, Трг Николе Пашића и даље редовном трасом;​
  • Линије 27Н и 32Н – саобраћаће редовним трасама у смеру ка Миријеву и Вишњици, а у смеру ка Тргу републике улицама Светогорска, Македонска, Браће Југовића, Француска, Трг републике;​
  • Линије 29Н, 31Н, 47Н, 51Н – саобраћаће скраћеном трасом од Трга Славија;​
  • Линије 37Н, 56Н, 202Н, 301Н, 511Н – саобраћаће трасом Трг републике, Булевар деспота Стефана (Браће Југовића, Француска у смеру ка Тргу републике), Дечанска, Трг Николе Пашића и даље редовном трасом;​
  • Линије 101Н – саобраћаће редовном трасом у смеру ка Падинској скели, а у смеру ка Тргу републике улицама Булевар деспота Стефана, Браће Југовића, Француска, Трг републике;​
  • Линије 304Н – саобраћаће од Трга републике (полазно стајалиште за дневну линију 27), улицама Булевар депота, Стефана, Дечанска, Трг Николе Пашића, Таковска и даље редовном трасом, док ће у смеру ка Тргу републике саобраћати улицама Светогорска, Македонска, Браће Југовића, Француска, Трг републике.​
У ноћи 13.01./14.01.2023. године у периоду од 23.55 часова до 00.05 часа због ватромета у висини терминуса „Трг републике“, привремено ће бити затворен саобраћај у зони терминуса, при чему ће возила јавног превоза чекати на трасама.

 
Danas mi u 12:10 pobegao BMC na 88 prazan u Požeškoj. Svi se izređaše koje ne očekuješ 2x13, 2x49, 3x52 (ostale i da ne pominjem), kad evo ga prazan 3539 konačno u 12:30. Dopunio se kod Ade a napunio kod Sajma ko ništa. Po prelasku gazele ga sustigao 3563, prazan naravno. Iza su naišla još dva, BMC i Solaris ali nisam video na kojim linijama, rekao bih ne na 88. Ima Solarisa dosta na njoj, kao da BMC redovno prave haos.
 

Измена трасе на линији 303, 354А, 354Б и 467


Због проширења радова у Врчину дошло је до измене у раду линија 303 и 467. Линија 303 ради на релацији Устаничка - Заклопача.
Линија 354А, 354Б и 467 саобраћа измењеном трасом на релацији од Гроцке до Заклопаче и не користи стајалишта "Пут за Заклопачу" и "4. јула".

 
Sta se dešava na Smederevcu i zašto ne ide gradski prevoz za ceo potez 300
Koliko sam ja mogao da saznam, a krenuo sam na posao onom 305. u 06:43, ne voze busevi jer je jedan blizu Ustaničke propao kroz asfalt.

To je jedan vozač kamiona rekao kroz prozor, da džabe čekamo, okreću se kod Tri Tiganja, mene je tamo istovario #3212.

Screenshot_2023-01-19-07-15-53-308_com.busplus.jpg
 
Prolazio sam tu, danima je sprejem obelezen na troatoaru bio kvar na elektromrezi, onako zaokruzen X ka’ piratska mapa s blagom.

Pesacilo se jutros malo po blatu jer troatoari i smederevac ne idu u istoj recenici, dobro pa kisa nije padala.


Dobro je to sto se narod malo razdrmao, osecam da sam dakako produktivniji od jutros. Mozda su i u pravu, ima nesto u toj fizickoj aktivnosti.


A taman sam se ponadam da su sindikati vozaca stupili u strajk od sabajle, da ukazu na katastrofalno stanje u ovom delu grada, jednom od najstarijih puteva u belom nam gradu, logicno i najzapustenijem.
 
Kakvi su to id*** 😢

Znate li koliko nas je zbog "stručnjaka" kasnilo na posao, bez ikakve mogućnosti da dođemo dalje od Kaluđerice, sem pešaka, da nisam imao koleginicu stigao bih za 2h.

Koliko je Smederevac faličan, dokazalo je ovo danas. Ako nešto blokira, totalno sam odsečeni od sveta.

Zna li gb?
 
Poslednja izmena:
Kakvi su to id*** 😢

Znate li koliko nas je zbog "stručnjaka" kasnilo na posao, bez ikakve mogućnosti da dođemo dalje od Kaluđerice, sem pešaka, da nisam imao koleginicu stigao bih za 2h.

Koliko je Smederevac faličan, dokazalo je ovo danas. Ako nešto blokira, totalno sam odsečeni od sveta.

Zna li gb?
Upravo to, kad san čuo vest o tome pre polaska na posao, šokirao sam se jer sam znao da mi je jedina mogućnost pešačenje 10 kilometara do Ustaničke i visecasovno kasnjenje na posao. Imao sam sreće da me pokupe komšije i kasnio sam samo 15 minuta jer je i u ulici ispod Bulevara bio haos zato sto su sva vozila otišla tamo. Zato ja mesecima pričam o liniji Vinca-Lestane-Autoput pa do Mostara gde bi dobili odličnu alternativu i u ovakvim situacijama samo pojačas tu liniju.
Edit: Upravo sam prošao tu gde je upao autobus, samo su nasuli još malo zemlje i to je to, ako veceras padne kiša, spremite se i za sutrasnji kolaps u saobraćaju
 
Poslednja izmena:
Vrh