Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

A sta bi se ti sole zapitao. Pritom covek ima 70 godina. I ja sam je jednom tako cekao, racunam ako su prvu poslali da juri red voznje, sad ce druga, pa treca, na kraju kada sam im se zalio rekli su mi da je 5 polazaka poslato direktno sa Vidikovca u Zarkovo. Ali to nije nirmalno, jer da je na tih nekih 10 stajalista bio po jedan covek koji je ceka, to je 10 ljudi koji su oni izigrali, a hoce da naplate neku uslugu, a bilo je sigurno i vise
 
Ok, nema polazaka, ne mogu se ostvariti iz nekog razloga, al nikada nisam mogao da razumem ljude koji uporno čekaju autobus po 40 minuta, a da postoji alternativa na željenoj ruti.
89-ki nema alternative, ona je jedina linija koja povezuje Vidikovac, Cerak, Zarkovo i Cukaricku padinu sa Novim Beogradom.
 
Pročitaj lepo moj post. Jasno sam napisao alternative uz presedanje, koje na tom potezu nije komplikovano. Sve je bolje od stajanja u mestu 40 minuta. @prostorni planer je objasnio o čemu se radilo. Kapiram i to. Video čovek da su odlazili ka Vidikovcu, al verovatno niko ne bi pretpostavio da će svi biti kraćeni. Ne znam koliko su debelo ispali, al više od dva do tri vozila kratiti, nema ni meni baš logike, ako ih je stvarno pet prošlo. Ja bi gledao u bus plus aplikaciju, i sigurno shvatio šta se dešava, al ne očekujem to od ljudi u osmoj deceniji života. Ipak, ostajem i pri svom pisanju iz prethodnog posta o slaboj pokretljivosti ljudi. Mlađima bar presedanje ne bi trebalo da bude problem. Išao ko zna koliko puta iz Blokova, i retko mi se namestilo da to bude 89, al sam drugim kombinacijama opet stizao dobro, i bez nekog posebno velikog maltretiranja i ne znam kakvog stresa.
 
A sta bi se ti sole zapitao. Pritom covek ima 70 godina. I ja sam je jednom tako cekao, racunam ako su prvu poslali da juri red voznje, sad ce druga, pa treca, na kraju kada sam im se zalio rekli su mi da je 5 polazaka poslato direktno sa Vidikovca u Zarkovo. Ali to nije nirmalno, jer da je na tih nekih 10 stajalista bio po jedan covek koji je ceka, to je 10 ljudi koji su oni izigrali, a hoce da naplate neku uslugu, a bilo je sigurno i vise
Majka mi ima 70+ godina. Jednom prilikom je videla da je neki zastoj na trolejbusima. Okrenula me je na mobilni i zamolila da proverim kamere kakva je situacija i da li se nešto vanredno dešava. Proverio sam i rekao joj da trole ne rade i da krene peške na 36.

Da sam na mestu bilo koga ko je dve stanice udaljen od okretnice na Vidikovcu, otišao bih peške do okretnice da vidim šta se dešava i eventualno uhvatim autobus, ako ide iz ko zna kog razloga izmenjenom trasom, pošto već znam da nije normalno da ako njih 5 ode do okretnice, ni jedan ne dođe na stanicu u relativno kratkom roku.

Drugo, jednom prilikom sam bio kod okretnice 26 u Braće Jerković. Čuo sam ljude kako pizde i nerviraju se što pola sata čekaju autobus. Kada je neko spomenuo da pređu na 18 pa da na Autokomandi presednu na 31, dobio je odgovor da nisu ludi da presedaju kada imaju direktnu liniju. Ja bih na njihovom mestu prešao pešački prelaz i čekao autonbus na liniji 18, pa presedao na Autokomandi.

Nemali broj puta mi se desilo da mi najbliža trola bude u Paunovoj, tako da sam išao pešaka do Ortopedskog zavoda Rudo, pa da odatle idem dalje sa bilo čime što bi moglo da me dobaci do željene lokacije ili nekog mesta gde mogu da presedam na prevoz koji bi mi odgovarao.

Toliko nenormalnosti ima u gradskom prevozu, i moje lično mišljenje je, ne računam ljude kojima je problem da se kreću, da se najviše vremena gubi upravo u tom čekanju da se nešto desi i da dođe prevoz. Toliko ima mladih i onih koji mogu volu rep da iščupaju, da se figurativno izrazim, koji kukaju na gradski prevoz, na to što ga nema i kojima je problem da čak i stoje u gradskom prevozu, nego trče da brže - bolje sednu.​
 
89-ki nema alternative, ona je jedina linija koja povezuje Vidikovac, Cerak, Zarkovo i Cukaricku padinu sa Novim Beogradom.

A čemu služi 13 nego da pokupi presedače u Požeškoj? Da mlati praznu slamu? Imaš na Moovitapp-u zagrebačke linije. Pogledaj 102 i 125 pa ćeš primetiti da solo (i to gle čuda, dvovrataš) ide ne zato što ne može zglob već zato što je posledično opravdan usled fragmentovane putne mreže sa 1-3 reda kuća duž ulice i sličnih linijica u blizini (zglob već pokriva trasu sličnu Višnjici), kao i to da i solo i zglob u vode do tramvaja. Oko Save i u Novom Zagrebu imamo dosta zglobnih bulevarskih linija i to je to, u nedostatku metroa akcenat je dat tramvaju.

Ovde se iživljavaju s Prvoboraca i prodajom placeva za magacine oko stanice BG:Voza. Da je Zagreb veličine Beograda imao bi metro i optimizovan tramvaj i gradsku železnicu, a takvoj mreži bi bila prilagošena i autobuska poput ovakvih izvedbi 23, 37, 52, 53 i 55. Sve zglob naravno. Dok god se ne izgradi racionalna metro mreža, a tramvaj, železnica i autobus ne privedu nameni unapređenje prevoza u ovom gradu ostaće samo pusta želja ili predizborno obećanje. Sve ostalo je šminka jednog nehumanog grada i njegovog sistema JGP.

Inače zašto sam hteo da pišem na ovoj temi, to je kolaps na Mostaru zbog pokvarene mešalice na ovom, najgorem mogućem mestu. Taman kad misliš da saobraćajno rešenje nije moglo biti gore blokirao desnu traku s autoputa i levu iz Kneza Miloša i to ispred pretesnog stajališta za toliki broj linija, isključenja ka Savskoj gde je semafor, i semafora ka Sajmu. Sve više naginjem stavu o ne samo zadržavanju zaustavnih na autoputu, već i uvođenju na arterijalnoj mreži ulica makar delimično da vozila u kvaru mogu da se sklone.
 
Vala baš. Da ne pravi praseći repić više bi je i koristili, ali besmisleno je ugrožavati jednu autobusku liniju zbog druge dok neki tamo Đilasov tramvajski ringišpil koji je Mali dovršio u međuvremenu mlati praznu slamu. Tramvaj zahteva skromnije resurse po putniku vršno opterećenog vozila što znači da može prevoziti manje ako zanemarimo kapitalna ulaganja prvenstveno u infrastrukturu, ali autobus opravdava veće troškove usled većeg broja preveženih putnika i fleksibilnosti.

Da bi 89 postala zglob prvo moraju da nabave dovoljno zglobnih autobusa za sve linije, pa da privremeno ukinu 13 dok je ne isprave. Ne da "udese" gomilu linija zbog jedne kao su sada s 83. Kad tramvaj dovedu u red sprovođenjem normalnom trasom, većim brojem polazaka može se razmišljati o izmenama autobuske mreže.
 
@Express @Дошљак

Prvobitno je bilo zamišljeno i isplanirano da bude Đorđa Stanojevića (danas je taj deo Bulevar crvene armije), gde jednim delom već ima izgrađena mreža, sa čime se slažem, kao i sa predlogom kroz Marka Hristića, što sam i prezentovao nadležnima, a i plan postavljao i ovde. Naknadno se odustalo od Đorđa Stanojevića, tačnije ostavljeno je za neka bolja vremena, a odlučilo se za kruženje oko bloka 42. Da se sada krene u realizaciju svega pomenutog, saobraćaj maltene ne bi uopšte trpeo. A samo sa izgradnjom pomenuta dva kraka bi se značajno unapredio tramvajski saobraćaj.

Takođe, jedna od alternativa može da bude i linija 85 ili da se sa 56 ode do petlje Radnička, pa da se preseda na 94, ako nekome odgovara. E da, tu je i 88 za NBG. Ovaj pasus je generalno odgovor na nekoliko komentara.​
 
Еј, алтернатива линија која у шпицу иде на 14-15, а ван шпица на 17-18 мин. Ово преседање са 56 на 94 би вероватно посебно драго било пензионерима. Само ако би издржали пењање на трећи спрат петље "Радничка".
 
Da se ponovim, bolje i 18 minuta, nego 40+ minuta stajanja na stajalištu.

Baš bih voleo da čujem šta bi penzionerima bilo teže, čekanje 40+ min. ili penjanje uz stepenice na 94.

Takođe, lično mislim da se previše drami zbog tih alternativa, koje su fakat češće od čekanja na 89, u situaciji kada je poremećaj ionako porenećenog reda vožnje u pitanju. Dakle kada se čeka 40+ min. na 89.
 
Takođe, jedna od alternativa može da bude i linija 85 ili da se sa 56 ode do petlje Radnička, pa da se preseda na 94, ako nekome odgovara. E da, tu je i 88 za NBG. Ovaj pasus je generalno odgovor na nekoliko komentara.
Kad bi se još znalo kako do stanice 94.
 
Prosto da prostije ne može biti. Stepenicama koje se nalaze pored stajališta 56.
 
@Дошљак @solecar

Znam za tu nebulozu, zato sam i rekao da je ukinu dok je ne privedu nameni. Bolje da je nema ako bi unapređena 89 vršila posao. Ceo taj projekat megalomanske budževine je glupost Đilasa i njegovih prethodnika, a šlag na torti Malog. Toliko su novca potrošili na mlaćenje prazne slame da su mogli dodati kolosek oko Bloka 67 što bi bilo jeftinije od rekonstrukcije Marka Hristića.

Tome su prethodili stari planovi, odnosno brisanje ključnih činilaca. UMP je bio predviđen kao magistrala između dijametralnog autoputa i unutrašnje autoputne obilaznice koja bi zamenila današnju "SMT", čitaj stroad sokake s kružnim tokićima načičkane tegljaima. Šinski prelaz planiran je u vidu metroa kod Paštrovićeve, odnosno "Stounhendža" i Ada mola. Kad se odustalo od druge obilaznice trebalo je uneti u planove denivelaciju UMP pravca od Tošinog bunara do Pančevačkog mosta. Ali ne, natrćena je zakrčena raskrpetlja (što nije bio izuzetak ni juče) kod Careve ćuprije na sred koridora pred portalom tunela (pametnjakovići predvideli da se zastoj pravi u tunelu ispred semafora). Metro je zaboravljen i uglavljen tramvaj u most u sklopu UMP koji nije smatran autoputem nego arterijalnom gradskom karakondžula - magistralom, nekim kopiletom bulevara i gradskog autoputa.

Sada osećamo posledice kada se fiks ideje samo gomilaju. Izazivanjem drugog problema neće biti rešen prvi, samo će biti izazvan još veći domino efekat.
 
Људи, шта пишете то? Трамвајем се од НЦР-а на НБ до пред краја Пожешке (Требевићка) већим делом дана стигне за 11 минута. Шта ту не ваља? Хоћете брже, хоћете метро, свемирски брод? Е, баш да се тиме бавимо. Такође, Београд би, изван сваке сумње, до данас умро без моста на Ади. Кад се сетим само писанија по овом форуму, типа "шта има да граде УМП по Новом Београду (Хероја са Кошара), кад је одмах иза пруге Милутина Миланковића..." Е, такви мислиоци су у међувремену преузели власт и зато се у Београду - дефакто не гради ништа.

До те станице 94 код Аде - не постоји лифт? Је л` ради и зашто не? Да ли је за град са буџетом од 1,3 милијарде проблем да одржава неколико лифтова? Шест зградица - у једној од којих ја живим - има укупно 12 лифтова, сви раде. Одржавају их кућни савети.

Дакле, од нормалне трамвајске везе од моста до Јурија Гагарина се није "одустало", него једноставно некога баш заболе да је направи - јер му је лакше да је не направи. Упркос томе, са срамотом од "шарганског" кружења и без нове аутобуске станице, тринаестица заправо има нешто путника.
 
До те станице 94 код Аде - не постоји лифт? Је л` ради и зашто не? Да ли је за град са буџетом од 1,3 милијарде проблем да одржава неколико лифтова? Шест зградица - у једној од којих ја живим - има укупно 12 лифтова, сви раде. Одржавају их кућни савети.
Mislim da je taj lift bio rekonstruisan kada je otvoren tramvaj preko Mosta na Adi.
 
Pa tada su napravljeni i liftovi na stanici na novobeogradskoj strani mosta, pa još stoje...
 
Izgleda da su se konačno setili da zamene asfalt u Bulevaru despota Stefana, nadam se samo da će uraditi i potez od Cetinjske do Banije, jer je to ubedljivo najgora deonica u užem centru grada:

Током извођења радова на редовном одржавању улице Булевар деспота Стефана (Стари град), на делу од улице Скадарска до улице Цетињске као и поплочавању тротоара у висини окретнице „Трг републике“у периоду од 01.10. до 20.10.2022. године, доћи ће до промена у раду линија јавног превоза.

Радови подразумевају заузеће предметне деонице и тротоара Булевара деспота Стефана на делу од зоне раскрснице са улицом Француска до зоне раскрснице са улицом Браће Југовића, због чега ће се возила јавног превоза кретати на следећи начин:

  • возила са линија бр. 16, 27E, 35, 58 и 95 и минибус линије E6 ће у смеру ка Новом Београду и Железнику саобраћати улицама Булевар деспота Стефана, Џорџа Вашингтона, Француска, Трг Репбулике, Македонска, Дечанска и даље редовним трасама, док ће у смеру ка Панчевачком мосту саобраћати улицама Дечанска, Браће Југовића, Француска, Џорџа Вашингтона, Булевар деспота Стефана и даље редовним трасама;
  • возила са линије бр. 27 ће и даље саобраћати на релацији Студентски трг – Миријево 3;
  • возила са линија бр. 32Е и 43 ће и даље саобраћати на скраћеним трасама до окретнице „Железничка станица (Панчевачки мост)“;
  • возила са ноћних линија бр. 27Н и 32Н ће саобраћати на релацији од Студентског трга ка Миријеву и Вишњици улицама Васе Чарапића, Македонска, Браће Југовића, Француска, Џорџа Вашингтона и даље редовним трасама, док у супротном смеру редовном трасом улицом Македонска преко Трг републике до Студентског трга;
  • возила са ноћне линије бр. 101Н ће саобраћати на релацији од Студентског трга до Падинске скеле улицама Васе Чарапића, Македонска, Браће Југовића, Француска, Џорџа Вашингтона, Булевар деспота Стефана и даље редовном трасом, док ће у супротном смеру саобраћати улицама Булевар деспота Стефана, Џорџа Вашингтона, Француска, Трг Репбулике, Васе Чарапића, Студентски трг;
  • ноћне линије бр. 15Н, 56Н, 202Н, 301Н, 511Н, 704Н и 706Н ће саобраћати као и у претходном привременом режиму;
  • возила са линије Е2 ће и даље саобраћати на релацији Студентски трг – Петлово брдо улицама Васе Чарапића, Коларчева, Теразије, Трг Николе Пашића и даље редовном трасом.
 
Bukvalno pise da nece, idu do cetinjske
 
Vidim da piše, ali se nadam da će uraditi i taj deo za tih 20 dana, ili makar u fazi 2.
 
Чукање на раскрсници Војислава Илића и Мис Ирбијеве, 29 не може ка Славији.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Чукање на раскрсници Војислава Илића и Мис Ирбијеве, 29 не може ка Славији.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Ima jedno 15 trola, par Higera 21A I 20.(ide preko Ustaničke izmenjeno).
IMG_20221002_162341.jpg
 
Jel idu onda 19 i 22 do Studentskog trga? Ili isto do Slavije? Gledam aplikaciju i piše mi da su 19 i 22 u centru, pa ako neko zna nek javi, treba posle do grada da idem. 🙏🏻
 
Vrh