Nema nikakvog dupliranja. 89 povezuje Padinu, Žarkovo i Vidikovac sa NBG, a 13 povezuje Banovo brdo sa NBG.
Mislio sam na poklapanje u dužini od 6,2km sa mestimičnim paralelnim vođenjem trase na rastojanju od svega 300m, što je 67% više od preklapanja 17 i 31 u Ustaničkoj od Autokomande do Konjarnika (3,7km, u suprotnom smeru 2,3km) . To ti je kao da i 17 i 18 hvataju Prvomajsku iako postoje različite ulice (u slučaju NBG i čitava naselja poput B.Kose). Ako već imamo nefleksibilan tramvaj ne moramo od Banovog Brda i autobus koji može da ide gde hoće da teramo paralelno. To je udžbenički primer razbacivanja resursa jer. JGP liftovi od 100k evra po komadu za presedanje na 13 i 94 predstavljaju skupocene panoe za ulične umetnike, tramvaj skuplja paučinu u borbi sa autobusom koji inače puca po šavovima, i čemu onda sva ta pruga koja je pojela dve trake na mostu?
Što se Zemuna tiče 85 i 88 se samo delimično preklapaju radi presedanja što je bilo moguće izvesti i preplitanjem (recimo da 88 skrene u Aleksinačkih Rudara ili Džona Kenedija, a zatim nastavi Bulevarom Nikole Tesle do Stevana Markovića). Udaljenost Đorđa Stanojevića od Autoputa nije 300m već 1km, uz šta prelaze različite mostove.
Ovo za 23, ta linija iako je već dugačka ne bi produženjem ništa izgubila imajući u vidu lokalni karakter ulica na Petlovom Brdu koje nisu podložne zastojima. Jedini problem u ovom momentu jeste struktura voznog parka. Linija 23 u postojećoj formi postiže takt od 6min sa 23 vozila, dok 53 takt na 10min pokriva sa 12 vozila. Dakle kapacitet 23 iznosi 1500p/h/d a 53 600 tako da bi ponudili isti kapacitet bilo bi neophodno obezbediti 14 polazaka na čas ili 40% više, odnosno povećati broj zglobnih vozila s 23 na 32. Dakle postigli bi isti kapacitet sa 3 vozila manje, i odgovorajuć broj vozača i mehaničara. To znači da bi imali dve opcije, da produžimo liniju do Petlovog (poželjno Rasinskom jer je trasa kraća 400m po smeru) sa ta tri vozila, ili da pored 23 pojačamo i 52 za 25% (tri vozila). U svakom slučaju trebalo bi obezbediti 12 zglobnih vozila umesto istog broja solo.
Kao što vidite Kosmajeva 53 je pojela ograničene raspoložive resurse pa je nemoguće produžiti 23 ili pojačati 52. Ukoliko bi te solo pretopili u zglobne za Vrbin Potok promenom odnosa solo/zglob onda bi postigli bolju optimizaciju sa jednom linijom manje (ono što neki Rodriguez neće da primi k znanju pa me naziva Staljinom).