Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

85 je važan zbog poslovnih centara oko Omladinskih brigada i Ugrinovačke. Tu nema nikakve konkurencije sa 13 i 88.

A i svakako, posebno u špicu, na delu od NBG do Banovog brda ispomoć za 88 je dobrodošla.
 
@Kesha pre nego što opletem o današnjim brljotinama GSPa, najpre da pitam - da li je uobičajena praksa da se za prevoz navijača po gradu koriste autobusi GSPa? Pitam jer ne pratim fudbal te ne idem na utakmice, tako da nisam do sad viđao ovako nešto.

Ovo je slika jednog od 10ak zglobnih autobusa GSPa koji su danas bili angažovani da voze navijače Makabija do stadiona. Čak se iza šoferke vidi natpis ''Stadion Rajko Mitić'' a ovi ispred su vođe puta i možda obezbeđenje samog kluba, koje je pakovalo navijače pred ulazak u vozila.
Studentski Trg 1.jpg
 
Fudbal ne pratim ni ja naročito. Ne znam dal Direkcija daje nalog da se angažuju vozila GSP-a za prevoz navijača, ili možda i neka viša instanca (vrlo moguće po nalogu iz Grada). Vozila mogu da se iznajme preko pogona UPUT, al opet ne tek tako sigurno, pogotovu vozila sa stalnim angažovanjem na linijama. UPUT može da iznajmi dva turistička IVECO-a, i kombije pretpostavljam.
 
Hvala. Epa ne znam od koga su iznajmljivali, ali ono što sam video je da se autobusi GSPa u vreme povećih nestašica svega koriste za prevoz navijača do stadiona. Da li zato što ne mogu sami da ga nađu ili što im je daleko, ali eto... dobiše oni oko 10ak zglobnih samo za sebe.

Elem, ovako to beše danas na Studentskom trgu. Prvo se Solaris u toku okretanja zadnjim ćoškom nasukao na trotoar, i pošto mu je tu pogonska osovina, nije mogao da se iskobelja.
Vidi se kako su mu stavljali razne predmete pod točak u nameri da uhvati. Ali kada imaš gume ko u Formule 1, zna slabo da hvata...
Solaris 1.jpg
Solaris 2.jpg
On je zablokirao i sve iza njega, tako da se naređala kolona sve do Kolarčeve:
St Trg 2.jpg
Da stvari budu gore, u tom momentu na okretnici se nalazilo 10ak drugih zglobnih autobusa koji su dovedeni da voze navijače Makabija do stadiona. A gde su navijači, tu su i gužve i policija. Pa kad se na sve dodaju i taksiji i razna druga vozila, nastaje opšti pičvajz:
Autobusi 1.jpg
Autobusi 2.jpg
Autobusi 3.jpg
Autobusi 4.jpg
Autobusi 5.jpg
 
Pa moraju da ih organizovano odvedu do stadiona da ih neko ne prebije :D uobičajena je praksa da navijači idu tako na utakmice i da imaju policijsku pratnju
 
Ova izmena za 23-ku mislim da savršeno odgovara stanovnicima Petlovog Brda,pritom 56 značajno praznija nego inače....kad bi se neka anketa sprovela,mislim da je ne bi ni vraćali na Vidikovac...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Није значајно празнија ка Певцу. Прошле недеље нисам успео да уђем у 56 на Мостару.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Što reče Đole, nije 56 baš toliko sad rasterećen, a da nam znači 23 znači nam sigurno. Doduše, ja sam je i pre ovog privremenog produženja koristio redovno, jer od okretnice imam desetak minuta pešačenja. Ono šta sam već pre spomenuo, jeste to da 23 opet funkcioniše slično. Ništa je posebno ovo produženje nije opteretilo, niti razvuklo intervale. Dokaz u praksi da ne mora svako produženje osakatiti liniju. Dobro, i produženje nije veliko na kraju krajeva. 59 na papiru ide baš često, u praksi zna da pravi voziće redovno. 23 pomaže dosta i na vezi Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda, vikendom pogotovu.
 
Kad smo već kod ove izmene meni sviđa kako funkcioniše 89. Rasteretio 52, a i solidno je popunjen.
 
За ове навијаче су могли да унајме приватне зглобове који су искључени из саобраћаја због старости, наравно да су очувани а нажалост су пропали. Ово је крајње нерационално траћење ресурса.
 
Колико видим, нису потребна додатна возила за трајно продужење 23 до Петловог, а одлично функционише. 56 ће увек бити пуна што због Ибарске и Чукаричке падние а нама значи директна веза са ББ.
 
Jedini problem sa 23 je prostor na okretnici na Petlovom.
Ima li smisla zameniti 23 i 42, tj da 23 ide do Petlovog a 42 do Vidikovca? Pritom, pitanje je i koliko bi ovo rešilo problem s obzirom da na 42 ima manje autobusa, pritom solo, koji se parkiraju u rikverc tamo na okretnici.

Takođe, iskreno, ima li potrebe da pored već jako česte 56 i česte 59 tuda ide i 23?
 
Jedini problem sa 23 je prostor na okretnici na Petlovom.
Ima li smisla zameniti 23 i 42, tj da 23 ide do Petlovog a 42 do Vidikovca? Pritom, pitanje je i koliko bi ovo rešilo problem s obzirom da na 42 ima manje autobusa, pritom solo, koji se parkiraju u rikverc tamo na okretnici.

Takođe, iskreno, ima li potrebe da pored već jako česte 56 i česte 59 tuda ide i 23?

42-jka bi mogla na Vidikovac u suštini, samo pitanje kuda bi prošla. To je jedina linija za Rasinsku ulicu. Ima dosta zgrada i kuća na tom potezu, gde bi bez nje morali dosta da pešače do prve sledeće veze. Trenutno deluje da na okretnici Petlovo brdo nije previše tesno, al na snazi je još uvek letnji red vožnje. Takođe, možda izgleda malo goropadno da tolike linije idu na Petlovo brdo, al nije da nema baš potrebe. 56-ica je dosta opterećena, u špicu naročito. Čukarica zna da je dosta koči ka centru. Lično je još i najmanje koristim, a radim na Dorćolu. 23 ima realno bolju trasu, i to dosta prema gradu. Bolje mogućnosti presedanja, i ujutru zajedno sa 37-icom, na primer, ide dosta tečno. 59 jeste dosta dobra linija, al često ispada iz bilo kakvog reda vožnje. Mnogo je sporih vozača, česta pojava čekanja po petnaest i više minuta, gde potom idu tri u nizu. 23-jka generalno funkcioniše dosta solidno za tako dugačku liniju. U principu, kako sada stvari stoje, niko nije na gubitku, a ima dosta onih koji njome dobijaju. Vikend je posebno kritičan za 59. Prepuna je najčešće idući kroz Vidikovac, jer je neko ko zna kad procenio da je dovoljno da ide na 15 minuta nedeljom. Plus su odavno na njoj isključivo solaći. Da, može se solidno i bez 23-jke, kako je donedavno i bilo, a da nam znači znači nam i to dosta. No, ne očekujem da će ostati na Petlovom brdu.
 
@Kesha
Svakako sam mislio da se 42 tek od stajališta Rasinska preusmeri ka Vidikovcu, ne treba isključiti taj deo trase nikako.
Što se tiče okretnice Petlovo brdo, tamo sam bio jednom od kad je ova izmena na snazi i bio je poprilično veliki haos, u svakom trenutku su po dva autobusa stajala u Ul. M. Draškovića i čekala da se oslobodi mesto za njih u okretnici.
Što se tiče 56, bez obzira na 23, bilo bi lepo da žuta traka u Radničkoj (tj na Savskoj magistrali, taj deo kod stajališta Čukarica se zove tako ako se ne varam) bude pokrivena kamerama i eventualno fizički odvojena stubićima ili nečim sličnim, s obzirom da s vremena na vreme ne funkcioniše lepo.

Primer iz Estonije:
1661355870394.jpeg


I hvala ti na objašnjenju :)
 
Mogla bi linija 42 cda ide Rasinskom, i da onda skrene u XI krajiške divizije, da tu ima jednu stanicu pre raskrsnice sa Oplenačkom, pa da onda produži pravo do okretnice na Vidikovcu.
 
@solecar
Ovo mi zvuči okej, samo što će se pojaviti deo ulice koji bi ostao bez prevoza, što bi moglo da bude rešeno preusmeravanjem neke od linija (56, 59, hipotetičke 23):
1661356185605.jpeg
 
Nema nikakvog dupliranja. 89 povezuje Padinu, Žarkovo i Vidikovac sa NBG, a 13 povezuje Banovo brdo sa NBG.
Mislio sam na poklapanje u dužini od 6,2km sa mestimičnim paralelnim vođenjem trase na rastojanju od svega 300m, što je 67% više od preklapanja 17 i 31 u Ustaničkoj od Autokomande do Konjarnika (3,7km, u suprotnom smeru 2,3km) . To ti je kao da i 17 i 18 hvataju Prvomajsku iako postoje različite ulice (u slučaju NBG i čitava naselja poput B.Kose). Ako već imamo nefleksibilan tramvaj ne moramo od Banovog Brda i autobus koji može da ide gde hoće da teramo paralelno. To je udžbenički primer razbacivanja resursa jer. JGP liftovi od 100k evra po komadu za presedanje na 13 i 94 predstavljaju skupocene panoe za ulične umetnike, tramvaj skuplja paučinu u borbi sa autobusom koji inače puca po šavovima, i čemu onda sva ta pruga koja je pojela dve trake na mostu?

Što se Zemuna tiče 85 i 88 se samo delimično preklapaju radi presedanja što je bilo moguće izvesti i preplitanjem (recimo da 88 skrene u Aleksinačkih Rudara ili Džona Kenedija, a zatim nastavi Bulevarom Nikole Tesle do Stevana Markovića). Udaljenost Đorđa Stanojevića od Autoputa nije 300m već 1km, uz šta prelaze različite mostove.

Ovo za 23, ta linija iako je već dugačka ne bi produženjem ništa izgubila imajući u vidu lokalni karakter ulica na Petlovom Brdu koje nisu podložne zastojima. Jedini problem u ovom momentu jeste struktura voznog parka. Linija 23 u postojećoj formi postiže takt od 6min sa 23 vozila, dok 53 takt na 10min pokriva sa 12 vozila. Dakle kapacitet 23 iznosi 1500p/h/d a 53 600 tako da bi ponudili isti kapacitet bilo bi neophodno obezbediti 14 polazaka na čas ili 40% više, odnosno povećati broj zglobnih vozila s 23 na 32. Dakle postigli bi isti kapacitet sa 3 vozila manje, i odgovorajuć broj vozača i mehaničara. To znači da bi imali dve opcije, da produžimo liniju do Petlovog (poželjno Rasinskom jer je trasa kraća 400m po smeru) sa ta tri vozila, ili da pored 23 pojačamo i 52 za 25% (tri vozila). U svakom slučaju trebalo bi obezbediti 12 zglobnih vozila umesto istog broja solo.

Kao što vidite Kosmajeva 53 je pojela ograničene raspoložive resurse pa je nemoguće produžiti 23 ili pojačati 52. Ukoliko bi te solo pretopili u zglobne za Vrbin Potok promenom odnosa solo/zglob onda bi postigli bolju optimizaciju sa jednom linijom manje (ono što neki Rodriguez neće da primi k znanju pa me naziva Staljinom).
 
@filipcukovic
Ne bi se ništa izgubilo, zato što sto na delu koji ne bi pokrivala linija 42, je samo jedna stanica, i to Rasinska, koja je maltene uz samu raskrsnicu sa Milorada Draškovića, gde je stanica 56, 59 i E2.
 
@solecar
Da, ali ako želiš da ideš odatle ka Maričkoj, moraš ili da šetaš pod ogromnim nagibom, ili da praviš krug oko celog naselja da bi stigao na 42.
 
Ima i toga što kažeš. Nema nikad puno putnika od Petlovog brda do ugla 11 krajiške divizije i Rasinske, al ih ima. Svakako, ko ide ka Rakovici ima i 59, kojom se putuje malo duže doduše. U svakom slučaju, verujem da bi ljudi pristali na te neke kompromise da dobiju 23, a 42 može kroz 11 krajiške divizije. Simpatičan predlog. Možda bi ljudi morali da se odviknu od parkiranja i levo i desno uz trotoar. Ulica je inače baš široka. Delimični problem je i sam pomenuti ugao 11 krajiške divizije i Rasinske. Na uglu je kuća i nije baš pregledno, ali se može. E sad kako reče @Express da bi eventualno 23 mogla ići 11 krajiške divizije, nisam siguran koliko je to skretanje u Rasinsku za zglob. Inače, tačno je da je put kraći, i svakako da bi i u tako produženoj formi 23-jka dosta značila. Jedan deo posta nisam baš najbolje shvatio, al suštinu mislim da jesam.
 
Vrh