Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Nadam se da je tvoj info Žiko nije tačan. Mada koliko je autobus oštećen, bilo bi čudo da se čovek izvuče :( Vozačev radni prostor izgleda jezivo.

Becks je pre par meseci postavio sliku Temse koja je imala nezgodu u Mirijevu, a zbog dobijanja turaže. Ako se kojim slučajem ispostavi da je i ova dobila turažu, pod hitno povući sva vozila iz saobraćaja pre nego što još neko ne daj bože srada. Prosto je šteta na vozilu tolika, da se da pretpostaviti da se kretao velikom brzinom. Računam da na mestu nezgode i nije baš lako sa namerom razviti neku veliku brzinu. Videćemo šta će istraga pokazati.
 
I sto se nadam da je pogrešan. Da je sve pogrešno.

Ta Temsa iz Mirijeva je jedna, druga je navodno dobila u garaži i treća je ova od jutros.
Ono što mi kažu da je uredno ispustio putnike na zadnjem stajalištu i da je u kružnom toku dobio turažu. Linija je 47.
Što se tiče samog vozila oštećenje je poprilično, bandera je duboko prodrla u autobus. Sigurno ju je prednja osovina zadržala.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543138#p543138:mea1gyf1 je napisao(la):
becks89 » Čet Jun 07, 2018 10:00 am[/url]":mea1gyf1]Temsa 2017.godište, ne znam detalje, osim da je dobio turažu, Arriva je prevoznik, izvor:FB
file.php

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RxkRZstCzIw[/youtube]
 
Prica da je vozac zaspao ili da mu je pozlilo mi ne deluje uverljivo.
Vozilo je uslo u kruzno tok i krenulo o obilazenje istog. Tockovi su namotani u levo i tako je ocigledno bilo i u trenutku udara. :(
Bojim se da vozac nije imao nikakvog izbora.
Da je imao izbor, udario bi desnom stranom autobusa.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
To su sekunde ljudi, teško je gađati ako je dobio turažu, situacija u Arrivi je tanka što se tiče radne snage, vozač je iskusan, bus je nov u praksi dobitna kombinacija, nešto je pošlo po zlu, a nije prvi slučaj dobijanja iberture, nova vozila negde ima problem, vozila su još pod garancijom praktično.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Kad smo kod turaža... šta uopšte treba uraditi kad se ona desi na autobusu? Koje su sve opcije u tim situacijama? Koja je najbolja?
 
Izbacivanjem iz brzine na prvom mestu. Kod ručnih menjača dovoljno je stisnuti kvačilo, pa nek motor "divlja" na leru, dok kod automatskih menjača je malo teže odreagovati kad se desi nešto potpuno neplanirano, da tako kažem. Pritom, dosta zavisi i od elektronike, pa možda uvek i nije moguće izbaciti menjač iz brzine. Takođe, koliko znam, svi autobusi imaju sigurnosni prekidač, koji bi trebalo da u sekundi isključi svu struju. Sad, ako dođe do uvlačenja ulja kroz usisnu granu, teško da će se "zatvaranjem" struje ugasiti motor. Ostaje onda samo izbacivanje iz brzine koliko znam. Prosto mi je neverovatno da kod potpuno novih autobusa ulje dospe u motor preko usine grane. Moguće da turažu dobijaju zbog felerične elektronike, senzora gasa na primer.
 
Epa prvenstveno zbog automatskog menjača i pitam. Jer danas oni čine 90% JGP vozila u gradu.

Znači, ako sam dobro razumeo, vozač autobusa može isto kao i kod automobila, samo da prebaci u N (izbaci iz brzine) i to je to? A šta ako elektronika ne reaguje, što ti kažeš...? Šta bi bila druga najbolja opcija?
 
Nema ništa što bi ga u tome sprečilo, ali kad dođe do turaže, odnosno naglog ubrzanja, verovatno nije lako u trenutku odreagovati izbacivanjem menjača iz brzine. Opet, kao što rekoh, pitanje je dal je baš u svakoj situaciji moguće izbaciti menjač iz brzine. Njegov rad ipak kontroliše elektronika.
 
Znači uzdanje u to da elektronika dozvoljava izbacivanje iz brzine. Ili uzdanje u taj sigurnosni prekidač.

Jezivo bogte. Podseti me na neke situacije i analogije iz sveta avijacije. Odlični pokazatelji da ma koliko nam tehnologija i elektronika olakšavale svakodnevni život, nekad umeju to baš debelo da nam naplate kad se otrgnu kontroli. :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575794#p575794:x5l2pf56 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 20, 2018 10:10 pm[/url]":x5l2pf56]Odlični pokazatelji da ma koliko nam tehnologija i elektronika olakšavale svakodnevni život, nekad umeju to baš debelo da nam naplate kad se otrgnu kontroli. :?

Nisu tehnologija i elektronika problem, nego los dizajn. Cinjenica da vozac mora da reaguje na neplaniranu turazu izbacivanjem iz brzine (a da ne pricam cinjenica da turaza uopste moze da se desi) je vec sama po sebi los dizajn. Kontrola kvaliteta je ta koja se otrgla kontroli.
 
Pritiskom na dugme N menjač se uvek izbacuje iz brzine. Menjač je druga priča u odnosu na motor, elektromagnetni ventil u menjaču se otvori i ulje koje je vršilo pritisak na lemele unutar samog menjača prestaje samim ti i prenos snage (obrtnog momenta) se prekida.
Sigurnosni prekidač glavne elektrosklopke (koja ostavlja komplet vozilo bez struje) je u takvim situacijama van lakog domašaja vozača.


table-jietong-einbau-kippschalter-mit-sicherheitskappen.jpg


Ipak takvi slučajevi se iznenada dešavaju, veoma su siloviti tako da u tim momentima vozač instiktivno pokušava da upravlja vozilom i često napravi grešku ili jednostavno ne stigne da odreaguje.

Sama pedala gasa (tako i na kolima) ima dva senzora položaje pedale gasa , baš iz kako sigurnosnih razloga tako i ako jedan senzor otkaže da se vozilo može i dalje koristiti. Tako da baš oba senzora da istovremeno zaglave na pun gas meni ne izgleda logično.
Što se tiče kvara na samom motoru, turbini i da krene uvlači ulje i da ga sagoreva što dovodi motor da nekontrolisano diže obrtaje i bez mogućnosti da vozač isti iskontroliše/ ugasi kod novog autobusa takođe ne predstavlja opciju. U ostalom zadnja hauba bi bila masna šta na ovom autobusu nije slučaj.
Opet to su kvarovi koji zadese starija i loše održavana vozila, tu najčešće strada turbo punjač (primećuje se po pojačanom zvuku, potrošnji ulja) odnosno ležajevi i ulje odatle dospeva u usis motora tj u cilindre kad kreće da sagoreva. Tu kod automatskog menjača pomaže samo da se fizički zatvori usis i motor ostavi bez vazduha. Pošto je to jako teško izvesti to traje dok motor ne sagori svo ulje / dalje povlači teške havarije motora.

Druga opcija kvar na elektroinstalacijama. Što će se ako žele najlakše otkriti.
 
Svakako znas da su pojedini motori ubacivali ozbiljne kolicine ulja u usis kao potpuno novi.

Drugo, nagadjam sta se desava stiskanjem N i stiskanjem kocnice istovremeno?
Dal mozda (kazem mozda) postoji zadrska izbacivanja u 'neutral' zbog retardera, pa i saltanja menjaca nanize sto pojacava otpor kada je sve ok?

Bil kako bilo, kada jedan model u relativno kratkom periodu ima ucestale identicne probleme, sve ukazuje na fabricku gresku.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
N momentalno leruje menjač tj koliko vremena treba da odreaguje elektromagnetni ventil.
 
Meni se dva puta desilo da Temza neće da "da" gas, tj. ne reaguje na stiskanje pedale gasa, tako da su vozači morali da nas izbace napolje jer autobus jednostavno nije hteo da ide. Jednom je bilo sa Bamironovom, a jednom sa Arrivinom Temzom.
 
Kako sad mogu da puste te buseve u saobracaj i da budu sigurni da se to opet nece desiti nekom od njih u nekoj jos goroj situaciji? Ima li nekih novosti o vozacu, kako je?
 
Pa koliko sam razumeo, još se ne zna uzrok nesreće. Da li je do falinke u vozilu ili do greške/nesreće vozača. Zato nema opravdanog osnova da se povuče ceo vozni park. Što je i razumljivo, jer celo preduzeće zavisi od toga.

Žiko, gracias na detaljnom odgovoru.
 
Ako se nevaram, pre je spominjano da se te turaze najcesce javljaju kod cummins motora. Mislim da su pre bili u pitanju Liazi. Koji motori su ugradjeno u ove temse i jel zaista problem sa tim cummins motorima?
 
Citat sa Balkan transporta:"Kompanija “Arriva Litas” nabavila je 25 autobusa proizvođača “Temsa”, radi se o novom modelu “Avenue Plus”, koji predstavlja redizajnirani model “Avenue LF”. Autobus pokreće motor zapremine 6.7l, proizvođača “Cummins”, radi se o agregatu koji isporučuje 280 konjskih snaga i ispunjava euro 6 normu. Ovaj motor uparen je sa šestostepenim automatskim menjačem “ZF-Ecolife”, sa kojim značajno doprinosi uštedi goriva."

http://www.balkantransport.net/arriva-p ... -autobusa/
 
Cimmins-ov ISB od 6.7L je prisutan u jako velikom broju kod raznih evropskih i azijskih proizvođača. Koriste ga i najveća imena među autobuskim karoseristima. U klasi malolitražnih motora, verovatno jedan od najboljih po pitanju karakteristika i performansi koje pruža. Da je došlo do iberture, kao što i Žika reče, moralo bi biti mnogo i dima i masnih fleka. Elektronika, o kojoj je takođe bilo reči, daleko je verovatniji uzrok, ako je do turaže došlo, što je po mom mišljenju, s ozbirom na okolnosti nesreće, poprilično verovatno, tim pre što nije prvi takav slučaj. Bamironov LIAZ sa linije 77, za kojeg je istraga utvrdila da je dobio turažu, i to je baš došlo do iberture ako se ne varam, imao je CAT-ov malolitražni motor. Opet, teško da je američki gigant kriv za uvlačenje ulja u kompresioni prostor. Stradanje turbine najčešći je uzrok, al ne i jedini mogući. Znači, održavanje tu ipak igra glavnu ulogu.

Inače, mogućnost da menjač ne prihvati prazan hod ipak postoji, sudeći po prijavama kvarova na vozilima GSP-a. Doduše, mnogo je češći slučaj da "neće u brzinu", kako najčešće glase prijave kvara. Električari problem uglavnom rešavaju zamenom davača, a i sama tastatura selektora ume da zakaže. Naravno, reč je o starim vozilima.
 
Ovako izgleda kad dizel motor krene u tzv. iber turu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KI7Xbrakozs[/youtube]

Kešo ili Petoparac šta ima da se pokvari N kad je tastatura za automatski menjač prosta mehanika.



Izuzetno retko da strada tastatura , pre nečiji hir da je mehanički uništi ili da prolije nešto po njoj pa menjač ne prihvata D ili R komande.


Nego drži se dnevnica i pazi na Lidiju. :sesir:
 
Kesho, hvala ti puno na detaljnom objasnjenu :) Jel se zna sta je uzrok problema bio na predgodna dva slucaja kod Temse?
 
Izgleda da je pogrešan info i da se vozač oporavlja. :kk:

https://www.blic.rs/vesti/beograd/avram ... ji/y6315sk

"AVRAM JE POZNAT PO LAGANOJ VOŽNJI" Kolege vozača koji se zakucao u banderu na Slaviji otkrivaju INTERESANTNE podatke

Vozač autobusa javnog gradskog prevoza na liniji 47 Avram Č. (60), koji se juče ujutro na Slaviji zakucao autobusom u banderu, nalazi se u Urgentnom centru i njegovo stanje je za sada stabilno.

- Njegovo stanje je dosta bolje od jučerašnjeg, ali se za sada nalazi na intenzivnoj nezi - rekli su za "Blic" iz Urgentnog centra.

O stravičnom jutru na kružnom toku Slavija, danas su ostali da svedoče krivi stub javne rasvete koji nosi i kontaktnu mrežu, i radnici koji rade na sanaciji nastale štete.

U međuvremenu, redakciji "Blica" se javio Avramov kolega, koji je posvedočio jučerašnjim horor scenama nastalim nakon sudara.

- Prošao sam desetak minuta nakon što se dogodila nesreća. Video sam vozilo naše firme, pa sam, iako sam išao drugim poslom, izašao iz autobusa i prišao da vidim šta se dešava - priča Avramov kolega koji je želeo da ostane anoniman.

On je objasnio i da pojedini navodi koji su se pojavili u medijima ne odgovaraju u potpunosti istini. Jedan od njih je i da je Avram vozio poslednji krug na noćnoj liniji.

- Reč je o vozilu sa dnevne, a ne sa noćne linije - objasnio je u dopisu našoj redakciji.

Ono u čemu je Avramov kolega saglasan, su izjave o dobroti ovog nesrećnog čoveka.

- Avram je izuzetno pedantan i uredan, a što je najvažnije, poznat je po izuzetno laganoj vožnji. Protiv njega nikada nije podneta nijedna prijava ili žalba - tvrdi on.

I Avramov kolega tvrdi da je autobus koji je učestvovao u incidentu skoro potpuno nov.
- Autobus je nov, star svega dva meseca. Turske je proizvodnje, marka "Temsa", model "Avenue". Tehnička ispravnost bi, uzevši u obzir ovaj podatak, trebalo da bude neosporna. Ipak, isti model autobusa, koji je bio na probi u firmi, imao je isti eksces na okretnici u Mirijevu - zaključio je sagovornik "Blica".

Ovi detalji još više produbljuju nejasnoću oko toga kako je došlo do nezgode, što će rasvetliti policija nakon što pogleda snimke sa sigurnosnih kamera iz autobusa.
 
Baš mi je čudno da čovek želi da ostane anoniman, ispravio je šefa da nije u pitanju noćna linija, a i otkrio je da je već bio incident sa ovim modelom. Verovatno neko hoće da zataška nešto.
 
Vrh