Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576041#p576041:1iaqlhcs je napisao(la):
milanche » Ned Okt 21, 2018 11:40 pm[/url]":1iaqlhcs]Kesho, hvala ti puno na detaljnom objasnjenu :) Jel se zna sta je uzrok problema bio na predgodna dva slucaja kod Temse?

Molim i drugi put :wink: Nadam se da ćemo saznati šta je konkretno problem kod tih autobusa, ako postoji naravno. Prvi slučaj, odnosno nezgoda koja se zbila na okretnici u Mirijevu, poznata je široj javnosti. Drugi incident, koji se navodno zbio u garaži, pomenuo je Žika, ali je čovek i naglasio da to nije 100% proverena priča. Da je i ova posljednja nezgoda posledica dobijanja turaže, čujem danas i od nekih mojih kolega. Opet, radi se o neproverenim pričama. Valjda će biti i nekih zvaničnih saopštenja. Najveći problem je što autobusi svakodnevno rade, a pod sumnjom da imaju ozbiljan nedostatak. Dosta je vremena prošlo od prvog incidenta prošle godine, pa smatram da je do sad nešto trebalo biti urađeno po tom pitanju.

Žika

Samo sam istakao da postoje kvarovi koji se tiču menjača, a zbog kojih pomenuti neće odgovoriti na komandne. Mislim da sam za selektor, odnosno tastaturu, jasno napisao da se dešava da otkaže. Manje bitno od čega se sastoji, mada nije da ih nisam viđao po garaži kao kompletan sklop. Retko se menjaju, ali se opet menjaju, a šta je sve potrebno uraditi da bi selektor menjača otkazao, stvarno ne bih znao. Davači se već menjaju poprilično često, na šta najviše utiče starost voznog parka.

Na poslednju rečenicu ne bih da odgovaram, jer ipak nisam siguran da li da je shvatim kao šalu, ili pak, kao nepotrebnu prozivku. Na ovo drugo mi ipak mnogo više vuče. Pozdrav :sesir:
 
Na šalu. Ni na šta drugo. :sesir: Čuvaj koleginicu.

Menjač ko menjač, stradaju elektro ventili, solenoidi u tzv hidro bloku, stradaju lamele ali opet one pre stradaju zbog ulja koje se ne menja ili degradira usled visokih temperatura pa ne vrši svoju funkciju. Ulje je pod velikim stresom, ne samo što podmazuje kompeletan menjač, omogućuje prenos snage, obrtnog momenta, usporavanje, opet stepene prenosa menja opet to isto ulje koje vrši pritisak na lamele unutar menjača i sklopu tzv planetarnog menjača. Dakle mehaničko kao i termičko opterećenje ulja je veliko.
 
U današnjoj hronici je bio prilog vezan za saobraćajnu nezgodu na Slaviji. Kako dalje navode, nesrećni vozač uredno ispustio putnike na izlaznom stajalištu u Bul. Oslobođenja, prazan nastavio vožnju oko Trga Slavija ušao u okretnicu Birčaninova, tj u ulicu Katićeva. Da bi po rečima kolege a njemu pa rekao otpravnik, autobus se sjurio (profuljao !!!) niz Katićevu ulicu (od raskrnice sa Birčaninovom) u kontra smeru !!! ponovo ušao u Bul. Oslobođenja i na kraju na Trgu Slavija udario u banderu/ završio vožnju. Znači nije kao što se mislilo da se vozilo nekontrolisano kretalo samo u kružnom toku već dosta ranije, iz Katićeve ulice. Srećom da je subota jutro pa manje saobraćaja i da niko drugi nije povređen.

Od 25 min
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j8V5I_fBmO4[/youtube]
 
Toliko dugo je nekontrolisano išao? Sigurno je mogao negde u Katićevoj da se zaustavi, ili u Bulevaru Oslobođenja. Ili grešim? Ne bih da sumnjam u vozačeve sposobnosti, samo mi je baš nelogično da je toliko dugo išao, a da nije negde ranije pokušao da se zaustavi. Pretpostavljam da je u početku pokušavao da razume šta se dešava i da uradi nešto.
 
Da bi po rečima kolege a njemu pa rekao otpravnik, autobus se sjurio (profuljao !!!) niz Katićevu ulicu (od raskrnice sa Birčaninovom) u kontra smeru !!! ponovo ušao u Bul. Oslobođenja i na kraju na Trgu Slavija udario u banderu/ završio vožnju.
U tom slučaju turaža deluje kao sve verovatniji scenario. Naravno znaćemo posle istrage, samo nagađam.
 
U početku razmišljaš desiće se nešto staće, pa onda razmišljaš koliko će da te košta ako napraviš štetu, pa kako ćeš da prođeš kod sudije e za to vreme situacija se otima kontroli i više nema bezbolnog zaustavljanja. Tako je moj prijatelj umesto da odmah zaustavi bus tj da ga rokne u zid on se dasa sjurio niz ulicu i porokao silna kola. E onda je usledilo višegodišnje suđenje gde je naravno izgubio.
Zid bi ga zaustavio kad je provalio da je ostao bez kočnica, ovako dobro da nekog nije ubio.
 
Trenutno haos u Kneza Miloša. Autobusi sa 41A , a pretpostavljam i druge linije , saobraćaju preko Nemanjine i Savske u smeru ka Gazeli , dok su u smeru ka centru ogromne gužve. Da li zna neko šta se dešava?
 
Da se vratimo na Temsu, neke neproverene informacije kažu da se u momentu udara u banderu vozilo kretalo 71 km/h. 71 km/h je razvilo za oko 280 metara. Ako ima klasičan tj sličan prenos kao i ostali busevi tj da 50 km/h motor radi na 1200 o/min ipada da je tih 71 km/h bio na oko 1700-1800 obrtaja u šestom stepenu prenosa.
 
Danas pao stub koji drži mrežu na okretnici na Studentskom trgu. Trolejbuske linije a bogami i 31 su bile u prekidu sat-dva dok popravka nije završena.
Tri kamiona su radia popravke, dve Mečke sa platformama i jedan Iveco (ako se dobro sećam) sa kranom i sandukom.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ejbus-FOTO

Tan2018-10-29_182752331_2.jpg

Pogledajte prilog 1
 
Мени оволике хаварије тролејбуске контактне мреже постају сумњиве.
 
Pa na koje druge misliš? Ono što je bilo u Kneza Miloša je bilo zbog degenerične praznične rasvete koja je bila nakenterena gde joj mesto nije.

Štaviše moje zapažanje je da se u zadnjih par godina broj havarija i pucanja mreže dosta smanjio. Ranije bi trolejbusi stajali naređani svakog trećeg dana. Sada to viđam jednom u meseca.
 
Trule bandere neradi se farbanje kontrola odrzavanje korozija radi sreca pa nije nekog pjesaka zakacila
 
Могуће да их раније нисам толико примећивао, уистину мање сам се возио тролејбусом. Али чини ки се да је у задњих месец дана било макар 4-5 кидања мреже и изваљивања стубова.
 
Ja jedino što znam su padanje stuba na mostu preko Mostarske petlje , saobraćajka na Slaviji i pucanje kontaktne mreže na uglu Takovske i Svetogorske , za poslednjih rekao bih dva meseca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578090#p578090:2to4h190 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Okt 31, 2018 4:21 pm[/url]":2to4h190]Opet ne rade trolejbusi od Slavije do St. trga. Aman vise...

a kad to rade normalno? maltene svaki drugi dan je neka fora da ide samo 22l do krsta, a od slavije busevi, ili komplet busevi, ili trole samo do slavije sa periferije, ili samo do slavije sa trga...

prosli ponedeljak su busevi menjali trole i reko daj bas da vidim na gsp-ovom sajtu pod onim "promene rezima" sta se desava, kad ono nista, ni reci o vracarskim trolama
 
Pa ne znam, ja baš imam utisak da su u zadnjih par godina sve bolji i pouzdaniji po pitanju kidanja mreže, ne računajući događaje u poslednjih mesec dana. Nego me nervira to kad odjednom nigde ničeg nema. Centar, popodnevni špic, jedna od najprometnijih okretnica a na njoj samo vozila na dve linije (28 i 41). Dakle ajd što ovi ka Slaviji ne saobraćaju, nego što nema nijednog vozila da stoji na okretnici. Ko da te linije više ne postoje. Pogledam u novinama ima li nekih zastoja a tamo ništa o tome. I onda treba da budeš vidovit i da nagađaš šta se dešava, da trošiš megabajte na telefonu da bi gledao stream sa kamera na Slaviji da bi video da li uopšte ulaze u Kralja Milana, ili da tražiš neku drugu alternativnu rutu.

A i u redovnim okolnostima dešava im se isto tako da nekad usred špica nema apsolutno ničeg. Otišla sva vozila ka Slaviji ali nema novih da se vrate i krenu novi interval. Nego se naređali tamo negde. Pa ti budi vidovit opet i nagađaj jel u pitanju zastoj/kvar koji će potrajati minimum pola sata, ili pak neko zatvaranje ulica... ili je samo aljkavost dispečera koji je doveo do toga da su se vozila neravnomerno raspodelila duž pravca te da ima nade da dođu u narednih 15 minuta.

Mada jedno je sigurno - iako im mreže sve ređe pucaju, kad puknu, i dalje nastaje haos. U zadnjih 5 godina video sam tek tri BKMa kako koriste baterije da prođu zakrčene ili pokvarene deonice bez mreže. A to bi moglo puno da pomogne u zastojima. Umesto da se naređaju i blokiraju pola grada, neka uključe baterije i ako mogu pređu put do sledeće tačke napajanja. Ne znam za šta su im uopšte uzimali to ako ih nikad ne koriste. :roll:
 
Meni se u poslednjih mesec dana , najmanje jedno 5x desilo da na potezu Medaković - Učiteljsko naselje , naletim na trole sa oznakom L. Inače , danas sam 50 minuta išao , što trolom , što autobusom , što peške , od Muzeja Jugoslavije do Trošarine. Radovi u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića (od Milutina Ivkovića do Dragiša Mišović) nisu završeni , skinut završni sloj asfalta , raskopano oko ivičnjaka koji su zamenjeni na obe strane , te se pomenuti deo prelazi dvadesetak minuta , jer je kolona vozila duž celog poteza , a ko za inat , sve trole koje su išle ka Banjici , nosile oznaku L. Kod Dragiša Mišović sam ušao u 78 i dok sam se dovukao do Banjičke pijace (i tamo gužve zbog radova u Peke Dabčevića , pa sav saobraćaj ide Kružnim putem Voždovačkim) , stigla nas jedna maltene prazna trola (zbog čijeg nesaobraćanja je bila prepuna 78). I na raskrsnici Crnotravske sa Bulevarom Oslobođenja haos. Na sve to , kamion sa ogromnom prikolicom krenuo da skreće iz pravca Jajinaca u Save Maškovića pa blokirao raskrsnicu , ali taman toliko da mogu jedva da se provuku kola , te se tek posle jedno pet minuta setio neko iz kolone da propusti kamion , a ne da se provlači. O prelasku ulice peške , nije bilo ni govora , pogotovu što je u celou priču "uleteo" i zglobni Lastin sa linije 491.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578312#p578312:3v81ya7f je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Nov 01, 2018 3:44 pm[/url]":3v81ya7f]Pa ne znam, ja baš imam utisak da su u zadnjih par godina sve bolji i pouzdaniji po pitanju kidanja mreže, ne računajući događaje u poslednjih mesec dana. Nego me nervira to kad odjednom nigde ničeg nema. Centar, popodnevni špic, jedna od najprometnijih okretnica a na njoj samo vozila na dve linije (28 i 41). Dakle ajd što ovi ka Slaviji ne saobraćaju, nego što nema nijednog vozila da stoji na okretnici. Ko da te linije više ne postoje. Pogledam u novinama ima li nekih zastoja a tamo ništa o tome. I onda treba da budeš vidovit i da nagađaš šta se dešava, da trošiš megabajte na telefonu da bi gledao stream sa kamera na Slaviji da bi video da li uopšte ulaze u Kralja Milana, ili da tražiš neku drugu alternativnu rutu.

A i u redovnim okolnostima dešava im se isto tako da nekad usred špica nema apsolutno ničeg. Otišla sva vozila ka Slaviji ali nema novih da se vrate i krenu novi interval. Nego se naređali tamo negde. Pa ti budi vidovit opet i nagađaj jel u pitanju zastoj/kvar koji će potrajati minimum pola sata, ili pak neko zatvaranje ulica... ili je samo aljkavost dispečera koji je doveo do toga da su se vozila neravnomerno raspodelila duž pravca te da ima nade da dođu u narednih 15 minuta.

Mada jedno je sigurno - iako im mreže sve ređe pucaju, kad puknu, i dalje nastaje haos. U zadnjih 5 godina video sam tek tri BKMa kako koriste baterije da prođu zakrčene ili pokvarene deonice bez mreže. A to bi moglo puno da pomogne u zastojima. Umesto da se naređaju i blokiraju pola grada, neka uključe baterije i ako mogu pređu put do sledeće tačke napajanja. Ne znam za šta su im uopšte uzimali to ako ih nikad ne koriste. :roll:

jeste, stvarno retko kad je neko pucanje mreze il kvar, nego prosto stanu, nema, ispare u vidu magle, verovatno je to sto kazes da se neravnomerno raspodele jer obozavaju da po 4-5 trola istovremeno krecu sa studenjaka, a vala i sa medaka po dve, nekad i tri, a znaju i 21 i 19 ponekad po dve da idu, tj kod 19 je to cesto
 
Izgleda kao neko okupljanje gradjana, neki protest protiv loseg prevoza ali ne - ovo je uobicajna slika na Zelenom Vencu
989a5b29a299ec712046e23ad9bc7707.jpg


Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
 
Slično je u popodnevnim časovim bilo i na stajalištima autobusa 52, 53, 56.
 
Ova slika dobra je kao pokazatelj šta je stvarno gužva na stanici.
 
Cela ta ulica je pokazatelj užasnog stanja na više nivoa, ne samo po pitanju prevoza. Nažalost, stanica će morati da ostane na tom tesnom mestu sve dok se ne izgrade novi savski most i tunel do 29. novembra, te će onda Brankova moći da se svede na 2+2 profil.
 
Vrh