Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Generalno se pričalo da su Citari odlični za 600 i 607 i jesu ako se oduzmu ova tri polaska sa 607. Nedostatak trećih vrata se veoma primećuje te na stanicama kod Westa 65 i Tošinog bunara autobus stoji 5 minuta da bi svi putnici izašli. Protok otežavaju i fotelje od sedišta tako da se putnici koji sede i stoje konstantno udaraju kolenima.
Ipak moram da kažem da su putnici veoma disciplinovani tako da na svakoj stanici stiskaju stop dugme ukoliko hoće da izađu. 607 ima putnike i van špica, ali uglavnom su samo oni sa aerodroma.
 
607 koristim non stop, sad do Banovog brda sa Bežanijske kose stižem za 15ak minuta, što je ranije bilo nezamislivo. U zavisnosti od stanja i presedanja put je ranije trajao između 35 i 50 minuta.
Tako sam i ja pre morao na 85 ili 88 i trebalo mi je pola sata samo do opštine Novi Beograd. 607 je na početku bila prazna dok je ljudi nisu provalili.
 
Generalno se pričalo da su Citari odlični za 600 i 607 i jesu ako se oduzmu ova tri polaska sa 607. Nedostatak trećih vrata se veoma primećuje te na stanicama kod Westa 65 i Tošinog bunara autobus stoji 5 minuta da bi svi putnici izašli. Protok otežavaju i fotelje od sedišta tako da se putnici koji sede i stoje konstantno udaraju kolenima.
Ipak moram da kažem da su putnici veoma disciplinovani tako da na svakoj stanici stiskaju stop dugme ukoliko hoće da izađu. 607 ima putnike i van špica, ali uglavnom su samo oni sa aerodroma.
Na 607 rade i conecto i cobra.
 
607 je pun pogodak od linije, jako brzo se stiže sa Banovog brda na Novi Beograd, a uz pojačanje mislim da bi mogli izmestiti 72 sa Aerodroma koja mi više tu nema svrhu i samo bezveze ide prazna i kruži gradom.
Linija 72 nije loša u pogledu tačaka u gradu koje povezuje. Njen problem je bespotrebno kruženje i broj stajališta. Ja sam išao prošle godine na aerodrom 27 + 72 i meni je od 4.30 ujutru trebalo skoro do 5.55 da dođem na aerodrom, a sve zbog turističke atrakcije zvane 72.
 
Ovo je u stvari jedna sveobuhvatna tragedija Beograda.

Od Banovog Brda do Novog Beograda postoje šine i iskorišćrnost tramvaja je dosta niža od autobusa.
Svakog normalnog planera bi to zabrinulo, ne i u Beogradu gde se fiksaju nove autobuske linije preko Mostova (dok žele da skinu međugradske autobuse sa njih?!?!?!)
I sada, naravno, sa 607 kreće novo fiksanje, pojačavanje i tako u krug. A linija bila zamišljena kao Aerodronski šatl.
Umesto razvoja tramvaja na Novobeogradskoj strani, optimizacija linija i ubrzanja sve se svodi na autobusko fiksanje i to naravno u saradnji sa podobnim prevoznikom. Metro se radi za BNV.

Verujem da za sve planere javnog prevoza u Evropi Beograd stoji kao jedno strašilo i primer KAKO NE TREBA raditi.
 
Ovo je u stvari jedna sveobuhvatna tragedija Beograda.

Od Banovog Brda do Novog Beograda postoje šine i iskorišćrnost tramvaja je dosta niža od autobusa.
Svakog normalnog planera bi to zabrinulo, ne i u Beogradu gde se fiksaju nove autobuske linije preko Mostova (dok žele da skinu međugradske autobuse sa njih?!?!?!)
I sada, naravno, sa 607 kreće novo fiksanje, pojačavanje i tako u krug. A linija bila zamišljena kao Aerodronski šatl.
Umesto razvoja tramvaja na Novobeogradskoj strani, optimizacija linija i ubrzanja sve se svodi na autobusko fiksanje i to naravno u saradnji sa podobnim prevoznikom. Metro se radi za BNV.

Verujem da za sve planere javnog prevoza u Evropi Beograd stoji kao jedno strašilo i primer KAKO NE TREBA raditi.
Stvarno je žalosno šta rade sa tramvajima, pogledaš linije pre 40-50 godina i vidiš da mi idemo samo unazad, umesto unapred. Pričam već dugo da tramvaji sa ovakvim linijama i trasama nemaju skoro pa nikakvu poentu kad izuzmes potez Banjice do Autokomande i onda potez od Ustaničke do Vuka. Tramvaji služe bukvalno kao turistička atrakcija ako hoćeš da se provozas po celom gradu. Umesto da se najviše ulaže u železnicu, u nju se ulaze najmanje i to sto se ulaze, ulaze se skroz pogrešno u interesu Bnv-a i vlasti.
 

Информација о промени режима рада линија јавног превоза током извођења радова на завршном асфалтирању у висини новоизграђеног кружног тока код ПЦ „Ушће“

Током извођења нове фазе радова на завршном асфалтирању у зони раскрснице улица Булевар Михајла Пупина и Булевар Николе Тесле, у периоду од среде 28.08. 2024. године од 22.00 часова до 29.08.2024. године до 06.00 часова доћи ће до промена у раду линија јавног превоза. Радови подразумевају потпуно затварање предметне раскрснице, као и укидање аутобуског терминуса „Зелени венац“ за линије чија се траса пружа према Земуну и Новом Београду, због чега ће возила са линија јавног превоза саобраћаће на следећи начин:

Смер према Земуну и Новом Београду:
  • Линије бр. 15, 84 ће саобраћати од стајалишта „Бранков мост“ улицама Булевар Михајла Пупина, новоизграђена веза са улицом Ушће, Ушће (поред Бранковог моста), Ушће (поред Музеја савремене уметности), Ушће (поред Парка пријатељства), Булевар Николе Тесле и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 16, 65, 77, 15Н, 68Н, 75Н, 603Н, 704Н и 706Н ће саобраћати после Бранковог моста улицама Булевар Михајла Пупина, новоизграђена веза са улицом Ушће, Ушће (поред Бранковог моста), Ушће (поред Музеја савремене уметности), Ушће (поред Парка пријатељства), Ушће (поред ПЦ „Ушће“), Булевар Михајла Пупина и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 27Е и 35 ће саобраћати на скраћеним трасама улицама Булевар деспота Стефана, Браће Југовића, Македонска, Француска до терминуса „Трг републике“;​
  • Линија бр. 67 ће саобраћати на скраћеној траси од терминуса „Блок 20“ улицама Владимира Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Милентија Поповића, Булевар Михајла Пупина и даље редовном трасом;​
  • Линија бр. 68 ће саобраћати на скраћеној траси од терминуса „Блок 20“ улицама Владимира Поповића, Булевар Зорана Ђинђића и даље редовном трасом;​
  • Линије бр. 71, 72, 75 ће саобраћати од стајалишта „Бранков мост“ улицама Булевар Михајла Пупина, новоизграђена веза са улицом Ушће, Ушће (поред Бранковог моста), Ушће (поред Музеја савремене уметности), Ушће (поред Парка пријатељства), Ушће (поред ПЦ „Ушће“), Булевар Михајла Пупина и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 78 и 83 ће после Старог савског моста саобраћати постојећом трасом улицама Земунски пут, Владимира Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Милентија Поповића, Булевар Михајла Пупина и даље редовним трасама;​
  • Линијa бр. 95 и ЕКО 1 ће саобраћати после Бранковог моста улицама Булевар Михајла Пупина, новоизграђена веза са улицом Ушће, Ушће (поред Бранковог моста), Ушће (поред Музеја савремене уметности), Ушће (поред Парка пријатељства), Ушће (поред ПЦ „Ушће“), Милентија Поповића и даље редовном трасом;​
  • Линије бр. 704, 706 и 707 ће саобраћати на скраћеним трасама од терминуса „Блок 20“ улицама Владимира Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Милентија Поповића, Ушће, Булевар Николе Тесле и даље редовним трасама;​
  • Линијa ЕКО 1 возила се враћају у гаражу.​

Смер према граду:
  • Линије бр. 15, 84 ће саобраћати улицама Булевар Николе Тесле, Ушће, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, Земунски пут, Стари савски мост, Карађорђева, Црногорска, Поп Лукина до полазно/долазног стајалишта „Бранков мост“;​
  • Линије бр. 16, 15Н, 68Н, 75Н, 603Н, 704Н и 706Н ће саобраћати улицама Булевар Михајла Пупина, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, Булевар Арсенија Чарнојевића, Мост Газела, Кнеза Милоша, Таковска, Булевар краља Александра, Трг Николе Пашића, Дечанска и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 27Е и 35 ће саобраћати од терминуса „Трг републике“ улицама Булевар деспота Стефана, и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 65 и 77 ће саобраћати улицама Булевар Михајла Пупина, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, Булевар Арсенија Чарнојевића, Мост Газела, Кнеза Милоша, Таковска, Булевар краља Александра, Трг Николе Пашића, Дечанска, Нушићева и даље редовним трасама;​
  • Линија бр. 67 ће саобраћати улицама Булевар Михајла Пупина, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића до терминуса Блок „20“;​
  • Линија бр. 68 ће саобраћати улицама Булевар Зорана Ђинђића, Владимира Поповића до терминуса Блок „20“;​
  • Линије бр. 78 и 83 ће саобраћати улицама Булевар Михајла Пупина, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, Земунски пут и даље редовним трасама;​
  • Линије бр. 71, 72 и 75 ће саобраћати улицама Булевар Михајла Пупина, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, Земунски пут, Стари савски мост, Карађорђева, Црногорска, Поп Лукина до полазно/долазног стајалишта „Бранков мост“;​
  • Линија бр. 95 ће саобраћати улицама Милентија Поповића, Булевар Зорана Ђинђића, Владимира Поповића, Булевар Арсенија Чарнојевића, Мост Газела, Кнеза Милоша, Таковска, Булевар краља Александра, Трг Николе Пашића, Дечанска, Нушићева и даље редовном трасом;​
  • Линије бр. 704, 706 и 707 ће саобраћати улицама Булевар Николе Тесле, Ушће, Милентија Поповића, интерна улица поред хотела „HYATT“, Владимира Поповића, до терминуса Блок „20“.​
vest-223-q0gtsDYyT4ldVfflzdQI8qEivgG0rTzfKKTzylFK.png

vest-223-RVMT4tMBjsr40lS8O7yXF3HnBT3BgGRKzbGAjnuS.png


 
95 preko gazele 😂

Znam da ne moze drugde, samo je smesno.
Zapravo može. Skrene desno u Bul. Zorana Đinđića pa levo u Vladimira Popovića do okretnice, pa desno u onu ulicu kojom idu 78 i 83 i onda onom ulicam kuda ide 60 pa izbije direktno na Brankov most.​
 
Uredno 10 dana , svakog jutra retard dži po 4 promene semafora zatvoren smer iz Takovske u ulaz u K Miloša ( kod skupštine) forsirajuci pravac Bulevara sa Zvezdare i ako K.Miloša je praznjikava.
Takve bolje skloniti da semafor može da radi i reguliše i ovako gust saobracaj 👹
 

Измена режима јавног превоза током манифестације „Београдски гран-при – кружна трка око Калемегдана”


Током манифестације „Београдски гран-при – кружна трка око Калемегдана”, 1. септембра од 7 до 15 часова, доћи ће до промена у раду линија јавног превоза, саопштено је из Секретаријата за јавни превоз.

Кружна трка ће се одвијати на траси: Париска (део од Кнеза Симе Марковића до Пјарона де Мондезира) – Пјарона де Мондезира (део од Париске до Цара Душана) – Булевар војводе Бојовића (део од Цара Душана до Карађорђеве) – Париска (део од Карађорђеве до Кнеза Симе Марковића).

Током манифестације биће онемогућено функционисање трамвајског саобраћаја на делу од зоне раскрснице Карађорђеве и Црногорске до зоне раскрснице улица Цара Душана и Пјарона де Мондезира, па ће возила јавног превоза саобраћати на следећи начин:

– трамвајска линија 2 неће саобраћати од првих полазака до краја манифестације;
– трамваји са линије 5 ће уместо до окретнице „Калемегдан /Доњи град/” саобраћати до Омладинског стадиона и носиће ознаку 5Л (Омладински стадион – Устаничка);
– трамваји са линије 10 ће уместо до окретнице „Калемегдан /Доњи град/” саобраћати до Трга Славија и носиће ознаку 10Л (Трг Славија – Бањица);
– трамвајска линија 11 ће саобраћати на релацији Ташмајдан – Блок 45 (преко Старог савског моста) и носиће ознаку 11Л;
– електробуси са линије ЕКО 2 ће уместо до окретнице „Дорћол /СРЦ ‘Милан Мушкатировић’/” саобраћати до Студентског трга и носиће ознаку ЕКО 2Л (Студентски трг – Београд на води);
– успоставља се привремена аутобуска линија 5А (Вуков споменик – Дорћол /СРЦ „Милан Мушкатировић”/) на следећој траси: Вуков споменик – Краљице Марије – Булевар краља Александра – Рузвелтова – Краљице Марије – 27. марта – Џорџа Вашингтона – Цара Душана – Тадеуша Кошћушка – Дорћол /СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”/.

 
Ovo je u stvari jedna sveobuhvatna tragedija Beograda.

Od Banovog Brda do Novog Beograda postoje šine i iskorišćrnost tramvaja je dosta niža od autobusa.
Svakog normalnog planera bi to zabrinulo, ne i u Beogradu gde se fiksaju nove autobuske linije preko Mostova (dok žele da skinu međugradske autobuse sa njih?!?!?!)
I sada, naravno, sa 607 kreće novo fiksanje, pojačavanje i tako u krug. A linija bila zamišljena kao Aerodronski šatl.
Umesto razvoja tramvaja na Novobeogradskoj strani, optimizacija linija i ubrzanja sve se svodi na autobusko fiksanje i to naravno u saradnji sa podobnim prevoznikom. Metro se radi za BNV.

Verujem da za sve planere javnog prevoza u Evropi Beograd stoji kao jedno strašilo i primer KAKO NE TREBA raditi.
Mislim da 607 treba da koristi trovratne zglobne Citare sa 40 sedišta, većim prostorom za stajanje i prtljag između prve i druge osovine (najviše putnika pozadi, napred kratka putovanja i prtljag), snažnim održavanim klimama i kliznim lufterima na svim prozorima za ne daj bože. Ulaz na prednja, izlaz na ostala vrata uz napomenu da autobus ne bi smeo prevoziti više od solo autobusa sa istim brojem vrata. Takt prilagoditi trovratnim solo i izbaciti nepotrebna stajališta.

E upravo tu dolazimo do šinskog vida prevoza uopšteno, ne samo tramvaja. Direktan i dobro umrežen ali izrazito nepouzdan autobus nam planski vrši ulogu primarnog vida gradskog prevoza u veoma nepovoljnim uslovima za drumski saobraćaj, umesto da pokriva sekundarne fider, lokalne i ekspres trase, da oplemenjava pruženu uslugu kroz povećanje prostorne i vremenske dostupnosti (popunjavanjem rupa u mreži linija i redu vožnje).

Ta loša praksa predugo traje. Uvek se vrši "underdevelopment" tj. downsizing što dovodi do nepovoljnih kompromisa. Te ne treba, te preskupo, pa šta će Slovenci reći.

Evo navešću primer Vojvođanske. Tramvaj 71 treba da radi lokal do Bloka 45, a ekspres autobusi 601 i 610 da preskaču neka stajališta do Tošinog sa frekventnim S-Bahnom na duplikaciji. Na taj način tramvaj dovodi glavninu presedača do mnogo bržeg i kapacitetnijeg voza, a autobus samo povećava hvat umanjivši vreme putovanja do presedačke tačke.

Isto i u Radničkoj, Požeškoj, u Topčideru. Umesto antibiotika 56L treba 56 lokal, a umesto 56 ekspresni 56E. Gore frekventna 12 lokal, 23 i 37 iz tri lepe ekspres. U Topčideru BG voz, umesto 3/3A produžava se pojačana 10 do stanice Košutnjak.

U oba slučaja bez metra, kakvog crnog kilometra obećanog metroa.
 
^^^Upravo suprotno.

Treba prvo sopstvenog snobizma da se rešimo ne bi li bi mogli sa svima da koegzistiramo poštovanjem njihovih odluka i interesa. Tada bi nas drugačije videli.

Ništa njima nije falilo (ljudi težili udaljavanju od primitivaca, suživotu sa razvijenim evropskim komšilukom), ali nama jeste budući da smo se sa svima posvađali braneći ruski interes nazivajući ga našim. Nismo smeli da pisnemo da se ostali ne bi pokupili sve dok nismo pokazali pravo lice kad se to ostvarilo. Da Srbi nisu hteli da glume kolovođe ne bi ni došlo do "veselih 90-ih", a Beograd bi (pored ostslih gradova) mnogo drugačije izgledao i funkcionisao.

Nikakvu dramu danas ne bi imali u vezi urbanizma, saobraćaja, BnV, i svega ostalog.
 
Verovali ili ne, izmenu za 39 & 18 au produžili do početka Oktobra, jadan narod ispod nas u Kumodraškoj i u Jerkovića.
 
Verovali ili ne, izmenu za 39 & 18 au produžili do početka Oktobra, jadan narod ispod nas u Kumodraškoj i u Jerkovića.
Opet, nisu je produžili već se radi druga faza. Sada i 25 i 25P idu izmenjeno trasom 26 pa se pored Stadiona spuštaju do Jerkovića. Nešto su gadno zabrljali sa Kumodraškom kad se skoro svake godine radi.
 
Због одржавања спортске манифестације „3. Земунски Dechatlon полумаратон“, у недељу, 15.09.2024. године, у временском периоду од 08.00 часова до 14.00 часова, важиће посебна организација саобраћаја на линијама ЈГП-а.

Током одржавања спортске манифестације мења се режим рада линија ЈГП-а на следећи начин:

  • возила са линије бр. 15 ће у оба смера, саобраћати улицама Булевар Николе Тесле, Трешњиног цвета, Булевар Михајла Пупина, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла и даље редовном трасом;​
  • возила са линија бр. 17 ће у оба смера саобраћати улицама Омладинских бригада, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка, Филипа Вишњића (Добровољачка у смеру ка Коњарнику), Цара Душана и даље редовном трасом;​
  • возила са линије бр. 45 ће у оба смера саобраћати улицама Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка и даље редовном трасом;​
  • возила са линије бр. 73 ће, у оба смера саобраћати улицама Омладинских бригада, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка, Филипа Вишњића (Добровољачка у смеру ка Блоку 45), Цара Душана и даље редовном трасом;​
  • возила са линије бр. 81 и 81Л ће у оба смера саобраћати улицама Булевар маршала Толбухина, Булевар Михајла Пупина, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка и даље редовним трасама;​
  • возила са линија бр. 82, 88, 610 и 611 ће саобраћати на скраћеним трасама од терминуса „Нови Београд (Павиљони)“ ка периферним терминусима;​
  • возила са линије бр. 83 ће у оба смера саобраћати улицама Булевар Николе Тесле, Трешњиног цвета, Булевар Михајла Пупина, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка и даље редовном трасом;​
  • возила са линија бр. 84, 704, 706 и 707 ће у оба смера, саобраћати улицама Булевар Николе Тесле, Трешњиног цвета, Булевар Михајла Пупина, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка, Филипа Вишњића (Добровољачка у смеру ка Зеленом венцу), Цара Душана и даље редовним трасама;​
  • возила са линије бр. 85 ће у оба смера, саобраћати улицама Омладинских бригада, Париске комуне, Тошин бунар, Теодора Херцла, Првомајска, Горњоградска, Угриновачка и даље редовном трасом;​
  • возила са линија бр. 703, 705 и 706Е ће саобраћати на скраћеним трасама до окретнице "Земун (Бачка)";​
На измењеним деловима траса, возила ће користити сва постојећа стајалишта линија ЈГП-а.

У питању је оквирни план организације линија јавног превоза. Може доћи до одступања у зависности од ситуације на терену.

 
37,50 i 89 idu kroz Jablaničku,vidim da izmena nije najavljena nigde,u oba smera....?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Vrh