To juče kad sam slao, bili su rezultati pretrage ''USA truck speed limits map'' i sličnih fraza. Nisam išao u detalje i po sajtovima.
Sad sam bio temeljan pa sam prelistao i pretražio
ovaj članak na Wikipediji ali sam potom i proguglao pojedinačno i za one države za koje na Wiki nije precizirano za kamione. Znači sve ispod se odnosi (i)
na kamione,
u MPH i to na autoputevima, jelte. Naravno, nisam pokrio svih 50 država ali jesam skoro sve. Za svaku izlistanu ispod sam zasebno guglao i potvrdio ako nema upisano na Wiki članku.
55 MPH: California
60 MPH: Michigan, Washington
65 MPH: Maryland, Massachussets, Montana, New Jersey, New York, Vermont, Rhode Island
70 MPH: Alabama, Florida, Georgia, Idaho, Illinois, Indiana, Louisiana, Minnesota, , Missouri, New Hampshire, North Carolina, Ohio, Oregon, Pennsylvania, Tennessee, South Carolina, Virginia, Wisconsin, West Virginia
75 MPH: Arkansas, Maine, Mississippi, Nebraska, Nevada, New Mexico, North Dakota, Oklahoma, South Dakota,
80 MPH: Utah, Wyoming
85 MPH: Texas
Znači čak i ako iz računanja proseka izuzmemo Texas, Utah i Wyoming, vidi se da je
prosek negde oko 70-75 MPH, odnosno 120 Km/h. I znači sve ovo se odnosi na ograničenja na autoputevima (gde se, jelte, jedino i prave
escape ramps, pošto o njima pričamo ovde...) kako za običan saobraćaj, tako i za kamione. Izuzimajući neke države gde se kamioni sa opasnim teretima usporavaju za po 10 ili 15 MPH, ali u redovnim okolnostima i za obične terete, važe ova ograničenja za kamione kako sam gore izlistao.
Zaključak je da u Americi, između ostalog, uglavnom dopuštaju značajno veće brzine za kamione i šlepere naspram Evrope i praksi i uslova koje mi ovde poznajemo. Uz to, po onome što znam i što sam čuo i čitao, pritisak na vozače glede brzine isporuke (ne samo količine rada, nego brzine isporuke) je nešto veći nego u Evropi. Na sve to, sami kamioni su veći, teži, i glomazniji. Stoga, više jurnjave, više zaletanja, samim tim i više otkazivanja kočnica. I odatle veća potreba za brojnijim zaustavnim rampama.