Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Tekst je očigledno ostao nedovršen, jer... V92... Ali ako sam dobro razumeo, krenula je opet javna i stručna debata oko prilagođavanja ZOBSa električnim trotinetima.

Teško je bilo šta prokomentarisati baš zbog toga što je tekst nedovršen, a Daun ekipa sa V92 se nije potrudila da onda makar ostavi video klip iz emisije.
Borisa se sećam sa faksa, malo rigidan u nekim stavovima ali generalno prijatan i korektan. Svakako stoput bolji od seljačine i licemera Vujanića. E sad ne znam šta sve (Boris) misli i predlaže za trotinete, pa samim tim možda se i složim s njegovim predlozima a možda i ne. Videćemo valjda u narednim mesecima.
 
DJI-0658.jpg

DJI-0659.jpg

DJI-0663.jpg
 
Jedna osoba u mom okruzenju ovih dana prolazi obuku za voznju, pa zato vise obracam(o) paznju na situacije na ulicama.

Neverovatno je koliko srpski vozaci ne prastaju nijednu gresku i odma se kao hijene ustreme na svakoga ko svake sekunde ne postupa tacno onako kako bi oni hteli.

Ne krene se iste stotinke kada se upali zeleno - sledi trubnjava.
Neko je promasio traku/poziciju za prestrojavanje (jer mozda ne zna raskrsnicu) - sledi trubnjava.
Neko okleva dok ulazi u Slaviju ili drugi kruzni tok (jer je mozda pocetnik, odnosno nije vozio godinama) - sledi trubnjava ili "zabijanje" u gepek da se izvrsi dodatni pritisak na vec anksioznog vozaca.

Ironicno, i paradoksalno, kada vozaci naidju na nekog bahatog konja koji se zaustavio ili parkirao pola na trotoaru a pola na kolovozu, vecina njih cutke prolazi pored toga umesto da mu iskidaju zivce sirenom kao kaznu sto je bahat.

Trudim se da ne budem od onih sto stalno nesto kukaju na svoj narod, ali kad se radi o saobracaju i obzironosti, ovaj narod je stvarno naopak. Naravno, cast izuzecima.
 
Нажалост, то је београдска, и одскора новосадска некултура...

У унутрашњости не трубе као нервозни дивљаци. Рекло би се да има везе са гужвама, мада не налазим оправдање.
 
Pa nisu sigurno ljudi u unutrasnjosti genetski modifikovani da budu drugaciji ljudi. Saobracajna infrastruktura i kolicina ljudi koja je koristi cini da iz ljudi izvlaci najgore osobine. Isto bi se ponasao i kulturni nemac kada bi duze ziveo ovde, sto se i vidi iz mnogo primera.
 
Е, то би био занимљив експеримент: да су остали Немци у Земуну, како би данас возили... :)

Да ли би трубили у Првомајској (Хауптгасе) и урлали "Швајне!" кад их неко исече из Шилерове.
 
Poslednja izmena:
Жива истина ово за возаче у БГ и унутрашњости. Али мени је овде сасвим јасно да је то стога што је сваки минут за Београђане много скупљи него за људе у унутрашњости. И што је мање насеље сваки минут је све јефтинији. Све то је повезано са дијаметром подручја саобраћајне гужве. Да, има гужве и у мањим градовима али пречник тог подручја под гужвом је за мања насеља мањи од километра, за нешто веће градове до неколико километара док је у Београду можда и 20 километара. И кад онај тамо у некој вароши не прође кроз неко зелено светло, већ мора да сачека следеће изгуби минут, док се акумулативно у БГ губи значајно више.
И морам признати да кад видим да се неко вуче на семафору који дозвољава да прође свега 5-6 аутомобила, али се због таквих "опуштених" провуче 2-3 у тренутку се изнервирам некад и свирам. Ето признајем, а некад ми после буде и криво што сам свирао, део тих спорих јесу почетници или можда старији који имају слабије рефлексе, али сигуран сам да је већина ипак оних којима је довољно то што ће они проћи на зелено а за ове иза их боли д*пе. Да ме не би превише осуђивали не причам о возачима који не крећу у року од пола секунде, већ о онима који чекају више секунди и кад виде да ће они проћи вуку се ко пужеви и праве растојање за возилом испред себе више десетина метара без икакве потребе. За оне што трубе већ после пола секунде немам ни ја разумевање.
 
A, pa da. Leva skretanja. Prvo, jedno 12% vozača u Srbiji ne zna ili nije skroz sigurno da ne postoji uslovna leva strelica, pa stane makar na pola sekunde negde na zamišljenoj liniji preglednosti, da osmotri da neko odande ne ide. A malko više od toga gleda u telefon na semaforu... Ima ih i sa slabom tehnikom vožnje, da on/ona prebaci u drugu dok okreće volan, huh. Ali ja danas oko 13.30 prođoh na levo sa Brankovog u Pop Lukinu kao 15. po redu... poklopilo se, i smart semafor se otvorio za 'levake' - malo ih čekalo na prolaz ka mostu u Brankovoj - i vozači krenuli skoro ko Italijani, istovremeno. Svetsko čudo!

Treba nekima i trubnuti, ali ne agresivno, kao da se dere čovek, nego bolje kroz nekoliko kratkih opominjućih zvukova;)
 
Naravno, da se razumemo, ako se coveku cini da vozac ispred ne vidi ili nije obratio paznju na zeleno, razumem da u nekim situacijama se kratko svirne. Samo, ne bas ono iste stotinke cim se upali zeleno. Znaci ako prolazi sekunda-dve, ocigledno osoba ispred ne reaguje i u redu je kratko svirnuti.

Sto se vozaca iz drugih gradova tice, ne znam kakvi su u voznji, posto ne vozim a kad putujem van BG uvek me neko vozi i vise gledam pejzaze (imamo neverovatno lepu i bogatu zemlju, inace).

Ali jedno sam primetio i stalno se iznova potvrdjuje - nema gorih vozaca od onih iz Rume i Panceva! Za Pancevce je valjda nadaleko poznato da su losi (vise puta sam cuo za njih), ali ja sam do sad video i jedno 20ak iz Rume da voze kao retardi ili kao divljaci. Pretpostavljam da su slicne situacije na oba mesta, neki divljaci od instruktora, a mala mesta, i onda oni uce tako (pogresno) sve koji im prodju kroz auto skole. A i inace neki ljudi iz Rume koje sam poznavao su bili nevidjeni mrgudi i skotovi ovako. Necu da generalizujem ali izgleda da je neka unikatna sorta tamo, pa se to odrazava i na voznju, jer voze kao divljaci.
 
Једно питање. На ситуацији као што је на слици, каква су овде правила.
По мом мишљењу овде се сме ићи само право и никакво полукружно овде није дозвољено.
Неки причају да типа нема знака који забрањује полукружно и сасвим је ок да се овде уради полукружно.
Правећи полукружно често праве застој јер наравно иду трамвају и слично...


0O2yhU.jpg
 
Неки причају да типа нема знака који забрањује полукружно и сасвим је ок да се овде уради полукружно.
Prepuna je Srbija vozača koji šamanski i mistično tumače znakove i saobraćajna pravila. I pored vrlo jasnog znaka i vrlo jasno obeleženih strelica na drumu. Neverovatno.
 
Живео сам у Украјини где је врло кажњиво скретати на оваквој ситуацији и то скоро нико не ради.
Када сам се вратио овде, видим да се овде вози као и индији и бангладешу. Сви скрећу на оваквим местима али зато када скрећем на свој паркинг у зграду сви трубе јер замисли нисам под ручном скренуо
 
Тачно је то да возачи не поштују прописе, односно да у конкретном случају скрећу или раде полукружно где је забрањено. Нико да се запита, а да ли је та знак постављен како треба и да ли то омогућава лакше кретање возила.

Људи који возе имају потребу да скрену негде или да ураде полукружно. Није уреду да неко вози километрима у круг како би могао да скрене или да се врати. Двосмерне улице се претварају у једносмерне, постављају се лежећи полицајци свуда итд. Да би могао да се креће кроз град, возач мора напамет да зна неке делове града и да памти сигнализацију, јер без претходне припреме, на неким местима може да буде баш исцрпљујуће.

Људи на том месту раде полукружно јер не могу да скрену лево на раскрсници између Старине Новака и Булевара краља Александра. То је разлог зашто се то дешава.
 

Обележен Светски дан сећања на жртве саобраћајних незгода


Секретар за саобраћај Града Београда Никола Татовић учествовао је данас, у хотелу „Радисон Блу”, на конференцији организованој поводом Светског дана сећања на жртве саобраћајних незгода.

Татовић је истакао да је Светски дан сећања на жртве саобраћајних незгода посвећен сећању на милионе погинулих и повређених у саобраћају.

– Данас се сећамо свих који више нису са нама, али и захваљујемо свима који су посвећени превенцији саобраћајних незгода, као и на смањењу последица саобраћајних незгода. Апелујем на јавност, посебно на учеснике у саобраћају, да наставимо са радом на промени навика и већем поштовању свих саобраћајних прописа – рекао је Татовић.

Вршилац дужности директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић је нагласио да Светски дан сећања на жртве саобраћајних незгода представља део борбе са глобалним проблемом.

– Статистички извештај о стању безбедности саобраћаја у Србији нам доноси бројке, али иза сваког броја стоје људски животи. Током последњих пет година у Србији је у саобраћајним незгодама живот изгубило 2.674 лица. Поред тога, лакше или теже повреде доживело је 99.724 лица. У питању су огромни бројеви, који су сигурно оставили велике последице по наше друштво. Данас се сећамо свих тих људи и обећавамо да ћемо радити још више како бисмо смањили број саобраћајних несрећа – рекао је Стаматовић.

Начелник Управе Саобраћајне полиције за град Београд Славиша Лакићевић је подсетио да на путевима у Србији сваке године око 500 људи изгуби живот, док око три хиљаде доживи тешке телесне повреде.

– Статистички гледано, сваког дана у Србији једна породица остане без неког од својих ближњих. Према подацима Уједињених нација, годишње у свету око 1,3 милиона људи страда у саобраћају. Као друштво смо склони да потцењујемо опасности и ризике који постоје у саобраћају и то је нешто на чему морамо још много да радимо – рекао је Лакићевић.

Присутнима су се обратили водитељка Деа Ђурђевић, као особа која је доживела саобраћајну незгоду са тешким последицама и инвалидитетом, као и Саша Станковић, отац младића који је изгубио живот на пешачком прелазу када га је возилом ударио возач под дејством алкохола. Званице су имале прилику да чују и Татјану Јовановић из Транспортне заједнице.

 
Da okačim i ovde, pošto se nenormalnost ljudi u saobraćaju ne odnosi samo na kolski saobraćaj, nego i na pojedine šenute pešake.

Jutros u Bulevaru Oslobođenja sa 6 traka, usred špica, deda sa štapom ulazi u kolonu vozila koja stoji na semaforu kod Hrama, provlači se do sredine ulice i kreće napred da pretrčava. Mi gledamo iz autobusa i mislimo se ovaj će da pogine, gotovo. Ja dok gledam poželim da vičem ali džaba kad me ne bi ni čuo. Kad je stigao do sredine nastavi on napred, ne j' živu silu, a iz pravca Slavije kreće kolona vozila ka njemu. Srećom, vozač vozila Mr. D (ili Car Go, šta li je već) ga je uočio na vreme, usporio i stao sa upaljenim sva četiri, da upozori druge iza sebe. Pa je, koliko sam video, i vozilo u susednoj traci isto stalo na vreme i ovaj se posle provukao između autobusa koji su bili na stajalištu. Šta je bilo dalje ne znam jer je autobus pošao napred a bio je krcat pa nisam mogao da gledam. Ali pretpostavljam da su ga na kraju uočili i drugi vozači pa pustili tupadžiju da pređe i da ne moraju više da brinu o njemu.

Da se vidi nivo ludila koje je pokušao, ilustrovao sam na ovoj slici BO tačno mesto gde je mudrica pokušala da pretrči, doduše slika je iz vremena kad je BO bio 3+2 ali se i tu vidi koliko je opasno i nenormalno tako nešto pokušati na tom mestu. A kamoli sad kad je 3+3 i kad je brdo vozila tu.
ludak-sa-stapom-jpg.150249

Mogao je da pogine 6 jbnih puta. Ne znam da li se radi o čoveku koji je nenormalno bezobrazan ili prosto o senilnom starcu koji nije svestan situacije i opasnosti u koju sebe gura, a i bezobrazluka i nemara koji čini drugima. Nadam se da je ovo drugo.
tenor.gif
 
Poslednja izmena:
Tu, malo ispod kod veterinarskog su i ginuli pešaci... tu je i ograda koja razdvaja 2 kolovozne trake pa sa jedne strane ne vidiš ko ti dolazi u susret a sa druge je uzbrdica ka vračarskom platou pa i ne primetiš odmah vozilo... Opasno je i noću pretrčavati tuda jer se brzo vozi...
 
Ту је проблем позиција аутобуског стајалишта у смеру ка Аутокоманди. Прелазе се 2-3 семафора до њега.
 
U poslednje vreme sam provalio da naši vozači ne umeju da koriste petlje. Samo u poslednjih mesec dana imao sam bar pet situacija da ljudi nakon što se isključe rampom sa autoputa do npr. Savke, Kneza Miloša ili T6 iz samo njima znanih razloga stanu pre zone preplitanja da propuste vozila u Savskoj, Kneza Miloša, T6 umesto da samo nastave pravo svojom ulivno-izlovnom trakom u kojoj imaju prednost i da se jednostavno prestroje levo/desno. Tu svakako većina vozila iz susedne trake teži da skrene u vašu traku kako bi se uključili na autoput, tako da ne postoji lakše mesto da se prestorijite u susednu traku. Da se tu treba zaustaviti, stavili bi semafor. Ovako neko obesmišljava milione naših para koje su date da se tu napravi rešenje koje omogućava kretanje bez zaustavljanja...
 
A trougao stoji za ukras? Ako neko dolazi odozgo i hoće da skrene desno, ima puno pravo da odma tu skrene u traku jer ovaj mora da ga pusti jer ima trougao...
mKN8hf.jpg
 
Vrh