astrodule
Professional
Ima ona teorija da kada ne znaš da radiš svoj posao - onda izmišljaš toplu vodu ili nepotrebne stvari. Nešto tipa šrafiranih rasrksnica.
Član 42 ...Sve odredbe ovog zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469346#p469346:2hwpgim4 je napisao(la):tragac » 04 Aug 2017 10:46 am[/url]":2hwpgim4]A jel uz to imaju i šire saobraćajne trake, da se bezbednije vozi u cik-cak?
Oko 15% ukupno poginulih pešaka gine na pešakom prelazu zbog korišćenja mobilnog
Na našim putevima u proteklih pet godina poginulo je 758 pešaka, a od tog broja čak oko 15 odsto gine na pešačkom prelazu, a pri tome veliki uticaj na stradanje pešaka ima upotreba mobilnih telefona, rekao je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. ''Deo pešaka stradao je krivicom vozača, ali na žalost, deo njih je stradao, jer umesto da su gledali oko sebe dok su prelazili kolovoz, gledali su u mobilni telefon'', rekao je Okanović. On je dodao da je, u proteklom petogodišnjem periodu, pored poginulih, teško povređeno i oko 4.000 pešaka.
Veliki broj pešaka, naročito kada su u pitanju mlađe generacije, ne može da se odvoji od mobilnog telefona, smartfona, čak i dok prelazi kolovoz, konstatuje Okanović i ističe da se taj problem pešaka ''okupiranih smartfonom'' dok su u saobraćaju ne može rešiti samo represijom, iako je pešacima zabranjena upotreba mobilnog telefona dok prelaze ulicu. ''Molim pešake, pre svega mlađe, nemojte gledati telefon dok prelazite kolovoz, nije to toliko važno, može da sačeka i poruka i lajk, slika na Instagramu. Kolovoz je površina namenjena za kretanje vozila, a pešački prelaz takođe je deo kolovoza gde su pešaci zapravo vrlo cenjeni i uvaženi gosti. Ali su ipak gosti. Zbog toga, kada prelazite kolovoz, nemojte gledati mobilni telefon, gledajte oko sebe, u nailazeća vozila, gledajte semafor'', upozorava Okanović.
Smatra da se taj problem ne može rešiti samo kažnjavanjem, već obrazovanjem, vaspitanjem i sprovođenjem vrlo jakih kampanja, a takođe, kako ukazuje, mora se razmišljati i o nekim dodatnim rešenjima koja će sprečiti njihovo stradanje. ''U nekim državama to rešavaju tako što postavljaju upozorenja na kolovoz, u pravcu pogleda pešaka koji gleda u mobilni telefon, u nekim državama postavljaju sisteme koji pešake koji neoprezno prelaze kolovoz upozoravaju time što simuliraju zvuk nadolazećeg vozila koje naglo koči i na taj način, ''šok terapijom'', stavljaju im do znanja šta se dogodi ukoliko gledaju u telefon, umesto da gledaju oko sebe, u druga vozila, semafore i slično'', kaže Okanović.
Pešak je, upozorava Okanović, prema zakonu dužan da pre nego što stupi na kolovoz, makar to bilo i na pešačkom prelazu, ili na prelazu sa semaforom, da se uveri da to može učiniti bezbedno, a podvlači da je pešacima, sa druge strane, zabranjena upotreba mobilnog telefona dok prelaze kolovoz. Zakon o bezbednosti saobraćaja propisao je da, prilikom prelaska preko kolovoza pešak ne sme da koristi ni slušalice na ušima, a za suprotno postupanje, predviđena je novčana kazna od 3.000 dinara. Policija je, od 2010. do prošle godine otkrila u kontroli saobraćaja u Srbiji ukupno 3.173 prekršaja pešaka koji su prilikom prelaska preko kolovoza upotrebljavali mobilni telefon ili koristili slušalice na ušima, a za prvih šest meseci ove godine, otkriveno je 359 takvih prekršaja.