Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ovo pomeranje sa 0,3 promila na 0,2 je velika glupost.
Ta je koncentracija koja može da se izmeri satima nakon par pića, ručka, odmora, a da je čovek aposlutno trezan i odgovorno se ponaša.
Voleo bih da vidim da li kao argment za ovaj predlog postoji neka statistika ili konkretan broj koliko vozača je sa koncentracijom u granicama 0,-0,3 izazvalo udese i nesreće.
U stvari nije glupost nego sračunato na punjenje budžeta mandatnim kaznama. Svinjarija.


Vidim da se spominju razni prekršaji, a sa li se izmene bave primerima iz prakse:
- zloupotreba migavaca za zaustavljanje i parkiranje na klovozu, naše čuveno :bg4:
- ulazak u rikverc u rakskrsnicu
- parkiranje u raskrsnici (podkategorija, u kružnom toku)
- regulisanje parkiranja u javnim garažama, garažama i otvorenim parkinzima tržnih centara, ako i parkiranje na mestima za invalide
itd

da ne spominjem nadzor nad postupanjem policije :? pošto vidim da su konačno počeli da se bave i stanjem saobraćajnica (a toliko je bilo javnih kritika kada sadašnji je zakon usvajan)....
 
0,2 je cisto punjenje budzeta i u Beogradu dzepova taxi prevoznika (od kojih su mnogi mafijasi). Nocnog prevoza nema a Beograd kao grad za super provod a taxi ubija koliko kosta. Cak je ranije jeftinije znalo bit platit 2500 kaznu nego taxi x2 a ne "uhvate" te svaki put. Primjera radi u Engleskoj je granica 0,7 sto su 2 piva. Da je makar 0,5 kao ranije pa ok a oni jos nize... Sto je najgore sve da ostanete da ospavate par sati u autu velike su sanse da cete i kad se probudite imat tih 0.2, cak i nakon cijele noci.
Vjerujem da vecinu ovo ne zanima i podrzali bi i 0,0 ali ja imam neke dodirne tacke s tim(nisam alkos haha) pa mi smeta.
 
Ne znam zasto svima toliko smeta uvodjenje merenja prosecne brzine ako svi postuju propise?

https://www.krstarica.com/vesti/srb...rzine-stvorice-nezapamcen-haos-evo-zbog-cega/
Nekadašnji koministar policije Božo Prelević ocenio je danas da je novi sistem merenja prosečne brzine vozila između dve naplatne rampe besmislen i protivustavan.
Prelević je u izjavio za agenciju Beta izrazio uverenje da taj sistem u praksi neće moći da funkcioniše.
– Taj zakon će povećati korupciju, stvoriti neviđene gužve na naplatnim rampama ali će dovesti do toga da će stranci zbog takvog bezobrazluka (jer nisu infrormisani) zaobilaziti Srbiju i ići alternativnim putevima – rekao je advokat Prelević.
Kako mogu da budu ne obavesteni? Nisu obavesteni da je ogranicenje 120km/h na autoputu?

Problem je, dodao je, i to kako će se utvrditi ko je vozio kada postoji više vozača u autobusu, ili kada je reč o rentiranim ili ukradenim vozilima, ali i onima koji elektronskim putem plaćaju putarinu.
Ovo uopste nije problem. Isto kao sto se radi i sada sa kaznama za brzinu/crveno kada te snimi kamera, a ne vidi se vozac - Pozove se vlasnik da da izjavu ko je upravljao vozilom u tom trenutku i to je to.
A sto se vozaca autobusa tice, svaki ima svoj tahograf i tacno se zna koji je vozac koliko u kom trenutku vozio.

Ne znam kako neko ko ovoliko ne zna o cemu prica uopste moze da dobije i mrvicu medijske paznje.
 
Razlika je sto fiksna kamera snima u jednom trenutku i pita te ko je u tom trenutku upravljao. Ovo snima prosek, a sta ako je za vreme tog proseka bilo dva ili vise vozaca?

Deluje mi da se ovo na sudu moze obarati samo tako. Dodatno se moze traziti i potvrda o bazdarenju uredjaja koja ne postoji.
 
Juče sam se vraćao iz Grčke i kod Niša sam resetovao merač vremena i prosečne brzine (izračunao sam da je minimalno vreme da izbegnem kaznu 1:39)
Za tačno toliko sam stigao do Vrčina. Zanimljivo da me skoro niko nije preticao osim stranih tabli.
 
Beždarenje uređaja? Kojeg uredjaja? Kamera ti uslika tablice kada udješ na AP i slike te kada izađeš. Čak i da sat na tom serveru nije tačno podešen razlika između ta dva vremena mora biti tačna, a kilometraža se ne menja tako da nema šta da se baždari.

Bilo je u bljuci izjava radnima sa naplatnih rampa - Kažu juče bez prekoračenja za naše table, a stranci standardno.
 
To je na sudu da mi dokaze, ako u zakonu stoji da uredjaj za merenje brzine mora da bude bazdaren ja cu se na to pozivati i pravo da ti kazem jedva cekam da pozovem jos 3 svedoka koji ce da potvrde da su i oni vozili + papir o bazdarenju.
 
Ako su dvojica vozila po ogranicenju a treci nije koji je digao prosek, valjda nije logicno da ova dvojica takodje budu kaznjena? Aj sto nije logicno nego nije po zakonu.
 
Kako ide ona fora ako policija zaustavi vozilo koje je učinolu prekršaj, pa vozač i suvozač sednu na zadnje sedište i neće da kažu ko je vozio?

Nije mi jasno zašto ljudi oko ove teme toliko traže način da pokažu kako je to bezveze. Vozač je definitivno napravio prekšraj, ali ne, traži se način da se to izbegne.

E pa zato nam je saobraćaj takav kakav je, jer svi hoće da zaobilaze propise kako njima odgovara.
 
Zato sto smatram da prekoracenje od 20-30 km/h na autoputu gde je ogranicenje 120(130) nije (preterano)ugrozavanje bezbednosti(u mom slucaju) niti bih za to stavljao znak jednakosti kao recimo prekoracenje brzine u naseljenom mestu, oduzimanje prednosti, nedavanje migavca i slicno a upravo stavljanje jednakosti predstavlja nepoznavanje saobracaja, statistike i generalno bezbednosti u saobracaju.
 
Tako je. Kao što nije preterano ugrozavanje ni prolazak noću na crveno na preglednoj raskrsnici.

Tebi smeta što je kazna previsoka? Koliko ja pratim, do 141km/h se dozvola ne oduzima na auto putu i kazna je sitna.
 
do 159 se ne oduzima i kazna je 5k(2.5 u roku od 7 dana), znaci cak i zakon ovo tretira kao najblazi moguci prekrsaj. Smeta mi sto nigde u normalnim zemljama nema merenja proseka koji radi na 5 kmh prekoracenja. Najblize sto ima je u italiji(tutor) al da bi njega aktivirao moras bas da budes divljak, kaznjavanje za voznju 20-30 preko ogranicenja(gde je ono maksimalno, dakle 130) na autoputu je na nivou statisticke greske.
 
Ali kako zakonski definisati toleranciju?

Ja lično bih sve kažnjavao, ali proporcionalno prekoračenoj brzini. Znači 5K za prekoračenje od 40 na autoputu, 2,5K za 20, 1250 rsd za 10 i 125rsd za 1km/h. Sve se to da formulisati.
 
Nema potrebe za zakonskom tolerancijom niti je tako nesto moguce i logicno, nego ako se vec uvodi automatski sistem da bude neke zdravorazumske logike ciji ce cilj biti zaista povecanje bezbednosti a ne ocigledno jedina svrha punjenje budzeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475796#p475796:3bcgazoc je napisao(la):
astrodule » 05 Sep 2017 06:20 pm[/url]":3bcgazoc]
....
E pa zato nam je saobraćaj takav kakav je, jer svi hoće da zaobilaze propise kako njima odgovara.


Ali "ftj" ima pravo, jer propisi umesto da budu jasni i nedvosmisleni i da primena u praksi ide glatko, mi opet imamo otvorene mogućnosti da prekršaji prolaze nekažnjeno.
 
astrodule":ybcb1bmo je napisao(la):
Kako ide ona fora ako policija zaustavi vozilo koje je učinolu prekršaj, pa vozač i suvozač sednu na zadnje sedište i neće da kažu ko je vozio?

Nije mi jasno zašto ljudi oko ove teme toliko traže način da pokažu kako je to bezveze. Vozač je definitivno napravio prekšraj, ali ne, traži se način da se to izbegne.

E pa zato nam je saobraćaj takav kakav je, jer svi hoće da zaobilaze propise kako njima odgovara.

Kako tebi nije jasno da merenje prosecne brzine nema za cilj sankcionisanje brzih i povecanje bezbednosti, vec punjenje budzeta otimanjem love od naivnih!!!
Idemo od Niša.
Ti ides od rampe do rampe konstantno 130km, a ja izdivljam sa 200km, te svratim na gasprom benzinsku na tocenje goriva i kaficu.
Dodjemo do Vrcina i tebi uz putarinu stigne i kazna, a ja 10 min kasnije prodjem samo sa putarinom, iako sam kod paracina rokao 210?!
Logicno?
Povecava bezbednost?

PS.
Idem od nisa, vozim koliko moze auto da postigne.
Dodjem do Vrcina i prijavim da sam sagubio karticu.
U tom slucaju placam cenu maksimalne deonice (dakle ono sto bih inace platio), ali nema kazne, jer nema vremena ulaska, pa samim tim ni prosecne brzine.
Jasnije malo koliko je sve ovo idiotski koncipirano???

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Najveci broj udesa na Autoputu je izazvan razlikom u brzini izmedju vozila.
Jedino pametno sto je neko od politicara rekao u skorije vreme jeste da kazne nisu tu radi popunjavanje budzeta vec radi placanja racuna za lecenje zrtava saobracajnih nesreca.
Cini mi se da je rekao da u Srbiji godisnje bude oko ~50 mil Evra kazni, a oko ~300 mil Evra troskova lecenja, hitnih sluzbi itd... kao posledica saobracajnih nesreca.

Mada isti taj je povodom predloga povecanja brzina na 130 km/h rekao kako je bolje da se ugledamo na zemlje kao sto su Britanija gde je ogranicenje 110 km/h, a ima mnogo manje nezgoda nego na Bugarsku i Makedoniju. Ali kako se onda ne ugledamo na Britaniju sto se alkohola u krvi tice? Pa tamo je 0.8%* limit cak i za profesionalne vozace, a i za pocetnike.
Od 28 EU drzava..
u 20 drzava je limit 0.5%* ili vise za fizicka lica
u 8 drzava je dozvoljen 0.5%* ili vise za profesionalne vozace, a u 18 drzava 0.2%* ili vise.
u 18 drzava je dozvoljeno 0.2%* ili vise za vozace sa probnom dozvolom.

I pored svih ovih labavijih propisa u EU opet ima manje saobracajnih nesreca - Nemaju saobracajne nesrece(vecina) veze sa kaznama i propisima vec sa saobracajnom kulturom vozaca i njihovom obukom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475832#p475832:101rjd0t je napisao(la):
laki72 » Uto Sep 05, 2017 9:49 pm[/url]":101rjd0t]?


Idem od nisa, vozim koliko moze auto da postigne.
Dodjem do Vrcina i prijavim da sam sagubio karticu.
U tom slucaju placam cenu maksimalne deonice (dakle ono sto bih inace platio), ali nema kazne, jer nema vremena ulaska, pa samim tim ni prosecne brzine.
Jasnije malo koliko je sve ovo idiotski koncipirano???

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Malo teže je sistem na ulasku snima tablicu.
 
Shvatite da ti koji voze preko 150 ne staju na kaficu i ne prave pauze.

Ne zaboravite da i dalje postoje presretači i radari.

I šta ste se uhvatili za to da ova mera nema za cilj bezbednost, već punjenje budžeta?!
I kako to nema za cilj bezbednost? Ljudi će voziti sporije i po svoj statistici biće manje nezgoda.

Ps: ispade da ja najviše branim ovu meru, a meni uopšte ne odgovara jer vozim brzinom koja nije zanimljiva presretačima, ali sad moram sporije na deonicama gde se mera primenjuje.

Poslato sa telefona
 
Kako nema za cilj bezbednost?
Pa eto tako, nema!
Prosecna brzina veze nema sa bezbednoscu.
Isto sto kao kad ti jedes meso, a ja kupus u proseku jedemo sarmu, tako i ako pola deonice vozis 50km/h preko ogranicenja, pa drugo polovinu 50km/h sporije ti si u "granicama zakonom ogranicene brzine"
Jedino sto si na jednoj deonici vozio 170km/h.
Bezbedno? Nije moje da sudim...
O tome da oni koji voze preko 150km/h ne svracaju na kaficu je zaista glupo diskutovati.
Kako me onda na putu od ZG do BG po tri puta obilaze ista vozila dok ja idem 130-140 ? ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma ovo je odlicna mera.
Ako neko u proseku vozi preko ~120-130 to znaci da je on ili sve vreme u prekoracenju ili je na odredjenim deonicama vozio znatno brze od dozvoljene brzine i svakako je prekoracio brzinu i samim tim dobija sta mu sleduje.

Da se ne lazemo ja nekada u gradu vozim 80 i da me zaustavi policija znam da sam JA izabrao da prekrsim propise i vozim brze i ne bih se vadio na tehnikalije vec bi prihvatio realnost i kaznu koja mi sleduje.

* Gotovo svaka kazna moze da se odbaci na tehnikaliju ako imate dovoljno dobrog advokata ili zelju za borbom po sudovima.
 
Pokušao sam malo da odgovorim na neka pitanja o merenju srednje (prosečne) brzine na autoputu:

https://saobracajnakamera.wordpress.com ... -autoputu/

@bl3y4 Jeste ova ideja dobra ali mora da bude i pravno pokrivena. Ne mora da znači da je svako kome je u proseku, između dve naplatne rampe, izmereno nešto preko 120 km/h vozio u prekoračenju: moguće je izmeriti prekoračenje i u odnosu između 118 km/h i 124 km/h koliko je hipotetički taj vozač vozio na određenim deonicama puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475845#p475845:26c68bpt je napisao(la):
laki72 » Yesterday, 22:36[/url]":26c68bpt]Kako nema za cilj bezbednost?
Pa eto tako, nema!
Prosecna brzina veze nema sa bezbednoscu.
Isto sto kao kad ti jedes meso, a ja kupus u proseku jedemo sarmu, tako i ako pola deonice vozis 50km/h preko ogranicenja, pa drugo polovinu 50km/h sporije ti si u "granicama zakonom ogranicene brzine"
Jedino sto si na jednoj deonici vozio 170km/h.
Bezbedno? Nije moje da sudim...
O tome da oni koji voze preko 150km/h ne svracaju na kaficu je zaista glupo diskutovati.
Kako me onda na putu od ZG do BG po tri puta obilaze ista vozila dok ja idem 130-140 ? ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ne kažem ja da će sada biti bezbedno voziti autoputem, ali sigurno će bar malo sprečiti divljanje.

Ti što voze dvesta, pa stanu na kaficu će i dalje biti meta presretača, ali i dalje tvrdim da oni neće stajati toliko na kaficu.

Treba tu još neke stvari da se (pravno) ispeglaju (kao što je Sabraćajna Kamera ispisao u https://saobracajnakamera.wordpress.com ... -autoputu/), ali ovo je vrlo jeftina mera koja sprečava jedan deo vozača da voze iznad ograničenja.

Naravno da ovo neće sprečiti sve one koje divljaju (upravo zbog kafica i sipanja goriva), ali neke hoće.
 
Vrh