Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ima još jedna opasna pojava a to je ne vezivanje putnika pozadi kao i nepravilno vezivanje pojasa pod izgovorom seče mi vrat.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bdW_3oQFO0c[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=18GwKMxAWNw[/youtube]
 
I sta ce se dobiti kamerama?
Sprecice ludaka da se ukuca u vozilo ispred sebe?
Sprecice manijake da voze brze nego sto umeju , pa prolecu kroz branik na suprotnu traku?
Kamere to ne resavaju, moj prijatelju.

Mozda bi bolje bilo proveriti po kom tom 'tajnom dogovoru' turski drzavljani mogu da rade sta hoce po nasim putevima, jer na osnovu onoga sto vidjamo (ne samo u sezoni) ocito da mogu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Rešavaju tako što snime prekršaj, pa ti kazna stigne na kućnu adresu. Pa ne platiš kaznu, pa ne možeš da registruješ auto...
 
Bolje da su investirali u kamere na svakih 5-10 km. Pratili saobraćaj, brzine kretanja i snimali tablice zbog vinjeta (i ukinuli putarine).
Neke stvari bi se onda lakše uredile.
Zaustavna traka izgleda kao lepak za nezgode ne samo kod nas već i u svetu.
 
Mo\ i tako. Uostalom, uzduž celog A2 autoputa se razvlače optički kablovi, kolik osam čuo to je zbog kamera i ostalih sigurnosnih uređaja u i oko tunela i mostova, ali su kablovi sastavni deo konstrukcije puta i u niziji, daleko, podaleko od petlji i drugih mesta. Tako da neki preduslovi već postoje. A vozila sa stranim tablicama koja načine neki prekršaj sačekivati na naplatnim rampama gde izlaze.

Žiko, da li misliš da postoji rešenje za problem zaustavnih traka? Možda ih treba napraviti da budu iste širine kao i saobraćajne trake.
 
Uže su zato što nisu predviđene za saobraćaj i nemaju nosivost kao ostale trake.
Treba izbegavati bezpotrebno zaustavljanje ili uvek imati nekog ko će pratiti situaciju iza vozila. Naravno trougao obavezan kao i noću da bude vozilo vidno obeleženo. Drugo rešenje ne vidim.
 
- Odmorišta na svakih 5-6 km sa obne strane. U protivnom, imaćemo slučaj kao na novoj trasi AP ka Subotici, i zaustavne trake će uskoro postati trake za telefoniranje i utovar/istovar švercovane robe.
- Možda i neka hrapavija podloga ispod ivične linije da "protrese" vozača koji se suviše približi desnoj ivici kolovoza, čak i tamo gde nema zaustavne trake, npr mostovi.
 
Mislim da sa to negde viđao. Grbe sa katadiopterima ili na liniji ili sa leve strane linije zaustavne trake tako da vozača upozori na vreme.
 
Još jedna gadna navika

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VKYfLck8mkU[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471541#p471541:19y3rabf je napisao(la):
tragac » Uto Avg 15, 2017 3:43 pm[/url]":19y3rabf]-
- Možda i neka hrapavija podloga ispod ivične linije da "protrese" vozača koji se suviše približi desnoj ivici kolovoza, čak i tamo gde nema zaustavne trake, npr mostovi.

Evo ga

file.php
 
BG je prepun saobraćajnih mina iznenađenja.

Danas sam uleteo u jednosmernu ulicu jerbo je produženi i povišeni kombi bio parkiran tako da he potpuno zaklanjao znak, što sam tek posle primetio. Na svu sreću sam na vreme primetio šta sam uradio i okrenuo se. Horizontalne signalizacije tu nema. U pitanju je uličica sa donje strane Bajlonijeve pijace, uz samu pijacu gde se inače jedva može proći pored ne baš najbolje parkiranih vozila.
 
Jedna anonimna anketa komiteta za saobraćaj

U toku je realizacija projekta: ''Istraživanja stavova učesnika u saobraćaju o opasnostima i rizicima u saobraćaju u Srbiji''', koji je pokrenula i sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, a istraživanje realizuje MHM-projekt d.o.o. Novi Sad i Fakultet tehničkih nauka Novi Sad. Značaj i dubina problema zahtevaju šire društveno učešće. Zbog toga Vas molimo da pružite podršku i aktivno učestvujete u predloženom istraživanju, kroz popunjavanje upitnika i njegovu distribuciju.

ko želi može ovde da popuni

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform

 
Postoji li ijedna anketa bez ovih "šta mislite da drugi misle o..." i to tako usitnjenih.... alkohol, droge, pa kombinovano alkohol i droge, e a pitaj me za mešanje psilociba sa pejotlom i pivom posebno.
 
Baš je dugačka anketa. Nije da obeshrabrujem ljude ali ko planira da je odradi neka bude spreman na 15-20min..
 
Да ли може ико да каже шта су суманути Окановић, суманута новинарка и њен суманути уредник или редактор хтели тачно да кажу:


BIZARNE SMRTI NA DRUMU Sve više ljudi gine na autoputu jer NE POŠTUJU OVA PRAVILA
Suzana Luković | 22. 08. 2017 - 11:34h

Srpski putevi ovog leta liče na one iz filmova strave i užasa. Tragedije se ređaju kao na traci, ljudi gube živote u teškim saobraćajnim udesima, lančanim sudarima, ali i u krajnje bizarnim nesrećama sa automobilima parkiranim kraj kolovoza ili u zaustavnim trakama.
Tri osobe su samo u poslednja tri meseca poginule u Srbiji prilikom zaustavljanja automobila, uglavnom na autoputu. A svima je još u sećanju januar ove godine kada su Aleksandar Ćup i Veselin Vučetić izgubili život pošto su na Novom novosadskom putu izašli da pomognu povređenima u nesreći...

Kako tvrdi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, samo zaustavljanje na autoputu je veoma nepoželjno jer se radi o vrlo opasnoj saobraćajnici. Kako bi se izbegle ovakve nesreće, on upozorava da se moraju poštovati četiri pravila nakon zaustavljanja vozila na autoputu.
- Ako se već dogodi da iz nekog razloga morate da se zaustavite na autoputu, poželjno je da svi izađu iz vozila i napuste kolovoz, dakle, da ne budu čak ni u zaustavnoj traci. Vozač je dužan da pre samog izlaska iz vozila obuče svetloodbojni prsluk, jer ako izađete iz vozila i odete do prtljažnika vi ste neobeleženi i rizikujete da vas neko udari. Nakon toga, vozač bi trebalo da uključi sva četiri pokazivača pravca i tek onda krajnje oprezno da izađe iz auta i postavi sigurnosni trougao na 50 metara od vozila. Bez obzira da li ste stali zbog kvara automobila, sudara ili kako biste nekome pomogli, pravila su uvek ista – objašnjava Okanović.

On dodaje da, iako se u konkretnom postupku određuje ko je kriv, po pravilu vozilo koje dolazi gotovo nikada ne može da izbegne vozača koji se, i pored toga što je u zaustavnoj traci, nalazi na autoputu, ukoliko nije ispoštovao pravila.
Primera radi, pri brzini od 120 kilometara na sat, vozilo pređe 33 metara u samo jednoj sekundi, te vozač koji vozi tom brzinom, ako bi trebalo naglo da zakoči, on to ne može uraditi za manje od sekunde. Ako stojite na putu i krenete da izlazite iz auta, a vozilo je na manje od 33 metara, taj vozač neće stići da ukoči nego će vas udariti brzinom od 120 km na sat i šanse za preživljavanje gotovo da ne postoje. Takođe, vozači koji se kreću autoputem ne očekuju da tu neko stoji, ni zaustavljeno vozilo, ni pešak, odnosno oni ne očekuju tzv. nepokretnu prepreku na putu – zaključuje Okanović.

ŠTA AKO NE POSTOJI ZAUSTAVNA TRAKA?

Iako bi po pravilu autoput morao da ima zaustavnu traku na celoj dužini, na nekim deonicama ona ne postoji.

- U tom slučaju savet vozačima je da se zaustave u krajnjoj desnoj traci, da sve po pravilu obeleže, ali i da upozoravaju nadolazeća vozila da stanu, jer bi na voznoj traci trebalo biti posebno oprezan. Zaustavnih traka nema na deonici od Malog Mokrog Luga do Bubanj potoka u smeru ka Beogradu, zatim na Begaljičkom brdu na deonici autoputa Beograd-Niš, kao i između Ražnja i Aleksinca – kaže Damir Okanović.
 
Retko besmislen tekst, dobio sam upalu mozga čitajući to.
 
Ови дефинитивно нису нормални:

Vozači u BG: Ograničenje 50, a oni jure 86 na sat
Beograd -- Saobraćajna policija je, u međunarodnoj organizaciji TISPOL, počela akciju pojačane kontrole brzine kretanja.

Najviše saobraćajnih nezgoda dogodi se između 19 i 6 sati. U tom periodu ekipa RTS-a bila je u patroli sa saobraćajnom policijom.

Prvi radar postavljen je u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu. Lokacije na kojima se meri brzina kretanja vozila zavise od broja saobraćajnih nezgoda u određenim delovima grada ili ulicama. Posle samo nekoliko minuta, policajac je zaustavio prvi automobil. Milan Stojanović vozio je 52 kilometra na sat.

"Zakon je potpuno jasan, ograničenje brzine za sva vozila u naselju je 50 kilometara na čas i uređaj je automatski detektovao prekoračenje brzine", kaže Goran Popović iz Uprave saobraćajne policije.

Kazna je napisana, Milan Stojanović treba da plati 1.500 dinara u roku od osam dana, ili tri hiljade ako zakasni.

Posle Vojvođanske ulice, reporteri RTS-a otišli su na most na Adi. Druga policijska ekipa sa radarom bila je postavljena na skretanju sa mosta za Obrenovac. Na ovom putu vozači su išli brže od onih u Vojvođanskoj ulici.

Jedno vozilo je ubrzo zaustavljeno zbog brzine od 84 kilometra na sat, a odmah zatim i drugo koje je vozilo 86 kilometara na sat. Oni idu kod sudije za prekršaje i kazna može biti od šest do 30.000 dinara.


"Cilj ove akcije napomenuo bih, ne samo ove nego i svih kontrola saobraćajne policije nije prevashodno kažnjavanje učesnika u saobraćaju, već preventivan rad i uticanje na svest ostalih učesnika u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise", kaže Popović.

Za samo jedan dan, koliko traje akcija, policija je zabeležila 2.500 prekršaja koji se odnose na prekoračenje brzine i ne korišćenje sigurnosnih pojaseva.

Линк: http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1296048


У две речи: брод лудака.
 
Ali kako zakonski gledati kroz prste kada neko prekorači brzinu makar za 1km/h?

Znam ja šta je ljudskost, ali kako to definisati u skladu sa zakonom?

Ono što je pederski je što su zaustavljali na poznatom mestu gde niko ne vozi po ograničenju.

Mogu da odu i na obilaznicu ka Pančevu ako već žele da nabiju statistiku.
 
Ko je voljan, može da se barata su sudom jer svi ti radari imaju do ~3km/h preko kao mogućnost greške. Piše čak i u tehničkoj dokumentaciji radara. E sad, za 1500 dinara cimati se sa sudom...
 
nije 1500RSD ako te pise npr 71Km/h u zoni 50Km/h..
Osim toga ako bi nasi sudovi postovali zakon u potpunosti gotovo svako zaustavljanje sa radarom/alko-test bi moglo da se ospori na sudu zato sto policija u 99.9% slucajeva ne obelezi propisno mesto zaustavljanja.
Tj. Jedino obelezavaju po pravilniku kada se snima neka reportaza sa njihove lokacije.
 
"Velike su izmene kod odredbe o obilaženju preko pune linije", kaže za taj list direktor komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović.

"Sada će to biti moguće ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, ali samo ako ne ugrožava bezbednost svih učesnika. Neke kazne se povećavaju, a neke i smanjuju".

Za vožnju u naseljenom mestu za vožnju bržu od 21 do 30 kilometara na čas od dozvoljene, kazna smanjiti na 10.000 dinara. Smanjiće se i kazna za neblagovremeno produžavanje vozačke dozvole.

Ceo tekst: http://mondo.rs/a1036310/Magazin/Lifestyle/Voznja-i-kazne-novi-zakon.html
 
"Velike su izmene kod odredbe o obilaženju preko pune linije", kaže za taj list direktor komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović.

"Sada će to biti moguće ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, ali samo ako ne ugrožava bezbednost svih učesnika. Neke kazne se povećavaju, a neke i smanjuju".

Ja sam mislio da ovo vec postoji u ovom zakonu i uveliko obilazim traktore, kombajne i zaprezna vozila na lokalnim Vojvodjanskim putevima.. :bash:
 
Vrh