astrodule
Professional
Mogli bi da objave koliko je kazni napisano pešacima sa mobilnima na pešačkom ili vozačima koji koriste mobilni.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471541#p471541:19y3rabf je napisao(la):tragac » Uto Avg 15, 2017 3:43 pm[/url]":19y3rabf]-
- Možda i neka hrapavija podloga ispod ivične linije da "protrese" vozača koji se suviše približi desnoj ivici kolovoza, čak i tamo gde nema zaustavne trake, npr mostovi.
U toku je realizacija projekta: ''Istraživanja stavova učesnika u saobraćaju o opasnostima i rizicima u saobraćaju u Srbiji''', koji je pokrenula i sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, a istraživanje realizuje MHM-projekt d.o.o. Novi Sad i Fakultet tehničkih nauka Novi Sad. Značaj i dubina problema zahtevaju šire društveno učešće. Zbog toga Vas molimo da pružite podršku i aktivno učestvujete u predloženom istraživanju, kroz popunjavanje upitnika i njegovu distribuciju.
Suzana Luković | 22. 08. 2017 - 11:34h
Srpski putevi ovog leta liče na one iz filmova strave i užasa. Tragedije se ređaju kao na traci, ljudi gube živote u teškim saobraćajnim udesima, lančanim sudarima, ali i u krajnje bizarnim nesrećama sa automobilima parkiranim kraj kolovoza ili u zaustavnim trakama.
Tri osobe su samo u poslednja tri meseca poginule u Srbiji prilikom zaustavljanja automobila, uglavnom na autoputu. A svima je još u sećanju januar ove godine kada su Aleksandar Ćup i Veselin Vučetić izgubili život pošto su na Novom novosadskom putu izašli da pomognu povređenima u nesreći...
Kako tvrdi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, samo zaustavljanje na autoputu je veoma nepoželjno jer se radi o vrlo opasnoj saobraćajnici. Kako bi se izbegle ovakve nesreće, on upozorava da se moraju poštovati četiri pravila nakon zaustavljanja vozila na autoputu.
- Ako se već dogodi da iz nekog razloga morate da se zaustavite na autoputu, poželjno je da svi izađu iz vozila i napuste kolovoz, dakle, da ne budu čak ni u zaustavnoj traci. Vozač je dužan da pre samog izlaska iz vozila obuče svetloodbojni prsluk, jer ako izađete iz vozila i odete do prtljažnika vi ste neobeleženi i rizikujete da vas neko udari. Nakon toga, vozač bi trebalo da uključi sva četiri pokazivača pravca i tek onda krajnje oprezno da izađe iz auta i postavi sigurnosni trougao na 50 metara od vozila. Bez obzira da li ste stali zbog kvara automobila, sudara ili kako biste nekome pomogli, pravila su uvek ista – objašnjava Okanović.
On dodaje da, iako se u konkretnom postupku određuje ko je kriv, po pravilu vozilo koje dolazi gotovo nikada ne može da izbegne vozača koji se, i pored toga što je u zaustavnoj traci, nalazi na autoputu, ukoliko nije ispoštovao pravila.
Primera radi, pri brzini od 120 kilometara na sat, vozilo pređe 33 metara u samo jednoj sekundi, te vozač koji vozi tom brzinom, ako bi trebalo naglo da zakoči, on to ne može uraditi za manje od sekunde. Ako stojite na putu i krenete da izlazite iz auta, a vozilo je na manje od 33 metara, taj vozač neće stići da ukoči nego će vas udariti brzinom od 120 km na sat i šanse za preživljavanje gotovo da ne postoje. Takođe, vozači koji se kreću autoputem ne očekuju da tu neko stoji, ni zaustavljeno vozilo, ni pešak, odnosno oni ne očekuju tzv. nepokretnu prepreku na putu – zaključuje Okanović.
ŠTA AKO NE POSTOJI ZAUSTAVNA TRAKA?
Iako bi po pravilu autoput morao da ima zaustavnu traku na celoj dužini, na nekim deonicama ona ne postoji.
- U tom slučaju savet vozačima je da se zaustave u krajnjoj desnoj traci, da sve po pravilu obeleže, ali i da upozoravaju nadolazeća vozila da stanu, jer bi na voznoj traci trebalo biti posebno oprezan. Zaustavnih traka nema na deonici od Malog Mokrog Luga do Bubanj potoka u smeru ka Beogradu, zatim na Begaljičkom brdu na deonici autoputa Beograd-Niš, kao i između Ražnja i Aleksinca – kaže Damir Okanović.
Beograd -- Saobraćajna policija je, u međunarodnoj organizaciji TISPOL, počela akciju pojačane kontrole brzine kretanja.
Najviše saobraćajnih nezgoda dogodi se između 19 i 6 sati. U tom periodu ekipa RTS-a bila je u patroli sa saobraćajnom policijom.
Prvi radar postavljen je u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu. Lokacije na kojima se meri brzina kretanja vozila zavise od broja saobraćajnih nezgoda u određenim delovima grada ili ulicama. Posle samo nekoliko minuta, policajac je zaustavio prvi automobil. Milan Stojanović vozio je 52 kilometra na sat.
"Zakon je potpuno jasan, ograničenje brzine za sva vozila u naselju je 50 kilometara na čas i uređaj je automatski detektovao prekoračenje brzine", kaže Goran Popović iz Uprave saobraćajne policije.
Kazna je napisana, Milan Stojanović treba da plati 1.500 dinara u roku od osam dana, ili tri hiljade ako zakasni.
Posle Vojvođanske ulice, reporteri RTS-a otišli su na most na Adi. Druga policijska ekipa sa radarom bila je postavljena na skretanju sa mosta za Obrenovac. Na ovom putu vozači su išli brže od onih u Vojvođanskoj ulici.
Jedno vozilo je ubrzo zaustavljeno zbog brzine od 84 kilometra na sat, a odmah zatim i drugo koje je vozilo 86 kilometara na sat. Oni idu kod sudije za prekršaje i kazna može biti od šest do 30.000 dinara.
"Cilj ove akcije napomenuo bih, ne samo ove nego i svih kontrola saobraćajne policije nije prevashodno kažnjavanje učesnika u saobraćaju, već preventivan rad i uticanje na svest ostalih učesnika u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise", kaže Popović.
Za samo jedan dan, koliko traje akcija, policija je zabeležila 2.500 prekršaja koji se odnose na prekoračenje brzine i ne korišćenje sigurnosnih pojaseva.
"Velike su izmene kod odredbe o obilaženju preko pune linije", kaže za taj list direktor komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović.
"Sada će to biti moguće ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, ali samo ako ne ugrožava bezbednost svih učesnika. Neke kazne se povećavaju, a neke i smanjuju".
Za vožnju u naseljenom mestu za vožnju bržu od 21 do 30 kilometara na čas od dozvoljene, kazna smanjiti na 10.000 dinara. Smanjiće se i kazna za neblagovremeno produžavanje vozačke dozvole.
"Velike su izmene kod odredbe o obilaženju preko pune linije", kaže za taj list direktor komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović.
"Sada će to biti moguće ako se radi o sporim vozilima, na primer traktorima, ali samo ako ne ugrožava bezbednost svih učesnika. Neke kazne se povećavaju, a neke i smanjuju".