Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Јуче сам баш о овој саобраћајној несрећи писао на форуму "Гаража" где сам исто члан, али не толико активан као на Беобилду, иако ми је аутомобилизам у крви. http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f= ... 15#p710765

Као што рекох на том форуму, момци су имали више среће него памети. Преживели су из разлога што их је БМВ ударио у моторни простор, а не у путничку кабину, иначе би сви настрадали.
Надам се да ће сад више поштовати саобраћајне знаке, посебно "стоп". Криви су колико и овај мазгов са БМВ-ом.
 
Nisi vozač kombija ako ga ne parkiraš u raskrsnici i to tako da potpuno zatvoriš ugao gledanja nekome ko ulazi sa "manjeg" puta. Svakodnevno viđam ovakve situacije. E da, dannas je neki vozač šlepera dugog finih 15 metara zauzeo celu traku glavne ulice u Resniku da bi kupio hranu odmah tu ispred, 50 metara napred je imao uvek slobodan trotoar da se makar malo uvuče. Profesionalci su u sve većoj meri antisocijalni učesnici u saobraćaju.
 
Kao na filmu ove slike saobracajne nesrece na prethodnoj strani.
 
Tvrdoglavi vozači zaglavili na naplatnim kućicama

cropped_content_iki-inatci-sofor-ayni-anda-giseye-girdi-sonuc-bu-oldu_w5Fb3bMHpYuWlIa.jpg


Šta se dešava kada niko ne želi da popusti...

Dvojica vozača u Turskoj su se našla u neobičnoj situaciji. Naime, u prenatrpanom Istanbulu, saobraćajne gužve su svakodnevica, pa su živci vozača veoma tanki.

Tako je vozač Fiat Tipa čekao u redu za plaćanje putarine, a vozač Seat Toleda pokušao je da se progura i ubaci ispred njega. Niko od njih nije želeo da popusti, što je dovelo do toga da su se zaglavili u prolazu između kućica.

Vozač Seata čak je i lakše povređen, a šteta na automobilima je velika, jer su se aktivirali i bočni vazdušni jastuci.

inatcIA_suIruIcuIler2.jpg


inatcIA_suIruIcuIler.jpg


inatcIA_suIruIcuIler5.jpg
 
Fun fact, vozila u istanbulu su dobrih 80 posto, nova i bela. Video sam mozda jedan raspali plavi escort, ostalo su sve relativno nova vozila. Inace kod njih su polovnjaci dosta skuplji nego kod nas, ne znam zbog cega. Sto se tice vozaca i pesaka, nenormalni su svi odreda. Pozdrav

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока
 
Ovo oko polovnjaka bi ti bilo jasno, kada bi uporedio stanje 10 godina starog polovnjaka koji se prodaje u srbiji sa 10 godina starim polovnjakom koji se prodaje u istambulu i generalno zapadnom delu turske.
Turci odavno (uglavnom) ne kupuju evropski automobilski otpad, sto se za nas i bugare, nikako ne moze reci...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da je samo Turska. Svojevremeno sam bio prijatno iznenađen voznim parkom Tunisa i Egipta. Veliki broj novih/novijih vozila.
Isto kao što sam prijatno iznenađen kulturom u saobraćaju kod Bugara, Rumuna pa možemo i dalje Grka, Austrijanaca, Slovaka, Čeha, Nemaca i Mađara. Svi imaju daleko više strpljenja , tolerancije i kulture. Posebno su me iznenadili pešaci na zapadu, niko ne iskače na pešačkom već strpljivo sačekaju i ako ih neko ne uoči na vreme oni ga propuste bez ljutnje i gestikulacije. Opet i po trotoarima zna se kultura mimoilaženja, samo kod nas se rašire i zauzmu celu džadu.
 
U Istanbulu je prosečna plata 900 eur. Sa druge strane barijera za korišćenje kola: cene registracije, osiguranja i servisa, kao i goriva su poprilično visoke i ljudima kohi nemaju za nov auto se ne isplati sa prave kompromise sa polovnjacima. Takvi jednostavno ne voze kola.

U Turskoj se proda duplo više novih kola nego na celom Balkanu u šta spadaju ex Yu, Grčka, Rumunija, Bugarska i Albanija. Obe ove terotorije imaju slićan broj stanovnika, oko 70 miliona
 
Danas je u najavi bio saobraćajni kolaps, ali gledajući Google Maps gužve su tokom dana bile manje nego ostalim danima. Videh i članak na B92 ili Blicu gde su konstatovali da su ulice poluprazne.

Takođe kada je bio Bajden ili Putin, slična situacija.

Kako to? Ljudi idu na posao i vraćaju se sa istog i taj broj učesnika u saobraćaju je uvek isti. Ne verujem da je veliki broj ljudi koji kada su planirane gužve biraju da se znoje i čekaju u busu umesto da kao i svakog dana koriste kola.

Gde je nestala popodnevna (još je i petak) gužva danas?
 
Pretpostavljam, deo zbrisao ranije (tu sam i ja [WHITE SMILING FACE]), deo krenuo busev8ma a ima dosta ljudi koji su vec sad krenuli na odmor

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока
 
Jedan deo mene koji voli red (a i bezbednost) kaže da ovo nije loše. Ali drugi deo kaže '' :roll: ''

:D Ne znam šta da mislim o ovome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466737#p466737:1vixt42j je napisao(la):
Kokos » 21 Jul 2017, 14:13[/url]":1vixt42j]Policija će meriti srednju brzinu na autoputu na osnovu vremena koje vam je bilo potrebno od jedne do druge naplatne rampe i na osnvou toga možete biti kažnjeni.

http://mondo.rs/a1026444/Magazin/Lifest ... oznje.html

Slicno su i Nemci krenuli da rade na određenim deonicama autoputeva u severnoj Rajni-Vestfaliji gde je ograničenje na snazi. Posle lepo poštom stigne kazna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466754#p466754:1wtvzb12 je napisao(la):
mekbejn » 21 Jul 2017, 15:29[/url]":1wtvzb12]srecom kod nas su autoputevi takvi da tesko mozes u proseku da imas preko 120 km/h :)

Problem je to što će se to u Srbiji očitavati na naplatnim stanicama a ne radarom. Ovako će svako moći da ostane na duži odmor na benzinskoj stanici da ne pokupi kaznu.
 
Ne verujem da jedno iskljucuje drugo.
A i oni nervozni koji jure 150+ km/h konstantno, ce tesko imati zivaca da cekaju X minuta na pumpi samo da ne dobiju kazne.
 
Ključno pitanje je koliko preko ograničenja će se tolerisati. Jasno je da je 123 km/h više od propisanih 120. Ali nije baš isto ni da li je 123 ili 173.

Uostalom, već vidim Srbe koji razrađuju plan kako to da zaobiđu, pa makar vozili 200 većim delom i onda sedeli na pumpi sat vremena da smanje ''prosek''. Zvuči nelogično i besmisleno ali... iznenadili biste se šta su sve ljudi ovde u stanju da smisle i urade samo da ''zeznu sistem''.
 
Taj koji divlja neće stajati na pumpi da prevari sistem.

U principu nije loša ideja, ali radari i presretači moraju da ostanu.

Poslato sa telefona
 
astrodule":3cmg4xw4 je napisao(la):
Taj koji divlja neće stajati na pumpi da prevari sistem.

U principu nije loša ideja, ali radari i presretači moraju da ostanu.

Poslato sa telefona
Oh, kako se varas :D
Vidjam takve primere po putevima, gde me na mojih konstantnih 130-140km/h jedno vozilo obilazi nekoliko puta.
Uostalom, samo tocenje goriva i kratko zadrzavanje za osvezavajuce pice u restoranu pumpe su dovoljni da prosecnu brzinu znacajno smanje, ako je deonica dovoljno duga.
I da se razumemo, iako JESAM protiv divljanja na autoputevima, OVAKVO pracenje brzine NE podrzavam.
Zasto?
Pa zato sto ce 'nagrabusiti' neko ko je vozio celu deonicu 150, a nece neko ko je na delovima divljao + 200, pa posle seo, popio kafu i pice, eventualno rucao...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466757#p466757:1utcd745 je napisao(la):
Steva » 21 Јул 2017 03:35 pm[/url]":1utcd745]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=466754#p466754:1utcd745 je napisao(la):
mekbejn » 21 Jul 2017, 15:29[/url]":1utcd745]srecom kod nas su autoputevi takvi da tesko mozes u proseku da imas preko 120 km/h :)

Problem je to što će se to u Srbiji očitavati na naplatnim stanicama a ne radarom. Ovako će svako moći da ostane na duži odmor na benzinskoj stanici da ne pokupi kaznu.
@Стево, вараш се , просек је 150-160 км на час. А у Немачкој, стану и чекају на некој од бензинских станица или на неком од одмаралишта и тако смање просек !
 
Znači lobi ugostitelja uspeo u nameri da poveća promet.
Više problema prave ljudi koji voze sporije često oko 100 i kreću da pretiču ne obazirući se na vozila u levoj traci.
 
Uzmimo za primer BG-Niš gde imamo 200km između 2 rampe.

To znači da je dozvoljeno vreme 1:40.

Ko ide 140km/h tu deonicu pređe za 1:26 (160km/h - 1:15 / 180km/h -1:07 / 200km/h - 1:00) pa treba da "ubije" 14min (25min / 33min / 40min)

Naravno, u pitanju su idealni uslovi, a to leti, tj. u sezoni je neizvodljivo jer sledi čekanje na rampi.

Zbog ovoga će najviše "nastradati" Turci dok ne saznaju za nju.

Naravoučenije - daljinar i kalkulator u ruke (razdaljina / 120 pa pretvaranje decimalnog dela u minute množenjem sa 60). Eto nove igre za suvozače posle svake rampe u Srbiji. A ionako slabo ko zna procentni račun, pa eto prilike da naučimo nešto korisno i da se ne brukamo na osnovnoškolskoj matematici.
 
Ovo je samo jos jedan nacin da se ljudima izvuku pare, a pod maskom borbe za bezbednost u saobracaju.

Ako je cilj da se sankcionisu nasilni (bezglavi) vozači, ovo nije nacin za to. Zasto?

Na primer, Lakija, koji vozi 130-140 na deonicama gde uslovi to dozvoljavaju (dugačak pravac, mali broj vozila,...), eventualno nagazi masinu na par sekundi, ne mogu nazvati bezglavim vozačem. To mogu da kazem za onoga ko se trudi da od Beograda, pa sve do cilja forsira sto vecu brzinu, pritom puno rizikuje, dovodeci sebe i druge u opasnost. A ako ovakav vozač, kao sto je Laki, koga sam uzeo za primer, mora da sedi na pumpi i pije kafu, kako mu slucajno prosek ne bi bio preko 120 na sat, a ako ne pravi pauzu, taj prosek je veci kada stigne na rampu, onda bude proglasen vozačem koji izaziva javnu opasnost, po..rem vam se na zakon.

Opet kazem, to nije nacin da se sankcionisu ovakvi vozači kakve sam opisao podebljanim tekstom. Jer i takav vozač isto moze da napravi pauzu i smanji prosek. I kada dodje na izlaz sa autoputa, on zbog pauze ima manji prosek i prođe, a Laki koji nije pravio pauzu, a vozio malo preko ogranicenja bude kaznjen i proglasen vozačem koji ugrozava saobracaj.

Ne treba da budete fakultetski obrazovani da to zakljucite.
 
Ovo je način da se jedan mali deo bahatih kazni.

Ne može da škodi, ali ne smeju se zapostaviti ostala sredstva kontrole (radari i presretači).

Da li se isplati uvesti ovaj sistem - ako nema nekih velikih muljačina, onda je prosto. Potrebno je vrlo malo modifikovati postojeći softver. Pitanje je čiji je softver i da li tamo ima stručnih ljudi.
 
Presmesno...
Ovako se ne kaznjavaju bahati vec nivni ili neobavesteni.
Al dobro, ako vam je OK, onda nista...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh