Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

"Ja na ogranicenje gledam kao na idealnu preporucenu brzinu, a ne na bilo kakav vid striktne zabrane, tamo gde nema policije."

@Tintoreti

Da li bi mogao da nam objasniš kako si došao do ovakvog zaključka ako ovako ne piše u ZoBS niti se tako uči u auto školi?
 
99% ljudi nema pojma kako se vozi :(

Gotovo niko ne postuje STOP znak uzas blagi.
Neverovatno. Vlada bi trbala da uvede stroge kazne ko ne stane na STOP da mu se oduzme automobil ili barem vozacka na par meseci.
Isto tako i za sviranje. Ko svirne bez obzira na situaciju odmah oduzimanje vozacke i cao.
 
Pa šta si očekivao od obuke koja košta 14000 dinara ?
 
Gde ima za 14k, idem odma' sutra?

Kad se sve sabere, polaganje vozačkog ispita je oko 70 hiljada dinara.
 
Do novog sistema obučavanja akciona cena je bila oko 14000. Za te pare niko ne može da dobije kvalitetnu obuku. 14000 teško da može da pokrije gorivo , amortizaciju vozila i još plate osoblja u auto školi. Isto tako instruktori nisu stimulisani da za te sitne pare prenesu znanje.
Druga bitna stavka je da su svi imali rešenja testova pa niko nije ni učio niti naučio propise.
Može da se kaže da je nekvalitet obuke u direktnoj vezi za cenom obuke.
 
Ma kod nas je očigledno rešenje da se svima daju veće plate pa će zaposleni naprasno da umeju da prenesu znanje koje imaju (a u stvari nemaju).

Ako čovek zna znanje, preneće ga učeniku. Ako ga mrzi da priča, to nijedna plata neće da promeni.
 
Misliš da je 700 dinara dovoljno za sve gore nabrojano ? I da bude kvalitetno ?
Instruktor maksimalno skrati čas, potrpa često dva kandidata, nema volju ni za čim, gleda da završi što više svojih obaveza i slično.
Naslušao sam se priča i instruktora (znam ih dosta) i kandidata.
Sad je malo uvedena veća kontrola, ovaj što da poprilično para za obuku želi sve da odvoza, testovi nisu šablonski, polaganje se kontroliše i još gomila stvari koje utiču na kvalitetniju obuku.
 
Mislim da većina instruktora ne bi bolje predavala da ima veću platu. Isto mislim za sve profesije gde se neko znanje prenosi (nastavnici).
 
20170307_144043.jpg


ovi bi mogli bolje da rade i korektnije svoj posao cast izuzetcima cesto sami daju los primjer sad se bas bahte sa novim skodilacma
 
Imaš u agenciji za bezbednost sve informacije. Oni dokazali.
 
Kako su dokazali?

Merodavna statistika ne uključuje samo broj prijavljenih saobraćajnih nezgoda. Postoje nezgode koje se rešavaju bez policije (sa Evropskim izveštajem) i mislim da to ne ulazi u statistiku koja nam se prezentuje.

Tu su onda i osiguravajuće kuće čiji se podaci moraju uzeti u obzir.

Bitan podatak je i koliko vozila učestvuje u saobraćaju, a to se grubo može izračunati sa podatkom o prodaji naftnih derivata na pumpama.

Sličan podatak se može dobiti i sa podacima o frekvenciji na nekim putnim pravcima (ti brojači već postoje), kao i podaci sa naplatnih rampi.

E tek kada se sve to uzme u obzir (i još neke stvari, tipa broj godina od sticanja vozačke dozvole...) , možemo nešto zaključiti.

Da ne pričam o tome koliko se prekršaja završi dogovorom, tj. sa jednom crvenom, a to ne ulazi u statistiku ni na jedan način.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442003#p442003:352d79r7 je napisao(la):
astrodule » Čet Mar 23, 2017 5:06 pm[/url]":352d79r7]Kako su dokazali?

Bitan podatak je i koliko vozila učestvuje u saobraćaju, a to se grubo može izračunati sa podatkom o prodaji naftnih derivata na pumpama.

Kako ovo misliš da izračunaš ?
Vodi se statistika i sa godinama starosti učesnika u saob. nezgodama / nesrećama.
Da li osiguravajuća društa imaju obavezu da obaveštavaju ABS ili MUP ?
Mogu i to da se raspitam.
 
Pa daj onda te podatke (koje imaš, ili znaš).

ps: ne može se izračunati tačan broj vozila, ali kada se ukrste podaci o prodaji naftnih derivata i frekvencija po putnim pravcima i broj vozila na naplatnim rampama sa brojem nezgoda, može da se stekne bolja slika o porastu, ili smanjenju nezgoda po svakoj godini.

Sam podatak o broju nezgoda nam ne govori mnogo. Naravno, svu tu obradu i ukrštanje podataka bi trebalo da radi Savezni zavod za statistiku.
 
Opet se hvataš goriva. Na osnovu goriva se ne može izračunati ništa osim poreza.
Brojanje saobraćaja neke deonice je pravi pokazatelj svega. Opterećenosti, bezbednosti itd. A to što se dešava na auto putu nije reper bezbednosti. Sa fizički odvojenim trakama, ogradom pored samog puta, visokom računskom brzinom, denivelisanim raskrsnicama, zabranom saobraćaja za određene kategorije predstavlja bezbedan put.
Evo ti jedan deo.









 
I kako objašnjavaš pik 2007. godine? Ima li to veze sa cenom obuke?

Podaci o prodaji goriva na pumpama u gradu su vrlo dobar pokazatelj koliko ljudi vozi auto po gradu.

Merači protoka saobraćaja nisu u gradu, a dosta nesreća se dešava u gradu, pa bi to bila zanimljiva statistika.

Skoro sam potpuno siguran da se najviše saobraćaja odvija po gradovima, pa samim tim i sitnih nesreća, a vožnja u gradu je najboljji pokazatelj kvaliteta vozača, pa samim tim i obuke.

Smrtni slučajevi su ekstreman primer (ne kažem loš), ali male nezgode su bolji reper za ocenjivanje kvaliteta vozača.
 
Pojas na prednjim sedištima ne vezuju samo budale.

Kod nas je problem na zadnjim sedištima, jer se tu malo ko vezuje.

Poslato sa telefona
 
Onaj ko sedi na prednjem sedistu bi trebao da insistira da osoba iza njega veze pojas kako se u slucaju sudara ne bi prakticno katapultirala. Redje se o tome govori ali naravno postoje snimci testiranja koji to dobro prikazuju.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dk5KSmKTyPg[/youtube]

Stravična nesreća u Vrbasu

Četvorica momaka u Zastavi 101 izlazili su sa benzinske pumpe kada je na njih velikom brzinom naleteo automobil marke BMW i prepolovivši im vozilo bukvalno na pola.

Vozač Zastave 101, zadobio je teže telesne povrede i prebačen je u bolnicu, a pukom srećom, svi ostali učesnici nezgode prošli su sa lakim telesnim povredama.
U BMW je bilo troje ljudi, a kako nezvanično saznajemo iz policije vozač je bio pod dejstvom alkohola, zbog čega je zadržan na trežnjenju u policijskoj stanici. Zbog povreda i prebacivanja u bolnicu, još se ne zna da li je vozač Zastave 101 bio u alkoholisanom stanju, što će se utvrditi analizom krvi.
Na snimku za rubrike "verovali ili ne" jasno se vidi da Zastava 101 izlazi sa pumpe dok su zadnja leva vrata još otvorena. Usporili su na znak "stop", ali izgleda se nisu potpuno zaustavili i u sledećoj sekundi posle silovitog udarca, od vozila ostaje samo zgužvan lim. No iz tog krša, posle par sekundi, sva četvorica momaka izlaze kao da im nije ništa.















 
Vrh