Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

da li je baba stojanka koja je ubila investitora militantkinja zbog koje treba bežati iz zemlje?
 
Nije, ali babu Stojanku država nije zaštitila a morala je kao i druge žrtve. Sad će baba Stojanka da se bori sa svim ološem.
 
A da li je država zaštitila ljude u strahinjica bana, a morala je, jer zašto nam inače uzimaju porez od koga daju plate policiji koja ništa ne radi? Ako nas država ne štiti zar nije logično da se sami zaštitimo?
 
Gde to vodi ? Ka anarhiji gde bi svako uzimao zakon u svoje ruke što bi bila daleko gora situacija nego sada.

Da se bavimo ovde saobraćajem ?
 
a čemu ovo sada vodi? ubice divljaju, niko ih ne sankcioniše, zar nije to anarhija kako je ljudi percipiraju?
uostalom, anarhija ne treba da ima negativnu konotaciju i ne znači nužno goru situaciju nego sada.

bavimo se saobraćajem, divljaštvo pojedinaca i nečinjenje naroda i "nadležnih" itekako ima veze sa temom i slučajem u strahinjića bana. kada bi on znao da će nastradati od strane sledećeg u kog se bude zakucao zbog 100kmh ili njegovog bližnjeg, dobro bi razmislio sledeći put. a ovako će dobiti nanogicu na 15 dana i jovo nanovo.
 
Ovo je jedan od razloga zašto imamo ovakve slične vozače. Kada roditelji omogućuju, a onda i ne vaspitaju, zato se i dešavaju ovakve stvari. Meni su izjave oca ovog debila koji je napravio haos u Strahinjića bana krajnje šokantne.

https://www.blic.rs/vesti/hronika/prome ... -u/6nbf5v6

Kupuje mu automobile, iako konstantno pravi haos. A onda kaže da mu, za ovaj incident, jedino zamera što nije pomogao povređenima. Ali zato mu ne zamera što je prvobitno vozio kao bu****, što nema m*da da snosi odgovornost, što stalno ponavlja iste prekršaje i incidente. Neverovatno...
 
Otac je očigledno nečovek, tako da je sasvim očekivano da i potomak bude njegova kopija...
 
Šta treba uraditi da bi se smanjilo stradanje pešaka ?

Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Izvlači se par karakteristika, jesen/zimski period (rano pada mrak, smanjena vidljivost, duži put kočenja / prljav ili vlazan kolovoz), veliki procenat stradalih starijih lica, velik procenat obaranja pešaka van pešačkog prelaza (68,7% odraslih, dece 80%), čak četvrtina odraslih je pretrčavala i ogroman procenat dece koja su pretrčavala kolovoz (63,5%).
 
Starija lica najčešće stradaju zato što su teže pokretna i neretko imaju nerealne ili pogrešne procene saobraćajne situacije.
Ništa čudno i sasvim očekivano, s obzirom na njihovu životnu dob. To isto važi i za decu.

Što se tiče velikog procenta obaranja pešaka van pešačkog prelaza, treba imati u vidu da pešaci imaju zakonsko pravo da prelaze ulicu i van pešačkih prelaza ako su oni udaljeni više od 100 metara.
Dakle, bar polovina pešaka koji prelaze van prelaza su zakonski prešli ulicu, jer su prelazi bili udaljeni više od 100 metara.

Crna saobraćajna statistika predstavlja u većini slučajeva rezultat nesavesnog i neodgovornog ponašanja vozača, koji su u mnogim slučajevima svojim odgovornijim i savesnijim ponašanjem mogli da spreče mnoge nezgode.
 
Kao i zakonsku obavezu da se uveri da može kolovoz da pređe na bezbedan način.
Svaljivanje krivice isključivo na kategoriju koja je odgovorna 1/3 udesa je potpuno pogrešno.
Statistika može sasvim lepo da ukaže na jedno potpuno pogrešno shvatanje i elementarno nepoznavanje fizike.

Član 7
10) kolovoz je deo puta namenjen prvenstveno za kretanje vozila,

Član 93

Pešak ne sme da se kreće i zadržava na kolovozu, izuzev u slučajevima predviđenim ovim zakonom, kao ni da iznenada stupi na kolovoz.

Ukoliko se pešak kreće po kolovozu na putu van naselja, mora da se kreće što bliže levoj ivici kolovoza u smeru kretanja, na način kojim ne ometa ili ne sprečava saobraćaj vozila.
 
Pešak može da bude svakakav, ali vozač ne može (ili ne bi trebalo) da bude svakakav.

Dakle, posmatrano samo sa ovog aspekta - daleko je veća odgovornost vozača za crni bilans u saobraćaju.
 
Opet pišeš nebuloze. Po tvom shvatanju svako može da radi šta mu padne na pamet a za sve je kriv vozač ????????
To samo u nekim primitivnim sredinama, u onim gde su propisani zakoni ljudi se ponašaju odgovorno i u skladu sa zakonom.
 
Да пренесем француско искуство, из времена док сам често тамо залазио: пешацима се казне не пишу никад и за њих прописи, у принципу, не важе - нико не гледа које је светло на семафору кад прелази улицу.

Али, за грешке пешаци плаћају скупо...

За возаче, наравно, важе другачији критеријуми, али не и давнашњи обичај нашег правосуђа да тражи макар и најситнији повод да возача пошаље у затвор, макар и приликом несреће поштовао све прописе.
 
Žika":1xg4beru je napisao(la):
Opet pišeš nebuloze. Po tvom shvatanju svako može da radi šta mu padne na pamet a za sve je kriv vozač ????????
To samo u nekim primitivnim sredinama, u onim gde su propisani zakoni ljudi se ponašaju odgovorno i u skladu sa zakonom.

Ne razumeš ti ništa, na tvoju žalost i na žalost onih oko tebe.
Razumećeš sve jednog dana, ali na mnogo teži način.
 
Zakon prema pešacima treba pooštiti definitivno...Pešak koji prelazi ulicu van pešakog prelaza ili na crveno svetlo, kao i za koga su parametri da može bezbedno da pređe ulicu nesemaforiziovan pešački prelaz na kome ,,ima prednost" i zeleno svetlo na semaforizovanom pešačkom prelazu, nije ništa manje bahat i opasan za saobracaj od vozača koji prođe na crveno svetlo, skrene preko pune linije, ne pusti pešaka ili napravi bilo koji drugi prekršaj. Taj bahati pešak je sigurno i bahati vozač, ako je vozač. A ako nije, bio bi, da jeste. Tako da su bahatost i neodgovornost u saobracaju iste težine za sve učesnike.
 
Tako da su bahatost i neodgovornost u saobracaju iste težine za sve učesnike.

To se ne bi moglo reći, s obzirom na uglavnom daleko teže posledice koje svojom bahatošću i kršenjem propisa napravi vozač u odnosu na pešaka koji krši propise.

Svakoj normalnoj osobi je savršeno jasno čija je odgovornost veća u saobraćaju.
Oni kojima to nije jasno bi trebalo da zauvek odlože svoje vozačke dozvole.
Ako to ne učine, shvatiće sve jednog dana, na prisilan, bolan i težak način...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635291#p635291:c1wfejpg je napisao(la):
Vladivoje » Pon Jul 01, 2019 1:54 pm[/url]":c1wfejpg]
Žika":c1wfejpg je napisao(la):
Opet pišeš nebuloze. Po tvom shvatanju svako može da radi šta mu padne na pamet a za sve je kriv vozač ????????
To samo u nekim primitivnim sredinama, u onim gde su propisani zakoni ljudi se ponašaju odgovorno i u skladu sa zakonom.

Ne razumeš ti ništa, na tvoju žalost i na žalost onih oko tebe.
Razumećeš sve jednog dana, ali na mnogo teži način.

Zvučiš kao one baksuzne babe. Šta ja imam da razumem na teži način ? Prelaziš u neku drugu krajnost.

Daleko bolje razumem saobraćaj i daleko se normalnije ponašam. Pa ti u roku od par sati nakupiš gomilu konfliktnih situacija koliko nisam imao za ceo život. Drugo niko iz moje porodice , uže familije , poznanika sa kojima se družim nije imao nikakav udes niti kao vozač niti kao pešak. Sa svima podelim znanje , iskustvo i tek onda uvide koliko neke stvari ne poznaju.

Uporno pominješ da vozači imaju obavezu da paze, da čuvaju nekoga ?
Ti vidiš saobraćaj kao jaslice za neodgovorne i nesposobne bebe.
Svako ima i treba da ima odgovornost, nepoznavanje zakona opet ga ne oslobađa odgovornosti.

Prvo i osnovno načelo je da se prvo uveriš da nikog ne ometaš u svojoj nameri i da to što si namerio da uradiš, uradiš tek onda kada se uveriš da možeš na bezbedan način. Dalje to što radiš radiš opet dovoljno brzo da nikoga ne ometaš i naravno da nikoga ne ugrožavaš. Bilo kao pešak bilo kao vozač.
 
Uporno pominješ da vozači imaju obavezu da paze, da čuvaju nekoga ?
Ti vidiš saobraćaj kao jaslice za neodgovorne i nesposobne bebe.

Da, to je jednostavno tako.
Zato stalno i piskaram o SOPSTVENOJ odgovornosti za učešće u saobraćaju, i ne samo u saobraćaju, sa ciljem da ljudima nešto uđe u glave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635357#p635357:99cjkx87 je napisao(la):
Blade » 01 Jul 2019 06:01 pm[/url]":99cjkx87]Zakon prema pešacima treba pooštiti definitivno...
Tako da su bahatost i neodgovornost u saobracaju iste težine za sve učesnike.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635396#p635396:99cjkx87 je napisao(la):
Žika » 01 Jul 2019 09:55 pm[/url]":99cjkx87]
Uporno pominješ da vozači imaju obavezu da paze, da čuvaju nekoga ?
Ti vidiš saobraćaj kao jaslice za neodgovorne i nesposobne bebe.
Svako ima i treba da ima odgovornost, nepoznavanje zakona opet ga ne oslobađa odgovornosti.
za razliku od pešaka, vozači su u zakonskoj obavezi da budu i obučeni i sertifikovani.
po meni su to dva dovoljna razloga da ne bude ista težina odgovornosti.
 
za razliku od pešaka, vozači su u zakonskoj obavezi da budu i obučeni i sertifikovani.
po meni su to dva dovoljna razloga da ne bude ista težina odgovornosti.

Naravno.

Treći razlog je taj što vozači upravljaju mašinom koja može da povredi ili usmrti "ravnopravne" ili "slabije" učesnike u saobraćaju, ali i da izazove veliku materijalnu štetu na drugim vozilima ili na uličnoj infrastrukturi i raznim drugim predmetima i objektima na javnim mestima.

Samo ove tri opisane stavke više nego ubedljivo govore o tome da se nikako ne može upoređivati, a još manje stavljati u isti koš odgovornost vozača i pešaka.

Normalnim ljudima ovo ne treba naglašavati, njima je to sasvim jasno.
Problem predstavljaju oni koji nisu normalni i kojima zbog nenormalnog ponašanja treba trajno oduzeti vozačke dozvole.
Na našu žalost i nesreću, takvih je mnogo...
 
Pešaci su slučajni objekti na putu.

Živa istina, pošto većina vozača stisne kočnicu tek onda kada se na kolovozu, odnosno pešačkom prelazu iznenada pojavi nekakva prepreka koju oštro oko vozača tek tada registruje. A do tada - ništa...
 
Pa vidimo danas da nemani potrebe. Jedino zbog štete na vozilu. Ali možda uvedu i da pešaci plaćaju obavezno osiguranje od autoodgovornosti. Da BMWi mogu da se oprave bez troška za poštene i ugledne vlasnike.
 
Vrh