Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

I pešaci sa telefonima...dođe mi nekad da ih cimnem pošto auto ima senzor za prepreke čisto da se opamete...ubiše nas telefoni...
 
Da bi ovoj našoj zemlji krenulo na bolje, treba prvo ljudi da se dovedu u red. I u saobraćaju i na svim drugim poljima.
 
Čak i na pešačkim prelazima treba biti naročito obazriv, jer u suprotnom - čovek za volanom za tren oka postaje ubica, a pešak za tren oka postaje žrtva:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ap7Eq31798I[/youtube]
 
Na pešačkom prelazu u Podgorici:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xcRNeaR54Ek[/youtube]
 
Kao vozac i kao pesak moram reci samo jedno - covek kada je pesak nikada ne moze biti dovoljno obazriv. Mora biti maksimalno koncentrisan kada se priblizava prelazu, kada prelazi i sl. (Na ovom snimku iz Socija se vidi da je ova devojka izbegla nezgodu brzom reakcijom).

Takodje cesto imam utisak da pesaci oko mene misle da im prelaz/prelaz sa semaforom pravi neki stit, a zapravo su ranjivi isto onoliko koliko i van prelaza.

Ja licno cu pre sacekati da se neka raskrsnica rascisti pa preci ulicu nego srljati da predjem. Sta mi znaci sto je zeleno ili sto sam na prelazu ako me neko udari.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tako je.

Mene lično ne interesuju pešački prelazi, niti da li će neko u jednoj traci stati, a u paralelnoj ili suprotnoj traci projuriti...

Hvala lepo na takvoj vrsti "prednosti".
Ako neko eventualno želi da me propusti na pešačkom - samo mu/joj dam znak rukom da produži...
Prelazim ulicu samo onda kada procenim da je apsolutno bezbedno, ponašanje vozača ili drugih pešaka me ne interesuje...
 
Pa, ja bih rekao da ti nisi dovoljno usavršio veštinu prelaska ulice na zebri. Ja u principu svakodnevno nateram pet-šest vozača da se zaustave. Odlučno ideš ka pešačkom (naravno, ne srljaš pod kola, ako vidiš da neće da stanu) gledaš direktno u vozača i, da vidiš, oni gotovo svi stanu kao po komandi. Kad ne stanu - ti staneš, da te ne zgaze.

Realno, mislio sam da u Beogradu negde do drugog-trećeg srednje ovo svako nauči i sad sam u malom zbunu kad vidim da ovde iskusni ljudi ne vladaju tom tehnikom.

A za mahanje rukom da prođem ako sam nekome već stao nemam razumevanja. To čak nije ni pristojno.
 
I ja bih se složio, to mahanje rukom da se produži jer ti smatraš da za tebe nije bezbedno je nepristojno. Usporava se saobraćaj i praktično se baca volja vozača da stane. Ja slično prelazim ulicu kao Пантограф, krenem na pešački, pogledam levo-desno-levo, ako je sa leve strane auto na dovoljnoj udaljenosti sa može da prikoči, ja krenem odlučno i gledam konstantno u vozača dok ne vidim da usporava sve više i više. A onda tada okrenem pogled na desno i isto to radim, ali uglavnom vozači i sa te strane koče. Nikada ne jurim preko pešačkog, šta me briga što će neko da me čeka, želim da me vide vozači i da bezbedno pređem, ali se ne vučem preko istog. I obavezno prvo stanem pa onda krenem, osim ako već dok prilazim pešačkom ne vidim da nema automobila u blizini pa onda odmah krećem da prelazim. Ali da mašem nekome da nastavi, baš me briga, ja imam prednost i ako je već stao, hvala mu, iskoristiću to.
 
Za razliku od vas, radije ću pristati da budem nepristojan, ali živ.

Za razliku od vas, nikoga ne teram da me propušta, niti mi treba prednost koja to u suštini nije.
 
Владивоје, пун си неке сумњиве емоције и чегрсти на овој теми од почетка. А видимо да не доприносиш култури у саобраћају. Тај коме двапут одмахнете ти и слични пешаци, више неће хтети да вам стане. Тако да ћете имати солидан удео у узроцима његове некултуре. И онда немој да очекујеш немогуће: да се у Београду вози културно. Ја ћу упорно да вам стајем, јер је такав пропис, а и држим до културе кроз одсуство бахатости, али, ако приметиш да неко одмахује из кола и вама, којима је супер да ја кочим и поново крећем без разлога, знај ко би то могао да буде. Ајде сад се сабери и разјасни са самим собом ко ти дрма кавез па мораш оваквим садржајем да испуњаваш ову тему.

А и теорија да ћеш остати жив у саобраћају дуже од просека без усвојене рутине преласка улице - можда и није најодрживија.
 
Na biciklu sam usavršio tu tehniku gledanja vozača u oči, uz očigledan stav da hoću da prođem (tamo gde imam prednost). Naravno, slabiji sam, pa zato idem samo do linije putanje vozila, a to na pešačkom prelazu znači bar jedan metar zakoračenja na kolovoz.

Naravno, ako sam sam i vidim da je kolona iza, ili da je semafor sa zelenim svetlom za vozila blizu, ni ne prilazim pešačkom, već čekam na par metara udaljenosti. Bolje ja da sačekam nego da svi oni zbog mene stanu i remete protočnost saobraćaja (plus što mene truju time što stanu pa krenu jer se tada najviše goriva troši).

Takođe ne pritiskam taster za semafor nikada, osim ako nema dece koje čekaju takođe iz istog razloga, a to je protočnost.
 
To bi kod nekih ovako izgledalo, ja pritisem taster pa kad se svi naređaju onda im mašem da prođu. :D
 
Тај коме двапут одмахнете ти и слични пешаци, више неће хтети да вам стане. Тако да ћете имати солидан удео у узроцима његове некултуре. И онда немој да очекујеш немогуће: да се у Београду вози културно.

Čoveče, ja i ne tražim i ne očekujem da me iko propusti, tako da se uopšte ne sekiram. :kafa:
Nebitno je da li sam na pešačkom ili nisam, prelazim samo onda kada procenim da je bezbedno, a ne kada neko drugi procenjuje da li je za mene bezbedno.
Ako bih zavisio od tuđih procena, odavno me ne bi bilo.

Što se tiče pomenute nepristojnosti, mislim da je daleko nepristojnije baviti se izletanjem ispred vozila čiji vozači očigledno ne poštuju saobraćajne propise i tako ih na silu zaustavljati i ometati saobraćaj. Upravo takvo ponašanje je nepristojno, a još više opasno po život onoga koji se tako ponaša.

Što se tiče ličnih kvalifikacija, one uvek više govore o onima koji ih tako olako izriču... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629546#p629546:3eb9msv4 je napisao(la):
Vladivoje » 12 Jun 2019 03:03 pm[/url]":3eb9msv4]Za razliku od vas, radije ću pristati da budem nepristojan, ali živ.

Za razliku od vas, nikoga ne teram da me propušta, niti mi treba prednost koja to u suštini nije.
Mi ne teramo nikoga da nas propušta, lepo smo opisali kako prelazimo ulicu. Niko od nas nije lud da zakorači na pešački prelaz, a da je vozilo na tako kratkoj udaljenosti da bi zbog nas morao naglo da zakoči. Svi lepo stanemo pa pogledamo i onda tek krenemo ako je sve u redu. Nikada nisam ovako imao incident da mi neko naglo zakoči jer sam uvek na bezbednoj udaljenosti, kako od samog vozila, tako i od putanje vozila. Jedine nelagodnosti su mi se dešavale sa taksistima, koji su redovno jurili da mi ne stanu, pri čemu sam uvek obazriv kada njih vidim pa čekam da stanu pre nego što zakoračim na pešački, ili su stali, pa su odmah krenuli da me obilaze dok sam bio skoro na polovini puta. Ništa ne radim nepromišljeno jer mi je to na prvom mestu da budem živ, poštujem saobraćajna pravila, a i neku vrstu poštovanja prema drugim učesnicima u saobraćaju.

Sad kada je spomenuo @astrodule, imam pitanje u vezi tih tastera na semaforima. Ima li takvih tastera koji skraćuju vreme crvenog svetla kod nas? Pošto mi neko reče nedavno, kad sam pritisnuo jedan taster, da su oni zapravo za produžavanje zelenog svetla za osobe sa poteškoćama u kretanju.
 
Ja sam sretao samo dva tipa. Jedan tip (po meni bolji) zaustavlja vozila u roku od pet sekundi ako u poslednjih minut dva niko nije pritisnuo taster.

Drugi tip koji je potpuno idiotski je da od trenutka pritiskanja kreće da odbrojava brojač 60-90 sekundi i tek tada se zaustavljaju vozila. Kod Fontane je taj tip i većina ljudi pritisne, vidi da mora čeka još minut i čim se ukaže prilika pređu ulicu na svoje crveno. Naravno, kada se svetlo promeni, tada uglavnom nema više pešaka koji čekaju.
 
Edit:
Ako se ne varam kao prvi tip koji je naveo astrodule radi taster na prelazu kod OŠ Ljuba Nenadović u Ace Joksimovića.
 
Da se neko ne bi zakucao kolima u onog ispred sebe (kao što smo videli na priloženom snimku), na pešačkim prelazima sa više traka u jednom smeru - ja kao pešak rukom dajem znak vozaču koji ima nameru da stane i da me propusti da - samo produži...

Kao pešak ne želim da budem jedan od vinovnika saobraćajke, iako bi trebalo da imam prednost na pešačkom prelazu.
Zato stalno govorim - hvala lepo na "prednosti", koja to ustvari nije...
 
Да се неко не би закуцао колима у онога испред, неопходно је да зна да вози. Боље је да кроз неколико таквих чукања схвати да не зна, него да мисли да зна, па да сутра убије троје људи. Закуцаће се тако у шлепер, па ће одсећи себи главу.

Овај прилог у потпуности објашњава лошу статистику безбедности на хрватским цестама: још једно неуко и самоуверено балканско племе, без познавања основне технике вожње и препознавања најтипичнијих ризичних ситуација. Шлаг на торту је новинар који саветује возаче да не пропусте пешака на пешачком прелазу. Као емисија о фудбалу на РТС-у: не зна се да ли више лупета Страјнић, стручни консултант, судија, или још горе играју ови на терену.

Гину Томпсони као муве (као Срби) и гинуће и даље.
 
Шлаг на торту је новинар који саветује возаче да не пропусте пешака на пешачком прелазу.

Neeemoj tako, razljutićeš jednog majstora koji bi da po centru grada montira pasarele. :D
Sada će da se ovde pojavi post od strane tog autora koji je i dao link emisije iz Zagreba. :D
Reći će ti da nisi u pravu, odnosno da je zagrebački voditelj u pravu. :D
Upravo takva preporuka tog voditelja je i bila njegov motiv da ovde postavi link te emisije. :D
Dakle, po svaku cenu se želi opravdati nepoštovanje saobraćajnih propisa od strane vozača, tobožnjom brigom za bezbednost pešaka na pešačkim prelazima... :roll:
 
Прописи морају бити једнозначни. Пропис гласи да возач мора да пропусти пешака на пешачком прелазу. Е, сад, ту је новинар који каже: Не мора, него треба прво да погледа у ретровизор, да види да ли треба да га пропусти...

И, кад неко једном некога буде згазио, окривљени ће се бранити на суду овако: Рек`о водитељ емисије да нисам морао да га пропустим...

Бездан глупости. Несврсисходна назадна друштва.
 
Какав имбецилан коментар "крив је возач који је пропустио пешака", не могу да верујем. Крив може бити само Ауди и нико други.
 
Posle svega već rečenog u ovoj temi, postavlja se logično pitanje - čemu onda obeležavanje pešačkih prelaza, ako na njima pešaci ne mogu bezbedno da pređu ulicu (?!).

Zato kažem da pametnim ljudima koji su u ulozi pešaka - pešački prelazi ne znače ništa, jer su čak i na njima apsolutno nebezbedni i dovode se u stalnu opasnost zbog onih vozača koji nemaju svesti i savesti o sopstvenoj odgovornosti za učešće u saobraćaju.
 
Vrh