Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635546#p635546:3kc6j50n je napisao(la):
Vladivoje » 02 Jul 2019 11:47 am[/url]":3kc6j50n]
Pešaci su slučajni objekti na putu.

Živa istina, pošto većina vozača stisne kočnicu tek onda kada se na kolovozu, odnosno pešačkom prelazu iznenada pojavi nekakva prepreka koju oštro oko vozača tek tada registruje. A do tada - ništa...

Он је, мислим, имао у виду случај Митровић.
 
80% pešaka se ponaša kao da su jači od vozila. Odnosno, tako se ponašaju kada prelaze ulicu.
 
Dobro. I (?). Šta ćeš onda, da ih gaziš redom (!?).

To ne amnestira vozače SVOJIH obaveza prema pešacima.

Meni je sve to odavno jasno, i zato kao vozača me nijedan pešak neće iznenaditi, ni onda kada je van prelaza, a kamoli onda kada je na prelazu...
 
Blade, lepo kažem oni smatraju da je kolovoz jaslice za bebe. Nemaju razvijenu svest niti bilo šta a rade šta god da im padne na pamet.

Svako ima ličnu obavezu i ličnu odgovornost a ne da to nameće drugom. I za bahato ponašanje treba da sledi kazna.
 
Vladivoje,
Necu da ih gazim, naravno. Pazim na njih i preterano.

Žiko,
Samo zakon i ništa više. Naš narod samo na dva načina možeš da dovedeš u red, motkom ili po džepu. Što je žalosno, ali je realno...Tragično je da nekoga finansijskom kaznom moraš da nateraš da vodi računa o sebi - pa i bolesno deluje, ali mora tako.
 
Nije naš narod ništa gori od drugih. Ni gori, ni bolji...

Svugde u svetu su ljudi kaznama naterani na poštovanje propisa - kako novčanim kaznama za učinjene prekršaje, tako i izricanjem strogih sankcija za teška krivična dela u saobraćaju, čime se šalje ozbiljna poruka potencijalnim ubicama u saobraćaju o tome šta ih čeka.

Jedino tako država može da uspešno sredi stanje, kako u saobraćaju, tako i u svim drugim oblastima društvenog života i aktivnosti.
 
Šta mislite, koliko će trebati našima da ubace električne trotinete u Zakon o saobraćaju. Ne znam da li potpadaju pod neku od trenutnih kategorija, ali mislim da bi morali da se ubace u zakon i da se definiše gde smeju da se voze u zavisnosti od snage.

Mislim (ne držite me za reč) da je kod nas kategorija električnih vozila vrlo slabo definisana i da bi tu trebalo uvesti malo pravila.

Po mom mišljenju, moralo bi se i razjasniti ono oko trotoara, tj, to da je on PRVENSTVENO za kretanje pešaka. Ja bih tu ubacio i stavku tipa
"može i bicikl i trotinet, ali samo ako se kreću prilagođenom brzinom u odnosu na broj pešaka". Naravno, ne postoji način da se brzina meri, ali naravno da se ne bi smelo voziti preko 15km/h ako je gužva na pešačkoj površini.

I naravno da nisu isto trotoar uz Bulevar Mihajla Pupina od Energoprojekta do Brankovog mosta na strani SIV-a (gde nema bici staze, ali nema ni mnogo pešaka) i trotoar u Kralja Petra, a po zakonu su isti.

SAT je pisao i o nekim nebulozama u vezi motora i traktora i zaista bi trebalo da sednu stručni ljudi i predstavnici biciklista i ostalih zainteresovanih, relevantnih, udruženja i naprave nedvosmisleniji zakon.
 
Evo, upravo naleteo na članak o tome (Grčka je u pitanju).

Naravno, prvo moramo (kao i Grci) da formiramo "odboru za usluge mikro-mobilnosti", tj, u našem slučaju, RADNU GRUPU

Predlog ministarstva je da se zajedno reguliše upotreba svih vozila na električni pogon (VEP) koja ne spadaju pod Zakon o bezbednosti u drumskom saobraćaju. To su "roleri", "skejtbordovi" i vozila koja su radi lakše upravljivosti zasnovana na "varijabilnom balansu" te im je potrebna pomoćna kontrola za održavanje ravnoteže (žiroskop) - kao što je popularni "segvej".

Nova regulativa bi se odnosila i na elektromotorizovana vozila na jednom točku (modeli "solovil" - solowheel, i slični) i elektromotorna vozila s dva paralelna točka ("hoverbord" i slični).

Za samostalnu vožnju u javnom saobraćaju njihovi vozači moraće da budu stariji od 15 godina, a ako su u pratnji odrasle osobe moraće da imaju bar 12 godina. Od svih će se zahtevati da koriste propisno vezane kacige.

Ta elektromotorna vozila biće kategorizirana prema brzini koju mogu da postignu.

Ona s maksimalnom brzinom od šest kilometara na sat "smatraće se pešacima" i moči će da koriste površine koje koriste i pešaci.

Vozila s maksimalnom brzinom izmedju šest i 25 kilometara na sat "smatraće se biciklima" i na njih će se odnositi odredbe Zakona o bezbednosti u drumskom saobraćaju kojima je uredjen saobraćaj bicikala.

U trećoj grupi će biti elektromotorna vozila čija je maksimalna brzina iznad 25 kilometara na sat. Ona će smeti da koristi samo kolovoz, kao i druga motorna vozila.

http://rs.n1info.com/Svet/a496766/Sve-v ... avila.html
 
a šta konkretno očekujete da ćete dobiti svrstavanjem trotineta u zakon?
šta fali sadašnjem "neregulisanom" stanju? mislite da ćete dobiti slučaj na sudu ako vas neko očeše kolima ili ne daj bože nešto još gore? ili sa druge strane da ćete slobodno moći da ih gazite kolima jer eto voze van zakona, sram ih bilo?
podvođenje pod zakon samo unosi nepotrebne komplikacije i eventualno punjenje državne kase, nikakvu realnu korist.
 
Zato što je to nešto novo i brzine koje se postižu uopšte nisu male. Postoje modeli koji razvijaju u preko 30km/h i šta sada - treba da ih pustimo da se voze po trotoaru?
 
kakve to ima veze sa zakonom? samo se zatrpavamo bespotrebnim definicijama koje se ionako neće poštovati.

voziće zdravorazumski. ako proceni da je bezbednije po pešake sići će na kolovoz, ako je bezbednije za trotinetaša (zbog straha od vozila) ostaće na trotoaru i umanjiti brzinu, nikakav zakon nije potreban da bi se ponašao valjano. isto kao što ni uvođenje zakona neće uskratiti divljanje onoj drugoj sorti vozača.

bicikli su tolike godine, ako ne i decenije, u zakonu, pa i dalje ima vozača automobila koji histerišu, besne, viču, lice im se izvitoperi od dranja, volan im napukne od udaranja po sireni kada ugledaju biciklistu na kolovozu.
 
Pa dobro, to je tvoje mišljenje. Moje je da se te stvari moraju urediti, jer će sutra neko sa trotinetom da izađe na auto-put.

I naravno, da treba zakon da se sprovodi, a ne da mi skuteri idu po trotoaru jer ih mrzi da idu kolovozom.
 
Paaa, kad bi se svi u zajednicama ponašali zdravorazumski i korektno, pola zakona nam ne bi ni trebalo.

Što se tiče električnih trotineta, meni u zadnje vreme sve više idu na živce. I na trotoarima a pogotovu na kolovozu. Smatram da je jako bezobzirno voziti trotinet po kolovozu bilo koje iole prometne ulice. Mislim smatram isto i za pojedine bicikliste u pojedinim situacijama, ali oni su manje zlo jer bicikl ipak može da razvije veću brzinu i da time manje ometa saobraćaj iza. A ovo što sam imao prilike da vidim sa trotinetima, recimo žena mrtva ladna kulira na trotinetu posred kolovoza Balkanske... To mi je zaista odraz bezobzirnosti i opičenosti.

------

Nevezano sad za ovu raspravu nego za priču o zakonima generalno... Ma koliko to zvučalo anarhistički ili kriminalno, za neke stvari u Srbiji je bolje ako su mimo regulacije zakona. Verujte mi. Ovde sve što država uzme da uredi, na kraju upropasti. Naravno, ne pričam o kriminalnim i malicioznim radnjama, nego o tako nekim praksama, proizvodima, navikama, poslovima... običnih ljudi koji iz ovog ili onog razloga prosto još nisu uvršteni ni u jedan konkretan zakon nego se migolje negde između. Ma koliko mi bili iritantni trotineti, mislim da sve što im treba od regulacije jeste to da se obavežu da ne smeju na kolovoz, a dok su na trotoaru da ne smeju da jurcaju. I to je sasvim dovoljno.
 
Ne nego da ne smeju na trotoar, isto kao i bicikli i isto kao sto su zapadne zemlje regulisale(sme na staze za bicikle i kolovoz gde staze ne postoje).
 
Ma nek crknu trotineti i svi na njima! Jedni kukaju ne smeju na kolovoz, drugi kukaju ne smeju na trotoar. Nerviraju nas jer brže stižu od nas, ne smeta im gužva u špicu i ne guraju se u autobusima, pa - mogli bismo i da ih zabranimo kompletno! Gamad!

A mogli bismo i malo tolerancije da imamo? Ipak je u pitanju vid prevoza koji zauzima daleko manje prostora od automobila/motocikla, praktičniji je od bicikla, brži od hodanja, ne zagađuje okolinu i zapravo bi mogao da donese revoluciju u način na koji krstarimo gradom.
 
Slazem se. Al ne vidim nista lose da vaze ista pravila kao i za bicikle.
 
ne razumem potrebu da robujete pisanim pravilima
 
Ma nek crknu trotineti i svi na njima! Jedni kukaju ne smeju na kolovoz, drugi kukaju ne smeju na trotoar. Nerviraju nas jer brže stižu od nas, ne smeta im gužva u špicu i ne guraju se u autobusima, pa - mogli bismo i da ih zabranimo kompletno! Gamad!
Volim ljude na forumima koji u nedostatku argumenata teraju raspravu u ekstrem i apsurd pa onda time pokušavaju da ispadnu bog zna kako pametni...

Kad već idemo tako, jeste probali da vozite trotinet na autoputu? Ja vam svima toplo preporučujem.
Ipak je u pitanju vid prevoza koji zauzima daleko manje prostora od automobila/motocikla, praktičniji je od bicikla, brži od hodanja, ne zagađuje okolinu i zapravo bi mogao da donese revoluciju u način na koji krstarimo gradom.
Kolko sam samo puta ovo čuo ove decenije... :lol: Kako se pojavi neka nova blesava ideja, od proizvođača električnih automobila pa sve do proizvođača trotineta, tako svi za svoj proizvod tvrde da je revolucionaran i savršen. :mrgreen:

Al dobro nema veze. Samo vi krstarite na svojim igračkicama. Uskoro će prirodna selekcija da počne da radi svoje, pa će stvari same da se izregulišu.
 
Nisam čitao zadnjih nekoliko postova i ovaj moj komentar nema veze sa njima. Došao sam samo da podelim jedan pozitivan utisak o vožnji u Srbiji, a to je sledeći:

Od kako su uveli merenja brzine između naplatnih rampi na autoputevima vožnja po njima je drastično izmenjena. Skoro pa da uopšte nema više skupih džipova, audija, mercedesa i BMW-a oji voze 200 na sat i agresivno ablenduju čak i vozačima koji voze iznad ograničenja.

Ne znam da li se sećate kako je to izgledalo ranije ali ja sam na svojoj relativno redovnoj relaciji Beograd-Ruma mogao da očekujem da će bar 20 puta neko da me "sklanja" iz brze trake na neprijatan i često nebezbedan način. Od kada je uvedena promena, to mi se nije desilo ni jednom. Ok, iskreno, jesam par puta (ali samo par puta) imao priliku da se lagano sklonim nekome ko očigledno žuri - ali način na koji se to dešava, kao i razlika u našim relativnim brzinama su drastično drugačiji!

Prosto jedva da poveruje čovek koliko drastičnu izmenu može da napravi jedna naizgled mala izmena.
 
сада једино гастарбајтери релативно дивљају, мада ни оно више у толиком броју као раније
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636431#p636431:pb1iz2y4 je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Jul 2019 01:05 pm[/url]":pb1iz2y4]сада једино гастарбајтери релативно дивљају, мада ни оно више у толиком броју као раније

Tako je! A ponekad im se pridruže i komšije sa juga sa austrijskim, nemačkim ili švajcarskim tablicama.
 
на све њих и мислим као гастарбајтере. али се и то проредило, што је супер. сада је вожња по аутопуту баш уживанција
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636396#p636396:1jkesk9r je napisao(la):
Vladivoje » Pet Jul 05, 2019 11:28 am[/url]":1jkesk9r]Bender = automobilski bot. :mrgreen:
Apsolutno! :mrgreen:

Šalu na stranu, ma ok nek voze ljudi šta hoće, samo me nervira kad je neko bahat i bezobziran. A viđam po gradu sve više tih na trotinetima kako se zaleću između ljudi ili mrtvi ladni izleću na kolovoz a ovi iza ko veli nek čekaju i neka paze umesto njih.

I onda još kad krenu ove priče kako treba svi njima da povlađuju i kako treba svi da se klackamo na trotinetima, podsete me na one isključive sektaše s elektroautomobilima. Svega toga sam se naslušao već XY puta. Što se mene tiče, nek radi gospoda kako hoće, samo, ja odgovorno tvrdim - po ovome što sam dosad video kako se ponašaju, uskoro će prirodna selekcija da krene da radi svoje. I što je najgore, opet će im za sve biti krivi automobili. A ne njihova nepažnja i bezobzirnost.
 
Vrh