Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ako je istina da je vozač Dačije prošao na crveno, da li pravno može da mu se sudi za ubistvo iz nehata.

Mislim da je kazna veća ako je udes prouzrokovao povredu ili smrt nekoga, a to mi je nebulozno jer tu odlučuje sreća.

Znači, prošao si kroz crveno, to automatski povlači da neko može da pogine. Kazna za to treba da bude drakonska bez obzira da li ima žrtava ili ne.
 
Mislim da može da mu se sudi za ubistvo iz nehata, ali se radi o nekim bednim kaznama koje u suštini predstavljaju nagradu, a ne kaznu za počinioca takvog nedela.
A da tek ne govorimo koliko je to poniženje i izrugivanje žrtvama, povređenima i njihovoj rodbini...

Tačno, Dule, dok se ne uvedu drakonske kazne - jao svima nama sa njima ludima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580803#p580803:309n3gjp je napisao(la):
astrodule » Pon Nov 12, 2018 12:48 pm[/url]":309n3gjp]Mislim da je kazna veća ako je udes prouzrokovao povredu ili smrt nekoga, a to mi je nebulozno jer tu odlučuje sreća.
Moje neko tumačenje je da je to radi umirenja javnosti. Ako bi se svaki put drakonski sudilo za pokušaj ubistva kada neko prođe kroz crveno na praznoj raskrsnici ali se ništa ne desi, to bi u javnosti delovalo preoštro. S druge strane, kada se dese užasne nesreće kao ove, onda se jelte nekako očekuje od sudija da budu oštre. I poteže se priča o ubistvu iz nehata. Jer javnost nakon ovakvih zgražavanja očekuje da neko odgovara i da je neko umiri i ubedi da se to neće ponoviti. Ili da će se kobajagi poraditi na tome.

Ma koliko to zvučalo nelogično s jedne strane, ipak ima logike s druge. Recimo, kada bi se gornja logika primenjivala u slučaju tuča, svaki udarac pesnicom u glavu bi mogao da se tretira kao pokušaj ubistva. Jer znamo da se dešava ponekad da nokautirana osoba padne na potiljak i dobije izliv krvi u mozak. Ali problem je što se to dešava i u situacijama kad neko hoće da ubije nekog (kad namerno ide na to da ga nokautira) i u situacijama kada napadač nema nameru da ubije (recimo u tuči dve osobe koje se ne tuku baš ''na smrt''), ali prekorači silu i pokrene niz događaja koji rezultiraju tragedijom. Mislim da zato sudstvo, ne samo ovde nego i u svetu, svakom slučaju pristupa pojedinačno. Jer su bitni i ceo tok događaja, kao i namere učesnika.

A na kraju krajeva... i dalje postoji mogućnost da vozač u Dačiji nije prošao na crveno namerno. Može svašta da se desi. A tek nakon slučaja onog pomahnitalog autobusa na Slaviji i informisanju o broju vozila (ne samo autobusa nego i automobila) koji u današnje vreme umeju da dobiju razne bizarne i zastrašujuće kvarove u vožnji... potpuno drugačije gledam na sve te događaje. Postoji bukvalno milion kombinacija koje mogu da dovedu do nesreća.

Mada svakako stoji to da kazne treba da se pooštre. I da je vreme da sudstvo počne malo da radi svoj posao.
 
U pravu si. najvažnije je da se kazne pooštre, mada ionako su već pristojno oštre, ali se nekako uvek gleda "donja granica" pa se krivci izvlače.

Mora se povećati kazna i kada se ništa ne desi upravo zbog toga što društvo mora biti svesno da sve to može prouzrokovati smrt i da se udarci, prolasci kroz crveno, pijanstvo može završiti tragično po nekoga.
 
Koliko god je to floskula i izlizano, mi Srbi smo jednostavno takvog mentaliteta - pravila jedino sigurno poštujemo, ako znamo da ćemo biti udareni po džepu. Ne kažem da nema samosvesnih ljudi, ali takvih je malo. Kad bi u ovoj zemlji došla neka normalna vlast, od svih reformi koje bi trebalo da sprovede, najteže bi bilo da Srbe dovede u red. Sve drugo bi bilo smešno uraditi u odnosu na to.

Da na svakom semaforu ima kamera ili policijska patrola koja to kontroliše, kao što nema svuda, da vidite da li bi onda imali prolaske na crveno...To važi i za sva druga pravila u saobraćaju.

U ranim jutarnjim satima je vožnja mnogo rizičnija, nego što ljudi misle i pocenjuje se saobraćajna situacija. Svi misle - nema gužve, brzo cu proci. A ujutru su ljudi pospani - idu u prvu smenu na posao ili se vraćaju iz treće, neki se vracaju iz provoda pijani i tako dalje i tako dalje...Tad je mnogo rizicnije da se desi saobraćajna nesreća, nego u popodnevnom špicu.
 
Mora se povećati kazna i kada se ništa ne desi upravo zbog toga što društvo mora biti svesno da sve to može prouzrokovati smrt i da se udarci, prolasci kroz crveno, pijanstvo može završiti tragično po nekoga.

Tako je, Dule.

Ovo je ključno što si rekao.

Izrečene kazne treba da predstavljaju opomenu drugima, kako se nikako ne sme ponašati u saobraćaju.

Između ostalog, preventiva je veoma bitan element kažnjavanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580281#p580281:1hk7q0np je napisao(la):
Vladivoje » Pet Nov 09, 2018 5:51 pm[/url]":1hk7q0np]Evo ga post sa jednog auto-foruma, u kome autoru posta tobože nije jasno šta je loše uradio i zašto se ljuti onaj koga je on ustvari isekao, tako što se iz krajnje desne naglo prestrojio u krajnju levu traku (pogledati priloženi snimak i izvršenu radnju od 5-15 sekunde).

Eto kakvih sve dripaca ima, čiji je IQ očigledno ispod proseka.

Jer da nije tako, ne bi se ovaj dripac javno pred svima pohvalio svojom glupošću.

:arrow: https://forum.garaza.rs/viewtopic.php?p=850854#p850871

PS: I komentari ostalih članova tog foruma govore o nižem stepenu njihove inteligencije.

Da se ja pitam, sve bi to ostalo bez dozvola, ni trotinet im ne bih dao u ruke - za opšte dobro...

Ja imam jedan drugarski predlog za tebe...Ako smatraš da su ljudi na tom forumu takvi kakve si opisao, nemoj da trošiš svoje (verujem dragoceno) vreme postujući na istom. Nije to jedini auto forum, njih bar ima.
 
Promakao mi je komentar ali se slažem da je nedopustivo ovako okarakterisati drugi forumi i njihovie članove. Sasvim sam siguran da neko od članova drugog foruma prati Beobuild forum ili je aktivan na nasem forumu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OI8FfUtEDqM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580874#p580874:nrjre0b5 je napisao(la):
Vladivoje » Pon Nov 12, 2018 7:50 pm[/url]":nrjre0b5]
Mora se povećati kazna i kada se ništa ne desi upravo zbog toga što društvo mora biti svesno da sve to može prouzrokovati smrt i da se udarci, prolasci kroz crveno, pijanstvo može završiti tragično po nekoga.

Tako je, Dule.

Ovo je ključno što si rekao.

Izrečene kazne treba da predstavljaju opomenu drugima, kako se nikako ne sme ponašati u saobraćaju.

Između ostalog, preventiva je veoma bitan element kažnjavanja.

ali ja sam za to da se gleda faktor rizika, nije svaki prekrsaj koji je na papiru isti u praksi isti

npr: neki batica uzme vozi 120 po sred (znaci nema opasnosti za bicikliste i pesake koji idu stanom puta) nekog puta u vojvodini usred noci, ni ispred ni iza nema nikog u krugu 20km, ja bi mu lupio kaznu npr 200evra, a kad bi neko vozio 100 ali okolo ima kola, lupio bi mu 2000

mora da se razgranici sta je rizicno a sta nije, npr ona bolestina sto je bilo na SMT-u samo 50 dozvoljeno, tamo svako normalan vozi 90, to je bezopasno, a dobio bi istu kaznu kao neko ko je vozio 90 ustanickom
 
crveno je uvek rizicno, ne bas podjednako, ali ipak ne postoji situacija u kojoj nema rizika kao na primer kad neko vozi 50 preko ogranicenja na praznom putu, tkd za prolazak na crveno, a pogotovo ovako pri 60-70, oduzimanje vozacke na 5 godina, ponovo ceo proces obuke kandidata + ziri od 10 psihijatara da provere dal si se popravio
 
Prolazak ili prelet na crveno.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0XCs4QzduXw[/youtube]
 
Sinoć stajem na crveno na Novom Beogradu, čekam levo skretanje. Odjednom, auto ispred mene kreće u rikverc i udara me. Izlazi momak, pristojnog i izgleda i ponašanja i kaže: "Izvinite, molim Vas, ušao sam u pogrešnu traku". Šta mu je to tačno značilo, ne znam, elem, udarac nije bio baš sasvim blag, ali, možda zato što su bila dva potpuno ista automobila, pa smo se "složili" tačno branik na branik, nije bilo baš nikakve štete.

Moj je utisak da smo, ipak, na kraju živaca i da radimo stvari, kako u Krležinom romanu, sa ruba pameti.
 
Da je nesto bilo jace, bez svedoka sa strane bi mogao da se slikas, jos bi ti bio kriv. Kamere kao u Rusiji u svakom automobilu su jedino resenje.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Što se tiče ove tragedije u Resavskoj, najverovatnije će biti urađeno i veštačenje brzine kretanja tramvaja, da se ustanovi da li je kretanje tramvaja bilo u granicama dozvoljenog.

Ovde je jasno ko snosi krivičnu odgovornost (vozač automobila), ali bi posledice bile manje tragične ako su se i ostali akteri pridržavali propisa o dozvoljenoj brzini kretanja. Na istrazi je da sve to utvrdi.
 
Vladivoje sad lupetaš. Tamvaj se kretao ispod 40 km/h i gde je tu problem ?
Retard proleti na debelo crveno i treba da snosi sve posledice svog dela.
 
Ne lupetam ništa i sasvim je jasno šta sam iznad rekao.

Istraga će utvrditi i ponašanje vozača tramvaja, to jest brzinu njegovog kretanja.

Sasvim uobičajena procedura, kada se utvrđuje ponašanje svih aktera u ovakvim situacijama...
 
Meni se na ibarskoj u koloni u ponedeljak desilo da automobil ispred mene na vreme da žmigavac, baš korektno od njega, da na vreme obavesti da skreće levo. A mozak iza se dosetio da bi sve mogao nas pretekne jer smo usporili eto, ne pada mu na pamet da se nešto događa, neka radnja odvija.
Taj nivo bahatosti me nervira, nedostatak razmišljanja, uviđajnosti. I kad je video žmigavac, naglo je zakočio i presekao me da sam se zaustavio na pola metra od njega.
 
Mentalno stanje nacije se najbolje manifestuje u saobraćaju, pošto je saobraćaj svakodnevna i masovna javna aktivnost, koja je svima vidljiva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581478#p581478:1028b6vn je napisao(la):
Vladivoje » Sre Nov 14, 2018 6:54 pm[/url]":1028b6vn]Ne lupetam ništa i sasvim je jasno šta sam iznad rekao.

Istraga će utvrditi i ponašanje vozača tramvaja, to jest brzinu njegovog kretanja.

Sasvim uobičajena procedura, kada se utvrđuje ponašanje svih aktera u ovakvim situacijama...

Utvrđeno je, nezvanično. Ispod 40 km/h.

Da mentol nije proleteo na crveno tramvaj bi normalno nastavio do stajališta.
 
Ја стајем на страну возача трамваја, јер човек није очекивао да ће му кр**** изаћи на чисто црвено... Колико је јак ударац био, да га је баицо са шина... Аман више!!!
 
Naravno, ali mora da se veštači svaka strana. Pogotovo ako dođe do suda, a sigurno će ga biti, jer sam negde pročitao da se vozač Dačije branio ćutanjem, dakle ne želi max kaznu. Tako da će se veštačiti i kretanje tramvaja, kako bi se utvrdilo da li je isključivo krivica vozača automobila, ili je ovome eventualno doprineo i tramvaj. Zakon ne poznaje moral i subjektivnost, iako je očigledno da je glavni krivac vozač Dačije, mora da se postavi milion i drugih pitanja "šta ako...". Naravno, i za mene jeste jedini krivac taj vozač, da nije proleteo na crveno velikom brzinom, potpuno je nebitno da li je tramvaj išao preko 40, i sve ostalo. Da nije prošao na crveno, ne bi bilo sudara i to je to.
 
Не би ме уопште изненадило да се на крају испостави да је возач Дачије нпр. блејао у телефон и куцао поруке.
 
Za mene uopšte ne treba da postoje olakšavajuće okolnosti za prolazak kroz crveno. Šta sad, ako je tramvaj išao 50 umesto 40 vozač Dačije treba da dobije manju kaznu?

Ne, kazna za crveno treba da bude drakonska jer svaki prolazak kroz crveno može za posledicu da ima ovo što se desilo. Tramvajdžija, da je prekoračio brzinu, treba da odgovara samo za prekoračenje brzine.

Sećate li se one situacije iz NS kada je lik prošao na zeleno, ali sa preko 100 na sat i zakucao se u pijanu ekipu koja je prošla na crveno. Šta sad, o krivici lika koji je prošao na zeleno treba da odlučuje da li su ovi imali vazdušne jastuke i koliko je jak bio njihov auto?

Svestan sam da nezgoda sa smrtnim posledicama mora da se više kazni, ali kako?
 
Vrh