Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Upravo to što Laki kaže, naročito zadnji deo.

Baš bi voleo da vidim tumačenje za šoferski način razmišljanja. :lool: :lool: :lool:
 
Kod mene (Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića) , pogotovo leti , kada su otvoreni prozori , i po nekoliko puta u toku dana se mogu čuti škripe kočnica , pa čak i neko blaže čukanje , a sve iz razloga što postoji izuzetno dugačak prav pravac (od Dr. Milutina Ivkovića do Mostara) , pa se vozači zalete , a pešački prelaz kod skretanja u Stevana Filipovića bez semafora , a dosta prometan , pa kad vide da neko krenuo da prelazi pešački , nogu na kočnicu... Ovo se dešava i u situaciji kada vozila stoje na semaforu.
Jednom prilikom , prelazim pešački kod opštine Stari grad (Nušićeva ulica). Nigde nije bilo kola , a meni zeleno. Samo što sam zakoračio jednom nogom , odjednom se pojavi vozilo iz Cetinjske koje je neverovatnom brzinom projurilo pored mene. Da nisam ekspresno reagovao vrativši se na trotoar , ladno bi me pokupio.
Drugi put , na Autokomandi gužva , ja krenem da prelazim pešački kod Benzinske pumpe. Sva vozila stoje , i ostavljen je malen prostor za prelazak pešaka. Nas nekoliko krenulo da prelazi pešački , kad se samo jedna ženska našla pametna i dala gas , taman toliko da me je lagano potkačila. Ja se pomerim u stranu , a ona opet po gasu. Opet se pomerim , a ona opet po gasu. Iznerviran , tresnem šakama po haubi od kola i pogledam je "ubilački". Dotična se trgla i prestala da daje gas. Svi ostali su nas pustili da prođemo , a samo se ona našla da se pravi "pametna". Sto put sam prelazio ulicu tuda i pre i posle tog "incidenta" , i nikad nisam imao nikakvih problema , zato što se nikad nisam "kurčio" da prelazim ulicu kad se vozila zaleću , nego samo kad je čista situacija , ili kada su stali da propuste pešake.
Takođe , u više navrata sam propuštao vozače da prođu , iako su stali da bi me propustili da prođem , jer sam procenio da će tako biti manje blokiranja saobraćaja , a i povećanje bezbednosti , kako moje , tako i drugih učesnika u saobraćaju. I svaki put mi se vozači zahvale.
 
Svako je bio na Zapadu zna kako se vozači ponašaju prema pešacima. Nikada nisam imao problem da predjem ulicu, niti sam video zaletanje vozila pa naglo kočenje.

Meni, kao vozaču, u Srbiji (pored zombija) mnogo smetaju pešaci koji stoje pred pešačkim bez namere da isti predju. Tu su naravno i “saobraćajci” koji ti pokažu rukom da prodješ, a ne vide druge stvari, plus što oni imaju prednost.
 
To se i desilo kolegi kod Ade, saobraćajac se loše postavio tako da ovi koji dolaze sa Banovog brda (Paštrovićeva) nisu ni mogli da vide a propuštao vozila na crveno iz pravca Obrenovca. Kad je došlo do sudara on se jednostavno izmigoljio i otišao ?????? Najstrašnije što je drugi učesnik bio stariji gospodin kome je sve to teško palo i bio uznemiren. U međuvremenu dok su pisali izjave njemu pozli i dok je došla hitna pomoć mučenik umre.
Jako brzo posle toga kolegi se smuči sve i napusti posao vozača.
 
Tu su naravno i “saobraćajci” koji ti pokažu rukom da prodješ, a ne vide druge stvari

Da, tačno. Verovatno misliš na pešake "saobraćajce".

Međutim, ipak ima više vozača "saobraćajaca" koji ti mlataraju rukom da započneš prelazak, a ne vide druge stvari, odnosno da je nebezbedan prelazak, jer su se u ostalim trakama prilično zaleteli i boli ih tuki za pešački prelaz.

E baš zbog toga im ja kao pešak samo dam znak da produže...



Baš bi voleo da vidim tumačenje za šoferski način razmišljanja

Čak i psihijatriji kao nauci je prilčno teško da objasni takvo ponašanje. :mrgreen:
 
Da, tih "saobraćajaca" ima baš mnogo i često sam imao loša iskustva.

Nekada misle da rade dobru stvar, a ne vide širu sliku.
Pre neki dan se stvorila kolona od 2-3 vozila jer smo čekali prvog da skrene levo. Baja iz suprotnog smera staje (iako ima prednost) da pusti ovoga da skrene (koji nema prednost). Iza baje kolona vozila i autobus i svi stoje jer baja hoće da bude fin.



Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Osnovu koju mi je dao instruktor korisna je i danas, prvo kad staneš pešaku da ga propustiš nikad mu ne mašeš, sviraš ili bilo šta slično.
Sledeće, ne daješ prednost nekome ko je nema (naravno ne držiš se po svaku cenu).


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575904#p575904:32rvzjbm je napisao(la):
Vladivoje » Ned Okt 21, 2018 11:23 am[/url]":32rvzjbm]
Baš bi voleo da vidim tumačenje za šoferski način razmišljanja

Čak i psihijatriji kao nauci je prilčno teško da objasni takvo ponašanje. :mrgreen:

Srećom ovo drugo ponašanje staje u jednu reč. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575836#p575836:3j1i49er je napisao(la):
laki72 » 21 Oct 2018 01:22 am[/url]":3j1i49er]Nema sofera koji neki deo dana, meseca, godine i u konacnici, zivota nije i pesak, ali ima pesaka koji nkada u zivotu nisu bili soferi (vozaci).
Isterivanje pravde ko je odgovorniji je u rangu price dal su bolje plavuse ili crnke.
Ljidi, fali nam tlerancije, ali nam fali i samokontrole i svesti.
Nisu vozaci nista manje bahati od pesaka, a ni obratno.
Mi smo prilicno isfrustrirana nacija, a svojje frustracije maksimalno lecimo na ulici u saobracaju, bilo kao pesaci ili vozaci.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

E Laki, baš sam pomislio da se uglavnom slažem sa svim tvojim postovima kad ono... "Nisu vozaci nista manje bahati od pesaka, a ni obratno"

Pa da, nisu samo što ako pešak pešači prebrzo teško da će da ti slučajno ubije dete.

Prosto pešaci i vozači ne mogu nikako da se jednako tretiraju i zato zakon postoji po kome vozači moraju da prođu posebnu obuku kako bi dobili odgovarajuću dozvolu za ono što rade. Pešacima nije potrebna dozvola jer njihova "radnja" nije sama po sebi smrtonosna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576169#p576169:1byjzmc4 je napisao(la):
ink » Pon Okt 22, 2018 2:11 pm[/url]":1byjzmc4]Pa da, nisu samo što ako pešak pešači prebrzo teško da će da ti slučajno ubije dete.
Da samo što ako pešak pešači gde mu mesto nije, dovodi vozača u situaciju da mora da žrtvuje svoj, ili nečiji tuđi život, da ne bi udario bezobirnog morona. Kao npr ovde
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PLyJen2u4IY[/youtube]
Reći da pešaci i vozači ne treba isto da se tretiraju u saobraćaju samo zato što jedni imaju motor a drugi ne je kao kad bi se u ratnim zločinima gledala odgovornost samo tenkista a ne i pešadije. Tako ne može. Ili gledaš celu sliku, ili ne gledaš ništa.

Naravno pešaci treba da imaju prednost i treba da bude obaveza vozača da budu uvek na oprezu zato što upravljaju nečim što može da ubije a ne može da se zaustavi u sekundi. ALI kao što rekoh ranije, prednost ne znači da pešaci treba da marširaju kroz grad kao kraljica Engleske ne obazirući se na svoju okolinu. Niti znači da u slučajevima nezgode gde učestvuju pešak i vozilo, uvek treba kretati od premise ''najverovatnije je vozač kriv''. Kao što je to slučaj ovde sa našom bolesnom praksom napenaljivanja vozača za sve moguće i nemoguće. :roll:

I tačno je što kažu i Laki i Žika, pešaci danas nisu ništa manje bahti nego vozači. Koliko su se vozači popravili u zadnjih 20 godina, toliko su se pešaci obahatili. To kažem kao pešak, pošto svakog dana viđam, što zombije koji ne gledaju kuda idu, što kretene koji odbijaju da propuste čak i jedno vozilo i oslobode raskrsnicu od gužve.

Kad sam svakodnevno putovao preko stare Slavije na izlasku ka Nemanjinoj neprekidne reke pešaka su redovno blokirale sve oko sebe. Uključujući i JGP koje bi čekali kasnije na stanicama u okolini. Kad god nisam žurio, ja bih stao na ivičnjaku i propustio par vozila, da se sklone iz gužve i da može taj deo kružnog toka da ''prodiše'' opet. Meni tih par sekundi ništa neće faliti, a značiće celom trgu da se izbegnu gužve. Ali to ništa nije vredelo, jer bi pored mene iste sekunde kasnije protutnjala neprekidna reka zombija i kraljeva koji bi nastavili da marširaju i blokiraju nagomilana vozila i samim tim pola kružnog toka. Samo zato što ne mogu da se strpe dve faking sekunde da propuste 2 po 2 po 2 vozila... S druge strane, kad god bi vozila ugrabila momenat da prođu, čak i ako niko od pešaka nije ni kročio na kolovoz ali je bio na korak od njega... pešaci bi dizali dževu i frku ko da im je učinjena bog zna kakva nepravda i opasnost. A kad oni blokiraju pola kružnog toka, nikom ništa. E ako to nije bahatost, onda ne znam šta jeste. :roll:
 
Lakše je napraviti podzemne prolaze gde god to može, nego podići svest ljudima o tome da o sebi u saobraćaju, prilikom prelaska preko pešačkog prelaza, moraju da vode računa. To pravljelje podzemnih prolaza bi se završilo mnogo brže od ove druge stvari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576238#p576238:2lyrvi47 je napisao(la):
Blade » Pon Okt 22, 2018 7:53 pm[/url]":2lyrvi47]Lakše je napraviti podzemne prolaze gde god to može, nego podići svest ljudima o tome da o sebi u saobraćaju, prilikom prelaska preko pešačkog prelaza, moraju da vode računa. To pravljelje podzemnih prolaza bi se završilo mnogo brže od ove druge stvari.

Нећу под земљу, нисам пацов. Нека планирају саобраћај да возила иду изнад или испод. Возилима је лакше да пређу и 100 метара дужу руту него мени 20 м низ степенице, па ширина улице, па уз степенице 20м или обрнуто. Плус смрад, прљавштина, бљузга зими, а врућина лети, и ко зна шта.
 
Blade":2kcnncy5 je napisao(la):
Lakše je napraviti podzemne prolaze gde god to može, nego podići svest ljudima o tome da o sebi u saobraćaju, prilikom prelaska preko pešačkog prelaza, moraju da vode računa. To pravljelje podzemnih prolaza bi se završilo mnogo brže od ove druge stvari.

Još je teže podići svest ljudima koji voze da o DRUGIMA u saobraćaju, prilikom nailaska na pešačke prelaze, moraju da vode računa, a to je i ZAKONSKA obaveza (ako nekima to već nije ni ljudska, ni moralna obaveza, a trebalo bi da bude).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576242#p576242:egyhq3xq je napisao(la):
Gringo » Pon Okt 22, 2018 7:58 pm[/url]":egyhq3xq]
Нећу под земљу, нисам пацов. Нека планирају саобраћај да возила иду изнад или испод. Возилима је лакше да пређу и 100 метара дужу руту него мени 20 м низ степенице
Ali budžetu, vlasti, građevincima i majstorima koji će to morati da naprave i održavaju nije lakše.
Da ne pričam da na mnogim lokacijama nije moguće sprovesti kolovoze pod zemlju. Ali prolaze H oblika i širine 5 metara itekako jeste.
Плус смрад, прљавштина, бљузга зими, а врућина лети, и ко зна шта.
Pa isto to imaš i na površini. Sećam se svojih svakodnevnih prolazaka kroz Slaviju pre rekonstrukcije. Bilo je baš tako. Rupčage, kiša, bljuzga na kolovozu/prelazu, gužvanje sa drugim pešacima i provlačenje između vozila kroz izduvne gasove. I horde pešaka koji se kreću ko ovce bez mozga sve dok im nešto ne prepreči put a onda se pretvaraju u hijene.
Umesto da lepo ko čovek siđem u podzemni prolaz kod stanice trolejbusa i dijagonalno pređem Slaviju te izađem na početku Bulevara JNA.

Danas više nema bljuzge i provlačenja između vozila ali zato ima pešačenja okolo naokolo po kiši/vrućini. Samo zato što se pre par godina pojavila samoproklamovana grupa stručnjaka koja je iskonstruisala priču da je kobajagi cela javnost protiv podzemnih prolaza, iako to nije moglo da bude dalje od istine. Nažalost, da li zbog njihove grlatosti, ili zbog lenjosti vlasti (verovatno i jedno i drugo) odabrano je ovo rešenje koje je jedan deo Slavije pretvorilo u pusti krematorijum a drugi, obod, u trim stazu za vežbanje kondicije na putu od jedne stanice ka drugoj.

Mislim da se mnogo preteruje u toj priči da podzemni prolazi nisu dostojanstveni za pešake. Mene savršeno briga dal sam ja iznad Ikarbusa ili je Punto ispod mene po nadmorskoj visini. Po toj logici, neko ko leti avionom do npr Soluna je na višem statusu od onog ko putuje automobilom. Nema smisla tako gledati. Meni je kao pešaku u gradu bitno da ja dođem na svoje odredište što bezbednije, lakše i brže. I ako to znači silazak u podzemni prolaz, onda neka bude tako. Uopšte nemam problem s time. Uopšte to ne gledam na taj način. Gledam funkcionalnost i racionalnost, pa tek onda sve ostalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576238#p576238:3em2x7y7 je napisao(la):
Blade » 22 Oct 2018 06:53 pm[/url]":3em2x7y7]Lakše je napraviti podzemne prolaze gde god to može, nego podići svest ljudima o tome da o sebi u saobraćaju, prilikom prelaska preko pešačkog prelaza, moraju da vode računa. To pravljelje podzemnih prolaza bi se završilo mnogo brže od ove druge stvari.

Ja sam više za to da svi pešački prelazi (pogotovo u centru) budu "nivelisani" kao ovi u Londonu (videti slike)... Ovakvi prelazi automatski teraju vozače da uspore.

Dodao bih i to da treba da budu dobro osvetljeni noću - kao što su neki u Dušanovoj.
 
Što kažeš, briga me da li sam ispod ili iznad automobila, bitno mi je da kao pešak mogu bezbednije da pređem sa jedne strane ulice na drugu. Lakše bi mi bilo da recimo postoji podzemni prolaz kod Beogradske ulice i da dijagonalno prođem do Bulevara Oslobođenja, nego da idem u krug u nivou sa automobilima, stajem na svakom pešačkom prelazu i uveravam se da li je bezbedno da pređem. Sporije, a nebezbednije. Može i pasarela, to je nakaradnije rešenje, ali je bolje, nego da nema ni jednog ni drugog. Pristao bi i na taj kompromis.

A to da podzemni prolazi nisu dostojanstveni za pešake,...Ne razumem zašto? Zato što su ispod automobila - takva izjava vređa elementarnu inteligenciju glupog čoveka.
 
Pasarele po centru (ovog i ovakvog) grada (?!). :shock:

Svašta će čovek ovde pročitati...

Kako neki već rekoše, i mene istinski raduje širenje pešačkih zona po centru.
 
@Blade Upravo tako. Pre ćeš preći ulicu kroz prolaz nego čekajući 2 (a nekad i 3) semafora, plus desna uslovna skretanja.

Drugi je problem što 80% Beograđana nije videla normalni podzemni prolaz u životu gde je prosto milina da prođeš (za razliku od prolaza ispod Terazija ili avetinjskih ispod auto-puta))

Pasarele mogu u prigradskim opštinama, mada kako ćeš sa kolicima preko pasarele.
 
astrodule":1w5fx82f je napisao(la):
Pasarele mogu u prigradskim opštinama, mada kako ćeš sa kolicima preko pasarele.

To vozače ne zanima, samo im je bitno da ih pešaci što manje ometaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576449#p576449:68h0pbqs je napisao(la):
Vladivoje » Uto Okt 23, 2018 8:26 pm[/url]":68h0pbqs]Pasarele po centru (ovog i ovakvog) grada (?!). :shock:

Svašta će čovek ovde pročitati...

Kako neki već rekoše, i mene istinski raduje širenje pešačkih zona po centru.

Pre nego što odgovoriš na neki post, prvo ga pročitaj lepo i izvuci pravo značenje istog, pa onda odgovaraj. A nemoj da izvačiš iz konteksta i da se tu kao isčuđavaš...

Ja sam za podzemne prolaze, to je najbolje rešenje, ali bolje i pasarele, nego ništa. Estetika je ipak mnogo manje bitna od bezbednosti. Između dva zla, ipak treba birati manje. Mada se ja lično u zivotu uvek trudim da uradim u startu kako treba, a ne da dolazim u situaciju da od dva zla biram manje.


Dule,
Naravno da svi ti podzemni prolazi budu lepo osvetljeni i održavani, kao i prilagođeni za dečja kolica i ostalo.
 
@ Blade, nema šta da se iŠčuđavam ili da izvlačim iz konteksta, kada je sve jasno kao dan.

Nema ništa od pasarela po centru grada, to je van pameti...

Uzgred, Dule te je pitao za pasarele i kolica, a ne za podzemne prolaze...
Pročitaj ti dobro postove pre nego što odgovoriš...
 
Izvukao si iz konteksta i to kako...Jedva vrsta spinovanja i izvrtanja...Ali prepoznajem ja to i sa mnom ti nece proći. Dule je rekao:,,Kako ceš sa kolicima preko pasarele?" Retoričko pitanje - konstatacija. Reci da me za..bavaš i nije problem...
 
Blade":hgilv7kq je napisao(la):
Ali prepoznajem ja to i sa mnom ti nece proći. Dule je rekao:,,Kako ceš sa kolicima preko pasarele?" Retoričko pitanje - konstatacija.

Retoričko pitanje - konstatacija (?).

I ja sam neko ko nešto dobro prepoznaje, nisi jedini na ovom svetu.

OK, onda dobro, nemamo o čemu ti i ja...
 
Kako god...

Sreca je sto ne prolazim mnogo kroz grad kao nekad. Kada mi je prolazenje kolima koz centar grada bilo svakodnevica, na mnoge lose stvari, koje u ovoj temi spominjemo sam bio oguglao i prilagodio se njima. Odvikao sam se od kada je izgradjen Most Mihajla Pupina, na bolje se covek lako navikne. Sada mi je prolazenje kolima kroz centar grada opet blagi napor za mozak. Ja ne kazem za sebe da sam idealan vozac i pesak. Imam greske kao i svi, ali se trudim da ih ispravljam. I bar 80 posto ucesnicima u saobracaju mogu da predajem. A osnovno je da nauce da nisu sami u saobracaju, sto bi tesko islo.

A vlast nas je, kokretno mene dovela u situaciju da pristajemo nakaradne kompromise, jer nista ne radi. Podzemni prolaz na Slaviji je svakako bio pametnija investicija od fontane. Para je bilo, ali su pogresno investirane. Pasarele jesu nakarada za grad, ali su bolje, nego nista. A na stranu sto se na tako bitne stvari kao sto je bezbednost pesaka ne obraca paznja. Problem pesaka na Slaviji nije od juce, ni od prekljuce. Nego je star vise decenija. I njime niko nije hteo i nece da se bavi.
 
Evo, ovakav ... je "zaslužan" za užasna dešavanja na našim ulicama i putevima: :evil:

:arrow: https://www.blic.rs/sudbine/darko-lazic ... vi/2tt00rs


Pevač Darko Lazić juče je doživeo saobraćajnu nezgodu kod Pećinaca u kojoj je zadobio teške telesne povrede. Prema prvim rezultatima analize krvi, on je vozio pod dejstvom alkohola i imao je 1,39 promila alkohola u krvi.

Analizom krvi koja mu je uzeta neposredno posle saobraćajne nesreće utvrđeno je da je imao 1,39 promila, a druga analiza koja je urađena sat vremena kasnije pokazala je da je imao 1,30 promila alkohola.

Kako je Blic juče pisao, Darko je osim u alkoholisanom stanju vozio i bez vozačke dozvole jer mu je oduzeta još 2013. godine. Sigurnosni pojas takođe nije imao.
 
Vrh