Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

U zadnje vreme je izgleda postalo popularno da se penzioneri vide kao uzrok svih problema. Da ih ima koji pretrčavaju, ima ih, u to nema spora. Samo, to što oni nisu brzi kao mlađi ne znači da ovi mlađi manje krše propise. A krše itekako. Takođe, ne znam kad sam zadnji put video penzosa za volanom. Al zato svakog dana viđam desetine mlađih ili srednjevečnih vozača koji drndaju telefone, šminke, GPSove, tašne, ukrase, kerove... na kontrolnoj tabli svog vozila.

Ukusi su različiti i svako ima pravo da živi kako hoće, ali za mene su te potrebe današnjih (i mlađih) generacija da im oči ili uši non stop budu zabavljene i bombardovane senzacijama odraz mnogih socioloških problema. Al to je već druga tema. Sve u svemu, u kontekstu bezbednosti, smatram da slušalice u ušima pešaka treba tolerisati ako poštuje propise (prelazi na pešačkom) i pazi na ostale učesnike u saobraćaju. U ostalim slučajevima, kao npr u situaciji pretrčavanja ili neopreznog istupanja na kolovoz, treba usmeno opomenuti i/ili kazniti.
 
Generalno je opšte ludilo u saobraćaju. Nepoštovanje.

Što se tiče slušalica i telefoniranja tu isto treba da važi nulta tolerancija. Kao i za mnoge stvari u saobraćaju.
 
I Bender i Marrecar su u pravu. I jedni i drugi prave problem. E sad , ko to radi više , ne bih mogao da ocenim. Meni mnogo više smeta što sam skoncentrisan na saobraćaj na kolovozu , dok stojim i čekam da pređem ulicu na pešačkom , a na mene naleti "zombi" , koji tek kad me "udari" , na trenutak se trgne , i možda mu prođe kroz glavu šta je uradio , a možda i ne , jer retko vidim promene na faci. Čak se desi i da kada ih opsujem što ne paze kuda idu , uopšte ne reaguju.

P.S.
I ovi u kolima sa mobilnim su isto problem. I još se na kraju deru na tebe koji poštuješ pravila.
 
Надам се да ће надлежни истрајати око најстрожије затворске казне. То би био наук, надајмо се, за остале сличне пиромене стрњика.
 
O tolerancijama na prekršaje treba pričati tek kada izvršenje prekršajnih dela drastično opadne. do tada ne vidim nikakav problem da lepo izvadiš slušalice, pogledaš i levo i desno i oprezno pređeš ulicu. cela poenta slušalica tj to g pravila je za slučaj da me ne vidiš da možeš da me čuješ. dakle tvoja bezbednost je u pitanju. niko ti ne traži da skineš gaće pa da je to problem.
Na slaviji bi bilo dobro da bar stave kamere i redovno kažnjavaju sve ove što seku trake i divljaju. čak ni ne moraju ivičnjaci da se dižu. Ovako kako jeste, ta raskrsnica je izuzetno opasna plus je ogromna gužva jer se sav saobraćaj sliva tu
 
Ali pre kažnjavanja pešaka, mnogo će se više učiniti na polju bezbednosti, ako se redovno kažnjavaju vozači za nedavanje migavaca, telefoniranje, oduzimanje prednosti...

Ne znam šta kaže zakon, ali ja bih postavio policajce u civilu na raskrsnice i u blizini škola i to ne samo u centru, već po periferiji, pa udri po kažnjavanju.

Mislim da sa sadašnjom geometrijom Slavije, strogo poštovanje propisa ne bi nimalo ubrzalo saobraćaj.
 
Moja supruga ima dobar predlog za sprečavanje pogibije na našim putevima. Naime, kaže da bi dosta pomoglo kada bi mediji prenosili da li je neko ko je stradao u saobraćajnoj nesreći vezao pojas ili nije.

To pogotovo važi za decu koja se često, koliko ja vidim, voze na zadnjem sedištu van odgovarajućih sedišta i koja skoro nikad nemaju vezan pojas.

E ljudi, opametite se! Ne vezuje se pojas zbog policije nego zbog vaše bezbednosti i bezbednosti vaše dece!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575616#p575616:13hbyz1v je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Oct 2018 11:41 pm[/url]":13hbyz1v]U zadnje vreme je izgleda postalo popularno da se penzioneri vide kao uzrok svih problema. Da ih ima koji pretrčavaju, ima ih, u to nema spora. Samo, to što oni nisu brzi kao mlađi ne znači da ovi mlađi manje krše propise. A krše itekako. Takođe, ne znam kad sam zadnji put video penzosa za volanom. Al zato svakog dana viđam desetine mlađih ili srednjevečnih vozača koji drndaju telefone, šminke, GPSove, tašne, ukrase, kerove... na kontrolnoj tabli svog vozila.

Ukusi su različiti i svako ima pravo da živi kako hoće, ali za mene su te potrebe današnjih (i mlađih) generacija da im oči ili uši non stop budu zabavljene i bombardovane senzacijama odraz mnogih socioloških problema. Al to je već druga tema. Sve u svemu, u kontekstu bezbednosti, smatram da slušalice u ušima pešaka treba tolerisati ako poštuje propise (prelazi na pešačkom) i pazi na ostale učesnike u saobraćaju. U ostalim slučajevima, kao npr u situaciji pretrčavanja ili neopreznog istupanja na kolovoz, treba usmeno opomenuti i/ili kazniti.
Naravno da su ukusi razliciti, ali ja do sada nikoga nisam cuo da je rekao da slusa muziku po gradu zato sto mu je smorno ili ne znam sta. Odgovor uvek bude jer ili uziva ili vreme brze prodje, pogotovo kao meni kada svaki dan idem istom putanjom. I ne vidim u cemu je problem, pa cak i da je nekom smorno da slusa zvukove okoline, dokle god ne ugrozava nikoga, barem u saobracaju. Kada prelazim ulicu kod Vuka, ne skidam slusalice, osim kada su policajci u blizini, pa skinem barem jednu. Ali nikada ne prelazim na crveno, pogotovo ne sa slusalicama u usima. A penzosi, odnosno stariji, su tu daleko veci problem i konstatno prelaze ulicu na crveno, ili tamo kod spomenika gde nema pesackog. I onda kada im neko svira, standardno dizu ruke i vicu.
 
Potpuno razumem one koji putuju dugo pa koriste muziku da skrate vreme. Ali isto tako znam i dosta ljudi koji ne putuju dugo a ne izlaze bez ekrana/slušalica na glavi jer hoće da se izoluju od okoline. Sad, ja razumem da Beograd ima mnogo ružnih strana, te da nekoga zamara da svaki dan sluša buku. Ali ipak, nije ovaj grad toliko nepodnošljiv da treba čovek da se opaše zidom muzike i/ili ekrana oko sebe. A i i ti ljudi koje znam, su uglavnom mlađi i spadaju u onu grupu koja ne može 5 minuta bez neke zabave. Dakle ne pričam o nekome ko živi u predgrađu pa se klacka Lastom do grada sat vremena te mu treba muzika da ne bi poludeo od dosade. Nego o mlađim ljudima koje mrzi da pređu 400 metara.

Možda je to i do generacijskog jaza. Kad sam ja išao u osnovnu i u srednju (a putovao sam svakog dana po 20-30 minuta), slušanje muzike usput je još bila retkost. Plus, odrastao sam isto kao i stariji, sa navikom da kad idem kroz grad, da posvetim svoja čula njemu. Ili svojim mislima. A sadržaj mogu da slušam/gledam i kod kuće, na krštenim zvučnicima. Uz to, kad sam video koliko slušalice mogu da ometu čoveka čak i dok prelazi ulicu, reko sam sebi da nisu vredne tog rizika. Jedino kad ih nosim je kad idem na rekreaaciju, zbog tempa. S tim što obavezno skidam jednu kad sam u saobraćaju.

Ima jedan dobar intervju na tu temu, kako su nekada ljudi, hteli ne hteli, imali više prilika da se u nekim trenucima u toku dana u nedostatku nadražaja posvete sebi. Svojim mislima, idejama, planovima. A ako ne sebi, onda drugima oko sebe. Dok se voze autobusom, dok stoje u redu, dok čekaju nešto... A danas sa toliko raznih a dostupnih zanimacija, toga je sve manje i manje. Dosada je postala najveći svetski bauk.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575679#p575679:2ij81k6f je napisao(la):
marrecar » Sub Okt 20, 2018 12:18 pm[/url]":2ij81k6f]
Naravno da su ukusi razliciti, ali ja do sada nikoga nisam cuo da je rekao da slusa muziku po gradu zato sto mu je smorno ili ne znam sta. Odgovor uvek bude jer ili uziva ili vreme brze prodje, pogotovo kao meni kada svaki dan idem istom putanjom. I ne vidim u cemu je problem, pa cak i da je nekom smorno da slusa zvukove okoline, dokle god ne ugrozava nikoga, barem u saobracaju. Kada prelazim ulicu kod Vuka, ne skidam slusalice, osim kada su policajci u blizini, pa skinem barem jednu. Ali nikada ne prelazim na crveno, pogotovo ne sa slusalicama u usima. A penzosi, odnosno stariji, su tu daleko veci problem i konstatno prelaze ulicu na crveno, ili tamo kod spomenika gde nema pesackog. I onda kada im neko svira, standardno dizu ruke i vicu.

Ok , ne prelaziš na crveno i slično. Lepo.
A šta ćemo sa vozačima koji prolaze na crveno a ti zbog slušalica ne možeš da ih čuješ ?
On je kriv i platiće šta treba da plati, odležaće šta treba da odleži a ti ćeš slušati omiljenu muziku kod Svetog Petra, verujem da tamo nema iritantnih zvukova i da je idilično. Ili u boljem slučaju samo će te malo odvaliti kolima ali opet pretrpljen bespotreban bol. Meni sama činjenica bol uništava svaku uživanciju.
Ima i drugi momenat koji primećujem kod pešaka (nosili ili ne nosili slušalice) da kad prelaze ulicu na zeleno niti gledaju oko sebe niti žele to da rade kao da su u nekom svom bezbrižnom svetu. Nisu ni svesni da ima raznih među vozačima (kao i pešacima), ili da ih jednostavno neko omete pa prolete na crveno ili su bahati. Ali opet čovek nikad nije bezbedan u saobraćaju i uvek treba gledati oko sebe i biti u toku.

Kratki filmovi su često dobre lekcije

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A1w3wLAGFNY[/youtube]


Ovaj lik se bavio debilnim pešacima

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j1dp9rfXE0Q[/youtube]
 
Гага":24dm076v je napisao(la):
Надам се да ће надлежни истрајати око најстрожије затворске казне. То би био наук, надајмо се, за остале сличне пиромене стрњика.

Takođe, oni koji gamižu putevima bacaju pikavce i razne druge otpatke iz vozila u pokretu.
I to je više nego dovoljno da se izazove požar.

Drugo, pogledajte na šta nam liče kanali pored svih puteva.
To govori o nama, ali i o strancima koji putuju ovuda.

Naravno, drastične kazne za ove koji pale namerno, ali i za one koji zapale slučajno.
Takođe, uvesti mobilne patrole, sa ciljem da se već jednom počne sa kažnjavanjem bacanja otpadaka iz vozila tokom vožnje.

Svaka lokalna samouprava mora da održava puteve u bezbednom stanju, što znači da otpadaka u kanalima pored puteva ne sme da bude, jer sve to može izazvati požare, a da ne pričamo o tome koliko je odvratno i sramotno tolerisati smeće duž svakog puta u Srbiji.
 
Ti si se uhvatio tih opušaka iz vozila i samo njih pominješ. Nije mi jasna tolika mržnja prema vozačima.
Osim velikog požara u tunelu pod Mon Blan-om a i to je špekulacija/pretpostavka nisam nailazio na česte slučajeve požara izazvane zbog bačenih opušaka iz vozila (nije da nema). Ali opet požare daleko češće izazivaju ovi piromani na dve noge kao i ostalo đubre. Više đubreta bacaju pešaci koje mrzi da prepešače 30 metara i da odlože u najbliži kontejner.
 
Žiko, kod Vuka je nemoguće preći ulicu, a da sa obe strane pešačkog prelaza ne budu kola. Uvek je tu gužva, često su i kola stala na prelazu. Dakle, prelazim svesno jer sa desne, ili leve strane, ne mogu sigurno da mi naiđu kola jer je gužva.
 
Žika":3k8khi08 je napisao(la):
Ti si se uhvatio tih opušaka iz vozila i samo njih pominješ. Nije mi jasna tolika mržnja prema vozačima.

Vidim da u tvojoj glavi postoji jasna podela na vozače i pešake.

Po tebi, svi drugi su odgovorni, a vozači snose najmanju odgovornost za sve što se dešava na putevima i oko njih, je li tako (!?).

Sa osobama koje na takav način razmišljaju - nemam šta da razgovaram.
 
Odgovornost u saobraćaju je na svima jednako, nema više ili manje odgovornih!!! Svako treba da vodi računa o sebi što više, jer je pogubno i tragično da neko drugi umesto vas mora da vodi računa o vama u saobraćaju. Tipa, pešak prelazi ulicu sa naočarima za sunce i sa slušalicama u ušima, a ne pogleda da li može bezbedno da pređe.I posle bude: ,,Udario ga auto na pešačkom". Ja sam i vozač i pešak. I mnogo puta sam kao pešak imao prednost, a u većini slučajeva nisam krenuo da prelazim, jer sam procenio da nije bezbedno. Prelazim, ne kada je zeleno za pešake i ne kada imam prednost, nego kada JA procenim da je bezbedno da pređem. Mio mi je zivot, pa bi i da živim. Puna su groblja mladih koji su imali prednost, daleko bilo i nedao Bog nikome.

Ko se sam ne čuva, ni Bog ga ne čuva.

Pušenje cigareta tokom vožnje treba zabraniti, jer smanjuje koncentraciju i sigurnost u vožnji. Čim se još nešto drži u ruci tokom vožnje, ona je nebezbednija, jer je za bezbednu vožnju potrebno da budu obe ruke čvrsto i sigurno na volanu, osim u trenutku kada se šaltaju brzine, ali to je sekunda, potom se druga ruka vraća na volan. Naravno, bacanje pikavaca i raznih drugih otpadaka iz kola, treba da bude kažnjivo.
 
I mnogo puta sam kao pešak imao prednost, a u većini slučajeva nisam krenuo da prelazim, jer sam procenio da nije bezbedno.

Tako je.

Postavlja se opravdano pitanje zašto na pešačkom prelazu nije bezbedno prelaziti ulicu.

Ako nije bezbedno za prelazak (a najčešće nije), onda pešaci faktički nemaju prednost na pešačkom prelazu. To je fakat.

Upravo zbog svega toga i ja prelazim ulicu samo onda kada procenim da je to apsolutno bezbedno izvesti.
Ne interesuje me nekakva fiktivna prednost, koja može samo da znači prednost za odlazak na "onaj svet".
Hvala lepo na takvoj vrsti "prednosti", još mi se živi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575776#p575776:8rxozuge je napisao(la):
Vladivoje » Sub Okt 20, 2018 9:28 pm[/url]":8rxozuge]
Postavlja se opravdano pitanje zašto na pešačkom prelazu nije bezbedno prelaziti ulicu.

Ako nije bezbedno za prelazak (a najčešće nije), onda pešaci faktički nemaju prednost na pešačkom prelazu. To je fakat.
Polako, nemojmo ići u krajnost. Prednost pešaku ne znači to da on treba da ima slobodu da skrene i izađe na kolovoz kad god poželi, ne obazirući se na okolinu. Jer da je tako, svi automobili bi morali da voze ispod 20 km/h, da bi mogli da ukoče u svakoj mogućoj situaciji.
Prednost treba da znači da je vozač dužan da propusti pešaka ako može. Ključno je ovo ''ako može'', odnosno ako bezb. situacija dozvoljava. Inače ne može auto da se zamrzne u mestu čim neko ko se kreće na 50 cm od ivičnjaka skrene naglo na kolovoz i zakorači na kolovoz. Nemoguće je. A sve i da uspe da zakoči, pitanje je dal će onaj iza uspeti da isprati tok događaja i ukoči na vreme. A dosta je bezobzirnih i drskih pešaka koji misle da to treba baš tako.

Inače uprkos sve većem broju zombija među pešacima i sve većem broju ''multitaskera'' u pokušaju kod vozača (mobilni, tašne, kerovi, cigare na kontrolnoj tabli...) , mislim da se situacija sveukupno ipak dosta popravila u zadnjih 20 godina i da ide u dobrom smeru. Kad god mogu, vozači me propuste na ulici. I ja to cenim. I vidi se da više nije ni do toga da se boje kazne, nego su se generalno navikli na taj koncept. Ušlo im je u ruke što bi rekli. A to ipak jeste pohvalno.
Ali naravno, to ne znači da čovek treba da se opusti. Kad god je u nekom vidu saobraćaja, čovek mora da pazi na okolinu.

Na kraju krajeva, ne dešavaju se nezgode samo zbog nečije nepažnje. Evo upravo dok ovo pišem na netu gledam kompilaciju snimaka gde se vide turaže i/ili zaglavljene papučice za gas. I eto, odleti nekome auto niz kolovoz ni krivom ni dužnom. A on jadan ne stigne ni da trubi prvih 10 sekundi od panike i čuda. A auto leti pa leti. E zato moraju svi da paze. I da nikad ne misle da je 100% bezbedno. Jer se dešavaju i stvari koje ne zavise od poštovanja propisa i savesnosti vozača nego od nekih drugih faktora.
 
Da li je to krajnost ili nije - ne znam.

Samo znam za rezultate nekih istraživanja, a i svakodnevno gledam šta se dešava oko mene, pa na osnovu svega toga iznosim fakat o nebezbednim pešačkim prelazima.

Uglavnom, zbog svega napred iznetog, mene kao pešaka odavno ne interesuje pešački prelaz i moje nekakvo prvenstvo prilikom prelaska, pošto se svakodnevno više puta uveravam u rizičnost prelaska ulice.

Jednostavno, ulicu prelazim samo onda kada procenim da je to bezbedno (što stoji i u zakonu, na čije se pojedine stavke inače vozači non-stop selektivno pozivaju), tako da me apsolutno ne interesuje ponašanje vozača, da li će se smilovati da stanu ili će samo projuriti...
Na žalost i na sramotu, ovih drugih je daleko više.

Zbog mene ne treba da skidaju nogu sa gasa, a da ne pričam o kočenju...
 
Što više vozim po Bg sve više prihvatam ograničenje od 40 kmh kao optimalno. Bolje da svi vozimo 40 i da se ukloni svih 270 kvadriliona ležećih koliko su postavili zadnjih par godina.
 
Ja sve manje vozim po Beogradu, pošto volim da uživam u vožnji, a to je u Beogradu nemoguće, s obzirom na drskost, bezobrazluk i nenormalno ponašanje većine učesnika u saobraćaju.

Većina bezobrazno, nestrpljivo i agresivno vozi i to stvara tenzije, što mene automatski "izbacuje" iz takvog nakaradnog procesa.
Ne želim u tome da učestvujem kao vozač, a čak i kao pešak ne želim da budem smetnja takvima.

Neka divljaju, ja im neću smetati, ali će svako da snosi posledice takvog svog ponašanja, samo je pitanje vremena...
 
Mislim da u BG ima najmanje divljanja u odnosu na druge gradove.

Ja sam pre svega pešak, pa onda vozač i kao takav smatram da glupo da pešak ima prvenstvo.
U gradovima i nije neki problem jer su svuda semafori, ali je da poludiš kada prolaziš kroz manji grad gde ima ljudi i dosta prelaza bez semafora.
Mene najviše nerviraju ljudi sa psima koji uzimaju sebi za pravo da izlete na prelaz a onda se vuku preko. Još više ludim od onih sa mobilnima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575765#p575765:r2qwq8to je napisao(la):
Vladivoje » Sub Okt 20, 2018 7:32 pm[/url]":r2qwq8to]
Žika":r2qwq8to je napisao(la):
Ti si se uhvatio tih opušaka iz vozila i samo njih pominješ. Nije mi jasna tolika mržnja prema vozačima.

Vidim da u tvojoj glavi postoji jasna podela na vozače i pešake.

Po tebi, svi drugi su odgovorni, a vozači snose najmanju odgovornost za sve što se dešava na putevima i oko njih, je li tako (!?).

Sa osobama koje na takav način razmišljaju - nemam šta da razgovaram.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553912#p553912:r2qwq8to je napisao(la):
Vladivoje » Uto Jul 24, 2018 12:28 am[/url]":r2qwq8to]Ima, zaista ima finih i kulturnih vozača, kao nikada do sada.

Kad se samo setim 1980-ih i 1990-ih godina, i većine tadašnjih vozača GSP-a, koji su svojim bezobzirnim i drskim ponašanjem samo tražili - batine...

Samo u tvojoj glavi, sa jako čudnim razmišljanjima i agresivnošću.
Ja nigde ne vide da je neko toliko ugrožen na pešačkom.

Nema nikakvih podela to si samo umislio, postoji zakon i oni koji se ne drže zakona.

Bender , Blade sasvim razumno pišu i tu se vidi korektan odnos učesnika u saobraćaju prema ostalim. Bez korektnog odnosa nema saobraćaja.
Kao što meni kao pešaku nije za cilj da po svaku cenu isterujem prednost na pešačkom (i ako je imam) već pustim nek teče saobraćaj i prelazim bez ometanja. Par sekundi manje više mi ne znače ali opet znači za manje zagađenje okoline.
 
Moram da priznam da ne razumem šoferski način razmišljanja i šofersku logiku.

Neka tako i ostane, pošto bih se zabrinuo za svoje mentalno zdravlje ako bi se takav način razmišljanja i rezonovanja poklapao sa mojim.
Taman posla i daleko bilo.
 
Nema sofera koji neki deo dana, meseca, godine i u konacnici, zivota nije i pesak, ali ima pesaka koji nkada u zivotu nisu bili soferi (vozaci).
Isterivanje pravde ko je odgovorniji je u rangu price dal su bolje plavuse ili crnke.
Ljidi, fali nam tlerancije, ali nam fali i samokontrole i svesti.
Nisu vozaci nista manje bahati od pesaka, a ni obratno.
Mi smo prilicno isfrustrirana nacija, a svojje frustracije maksimalno lecimo na ulici u saobracaju, bilo kao pesaci ili vozaci.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh