Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

PEŠAČKI PRELAZ VIŠE NIJE SVETO PISMO: Ublažena pravila za propuštanje pešaka

Vozačima je sada data i mogućnost da sami procene da li treba da se zaustave na pešačkom prelazu, a da ne ugroze bezbednost pešaka. Pa tako može samo da uspori i propusti pešaka, ali je važno da ne poremeti njegovo kretanje, odnosno da on zbog toga ne mora da požuri ili pak ustukne, objašnjava Milan Marinović, predsednik Prekršajnog suda u Beogradu.

- Takođe, ako put ima tri trake u istom smeru i pešak zakorači u krajnju levu, vozilo koje ide krajnjom desnom može da prođe ako proceni da pešak neće stići do njega i ako između nema vozila koja su se zaustavila da ga propuste. Uvek se posmatra kretanje pešaka, da li pretrčava pešački, pa može doći do kontakta. S druge strane, dozvoljeno je preticanje i obilazak vozila koje propušta pešaka sa strane kojom je već prošao - objašnjava Marinović i dodaje da svi ovi izuzeci ne važe u slučajevima kada su na putu pešaci deca, majke s decom, stari i invalidi.

:arrow: http://www.republika.rs/vesti/drustvo/6 ... nje-pesaka

I tako, svaka vaška može da tumači onako kako joj se tumači... :roll:

Što se tiče pešaka, za njihovo dobro bolje je da konačno ukapiraju da nemaju prednost na pešačkom prelazu.
Ja to odavno kapiram, tako da me uopšte ne interesuje da li će neka vaška da smanji gas, da stane ili da projuri preko pešačkog prelaza. :kafa:
Prelazim ulicu isključivo onda kada procenim da je to po mene apsolutno bezbedno, ponašanje drugih me ne interesuje.
 
Da li je ovaj Marinović normalan!!!!!

Kada vozilo stoji na pešačkom sva vozila iza nema šta da razmišljaju i izviruju da gledaju sa koje strane pešak prelazi ulicu. MORA DA SE STANE.

Takođe nema šta da se razmišlja da li je u pitanju mlada ili stara osoba ili invalid.

Slično i za više traka po smeru.

Ovaj čovek zaista nije normalan i kod ovog sudije se očigledno ide kada tatin sin pregazi pešaka na pešačkom.
 
Da, zamisli to ludilo, potpuna šizofrenija... :shock:

S obzirom na to ko je sve za volanom, ne piše nam se dobro sa ovim novim odredbama, kada će svaka bu**** da tumači budalasta pravila na svoj budalasti način... :roll:
 
Znači, uganes zglob, ideš sporo preko pešačkog i neko naleti na tebe jer ne spadaš u gorepomenute kategorije. On je procenio da ti moras ići brže.
 
Da, zamislite to da će sad svaka bu**** za volanom da se bavi procenama ko kako može a ko ne može da pređe ulicu.
Ja ne verujem šta sam pročitao.

Ma uopšte me ne interesuje, niti uopšte razmišljam o tome da li će neko hteti da se smiluje da me propusti na pešačkom ili će da projuri...
Prelazim ulicu samo onda kada procenim da je bezbedno.
S obzirom na činjenicu ko je sve za volanom, ovakva vrsta "prednosti" mi nije potrebna, hvala lepo.
 
Pravo da ti kažem, ja sam pre mesec-dva zaista nešto slično negde načuo.

Ako nešto iskopam, staviću ovde.
 
Nijedan zakon ne sme da bude dvosmislen. Dati vozaču da procenjuje da li je neko invalid, mlad, star ili da proviruje iza vozila koje stoje ispred pešačkog je samo korisno za tatine sinove i mafiju koju čine veštaci, sudije i advokati koji oslobađaju tatine sinove.

Nadam se da ovi predlozi nikada neće zaživeti.
 
Управо зато не не подржавам такве прописе. Иначе када би ово било могуће прецизно дефинисати имало би смисла. Узмите на пример само пешачки код КТ код општине НБГ, прилазак из Земуна. Наилазиш на пешачки са 4 траке, и вероватно се свима који овуда повремено пролазе аутомобилом десило да иду крајње левом траком и наилазе на пешачки у тренутку када је пешак тек спустио једну нагу на крајње десну траку и треба му више секудни да дође до твоје траке. Не знам како ви реагујете у таквој ситуацији, ја обавезно значајно успорим и обично станем али некада када проценим да је сигурно (по пешаке) полако и прођем, наравно ако нисам приметио господу полицајце у близини. На страну то што овакви прелази нису по градским прописима.
 
Kako je, u suštini, donet ovaj novi zakon:

''Ljudi, moramo da donesemo XY novih zakona i amandmana ove godine da bismo ispunili minimum radne norme i mogli da kažemo da smo radili svoj posao. Dajte predloge šta ćemo da menjamo, da smandrljamo to pa da palimo na more.
- Da promenimo onaj član koji kaže da na sudu reč pandura uvek vredi bar duplo jače nego reč vozača, bez obzira na sve?
- Kolega molim vas, mi smo ovde da punimo budžet, ne da ga krnjimo.
- Možda da uvrstimo mogućnost da putari odgovaraju za nastanak nezgoda u slučaju loše izvedenih radova?
- Apsolutno ne. Drobnjak i kompanija mi ne bi silazili s grbače.
- Temeljnije kontrole i sankcije za javna i komunalna vozila koja voze neispravna?
- Budžet, kolega, budžet...
- A šta kažete da pooštrimo kazne za nepropisna parkiranja i bahatu vožnju?
- Ne, čuli ste šta je Boss rekao u poslednjem Bogojavljanju - nikakvo pooštravanje kazni i sankcija u narednih par meseci. To tek tamo na jesen, kad se pootvaraju svi projekti i kad opalimo skuplje putarine. Narod lakše guta i zaboravlja poskupljenja kad su u klasterima nego pojedinačno.
- Dobro, oćemo onda nešto vezano za pešake? Evo npr nešto vezano za propuštanje pešaka. Taj zakon dugo nije diran.
- Može, dobra ideja. Šta ste imali na umu?
- Pa na primer novi paket pravila za propuštanje. Umesto da propuštanje pešaka bude obavezno, sad će vozač imati slobodu da o tome odlučuje.
- Hmm, nije loše. Ajde da odradimo to pa da palimo.
- Samo, tu može doći do nekih konfliktnih i rizičnih situacija...
- Znam kolega, ali danas je sreda, 12:15 je a ja u 13:30 treba da sam u agenciji da rezervišem odmor. Dajte da smandrljamo to sa pešacima do 13h pa da palimo.''
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556760#p556760:2uxpqtcr je napisao(la):
paradox polje » 03 Aug 2018 01:42 pm[/url]":2uxpqtcr]Наилазиш на пешачки са 4 траке, и вероватно се свима који овуда повремено пролазе аутомобилом десило да иду крајње левом траком и наилазе на пешачки у тренутку када је пешак тек спустио једну ногу на крајње десну траку и треба му више секунди да дође до твоје траке. Не знам како ви реагујете у таквој ситуацији, ја обавезно значајно успорим и обично станем али некада када проценим да је сигурно (по пешаке) полако и прођем, наравно ако нисам приметио господу полицајце у близини. На страну то што овакви прелази нису по градским прописима.

Ја тако возим од 1996. године. Понекад и успорим, пребацим у другу, чекам да пешак прође моју траку и продужим, без заустављања. Сматрам то потпуно логичним и безбедним начином вожње. Иначе, пропуштам пешаке на пешачком у 100% случајева, често и ван прелаза, кад проценим да је фер.

Суштина је пропустити пешака, а не зауставити возило. Стога закон једино треба да прописује обавезу пропуштања пешака на пешачком прелазу. На возачу је да то изведе безбедно - у сваком случају, он сноси одговорност за могуће последице.
 
Hm... novi propisi... jesu bitni al dal utiče i sagledavanje okoline i stanja na ponašanje vozača ?
Naravno u nekom procentu sigurno utiče
počevši od retko sakcionisanje bahatosti vozača do najtežih dela

Na primer kada bi smo pogledali ,,mračnim,, pogledom naš komšiluk, sugradjane ....

Koliko stvarnih ubica ne smetano u neposrednoj okolini živi oko nas.... mnogo
ne bitno da li su , kako i koliko bili sankcionisani, njihov broj je stalno u porastu
Silne žrtve u sabracaju i svaka ima svog ubicu ,
analogno broju žrtava je i broj ubica... al o njima se ne priča.... i ako su tu oko nas
kada se uzme u obzir prosečni životni vek te sabere nj. broj.... okruženi smo ubicama koje i dalje normalno i ne ometano žive

Pa žasto bi smo se plašili tamo nekog slova u zakonu koje na poseban blag način gleda na to :roll:
ubio pa šta ,
nakon uglavnom kraceg vremena opet sve teče i vraća se u normalu
bahata vožnja, pa šta ?
bahato parkiranje, pa šta ?
itd....sve pa šta.

Ako bi smo na taj broj dodali i broj umesto smrtnih ishoda koj ima slucajno srečniji epilog sa teškim telesnim povredama .
Broj takvih ubica se udesetostručuje... ta spoznaja svakom izaziva jezu
al ni to nije sve
Na taj broj ,,slučajnih ubica,, ako dodamo broj ubica koj su odslužili svoje za razna dr. dela i sada žive medju nama
ta spoznaja diže kosu sa glave
takav mračan pogled otkriva u ,,novom,, svetlu sav komšiluk, sugradjane ....

...pa šta ? :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557062#p557062:wqnxcuif je napisao(la):
Пантограф » Суб Авг 04, 2018 4:26 pm[/url]":wqnxcuif]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556760#p556760:wqnxcuif je napisao(la):
paradox polje » 03 Aug 2018 01:42 pm[/url]":wqnxcuif]Наилазиш на пешачки са 4 траке, и вероватно се свима који овуда повремено пролазе аутомобилом десило да иду крајње левом траком и наилазе на пешачки у тренутку када је пешак тек спустио једну ногу на крајње десну траку и треба му више секунди да дође до твоје траке. Не знам како ви реагујете у таквој ситуацији, ја обавезно значајно успорим и обично станем али некада када проценим да је сигурно (по пешаке) полако и прођем, наравно ако нисам приметио господу полицајце у близини. На страну то што овакви прелази нису по градским прописима.

Ја тако возим од 1996. године. Понекад и успорим, пребацим у другу, чекам да пешак прође моју траку и продужим, без заустављања. Сматрам то потпуно логичним и безбедним начином вожње. Иначе, пропуштам пешаке на пешачком у 100% случајева, често и ван прелаза, кад проценим да је фер.

Суштина је пропустити пешака, а не зауставити возило. Стога закон једино треба да прописује обавезу пропуштања пешака на пешачком прелазу. На возачу је да то изведе безбедно - у сваком случају, он сноси одговорност за могуће последице.
Нисам хтео да ставим акценат на то да станем и само успорим (слажем се да је то небитно) већ да понекад прођем преко пешачког и ако је пешак већ ступио на коловоз, али је у скроз десној траци док сам у скроз левој, и не видим да га имало ометам ако полако пређем преко пешачког, и ако то није у складу са законом (ако се није променило).
 
Danas sam na prelazu kod Kružnog toka na NBG shvatio da je definitivno bolje da ostane stari zakon, koji je restriktivniji po pitanju vožnje kod pešačkih prelaza. Dok sam prelazio na prelazu bez semafora (logično jelte), ka meni je išao Jugo koji se malo više bio zaleteo. Sad, to je ona situacija kad i on i ja znamo da ću ja stići do kraja kolovoza sekundu pre nego što on pređe preko moje ''rute'' i da nema razloga za brigu. Ali nije isti osećaj za pešaka u tim situacijama.
Ako bi ostao stari zakon, on bi se navikao da uvek prikoči malo pred takve situacije, i da time ne stvara nepotreban stres po pešaka.
A po ovom novom zakonu, imaćemo situacije gde će automobil projuriti na 20 cm iza pešakovih leđa - odnosno stresiraće ga dok mu se približava jer će da izgleda kao da će ga udariti - i to će se smatrati normalnim i dozvoljenim.

Teško mi je da objasnim ovako ''preko žice'' ali sve u svemu hoću da kažem da nije isti osećaj kad 1) prelazite i znate da vozilo koje ide ka vama, iako daleko, ima obavezu da prikoči i/ili da stane ako ste vi još na kolovozu kad ono dođe blizu prelaza, i da će to uraditi... i 2) kada je vozaču data potpuna sloboda da sam odmerava brzinu i način kretanja u takvoj situaciji i kad sme da projuri vama iza leđa jer eto, kao, njemu je data sloboda procene a on je procenio da ste vi već bili prešli i izašli iz saob. trake i da sme da projuri kao da niste tu.
Da ne pričam što su takve situacije opasne, jer pešak može i da se saplete npr pa da ne stigne do ivičnjaka a onda vozač koji se zaleteo rizikuje ili da ga pokupi, ili da bude primoran da uleti u susednu traku da bi ga izbegao. Jer, zbog novog zakona, nije bio u obavezi da se priprema da stane pred pešačkim, nego je procenio da može da ga nagari bez problema.

Ma kao što rekoh, ovo je jedan od onih zakona donetih na foru ''e ajd nešto da smutimo i prospemo, čisto da možemo da kažemo da smo ispunili normu za ovaj mesec''. :bash: Tačno bih se iznenadio da su se za**bali pa doneli neki smislen zakon... :roll: :bash:
 
astrodule":3migpsq1 je napisao(la):
Poenta je ne dozvoliti to zakonom jer nisu svi oprezni i pametni.

Tako je, Dule.

Za tragediju je dovoljna samo jedna bu****, a ima ih daleko više od jedne.


ka meni je išao Jugo koji se malo više bio zaleteo. Sad, to je ona situacija kad i on i ja znamo da ću ja stići do kraja kolovoza sekundu pre nego što on pređe preko moje ''rute'' i da nema razloga za brigu. Ali nije isti osećaj za pešaka u tim situacijama.

Juče sam i ja imao istu takvu situaciju, nije nimalo prijatno kada neko jurca prema tebi...

A šta ako se sapleteš i padneš na kolovoz (?!). Ode auto preko tebe...

Ja ne znam, ovi kako voze, kao da nikada nisu u ulozi pešaka... :shock:
 
Epa to, drago mi je da sam bio jasan.

Jednostavno nije prijatno. A i opasno je brate. Jer stvari ne idu uvek onako kako mi zamišljamo. Pešak može i da se saplete na kolovozu. Ili da mu se pak i desi nešto nepredviđeno, da mu pozli odjednom. Ili npr ako je roditelj sa detetom i dete se otme kontroli. Ili pas koji cimne. Zvuči blesavo, ali takve stvari se dešavaju. I onda uopšte nije svejedno dal je vozač na 10 metara od prelaza bio smanjio brzinu na 20-30 km/h ili je leteo na 50 km/h, jer je imao slobodu da izračuna da pri početnoj brzini na početku prelaza, pešak sigurno stiže do ivičnjaka pre nego što vozilo stigne do prelaza, i da zato sme da ga nagari.

Retardirano je. Stvaraju stres i rizične situacije bez razloga. Umesto da se pozabave onim aspektima zakona za koje čak i deca znaju koliko su besmisleni i naopaki.
 
Lepo si sve rekao.

Al' hajde ti sve ovo što si ovde rekao pokušaj da objasniš retardiranim osobama koje su u ulozi vozača/vozačice.

Jednostavno, neki su bahati, neki su retardirani, ali i jednima i drugima treba TRAJNO oduzeti dozvole, jer su opasni po okolinu.
 
Našao sam link. Izgleda da su te izmene i dopune ZOBS-a na snazi još od 2. aprila.

:arrow: http://www.telegraf.rs/vesti/srbija/294 ... dnom-mestu



BEZ OBAVEZNOG ZAUSTAVLJANJA

Međutim, ima i nekih povoljnosti za vozače u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Izmenjena je odredba koja propisuje obavezno zaustavljanje na pešačkom prelazu bez semafora radi bezbednog propuštanja pešaka. Vozač će i dalje imati obavezu da propusti pešaka, koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će to učiniti, ali više neće morati zbog toga po svaku cenu da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
 
Ja bih ovo tumacio da ne moras da zaustavis auto ako je pesak vec prosao tvoju traku a ne da mozes da prodjes tako sto ces dati gas dok on nije stigao do tvoje trake. Verovatno je to i bila ideja ali je taj ludi profesor lose protumacio.
 
Evo ga ceo novi Član 99 (2018)

Član 99.
Ukoliko je saobraćaj na pešačkom prelazu regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znakovima policijskog službenika, vozač je dužan da svoje vozilo zaustavi ispred pešačkog prelaza kada mu je datim znakom zabranjen prolaz, a ako mu je na takvom prelazu datim znakom dozvoljen prolaz, vozač je dužan da propusti pešaka koji je već stupio na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz dok mu je svetlosnim saobraćajnim znakom ili znakom policijskog službenika prelaz bio dozvoljen.

Ukoliko se pešački prelaz iz stava 1. ovog člana nalazi na ulazu na bočni put, vozač koji skreće na taj put dužan je da skretanje izvrši na bezbedan način i da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz, a po potrebi, zaustavi svoje vozilo.

Ukoliko na pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova niti znacima policijskih službenika, vozač je dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz.

Vozač koji skreće na bočni put na čijem ulazu ne postoji pešački prelaz dužan je da propusti pešake koji su već stupili ili stupaju na kolovoz.

Ukoliko su u slučaju iz st. 1, 2, 3. i 4. ovog člana pešaci deca, nemoćna lica, slepe osobe koje se kreću uz upotrebu belog štapa i/ili psa vodiča, osobe sa invaliditetom koje se kreću u invalidskim kolicima, ili za kretanje koriste druga ortotičko - protetička pomagala, vozač je obavezan da zaustavi vozilo i da ih propusti.

Vozač ne sme vozilom da preseca organizovanu kolonu pešaka koja se kreće po kolovozu.

A evo ga i stari (2009.)
Član 99.
Ukoliko je saobraćaj na pešačkom prelazu regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znakovima policijskog službenika, vozač je dužan da svoje vozilo zaustavi ispred pešačkog prelaza kada mu je datim znakom zabranjen prolaz, a ako mu je na takvom prelazu datim znakom dozvoljen prolaz, vozač je dužan da propusti pešaka koji je već stupio na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz dok mu je svetlosnim saobraćajnim znakom ili znakom policijskog službenika prelaz bio dozvoljen.

Ukoliko se pešački prelaz iz stava 1. ovog člana nalazi na ulazu na bočni put, vozač koji skreće na taj put dužan je da skretanje izvrši na bezbedan način i da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz, a po potrebi, zaustavi svoje vozilo.

Ukoliko na pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova niti znacima policijskih službenika, vozač je dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza i propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz.

Vozač koji skreće na bočni put na čijem ulazu ne postoji pešački prelaz dužan je da propusti pešake koji su već stupili ili stupaju na kolovoz.

Ukoliko su u slučaju iz st. 1, 2, 3. i 4. ovog člana pešaci deca, nemoćna lica, slepe osobe koje se kreću uz upotrebu belog štapa i/ili psa vodiča, osobe sa invaliditetom koje se kreću u invalidskim kolicima, ili za kretanje koriste druga ortotičko – protetička pomagala, vozač je obavezan da zaustavi vozilo i da ih propusti.

Vozač ne sme vozilom da preseca organizovanu kolonu pešaka koja se kreće po kolovozu.

Izgleda da sve to važi još od 2009.

ps: Ne mogu da nađem zakon iz 20-og veka.
 
Ако добро видим замењено је: "može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza i propusti pešaka" са "može bezbedno da propusti pešaka".
Ово по мени не мење суштински ствар, и даље возач мора да пропусти пешака без обзира на његову, могуће сулуду, процену да може проћи пре пешака а да га не угрози.

A po ovom novom zakonu, imaćemo situacije gde će automobil projuriti na 20 cm iza pešakovih leđa - odnosno stresiraće ga dok mu se približava jer će da izgleda kao da će ga udariti - i to će se smatrati normalnim i dozvoljenim.

Рекако бих да ову ситуацију ни стари закон не регулише прецизно. Дакле овде не причамо о ситуацији када возач "процењује" да може прећи пре пешака, што му ни по старом ни по новом закону није дозвољену, већ о процени да ће пешак проћи пре него возач наиђе на пешачки. Возач увек мора да предвиди да пешак може из неког разлога изненадно стати (на примеп саплести се и пасти), а то значи да мора смањити толико брзини све док пешак не прође његову траку тако да има довољно времена да закочи у случају изненадног заустављања пешака на пешачком.
Дакле, у случају, не дај Боже, ударања пешака на пешачком возач је увек крив. Уколико пак до ударања не дође али дође до непријатне ситуације коју Бендер помиње, опет је возач крив, али је то тешко доказати и по старом и по новом закону, јер и по старом закону може да каже "нисам зауставио возило јер је пешак већ прешао моју траку".
Алтернатива би била рецимо да се каже да возач не сме да пређе линију пешачког све док пешак не пређе цео коловоз (без обзира да ли ће заузставити возило или успорити), али то би било сувише ригорозно и неефикасно. Ако се пак захтева да само пређе твоју траку, увек имамо ситуације "процене бахатих возача" које ће пешаке довести у изузетно непријатне ситуације.

Моја поента је да закон не може да 100% регулише сва праила, те да увек постоји и закон чисте савести који ће правити разлику између бахатих и умерених возача. Дај барем да се спрече чисте сутуације, које се изузетно ретко санкционишу, где возачи пролазе великим брзинама испред пешака који су већ ступили на коловоз и сутација ће бити много боља него сада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557181#p557181:vqrm9icx je napisao(la):
Vladivoje » Ned Avg 05, 2018 12:12 am[/url]":vqrm9icx] Jednostavno, neki su bahati, neki su retardirani, ali i jednima i drugima treba TRAJNO oduzeti dozvole, jer su opasni po okolinu.

Već sam iznela moj predlog ali ću se ponoviti: u zakon ugraditi stavku - revizija vozačkih dozvola odnosno kontrola zdravstvenog stanja vozača. Ako vozilo prolazi tehnički pregled, ne vidim zbog čega ne bi i vozač zdravstveni.
 
Vrh