tzoran1
Advanced
Los ti je predlog. Kako ces da provalis nekog bahatog krettena dok sedi u stolici i ne drzi volan da je agresivna licnost na putu?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557438#p557438:3e27k1rh je napisao(la):paradox polje » Today, 09:15[/url]":3e27k1rh]Ако добро видим замењено је: "može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza i propusti pešaka" са "može bezbedno da propusti pešaka".
Ово по мени не мење суштински ствар, и даље возач мора да пропусти пешака без обзира на његову, могуће сулуду, процену да може проћи пре пешака а да га не угрози.
A po ovom novom zakonu, imaćemo situacije gde će automobil projuriti na 20 cm iza pešakovih leđa - odnosno stresiraće ga dok mu se približava jer će da izgleda kao da će ga udariti - i to će se smatrati normalnim i dozvoljenim.
Рекако бих да ову ситуацију ни стари закон не регулише прецизно. Дакле овде не причамо о ситуацији када возач "процењује" да може прећи пре пешака, што му ни по старом ни по новом закону није дозвољену, већ о процени да ће пешак проћи пре него возач наиђе на пешачки. Возач увек мора да предвиди да пешак може из неког разлога изненадно стати (на примеп саплести се и пасти), а то значи да мора смањити толико брзини све док пешак не прође његову траку тако да има довољно времена да закочи у случају изненадног заустављања пешака на пешачком.
Дакле, у случају, не дај Боже, ударања пешака на пешачком возач је увек крив. Уколико пак до ударања не дође али дође до непријатне ситуације коју Бендер помиње, опет је возач крив, али је то тешко доказати и по старом и по новом закону, јер и по старом закону може да каже "нисам зауставио возило јер је пешак већ прешао моју траку".
Алтернатива би била рецимо да се каже да возач не сме да пређе линију пешачког све док пешак не пређе цео коловоз (без обзира да ли ће заузставити возило или успорити), али то би било сувише ригорозно и неефикасно. Ако се пак захтева да само пређе твоју траку, увек имамо ситуације "процене бахатих возача" које ће пешаке довести у изузетно непријатне ситуације.
Моја поента је да закон не може да 100% регулише сва праила, те да увек постоји и закон чисте савести који ће правити разлику између бахатих и умерених возача. Дај барем да се спрече чисте сутуације, које се изузетно ретко санкционишу, где возачи пролазе великим брзинама испред пешака који су већ ступили на коловоз и сутација ће бити много боља него сада.
Samo sto tu nema finansijski efekat za budzet pa se u praksi nista ne desava. Uglavnom.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557465#p557465:1ddpqwfg je napisao(la):Mel » Mon Aug 06, 2018 10:45 am[/url]":1ddpqwfg]Postoji prekršaj okarakterisan kao nasilnička vožnja, pa još ako se ponovi.... drugo, postoje profesije koje mogu da prepoznaju takav sklop ličnosti i dok sedi u stolici + predistorija.
Mislim da je to nama potrebno, iako teško izvodljivo, nije nemoguće.
Maestro Bender Rodriguez, ovo je bilo čehovljevski![url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557027#p557027:14ptsq1g je napisao(la):Bender Rodriguez » Sub Avg 04, 2018 2:49 pm[/url]":14ptsq1g]Kako je, u suštini, donet ovaj novi zakon:
''Ljudi, moramo da donesemo XY novih zakona i amandmana ove godine da bismo ispunili minimum radne norme i mogli da kažemo da smo radili svoj posao. Dajte predloge šta ćemo da menjamo, da smandrljamo to pa da palimo na more.
- Da promenimo onaj član koji kaže da na sudu reč pandura uvek vredi bar duplo jače nego reč vozača, bez obzira na sve?
- Kolega molim vas, mi smo ovde da punimo budžet, ne da ga krnjimo.
- Možda da uvrstimo mogućnost da putari odgovaraju za nastanak nezgoda u slučaju loše izvedenih radova?
- Apsolutno ne. Drobnjak i kompanija mi ne bi silazili s grbače.
- Temeljnije kontrole i sankcije za javna i komunalna vozila koja voze neispravna?
- Budžet, kolega, budžet...
- A šta kažete da pooštrimo kazne za nepropisna parkiranja i bahatu vožnju?
- Ne, čuli ste šta je Boss rekao u poslednjem Bogojavljanju - nikakvo pooštravanje kazni i sankcija u narednih par meseci. To tek tamo na jesen, kad se pootvaraju svi projekti i kad opalimo skuplje putarine. Narod lakše guta i zaboravlja poskupljenja kad su u klasterima nego pojedinačno.
- Dobro, oćemo onda nešto vezano za pešake? Evo npr nešto vezano za propuštanje pešaka. Taj zakon dugo nije diran.
- Može, dobra ideja. Šta ste imali na umu?
- Pa na primer novi paket pravila za propuštanje. Umesto da propuštanje pešaka bude obavezno, sad će vozač imati slobodu da o tome odlučuje.
- Hmm, nije loše. Ajde da odradimo to pa da palimo.
- Samo, tu može doći do nekih konfliktnih i rizičnih situacija...
- Znam kolega, ali danas je sreda, 12:15 je a ja u 13:30 treba da sam u agenciji da rezervišem odmor. Dajte da smandrljamo to sa pešacima do 13h pa da palimo.''
astrodule":1eszkglz je napisao(la):I još stvar, postoje ljudi koji teško hodaju, a nemaju pomagala. I sam sam bio takav kada sam prestao da nosim štake posle operacije kolena. Zatim, nekada je čovek ukočen, uganuo je zglob ili jednostavno umoran i tada zaista mora da se kreće usporeno preko pešačkog prelaza.
Zakon ne sme da dozvoli vozaču da previše razmišlja pred pešački - vidiš pešaka na pešačkom ili koji se očigledno sprema da zakorači ili vozilo koje stoji ispred pešačkog i STAJEŠ. Takvi zakoni su loši (osim za advokate tatinih sinova)
Pa ne znam bogme, ja često primećujem svašta a tek par puta sam video te slučajeve policajaca koji se doslovce pridržavaju pravila do te mere da neće ni da prelaze van prelaza/zelenog. Naravno, to ne znači sad da ovi što čine takve male prestupe, da su korumpirani i loši. Daleko od toga. Ali posebno svaka čast ovima sa gvozdenom samodisciplinom koji nigde i nikad ne idu mimo propisa, čak ni za te najtrivijalnije stvari. Treba biti stvarno savestan i istrajan da se ne padne u takvu naviku koju, u nekom obliku, ima 90% nacije.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559368#p559368:dhaesom6 je napisao(la):Гага » Uto Avg 14, 2018 9:32 pm[/url]":dhaesom6]Имаш тога јако пуно Бандер, само што неки/многи то не примећују или не желе да примете. А не желе да примете, јер је полиција у питању, коју ето треба само пљувати. Однос грађанства према полицији је, мање више, свуда исти у свету.