Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Nakon uvođenja merenja prosečne brzine i kasnijeg podizanja ograničenja na 130km/h na autoputevima, više puta sam u različitim uslovima posmatrao efekte i mislim da smo uboli odličnu meru. Ograničenje od 120km/h je imalo kontraproduktivan efekat jer se stvarao nesklad između logične i zdravorazumske vožnje i vožnje pod opterećenjem i presijom. Sa 130km/h taj nesklad se značajno smanjio. Sada velika većina ljudi vozi neopterećeno između 120 i 130. Opšta bezbednost je na mnogo višem nivou i siguran sam da će statistike to pokazati.

Samo mislim da bi bilo korektno i fer napisati obaveštenja na svim ulazima u Srbiju da postoji konstantno merenje brzine, jer je cilj prevencija a ne represija.
 
Zašto je problem da kada se mimoilazite sa drugim vozilom, a to vozilo ima gde da se skloni da bi ste se lakše mimoišli, a vi nemate za razliku od njega...se ipak ne skloni, nego ide prema vama i onda se jedva mimoiđete? Zašto je to većini, nazovimo ih vozačima, ispod časti ili kako god...

Ja se, recimo, sklonim, ako imam gde...Lakše mi je tako, pa neka prođe ovaj iz drugog smera. A ne da rizikujem da se očešemo jedan o drugog, ili oderem felnu o ivičnjak ili rupu pored puta, kao i na samom putu, pocepam gumu ili tako nešto...
 
To je stvar kućnog (ne)vaspitanja i opšte (ne)kulture.

Onaj ko se nedolično ponaša kao učesnik u saobraćaju, nedoličan je i u svakoj drugoj prilici i situaciji.
 
Ispred svoje zgrade imam takvu situaciju. 2 automobila mogu da se mimoiđu, ali jedva (bukvalno nekada moraju da se sklapaju retrovizori).

Naravno, pre i posle zgrade ima krivina gde je najlakše da onaj koji je drugi došao sačeka, pa se mimoiđemo tu bez većih problema.

Naravno, vrlo često ovaj drugi neće da sačeka, pa se onda na sred ulice uspori, i jedva nekako mimoiđu.

Da ne pričam o situacijama kada neće da se propuste, pa dolazimo do situacije "2 ovna na brvnu" koja traje i po nekoliko minuta (a nekada i pola sata)
 
I ja mogu da razumem da ga baš briga što će da ošteti moj auto, ali će da ošteti svoj auto, a zarad čega? To ne mogu da shvatim...
 
Mnogi vozački postupci su teško shvatljivi.

Zaboravih da kažem da ima i onih vozača koji se normalno ponašaju dok ne sednu da voze, a onda kada se uhvate za volan ih čovek ne može prepoznati po nekim skrivenim (najčešće lošim) crtama ličnosti koje upravo u tim trenucima dolaze do izražaja.

Dakle, svakoga treba staviti u ulogu vozača i onda sve živo izlazi na videlo, a pogotovo ono što je loše, odnosno skrivene mane. :D
 
Ех @Жико, и мене пре десетак дана тако слично ударише у предња лева врата кола, тј. синовљева кола која сад користим. Ко је шта је не знам :x , једино што знам је, да је био аутомобил црвене боје који је на паркингу ударио у врата. Кола су ми ко и увек била паркирана као на слици.

Pogledajte prilog 1

И 10 хиљада динара, за лимарско-фарбарске радове, ће из џепа отићи без потребе. Али то је једна од цена имања кола. Једино ми је криво што ми кривац није оставио цедуљу са поруком да је урадио то што је урадио, али знаш и сам, већина оде (побегне) као што је и ова жена на снимку урадила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569973#p569973:gtljdi4r je napisao(la):
Blade » Уто Сеп 25, 2018 6:03 pm[/url]":gtljdi4r]Zašto je problem da kada se mimoilazite sa drugim vozilom, a to vozilo ima gde da se skloni da bi ste se lakše mimoišli, a vi nemate za razliku od njega...se ipak ne skloni, nego ide prema vama i onda se jedva mimoiđete? Zašto je to većini, nazovimo ih vozačima, ispod časti ili kako god...

Ja se, recimo, sklonim, ako imam gde...Lakše mi je tako, pa neka prođe ovaj iz drugog smera. A ne da rizikujem da se očešemo jedan o drugog, ili oderem felnu o ivičnjak ili rupu pored puta, kao i na samom putu, pocepam gumu ili tako nešto...
Сад се сетих једне баш такве ситуације. У питању је била улица Цара Душана у Земуну. Четири траке али све изузетно уске, реално има места за три траке. Неки аутобус, вероватно покварен вуче се 10-20 км/х, али свестан свог стање померио се у десно колико год може, што ће рећи заузео целу десну траку и мало качи линију. У сусрет ми иде један са привредним колима, да ли је био cady или тако нешто, у сваком случају има слободне обе траке за свој смер. Кренуо сам у престизање при чему точковима нисам пралазио у траку за супротан смер али сам био скроз до линије, можда је мало и качио. Ретровизор је наравно био у висини поменуте линије која раздваја две средње траке. Баја из супротног смера не да се није помери ни мало у десно веће је и он без икакве потребе возио до саме линије. Кад сам видео да неће да направи ни мало простора, више нисам имао времена ни да се вратим ни да станем, већ сам наставио како идем. Прошло је релативно ОК, завршио сам са склопљеним ретровизором, али и повређеном таштином поприлично изнервиран.
 
To su oni vozači koji idu logikom - baš me briga za druge, ja vozim po propisima.

Vožnja nije samo slepo poštovanje propisa, već prilagođavanje situaciji (pa makar i na svoju štetu i protiv propisa).

Evo, baš sam se nagledao takvih vozača između Makedonije i Soluna, na delu gde je onaj put sa pola zaustavne trake.



Ide čovek po ograničenju, blizu srednje linije i ne pada mu na pamet da se skloni malo u zaustavnu, kao što rade svi koji znaju taj deo puta.

I to su uglavnom vozači iz Srbije, dok oni koji znaju, peglaju uglavnom do pola u zaustavnoj između ostalog i zbog preticanja iz suprotnog smera.

Znam da je nebezbedno, ali to tako funkcioniše, pa se prilagodi. Vidiš kako drugi voze, vidiš da ti stalno prelaze kola iz suprotnog smera do pola u tvoju traku i ti i dalje glumiš neku pravdu i time ometaš druge učesnike.

Još jedna stvar koju primećujem noću, a to je vožnja sa dugim svetlima ili loše naštelovanim farovima. Krenuo sam u Grčku oko 5 ujutru i vozio po mraku jedan deo puta. Svako 2-3 vozilo koje sam pretekao me je zaslepljivalo u retrovizoru.

Tu je naravno i fenomen stajanja u zaustavnoj traci bez nekog očiglednog razloga i to bez trougla. A ako i stave trougao to je 10m iza vozila !?
 
Dule, ključno je ovo što si lepo rekao:

To su oni vozači koji idu logikom - baš me briga za druge, ja vozim po propisima.
Vožnja nije samo slepo poštovanje propisa, već prilagođavanje situaciji (pa makar i na svoju štetu i protiv propisa).

Mnogi ne kapiraju ovo i, pravo da ti kažem, takvima bih ja trajno oduzeo dozvolu, jer predstavljaju veliku opasnost po druge učesnike.

Saobraćaj je složen mehanizam i ne može se ponašati kruto i neelastično, jer je upravo takvo ponašanje izuzetno opasno.
 
Sad će da se jave oni koji kažu da se pravila uvek moraju poštovati, pa čak i kada si u koloni na Ibarskoj gde svi voze malo preko ograničenja, ali tečno i bez kočenja.
 
Потписујем све што си рекао. Постоје ситуације када ако слепо поштујеш прописе представљаш безбедносни ризик.
Што се тиче ибарске ја често нисам ни сигуран које је ограничење, поготово на деоници о Липовачких шума до Степојевца. На пар места има знак да си ушао u насељено место а нема да си изашао, а кућа има дуж целе деонице.
 
a485858687fc1f7a66616bd615766df1.jpg


Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Saobracaj ima pravila. Ali ono što se dešava u praksi često ne može da se obavi po pravilima. Tamo gde su ulice uske i gde se obično dešava ovo što sam pomenuo, često su ulice u dubini samih naselja, gde ima mnogo oštrih uglova, jer je neko gledao da zgrabi što više, pa samim tim i stavio igradu skroz do puta, čak i uštinuo dobar deo. A to je dovelo do nepreglednosti pri skretanju, oštrih uglova, gde malo mora polako da se izađe, na put gde se uključujete, jer jedino tako možete da vidite da li neko ide ili ne ide i da li uopšte možete da se uključite...neko vas popreko pogleda, neko propusti jer zna kakva je situacija...Ali naviknete se i na jedno i na drugo. I posle se svi pitaju zašto je to tako...Razumem da svakome treba što više, treba i meni. Ali mora malo da se ostavi za put da ne bi naša deca gazila blato, da ne bi razvaljivali automobile i tako dalje...Ali pošto je ovo ovakav pašaluk kakav je i pošto smo mi generalno takav narod kakav smo...to je tako.
 
Naravno.

Evo, baš sam danas vozio kroz Kneza Višeslava (od Požeške do Košutnjaka). Tu su baš uske trake, plus što su slivničke rešetke na nekim mestima propale, a i na dva mesta (trenutno) se popravljaju. Gomila uličica se tu uliva i stvarno je potrebno malo tolerancije.

To očigledno nije važilo za vozača koji je namerno ubrzavao da bi prošao pored slivnika koji se radio, pa smo mi iz suprotnog smera morali da stanemo da bi baja sam prošao jer ga je mrzelo da malo uspori. Ja sam bio drugi i namerno usporio da bi baja mogao da prođe, ali njemu je ispod časti da propušta druge.
 
E kad dođeš kod sudije tu nastupaju pravila i nema slobodnog tumačenja, fleksibilnosti i slično.
Sudiji je bitno da se utvrdi ko je upravljao vozilom i posle ona nastavlja po zapisniku. Nije ustupio pravo prvenstva prolaza, prešao na suprotnu stranu i slično.
I zato vozim po pravilima , čuvam sebe , maksimalno tolerantan u svojoj traci.
Da nisam u saobraćaju 36 godina i da se nisam naslušao priča kolega, pričao bi i ja drugačiju priču. Ovako pravila i pravila.
 
Da je ovo neka država, ali jbg, pašaluk...I da ima zakona...Zna se dokle ti je plac i dokle može da ti bude ograda. Niko ne može da me ubedi da je nekome plac 10cm od puta gde se jedva mimoiđu dva vozila B segmenta. Razumem da svakome znaci veci plac, znaci i meni. Ali nisam uzeo ono što nije moje. A mnogi gramzivi gmazovi jesu. I posle bude: ,,Nema trotoara, dete mi gazi po blatu i mogu da ga udare kola kada se vraca iz škole, ne mogu da se mimoiđem sa drugim kolima, uključim u saobraćaj..." I svi se kao izgubljeni pitaju zašto je to tako i slične stvari. Ima i gde su ljudi bili ljudi, pa su ostavili malo od svog placa, da bi imali kakav takav put u svojoj ulici i to je za primer. A neki ne samo da stanu na granicu, neko i da uzmu još više po svaku cenu....
 
Danas mi je neki id*** svirao i gestikulirao rukama i glavom jer sam presporo išao trotoarom???!!!
Na raskrsnici kod 12. beogradske u vojvode stepe. Neki kombi nije krenuo na zeleno svetlo, pa se on iznervirao i hteo je preko trotoara da ga pretekne ali zamisli ja bio na trotoaru??!!! id***
 
Od retardinjosa za volanom čovek nije bezbedan ni na trotoaru, a kamoli na pešačkom prelazu.

Što kaže Nikola Simić u Tesnoj koži 1 - da ćutiš i da biješ...
 
Na zalost, nista novo.
Pre vise od 20 godina, na trotoaru u Pozeskoj, mom drugaru je lik pregazio stopalo i jos nakon toga hteo da ga bije jer jauce od bolova.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570104#p570104:13yx6ymi je napisao(la):
Vladivoje » 26 Сеп 2018 10:59 am[/url]":13yx6ymi]Bogami, Gago, tebe dooobrooo očeša neki vozač/vozačica. :roll:
Шта да се ради @Владивоје, слегнуо сам раменима, опсовао у себи, мало се нервирао-више због тога што су синовљева кола, средили мајстори оштећење, платио,...Мало ми је за пола нијасе тамније обојен тај део врата, али средиће фарбар и то. Идемо даље, живот је леп :) , а лим се увек да поправити.
 
Vrh