Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

U poslednje dve godine sam tri puta išao u policijsku stanicu da prijavim neke probleme, a dočekali su me kao kriminalca.

Još su bili toliko drčni i drski da mi kažu kako ne želim da sarađujem sa njima (?!).

Tada sam im u lice rekao istinu, to jest da upravo oni ne žele saradnju sa građanima i da se zato tako drčno ponašaju.
 
Smetas im kvaris im idilu moraju da rade nesto ...
 
https://nkatic.wordpress.com/2018/06/20 ... manjivati/

Zašto akcize ne treba smanjivati

20/06/2018 od Nebojša Katić

Trenutni protesti i politizacija rasprave o akcizama i ceni goriva manifestacija su jeftinog populizma na pogrešnoj temi. Buka u vezi sa cenom goriva prikriva mnogo veće probleme od onih koji su na površini.

Seme današnjih problema posejano je na samom početku tranzicionih procesa u Srbiji. Bez ikakve strateške ideje o tome kuda i kako dalje, a suočene sa nestrpljenjem javnosti koja želi bolji život i to brzo, tranzicione vlasti su odlučile da građanima omoguće kupovinu jeftinih polovnih automobila nudeći im tako iluziju prosperiteta.

Svi oni koji su do juče vozili skromne domaće automobile (ili nisu vozili ništa), najednom su mogli da kupe vozila poznatih svetskih proizvođača. Većina građana nije imala novca za novo, pa je krenula da kupuje stare ili prastare polovne automobile koji se masovno uvoze u Srbiju. Svi su bili zadovoljni, a najzadovoljniji su svakako bili stanovnici država zapadne Evrope. Umesto da troše novac na recikliranje otpada (automobila i guma), oni su ga izvezli Srbiji i na tome čak zaradili.

Od 2001. do danas, broj stanovnika Srbije je smanjen za više od pola miliona duša i taj trend se nastavlja i dodatno pojačava iseljavanjem. U istom periodu broj registrovanih putničkih automobila se povećao za oko 600.000. Ni mala primanja, ni ekonomska kriza, ni rezanje plata i penzija nisu zaustavili ovu, bar u ekonomskom smislu, nenormalnu pojavu.

Porodice koje u racionalnom sistemu i pri zdravoj pameti ne bi mogle da pomisle da kupe automobil, sada poseduju bar jedan, a ponekad i dva polovna automobila kupljena za male pare. Ali kako polovno gorivo još nije izmišljeno, građani svojim jadnim platama moraju plaćati visoku cenu goriva.

Efekti ove kratkovide državne politike vidljivi su na svakom koraku. Samo u Beogradu je registrovano preko 550.000 putničkih vozila – više nego u celom regionu Vojvodine. Parking- prostor i širina saobraćajnica nedovoljni su za toliki broj automobila, pa to dodatno pojačava nervozu i bahatost vozača. Saobraćajne gužve u Beogradu su nesnošljive, dok su ekološke posledice pogubne po zdravlje ljudi. Drumovima jure stari automobili koje vlasnici ne mogu da održavaju ili to čine štapom i kanapom. Cena toga se plaća životima, gotovo svakodnevno.

Domaće cene goriva i visina akciza nisu nerazumne i osciliraju oko regionalnog proseka. Uzgred, zahvaljujući besmislenoj politici jakog dinara, cene goriva u Srbiji iskazane u evrima izgledaju više nego što jesu.

Jeftino gorivo ne spada u garantovana prava građana, niti su akcize instrument socijalne politike. Smisao akciza je da se njima puni budžet i/ili destimuliše potrošnja onih proizvoda koji štete zdravlju, zagađuju okolinu itd.. Dodano, za Srbiju koja uvozi naftu i plaća je deficitarnim devizama, vrlo je važno da se goriva što racionalnije troši.

Ako je građanima gorivo skupo, oni uvek mogu smanjiti potrošnju tako što će manje i racionalnije koristiti automobil. Na drugoj strani, za ljude kojima su vozila sredstvo rada ili proizvodnje, država poreskom politikom može ublažiti cenovne udare kada do njih dođe. Za nevolje ovog segmenta stanovništva država mora imati sluha.

U velikim evropskim gradovima sve veći broj ljudi odustaje od kupovine kola, iako ih može priuštiti. Pažljivija računica će pokazati da se malo kome isplati da u velikim gradovima poseduje automobil. I svi tehnološki trendovi i promene do kojih će doći već sutra polaze od toga da je za većinu građana posedovanje sopstvenog automobila nepotrebno i neracionalno.

Država bi morala da stimuliše građane da se što više kreću, da koriste bicikl i gradski prevoz. Kada je Beograd u pitanju, možda bi se mogla uvesti naplata ulaska kolima u uži centar grada (kako se to već radi u nekim svetskim metropolama).

Bilo bi lepo videti i srpske političare kako hodaju ulicama, voze bicikle ili gradskim prevozom dolaze na posao i prvi daju primer. Naravno, ova vrsta politike podrazumeva investicije u biciklističke staze i gradski prevoz, ali i drugačiju organizaciju urbanog života. Ovakva politika bi morala biti konzistentna, jasno predočena građanima i morala bi se odvijati kroz osmišljene kampanje i saradnju sa građanima.

Ne samo da država ne treba da snižava akcize, već bi trebalo i da poreskom i neporeskom politikom drastično destimuliše uvoz starih vozila. Cilj odgovorne politike bi morao da bude kako da se smanji broj vozila u Srbiji, pogotovo u velikim gradovima, i da se time popravi kvalitet života građana.

Aktuelna vlast svojom politikom, metodom vladanja i retorikom ostavlja ogroman prostor opoziciji za utemeljenu i konstruktivnu kritiku na velikom broju fundamentalnih frontova. Skok cena goriva nije takav front, bez obzira koliko to populistički bilo privlačno.
 
Ja mislim da je krajnje vreme da svako domaćinstvo na svetu izbaci automobile iz upotrebe a uvede minimum tri ''riga'' za kripto-rovarenje. Samo tako možemo spasiti planetu, a i sami sebe.

Što se pre ratosiljamo Zla na točkovima, to će nam biti bolje. Otkako postoji, samo nam je štetu donelo. Ko zna kako bi danas izgledao svet da nije bilo automobila.
 
Eeeee, da nije bilo automobila, ne bi bilo ni globalnog zagrevanja. :mrgreen:
 
Оставите ви аутомобиле (сва возила на четири и више точкова) на миру, да није било аутомобила не би скоро сви видови светске индустрије напредовали. Аутомобилска индустрија је најразвијенија индустрија на свету.
 
Ne zaboravi teleprontovanje. Tu je budućnost saobraćaja.
 
Čisto da razjasnim, ja sam bio sarkastičan. Ona poslednja napisana rečenica je i trebalo da ukaže baš na to. :D

U zadnjih par godina ispade da je automobil uzrok svega lošeg što se ikad desilo u istoriji a da nije bilo njega svet bi danas izgledao kao raj...
 
Neosvetljen put, ljudi se kreću uz put u smeru kretanja vozila...

https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1413339

Mladići su se kretali pešice pored puta, a u jednom trenutku na njih naleteo “mercedes”, koji se kretao u istom smeru, a koji im je naišao s leda.
Jedan mladić je podlegao povredama, dok je drugi prebačen u Klinicki centar Niš, ali nije zadobio teške povrede, pa je nakon pregleda pušten kući.
Devojka koja je bila sa njima, nije povređena.



Ako je ovo put gde se desila nesreća, ja vozača ne bih krivio ako poginuli nije nosio svetloodbojni prsluk (i vozač nije prekoračio ograničenje brzine).

Svi koji su vozili noću znaju da je veoma mala šansa da se vidi pešak pored puta. Plus što sam skoro siguran da nisu svo troje išli u koloni pored asfalta.

Pa upravo zato se još u osnovnoj školi uči (bar sam ja učio) da se po ovakvim putevima ide suprotnom stranom da bi se videla kola koja dolaze i da bi se mogao skloniti u stranu.

Par puta sam naišao da neosvetljeni bicikl na sličnom putu i to je strašno kako ga ne primetiš do poslednjeg trenutka.
 
Potegao srp na mladića zbog parking mesta

:arrow: http://niskevesti.rs/potegao-srp-na-mla ... esta-foto/


Zato stalno papagajišem da se iz saobraćaja trajno moraju isključiti neke kategorije pacijenata, koje su opasne po okolinu.
U tom cilju treba pooštriti medicinske kriterijume za dobijanje vozačke dozvole, a pogotovo obratiti pažnju i detaljno sagledati psihičko stanje i karakterne crte ličnosti aktuelnih vozača i kandidata za vozače.
 
Trebali bi svi na lekarske jednom u 10 godina.
 
Svaki vozač bi trebao da prođe ozbiljan psiho test pre nego sto dobije vozačku dozvolu. I onda ne bi imali mnogo loših stvari koje imamo u saobracaju.
 
Kako onda objasniti sledeću pojavu:

Nedavno sam se vraćao sa Tare preko Debelog brda. Uslovi koje nikom ne poželiš, magla, vidljivost 30-50m. Bez obzira na to, pored mene je prošlo bar 5-6 vozila gde jedno ili oba prednja svetla nisu radila. Ko je išao ovim putem ikad u životu zna o kako se napornoj i opasnoj deonici radi i u uslovima kristalno vedrog vremena, a kamo li gustoj magli.

I meni su neposredno pred put otkazali pojedini svetlosno-signalni uređaji na kolima. Ceh kod električara je bio možda 500 RSD. Neko kome je to mnogo bi trebalo da proda svoje vozilo ili promeni zanimanje (bar dva kombija sam video da im nisu radila OBA svetla). Da li je moguće da imamo toliku koncentraciju sumanutih? Možda su oni odlični vozači, ali sve to pada u vodu kad SVESNO u saobraćaj ulaze tehnički nepripremljenim i bezbednosno opasnim vozilima.
 
Taj koji vozi kombi, odnosno ciji je kombi, sigurno ima 500 dinara za elektricara. Ali taj robovlasnik ciji je kombi ce opet napasti vozaca - roba, koji je vozio taj kombi u stilu zasto se nije dogovorio sa policijom i tako dalje, a mozda mu i dati otkaz. I ti ces kao organ reda, sankcionisati to tehnicki neispravno vozilo, a neciju porodicu mozda ostaviti na ulici. Ova drzava je konstruisana tako da profitiraju robovlasnici, a da obican posten radan covek uvek nadrlja.
 
Stalno kukamo kako je problem u Gradu i državi neodržavanje. Pošto je država ogledalo ljudi koji žive u njoj, to ništa ne čudi. Ljudi kupe kola i misle da je to to što se tiče plaćanja. A gde je tu servis, redovno održavanje...

Kod biciklista je slična situacija. Komplet svetala može da se kupi z a 200-300 dinara, ali ga većina nema.

Problem je u ljudima, a vlast najčešće čine ti isti ljudi.

Dakle, dok je narod ovakav kakav je, ni vlast neće biti bolja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549039#p549039:1y0195uj je napisao(la):
astrodule » 03 Jul 2018 11:07 am[/url]":1y0195uj]Stalno kukamo kako je problem u Gradu i državi neodržavanje. Pošto je država ogledalo ljudi koji žive u njoj, to ništa ne čudi. Ljudi kupe kola i misle da je to to što se tiče plaćanja. A gde je tu servis, redovno održavanje...

Kod biciklista je slična situacija. Komplet svetala može da se kupi z a 200-300 dinara, ali ga većina nema.

Problem je u ljudima, a vlast najčešće čine ti isti ljudi.

Dakle, dok je narod ovakav kakav je, ni vlast neće biti bolja.
Ovo je ona esencija istine, koja iznova i iznova mora da se ponavlja, kako bismo je svi bili svesni u svakom trenutku i na svakom mestu.
 
Dule,svaka čast na postu, sve se slažem, osim ovo za bici svetlo od 300 kinti, ta svetla su isto što i nemati ih, mada pretpostavljam da imaš mnogo bolje svetlo na bajsu, ali ne treba preporučivati ljudima da uopšte kupuju to. :)
 
Na bajsu je važnije biti viđen, nego da sam sebi osvetljavaš put. Zato je bolje imati jeftino svetlo pozadi i napred. Ja lično imam te najjeftinije varijante.

Za ulicu i vožnju van grada je sigurno bolje imati skuplje osvetljenje, ali najgore mi je kada na bici stazi u gradu vidim nekoga sa ksenonima i još podešeno da bljeska. To me potpuno iritira (kao strob u disko klubu)
 
Upravo. Vrlo je neprijatno, a vlasnik bljeskalice uopšte nije svestan toga da mu lampa bije u vis umesto par metara ispred u zemlju.

Ponavljam da pričam o gradskoj vožnji po bici stazama i mestima gde bici staza ide paralelno sa pešačkim stazama. Takva mesta su najčešće sasvim pristojno osvetljena, pa ti jako prednje svetlo ne treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546706#p546706:1xpl16t2 je napisao(la):
Vladivoje » 22 Jun 2018 18:40[/url]":1xpl16t2]U poslednje dve godine sam tri puta išao u policijsku stanicu da prijavim neke probleme, a dočekali su me kao kriminalca.

Još su bili toliko drčni i drski da mi kažu kako ne želim da sarađujem sa njima (?!).

Tada sam im u lice rekao istinu, to jest da upravo oni ne žele saradnju sa građanima i da se zato tako drčno ponašaju.

Из дана у дан сам све убеђенији да је 99% јавног сектора сачињено од мајмуна длакавих дупета са нервним системом пантљичаре
 
Vrh