Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

https://www.blic.rs/vesti/beograd/auto- ... lo/1wx22rm

DUQHVmnX0AUBuhv.jpg


Umnobolnik.
 
Pre neko jutro, u centru Inđije, ispred policijske stanice, je ubijena žena na pešačkom prelazu.

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=TRdL4M-qIuY

Da se ja igrom slučaja nađem na mestu takvog ubistva, ne znam šta bih uradio i kako postupio prema takvom ljudskom otpadu. :evil:
Najiskrenije se divim svedocima takvih užasnih scena koji uspevaju da se uzdrže od linčovanja takvog ljudskog otpada.
 
Pešački prelazi u Beogradu su često veoma loše obeleženi, ljudi parkiraju odmah pored njih i maskiraju pešake koji se spremaju da pređu... Noću je pogotovo problematično jer su često prelazi u potpunom mraku.

Hteo sam da kažem da nije uvek potpuna krivica na vozaču. Mada razumem tvoj bes. Ne bi trebalo da je tako.

Ja bi recimo voleo da svi pešački prelazi u gradu dobiju one reflektore koji ih odozgo osvetljuju noću, a da većina prelaza budu oni uzdignuti (kao proširen zebrasti ležeći policajac).
 
Ja bih želeo to, ali bih želeo i da vozači znaju šta znači znak za pešački prelaz, kao i zebra i da znaju pravo značenja termina "prilgagoditi brzinu uslovima puta"

Još više bih želeo da policija radi svoj posao kako na prevenciji, tako i na kažnjavanju.
 
Slažem se, treba i jedno i drugo. Drugim rečima i tehničko rešenje i obrazovanje (svih učesnika u saobraćaju + policije).
 
Ima još jedna stvar, a to je ne(usklađenost) semafora. Obično vozim malo iznad ograničenja, ali pre neki dan sam vozio striktno po ograničenju.

Nije bilo gužve. Uveren sam da sam stajao na više semafora nego obično. Šta više, crveno se palilo neposredno pre mog prilaska raskrsnici. Znači, da sam išao konstantno 10km/h preko ograničenja, hvatao bih zelene talase.
 
Ako vozač ima nedovoljan pregled situacije ispred ili oko sebe, onda treba da smanji brzinu, zar ne???
Tako jednostavno, a tako teško shvatljivo većini vozača. :roll:

Bar 30-40% vozačke populacije treba da trajno ostane bez vozačke dozvole, jer svakodnevno ugrožava bezbednost svih ostalih učesnika u saobraćaju koji poštuju zakon, propise i koji vode računa o bezbednosti drugih u saobraćaju.
 
A saobracaj su samo vozači, po većini postova?
Ono, pešaci koji 'stupaju' na pešacki, kao muve na g__no, slušalice u ušima, pogled na mob telefon i u glavi "moj je ceo svet"...
Inače, fascinantno mi je koliko neznanja pročitah baš na ovim stranicama, a sve u postovima gde se neko našao pozvanim da kritikuje druge

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Svako od nas je odgovoran za svoje postupke (hteo-ne hteo).
Mi ne možemo da utičemo na nešto što radi ili ne radi neko drugi, zar ne???
Ali, sa druge strane, možemo i moramo da sprečavamo posledice grešaka drugih učesnika, da bi se izbegle tragedije u saobraćaju.

Druže, pogled na mob telefon i u glavi "moj je ceo svet" možda i može da bude karakteristika ponašanja pešaka, ali vozača ne sme nikako, jer je gospodin vozač dobio uverenje da je psiho-fizički sposoban za upravljanje opasnim sredstvom po okolinu.

Inače, ta stalna (stupidna) priča o tome kako neko drugi radi ovo ili ono je izraz nezrelosti onoga koji na takav način nastupa.
 
Sam bi trebalo da se na pešake prebaci malo više odgovornosti. Ne može auto toliko da ide sporo da može da zakoči zbog pešaka koji ne gleda i žuri.
 
Slažem se, Dule.

Ali bre, čoveče, ljudi ovde ginu na pešačkim prelazima. :evil:

Čemu onda pešački prelazi ako pešaci ne mogu bezbedno da pređu kolovoz (!?).
 
Zato što pešaci misle da ih vozači vide kroz nepropisno parkirano vozilo ispred pešačkog, ili kroz propisno parkiran kombi.
Zato što pešaci misle da mogu da pređu pešački bez gledanja.
Zato što su pešaci odsutni.

I kada se se sve to poklopi sa bahatim vozačem ili vozačem koji je malo odsutan u tom trenutku eto nezgode.

A imamo i situacije kada je znak za pešački u krošnji, a zebra se ne vidi jer je izbledela ili pada kiša, pa vozač ni ne može da očekuje pešaka.

Dosta pešaka gine i van pešačkog, ne treba ni to zaboraviti.
 
To što pešak (ili neki vozač) misli je njegova stvar.
Ne zanima me šta ko misli ili (ne)radi, ja imam odgovornost za SEBE i SVOJE postupke.

Na meni, kao vozaču, je da se ponašam u skladu sa očekivanim najgorim scenarijem, i zato smanjujem brzinu na minimum.
Na meni, kao vozaču, je da učinim sve da se tragedije ne dogode, ili da se bar umanje posledice istih.
Na meni, kao vozaču, je da učinim sve da svi oko mene budu bezbedni.
Dakle, ja kao vozač moram da ispravljam tuđe greške, loše procene i raznorazne brljotine, kako vozača, tako i pešaka.
Pa valjda je cilj da svi budemo živi i zdravi, pobogu...

Tako sam radio punih 18 godina, dok sam aktivno vozio, i nikada ni najmanji problem nisam imao, niti sam nekoga ugrozio.
Taman posla i daleko bilo.

Onome koji vodi računa o drugima (a samim tim i o sebi) se ne može desiti nešto nepredviđeno...
 
Nisu problem vozači i pešaci kao ti i ja i verovatno većina ovog foruma.

Član sam i jednog automobilskog foruma od pre 5 godina i u početku nisam mogao da verujem da postoje ljudi umeju da kucaju na forumima (i koriste računar), a u saobraćaju se ponašaju bahato i stalno krše propise.
 
I ja sam član 2-3 auto foruma, ali nigde nisam ostavio post.

Jer, ako bih tamo krenuo sa postovima - ne bih mogao da se zaustavim.

Kakvih sve tamo ima pacijenata, koji grama mozga nemaju... Da se normalan čovek naježi i da ne poželi da izađe iz kuće...

Zato stalno govorim, a to sam i predlagao kao neko ko se bavi istraživanjima raznih društvenih tema (pa i tema o bezbednosti u saobraćaju), da je krajnje vreme da se kandidati za vozače podvrgnu detaljnijim psihološko-psihijatrijskim testiranjima i proverama, uključujući i detaljan test inteligencije, sa ciljem da se trajno eliminišu iz saobraćaja svi oni koji su skloni ponašanju koje dovodi u opasnost ostale učesnike u saobraćaju.
 
astrodule":14rymxll je napisao(la):
Dosta pešaka gine i van pešačkog, ne treba ni to zaboraviti.
Pa kad se gine na pešačkim prelazima, o čemu dalje da pričamo (!?). :roll:

Inače, mnogi od vozača ne znaju (ili će pre biti da se prave da ne znaju) da pešak može da pređe ulicu i van pešačkog, ako je on udaljen više od 100 metara.

I tako, mnogi vozački komentari se svode na to kako pešaci prelaze van prelaza, a istovremeno svi oni zanemaruju ovaj zakonski propis.

Po njima, čak i kad neko prelazi van prelaza, izgleda da ga treba ubiti (!?).

A kada bi neko snimao vozače kako se ponašaju kada izađu iz tih svojih kola (tada su pešaci), video bi da se ponašaju mnogo gore čak i od onih pešaka koji nisu vozači.

Mnogi ne kapiraju prostu stvar, a to je da su svi vozači istovremeno i pešaci, dok svi pešaci nisu vozači.
 
Када возач удари пешака на пешачком без обзира на околности возач је увек крив. Сад, може бити још фактора "криваца" попут паркираних возила који значајно смањују прегледност приступа пешачком или на пример бициклиста који у пуној брзини презале пешачки што даје возачима јако мало времена да реагују (имао сам оваку ситуацију, једва сам укочио и ако сам се кретао 20km/h). Али колика код да је прегледност приступа пешачком дужност возача је да прилагоди брзину истом, тј ако је нпр камион паркиран уз сам пешачки тако да пешак не може да види да ли иде аутомобили пре неко што ступи на прометни коловоз, возач је дужан да толико успоро да готово стане како не би угрозио евентуалне пешака. Овака је ситуација и на аутобуским стајалиштима на путевима са више трака где је пешачки одмах иза стајалишта. Типичан пример је стајалиште пошта у Главној улицу у Земуну у смеру ка Горњем граду. Већина возача овде стварно значајно успори, али довољна је једна бу****. Е сад то су овакви прелази супротдни одлуцу на територији града Београда, то је друго питање.
 
paradox polje":2i7e7sl5 je napisao(la):
Већина возача овде стварно значајно успори, али довољна је једна бу****.
Tačno. Svugde je dovoljna samo jedna bu****, da bi se tragedija dogodila. :roll:

Jer, šta meni kao pešaku znači nekakva prednost koju navodno imam, ako na mene može da naleti i da me ubije samo jedna bezobzirna i bahata bu**** (!?).

Zato svima pamet u glavu - vozačima koji lako mogu postati ubice, i pešacima koji su ubedljivo najranjivija kategorija učesnika u saobraćaju.
 
Kada bi Policija došla istog trenutka kada prijavim takav problem sa parkiranim vozilom neposredno pre pešački - imalo bi nekog smisla.

Sa prozora vidim pešački koji vodi ka osnovnoj školi i često neko stane ispred i to pola na zelenu površinu, pola na kolovoz. Zvao sam par puta i pauka i Komunalnu policiju i nikada nisu došli u roku od pola sata koliko sam gledao.
 
Dule i ostali forumaši koji učestvujete u trenutnoj raspravi,
Ja sam se ranije čudio tim pešacima koji idu preko pešačkog tako kako idu. ,,Ja imam prednost" i sve drugo nije bitno. Ali ja njih ne mogu da promenim, mogu samo sebe. Znam i kakav sam ja kao pešak, volim svoj život, bitan mi je i čuvam ga. Ali ja sam ja, a drugi su drugi i pošto druge ne mogu da naučim kao treba da se ponašaju u saobraćaju kao pešaci, morao sam da se prolagodim tome, ako hocu da vozim kola. Sreća pa nemam često gradsku vožnju kao nekad. Koliko god da se veliki deo pešaka odnosi neodgovorno prema sebi u saobraćaju, svojom i vrlo malom dozom nepažnje možemo kao vozači da dodjemo u situaciju da takve nosimo na duši, a šta će nam to? Znači tako je kako je i to je što je. I moramo da se prilagodimo tome. Svakako ovo što tvrdite - najgori su oni pešaci koji nisu i vozači.
 
Suština cele priče je da svako od nas SVESNO mora da preuzme odgovornost za SOPSTVENO ponašanje, ne samo u saobraćaju, već i u svim ostalim segmentima života, rada i aktivnosti.

Za sve nas (i za sve oko nas) je daleko bolje da SVESNO preuzmemo odgovornost za SEBE i SVOJE postupke, nego da nam takva odgovornost bude silom nametnuta nakon učinjenih prekršaja ili krivičnih dela koja nam se stavljaju na teret.

Dakle, odgovornost NIKO OD NAS NE MOŽE DA IZBEGNE (hteli mi to ili ne).

Nažalost, izgleda da ovih nekoliko redova iznad većina ljudi nije u stanju da shvati i prihvati, jer stalno pokušavaju da u potpunosti eliminišu ili da bar umanje SOPSTVENU ODGOVORNOST za SOPSTVENE POSTUPKE. :shock:

Takvi njihovi pokušaji se svode na to kako neko drugi ili treći radi (ili ne radi) ovo ili ono, kako su nešto loše uradili jer tobože nisu znali ili videli, kako je neko treći odgovoran za nekakve propuste, kako je čak i država odgovorna zato što neko čini krivična dela, i tako dalje (može do sutra da se nabraja)...

Da li je takvo ponašanje nezrelo ili ne - procenite sami...

Da zaključim, dok god MI SAMI ne počnemo da preuzimamo odgovornost za SEBE i SVOJE POSTUPKE - i dalje ćemo biti svedoci ili učesnici tragičnih i užasnih scena u saobraćaju, ali i u svim ostalim segmentima života i rada u zajednici.
 
Neki pešaci su st*** koja ne gleda ni levo ni desno. Sinoć pada sneg i slabo osvetljena ulica, a zena sa sve detetom u kolicima izleće na pešački bez gledanja i stajanja. Nisam ja vidovita zorka pa da znam da će ona na pešački.
Na svu sreću sam uspeo da stanem, a ona sva naljućene face nastavi svojim putem.

Zna se kako se prelazi pešački, dođeš do ivičnjaka - staneš - pogledaš levo i desno, a onda pređeš ulicu.

Pešaka koji izleće bez gledanja i stajanja, a pogotvo onog van pešačkog ili na crveno svetlo koji izazove saobraćajnu nesreću svojim ponašanjem treba strogo kažniti, ako prežive udarac vozila.. Ja da se živ pojedem zato sto neka bu**** nema grama mozga..

Najveći problem je napravila kampanja "pešački je zakon" koja se primila kod ljudi samo tako.

Ja pešački ni na zeleno ne prelazim bez gledanja i stajanja, a kamoli na slabo vidljivom pešakom prelazu.
Pešacima treba stati, ali pešaci trebaju da shvate da nisu uvek vidljivi i da trebaju i oni svoje ponašanje da prilagode stanju u saobraćaju pošto su i oni učesnici istog polagali oni psihofizički test ili ne.
 
Ne nego ti kao vozac treba da posmatras na pesacki kao da uvek neko moze da izleti i to je tvoj deo posla. A pesak ako je normalan gledace levo i desno al ti kao vozac ne smes na to da se oslanjas.
 
Nemoguće je prilagoditi brzinu pešaku koji izleti na pešački po mraku, kiši i ostalim elementima koji smanjuju vidljivost (nepropisno parkirana vozila, drveće...)
 
Vrh