Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Vrlo je moguće da je to bila namerna "greška" države, sa veoma očiglednom namerom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505411#p505411:2r5chzzz je napisao(la):
astrodule » 03 Jan 2018, 21:36[/url]":2r5chzzz]Ima snimak na drugom linku.

Pre pešačkog parkiran kombi na kosom parking mestu, a ispred pešačkog "parkiran" auto u desnoj traci.

Glupo je u ovim situacijama da merimo ko je koliko kriv, ali nadam se da će i vlasnik vozila koje stoji u traci pred pešačkim da odgovara.

Apsurdno je da žena koja je krenula nepropisno da prelazi ulicu (između ova dva automobila) preživela upravo zato što nije išla na pešački.
file.php
Sad se setih jednog od komentara, kada je pre 5-6 godina poginuo stariji gospodin na Smederevskom putu, kao pešak na pešačkom prelazu.
Komentar glasi ovako: "Ceo život proživiš i onda te ubije neka bu**** na pešačkom prelazu. Tuga."
 
Ovo se dogodilo juče rano ujutru (06.01.) u mom kraju, kada je bu**** za volanom divljajući naišla Tvorničkom ulicom iz Zemuna i verovatno zbog sulude brzine u krivini (na početku Bulevara Mihaila Pupina) izgubila kontrolu nad volanom.

Inače, na toj krivini se često divlja, o čemu svedoče porušeni znaci o smeru saobraćaja koji se nalaze na početku razdelnog ostrva.

:arrow: https://www.srbijadanas.com/vesti/hroni ... 2018-01-06


S obzirom na veoma tragičan saobraćajni bilans na samom početku ove godine, postalo je veoma opasno izaći na ulicu, a kamoli na bilo koji način učestvovati u saobraćaju. :užas:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505411#p505411:3hcho5kq je napisao(la):
astrodule » Sre Jan 03, 2018 9:36 pm[/url]":3hcho5kq]Ima snimak na drugom linku.

Pre pešačkog parkiran kombi na kosom parking mestu, a ispred pešačkog "parkiran" auto u desnoj traci.

Glupo je u ovim situacijama da merimo ko je koliko kriv, ali nadam se da će i vlasnik vozila koje stoji u traci pred pešačkim da odgovara.

Apsurdno je da žena koja je krenula nepropisno da prelazi ulicu (između ova dva automobila) preživela upravo zato što nije išla na pešački.
file.php
+1
Veliku odgovornost ima vozač parkiranog vozila neposredno ispred pešačkog prelaza. Ogromnu.
Loš je snimak, i ne vidi se ceo pešak ali koliko vidim pešak nažalost niti u jednom trenutku ne usporava kretanje preko pešačkog.
Očigledno je da ti parkirano vozilo ometa preglednost ,( kao i preglednost vozila iza koje i udara pešak) onda zastaneš , proceniš situaciju i ako je bezbedno nastaviš kretanje.
Brzina vozila koliko vidim nije bila mala.

snimak http://nsuzivo.rs/novi-sad/uznemirujuce ... -na-limanu
 
Veliku odgovornost ima vozač parkiranog vozila neposredno ispred pešačkog prelaza. Ogromnu.
Nemojte samo još da kažete da ovaj retard koji je ubio gospođu ima manju odgovornost od ovoga koji je bio parkiran pred pešačkim.

Bio sam aktivan vozač 17 godina i stvarno mi nije jasno kako vozači mogu biti toliko neodgovorni prema tuđim životima i zdravlju.
To je, za mene, apsolutno neshvatljivo i neprihvatljivo.
Zgražavam se od pomisli kako su vozači (svesno ili ne - apsolutno nebitno) spremni da ubiju ili povrede drugoga, da bi isterali neku svoju prednost, a što je najcrnje i najgore - u ovakvim situacijama čak i nemaju prednost.

Pa čak i da imaš prednost kao vozač - zar treba ubiti ili unakaziti nekoga ko je slabiji i koji je pritom napravio grešku??? :shock:

Strašno je ko sve danas ima dozvolu.
Zato i kažem - hvala lepo na "prednosti" na pešačkim prelazima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506546#p506546:q43url51 je napisao(la):
Vladivoje » Ned Jan 07, 2018 10:54 pm[/url]":q43url51]
Veliku odgovornost ima vozač parkiranog vozila neposredno ispred pešačkog prelaza. Ogromnu.

Nemojte samo još da kažete da ovaj retard koji je ubio gospođu ima manju odgovornost od ovoga koji je bio parkiran pred pešačkim.

Odakle ti ta glupost ?

Taj što je ubio nesrećnu ženu ima ogromnu odgovornost i ako ima pravde snosiće sve posledice svog činjenja.

Pomenuću i Petru Cvijić.
 
Blago cu da skočim sa teme, ali moram da kažem, za moje vozačko iskustvo, doneo sam zaključak da su po broju onih koji ugrozavaju saobraćaj na prvom mestu oni pod uticajem alkohola i narkotika, svakako. Na drugom oni koji pričaju preko mobilnog telefona dok voze. Na trećem, jakom trećem mestu su, PRESPORI vozači. Čak zavisnici od mobilnog telefona i prespori vozači dele drugo mesto, ne zna se ko je gori.
 
U tom kontekstu konkretno, definicija presporog vozača je to ,,uzjaše,, levu traku kao da mu je tata kupio i ne sklanja se bržim vozilima, a ima uslova da se skloni.I stvori se gomila vozila iza njega, a ispred niko. Ja vozim levom trakom samo kada obilazim sporija vozila.

A bicu slobodan da ti napišem i u još po nekom slučaju. To je onaj kome treba ,,100 godina,, da krene, skrene, prestroji se...Dok uoči zeleno na semaforu, pa dok ubaci u prvu, pa dok spusti ručnu, pa dok krene,...Pa da migavac, pa mu taj migavac trepće takođe ,,100 godina,, , pa ti ne znaš da li će da se prestroji ili neće, ali kako ti da znaš gde će on, kad ni on ne zna gde će.

Znaš li onu situaciju kada čekaš na nekom semaforu ,,prođe mi mladost,, ? Tipa onaj kada iz Jaše Prodanovića, ulaziš u Takovsku, koji je kratko otvoren, ali opet kada se potrefi da su svi vozači dobri, dosta vozila prođe, ali naiđe jedan spori i napravi guzvu za čas, sve do Cvijićeve. I posle treba 3 - 4 intervala zelenog, a da se ne ponovi neki takav, da se ta gužva rasčisti.

Sećam se reči mog instruktora vožnje, koji mi je rekao: ,,Najvažnije mi je da te naučim da svojom vožnjom ne ugrožavaš sabraćaj,,.
 
Alkohol jeste problem, ali u svakodnevnoj (dnevnoj) vožnji veći problem je nedavanje migavca, pričanje na mobilni i odsutnost (naročito na semaforima, a naročito na pomenutim kratkim levim skretanjima)
 
@Blade

Leva traka na bulevarima je ravnopravna desnoj (ako time ne ometa vozila (sic!) koja se kreću iza njegovog vozila). Taj koji zajaše levu možda ima neki razlog (izbegava nailazak na autobusko stajalište, desno skretanje, priprema se za levo skretanje, itd).

Danas sam čitao kako neko opisuje svoje utiske o nekom modelu telefona. Citiram:

Pored toga, desava se da sat stane i da moram da idem u settings da ga kliknem da bi radio ok. Jako tesko se otvara sa swipe opcijom, ne moze jednom rukom. Nije mi ni padalo na pamet da koristim mogucnost sa otiskom prsta i brojevima,jer nemam vremena kada vozim.
 
Ne mogu ja da vozim levom trakom Bulevarom Milutina Milankovića od Milentija Popovića, a skrećem u Omladinskih brigada, pritom se stvara kolona iza mene, a ispred niko, jer tako ugrozavam saobraćaj. Nego vozim srednjom trakom, ako baš hocu da izbegnem autobuska stajališta i desna skretanja. Ovi iza mene bi vozili brže, ako ima uslova, a dajem primer da ima i neka voze, to je njihovo pravo, imaju slobodnu levu traku, pa neka me obiđu, ako im se žuri. A onda se malo pre semafora sa Omladinskih brigada, brzo, ali bezbedno se prestrojim levo da bi skrenuo. Baš zato i bulevari na NBG imaju po tri trake. Desna za autobuska stalajišta, pripremu za desna skretanja,..Srednju za vožnju i levu za preticanje, leva skretanja...
 
Slažem se da ima situacija poput ove koju si opisao, samo to nije kategorija sporih vozača već ne-vozača.

Saobraćajno obrazovanje nam je na izuzetno niskom nivou, mnogi su završili obuku kako su završili - bez ikakvih stvarnih znanja o saobraćaju.
 
Em što nemaju znanja o saobraćaju, em je mnogima od njih IQ veličine broja cipela... :roll:

Zato kažem da treba uvesti detaljnija psihološko-psihijatrijska testiranja, da bi se oni koji se ponašaju opasno po druge u saobraćaju - trajno isključili iz saobraćaja.
 
Osim ako ne vozi ispod ogranicenja apsolutno nemas nikakvog razloga da se ljutis sto je u levoj traci u bulevaru na nbg. Sta je tebi problem da ga obidjes s desne strane?
 
To što nije dozvoljeno po zakonu. Mada, ako se prestrojiš na vreme, to onda nije obilaženje.

Ali da malo pređemo na pešake. Evo dve situacije od danas.

Pešački kod TC Ušće. Prelazimo i uhvati nas crveno na prvom delu i stanemo na ostrvo. Majka sa dvoje dece (jedno drži za ruku, a drugo ne) ide malo iza nas i na crveno kaže deci "ajde da malo požurimo" i čim su zakoračili kola su krenula, tako da su morali da iz trka stanu i vrate se nazad.

Pešački kod hrama Svetog Dimitrija. 4 trake. Žena, totalno odsutna, krenula lagano da prelazi na crveno. Na sredini se upali zeleno za vozila, a ona je u tom trenutku bila ispred busa i sa obe strane busa su krenule kolone automobila. Bus stoji, žena ne zna gde da stane, svi trube busu što stoji i tako...
 
ftj,
Obilazim sa desne iako, što Dule kaže, nije po zakonu. Ali nemam vremena da mu blicam, sviram i slično,...nego razmisljam u trenutku da ga na bezbedan način obiđem kao prepreku koja mi smeta, pa makar i sa desne strane. Ali...Dosta ljudi ne gleda ni u levi retrovizor, a desni da ne pričam. 80% vozača se uopšte ne nada da može da bude pretečeno sa desne strane, pa se često prestrojava desno bez pogleda u retrovizor. A vidiš, meni bi vožnja bez istog bila mnogo teža.
 
Po zakonu je. Ako obidjes automobil sa desne strane na putu sa vise traka u istom smeru ne smatra se preticanjem. Jedino ako je put van naselja ili autoput, tad nije po zakonu.
Male su to brzine pa lako i brzo mozes da preteknes(tj. obidjes) i samim tim bezbednost nije toliko ugrozena. Nikad ne znas da li ce na sledecoj raskrsnici da skrece levo ili je zena vozac kojoj je neuporedivo teze da se prestroji nego tebi pa onda na siguricu vozi u levoj traci(po zakonu).
 
Samo da dodam da smatram da najvece probleme u saobracaju prave xxxxxx koji pricaju telefonom ili kucaju poruke. Bez obzira sto vozi po ogranicenju on pravi kolonu i stvara nervozu, pored toga sto nije svestan okruzenja. Ja izbegavam da koristim fon ako mi nije povezan na blutut u kolima(kola su 10 godina stara, tako da nisam neki lovator), druga kategorija su vozaci, najcesce zene, koje smatraju ja vozim svoj tempo ostali neka crknu-primer, odmah posle praznika, nigde zive duse, a napravila se guzva od dusanovca do laste, zasto, dva xxxxx sve vreme voze paralelno na autoputu. Treca i posebna kategorija su turci kojima niko nista ne moze, jer ako i uhapse nekoga, odmah se pozove ambasador.

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока
 
Preticanje sa desne strane:

Član 53

Preticanje i obilaženje vrši se sa leve strane vozila koje se pretiče.

Preticanje mora da se vrši sa desne strane ako je vozilo na kolovozu zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulevo.

Tramvaj koji se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza sme da se pretiče samo sa desne strane, ako između njega i desne ivice kolovoza postoji saobraćajna traka.

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne strane vozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.
 
Cemu se vi cudite pa instruktori viznje su padali na testu za obnovu licence
Cak su dotle isli da su protestvovali protiv toga
Sta da ocekujemo od drugih ....
 
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Isto manje poznato kod nas a sto pokriva ovaj stav, cak i na autoputu ako se jedna kolona krece sporije od druge, prolazenje s desne strane ne smatra se preticanjem, kako kod nas tako i u evropi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506954#p506954:13dq1rfb je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » Uto Jan 09, 2018 9:18 am[/url]":13dq1rfb]Ne čudimo se, napisao sam gore da nam je saobraćajno obrazovanje na izuzetno niskom nivou.

Obrazovanje više-manje, ali kultura na izuzetno niskom.
 
Vrh