Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Da li znak STOP uopšte menja suštinu pešačkog prelaza? Ja bih rekao da ne. Znak se odnosi na obavezno zaustavljanje na liniji preglednosti.

Znam da ima vozača koji misle da ako su se zaustavili ispred pešačkog, mogu da nastave dalje bez zaustavljanja.
Ima i onih koji stanu i pre pešačkog i na liniji preglednosti.

Pre pešačkog se staje da se propuste pešaci, i to nema veze sa znakom, na liniji preglednosti se poštuje pravilo znaka STOP.
 
astrodule":3m2yy1uy je napisao(la):
Kod tih prelaza sam često u nedoumici šta da radim kada sam vozač koji stane, a u retrovizoru vidim da neko neće da stane. Tada trubnem, preplašim pešaka i nadam se da pešak ne posmisli da mu trubim da ubrza. Znam ja da taj vozač najvervatnije vidi da je pešak tek krenuo da prelazi i da će biti brži, ali opet je to strašno...

Nazalost, dosta cesta situacija.
Jednom prilikom sam stao da ulicu predje trudnica sa malim detetom u kolicima i jos jednim od 3-4 godine koje se drzalo za ruku.
Iza mene je bio kombi, a iza njega jos nekoliko automobila.
Naravno, nasao se genije koji je sve nas zajedno, zaustavljene, bahato obilazio preko pune crte, sto sam video na levom retrovizoru... :(
Zlo se spremalo...
Legao sam na sirenu i demonstrativno do kraja otvorio vrata od kola.
Bahata bitanga je prikocila uz skripu kocnica 2m od mojih vrata, a trudnica sa decom se upravo u tom nasla jos 2m ispred, sledjena i sokirana...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
astrodule":20ri2iz1 je napisao(la):
Kod tih prelaza sam često u nedoumici šta da radim kada sam vozač koji stane, a u retrovizoru vidim da neko neće da stane. Tada trubnem, preplašim pešaka i nadam se da pešak ne posmisli da mu trubim da ubrza. Znam ja da taj vozač najvervatnije vidi da je pešak tek krenuo da prelazi i da će biti brži, ali opet je to strašno.

To je situacija koju bih najoštrije kažnjavao. U stvari, kazna za to i jeste velika, ali džabe kada se ne sprovodi. Kamere nisu na takvim pešačkim prelazima, a da se to baš desi pred očima policajca - teško.
Ovo si odlično opisao.
To su te opasne i stresne situacije kojima smo svakodnevno izloženi kao pešaci.
Meni se zgadilo (ne smučilo, nego zgadilo) da takve strahote oko sebe svakodnevno gledam ili da u njima učestvujem - zbog kretena za volanom.
Zato me više uopšte ne interesuje "prednost" na pešačkim prelazima, niti me zanima da li će neko stati na pešačkom ili će projuriti preko pešačkog.
Prelazim kolovoz samo onda kada procenim da je apsolutno bezbedno za prelazak.
Ništa drugo me apsolutno ne interesuje.
 
paradox polje":2rzgp5an je napisao(la):
Такође сам приметио са сваки пешачки има своју "традицију". На пример на пешачким које је Владивоје поменуто код општине НБГ се највише поштује првенство пешака, тј возачи најчешће стају, за разлику на пример од пешачких у Цара Душана у Земуну, где је мала вероватноћа да ће ти неко стати чак и кад закорачиш.
Izgleda da su vozači/ce koji izlaze iz Glavne prethodno ubijeni u pojam, zato što su kilavili i stajali na svakom pešačkom.
Zbog svega toga, u produžetku Glavne - bezbrižno udri po gasu, to je neki njihov rezon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504954#p504954:rab1pjx5 je napisao(la):
astrodule » 02 Jan 2018, 10:16[/url]":rab1pjx5].
Ja uvek pokažem očiglednu nameru da ću preći ulicu i gledam u vozača koji prilazi i vozači staju u 99% slučajeva.
Isti slučaj i kod mene. Gledam u vozača i skoro uvek staju. Pre neki dan mi čak stao jedan i van pešačkog. :D
 
Glavna Zemun i Omladinskih brigada-pogibeljni pesacki. Sto opreznije i dosije x rezon-trust noone.
 
Dejan011":2q270gce je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504954#p504954:2q270gce je napisao(la):
astrodule » 02 Jan 2018, 10:16[/url]":2q270gce].
Ja uvek pokažem očiglednu nameru da ću preći ulicu i gledam u vozača koji prilazi i vozači staju u 99% slučajeva.
Isti slučaj i kod mene. Gledam u vozača i skoro uvek staju. Pre neki dan mi čak stao jedan i van pešačkog. :D
Samo vi gledajte u vozače i uživajte u pogledu. :lol:

Nego, evo upravo danas u NS-u poginu starija gospođa na pešačkom prelazu:
:arrow: http://www.021.rs/story/Novi-Sad/Hronik ... imanu.html
:arrow: http://nsuzivo.rs/novi-sad/uznemirujuce ... -na-limanu

Zato kažem po hiljaditi put - ne zanimaju me ni pešački prelazi, ni vozači i njihovi postupci...
Svako je (hteo-ne hteo) odgovoran za svoje postupanje ili nepostupanje.
 
Ja sinoc zamalo da dignem jednog mladog gospodina na haubu. Odmah nakon isparkiravanja je bio pesacki a on mi je bio sve vreme u nevidljivoj tacki, kod skupljene vode(i prljavstine) u cosku A stuba. Nisam imao sansu da ga vidim. Pri 2 na sat bih ga udario, mozda i pregazio, pitanje je. On je bio hrabar i to bi ga kostalo karlice a mene vozacke, mozda i slobode. Uglavnom, tako to biva kad su ljudi nabedjeni.
 
Ne znam za ostatak Srbije ali mogu da pricam za Beograd.
Veliki broj ljudi koji su polagali u manjim mestima (nije da karikiram ali znam za slucaj varosice gde se semafor pali za polaganje... jedan jedini) i prestavljeni su guzvom i intenzitetom saobracaja u BG. Jednostavno posle tog polaganja i voznje po varosici krenu da voze i po bg-u sred spica (neki i ne plase se sa razlogom) i onda kada se na to sve doda i poprilicno bahati vozaci taxi-a (cast izuzecima) + mamini i tatini sinovi u besnim kolima ili terencima situacija je takva kakva jeste.
Da nije sve do vozaca nego i do drzave i propisa.... ludim na glavnu ulicu, ulicu sa prvenstvom prolaza i semaforima i rastelovanim zelenim talasom.
Skoro sam bio u inostranstvu i tamo su semafori sa senzorima, ukoliko nikog nema iz bocnih ulica i pesaka tebi se otvara zeleno. Kod nas ni zeleni talas ne radi kako treba, pa cesto vozeci propisno glavnom ulicom stajem i po 2-3 puta na semafor.
Na sve to treba dodati i uslove u kojima zivimo i radimo. Jurnjava od jutra do sutra za neki novac, tempo, stres i dobije se to sto se dobije.
Ovo sto se tice zelenog talasa i stajanje na 2-3 bespotrebna semafora... mislim da niko od nadleznih u Srbiji ne gledao kao problem, a to je imate definitivno 5 minuta manje vremena u toku te voznje i mozda jos vaznije, potrosnja goriva i zagadjenje... e tu smo sampioni koliko nas zabole uvo za sve. Koliko dnevno tako automobila ostane na semaforu i rade u prazno po 2-3 minuta, pa broj vozila, pa stari motori i veliki zagadjivaci...ali koga to jos briga u Srbiji
 
Ima snimak na drugom linku.

Pre pešačkog parkiran kombi na kosom parking mestu, a ispred pešačkog "parkiran" auto u desnoj traci.

Glupo je u ovim situacijama da merimo ko je koliko kriv, ali nadam se da će i vlasnik vozila koje stoji u traci pred pešačkim da odgovara.

Apsurdno je da žena koja je krenula nepropisno da prelazi ulicu (između ova dva automobila) preživela upravo zato što nije išla na pešački.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505408#p505408:28snimre je napisao(la):
AleksandarGrf » 11 minutes ago[/url]":28snimre]Ja sinoc zamalo da dignem jednog mladog gospodina na haubu. Odmah nakon isparkiravanja je bio pesacki a on mi je bio sve vreme u nevidljivoj tacki, kod skupljene vode(i prljavstine) u cosku A stuba. Nisam imao sansu da ga vidim. Pri 2 na sat bih ga udario, mozda i pregazio, pitanje je. On je bio hrabar i to bi ga kostalo karlice a mene vozacke, mozda i slobode. Uglavnom, tako to biva kad su ljudi nabedjeni.

Ljudi koji se motaju po parkingu dok pričaju na telefon su mi "omiljeni". Kako ne shvataju da ih je nemoguće videti pri isparkiravanju. Ne moraju da pričaju na telefon, ali nekada se kreću stvarno nenormalno.
 
Sudeći po masovnom broju debilnih komentara (kao i po broju pozitivnih ocena tih debilnih komentara) ove današnje tragedije u Novom Sadu (link vesti: http://www.021.rs/story/Novi-Sad/Hronik ... imanu.html), ima mnogo razloga za zabrinutost normalnih ljudi koji su učesnici u saobraćaju.

Očigledno je da se takvim užasnim dešavanjima na našim ulicama i putevima ne nazire kraj, što, nažalost, znači da će biti još mnooogooo zapomaganja i hvatanja za glavu posle izazvanih saobraćajnih nezgoda sa tragičnim posledicama.
 
Ovde je klasičan primer "neprilagođavanja brzine uslovima na putu".

Kada bi svi pazili, ne bi bilo nesreća, ali upravo zbog ovakvih situacija kada je sve nepregledno i pešaci i vozači moraju da prilagode brzinu uslovima puta. Mnogi vozači misle da su supermeni i da sve vide, ali često se pojavi neko niotkuda i eto belaja.

Evo i meni danas se pojavilo vozilo iznenada iza mene. Gledao sam nazad, retrovizore, mrtav ugao, ali pojavilo se iza mene i isekao sam ga pri obilaženju vozila koje je stajalo u desnoj traci kod Perpera. Da li je brzo došao iz krivine, isparkirao se - ne znam. Ali znam da sam narednih 60 sekundi razmišljao kako ga nisam video i odakle se pojavio..
 
Pesaci imaju prednost, ali to ne znaci da ne treba da gledaju kud idu, deset sekundi cekanja da vozilo u punoj brzini prodje nije zabranjeno. Covek je sigurno nije namerno udario.
Koliko puta zaustavim vozilo, a vidim da pesak nije ni pogledao levo-desno, samo napred, ni ne uspori na ivici kolovoza.
Nista, nek joj na spomeniku napisu "Ona je imala prednost".
Samo da pomenem svima onima koji ce da svoj komentar zapocnu sa "U normalnim zemljama...", u Nemackoj pesak ima da se naceka da predje pesacki bez semafora.
Morao sam ovde da stavim ovu bedu od komentara, čiji je "autor" očigledno jedan veliki GAD od čoveka. Đubre jedno.
Nisam mogao da izdržim, a da ne prokomentarišem ovakvu umobolnu gadariju jednog idiota.
 
Jedna od retkih rečenica koje često citiram je od mog instruktora vožnje "Groblje je puno onih koji su imali prednost".

Da se ne razumemo pogrešno. Kriv je vozač jer nikada ne znaš da li će ulicu pokušati da pređe dete koje je istrčalo za loptom, dementna osoba, slabovida bakica, bolid sa slušalicama...
 
Druže @Vladivoje meni otac to često govori. Realnsot jeste takva da jako puno pešaka ne gleda i to da svako treba da pazi o sebi, saobraćajna pravila i jesu bazirana na tome da uvek ima lufta i za to da se sam spasiš od budale a ne da ti ideš i ne gledaš jer imaš prednost. Tako da da, dosta ljudi leži u svom grobu a imali su prednost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505452#p505452:gjyennzj je napisao(la):
Gorstak89 » 04 Jan 2018, 00:16[/url]":gjyennzj]Druže @Vladivoje meni otac to često govori. Realnsot jeste takva da jako puno pešaka ne gleda i to da svako treba da pazi o sebi, saobraćajna pravila i jesu bazirana na tome da uvek ima lufta i za to da se sam spasiš od budale a ne da ti ideš i ne gledaš jer imaš prednost. Tako da da, dosta ljudi leži u svom grobu a imali su prednost.
U redu je to govoriti, ali tako nešto staviti kao komentar tragičnog događaja je u najmanju ruku odvratno, ogavno i umobolno.
Da, naravno da svako treba da pazi na sebe, samo je razlika u tome što oni koji voze treba da paze i na one oko sebe, da ih ne bi povredili ili ubili.
Normalni ljudi tako rezonuju.
Oni koji tako ne rezonuju nisu normalni i treba trajno da ostanu bez vozačke dozvole, a uz to i da povremeno odlaze na psihološko-psihijatrijska savetovanja, jer im je takva vrsta pomoći neophodna.
Inače, ja kao pešak kapiram da nemam prednost na pešačkom prelazu, tako da nikad neću doći u situaciju da budem u "prednosti".
Hvala lepo na takvoj vrsti "prednosti".
 
Dok auto ne stane da me pusti na pešačkom prelazu, ne prelazim ulicu. Ne znam da li vozač tog auta zna ili uzima u obzir da imam prednost kao pešak. A da prelazim ulicu jer po pravilu imam prednost, ne usuđujem se, on je sa autom jači, a meni je moj život mio, mnogo.
 
Kod nas ni zeleni talas ne radi kako treba, pa cesto vozeci propisno glavnom ulicom stajem i po 2-3 puta na semafor.
Зелени талас у БГ је посебна прича. На појединим деоницама, додуше ретким, он заиста постоји и ту се види да у тој управи ипак постоје неки инжењери који знају да раде посао. Међутим има много више лоших примера. Почев од тога да це на неким деоницама зелини талас хвата при брзини од преко 70 а ограничење 50 или чак 40. Имамо чаки и "црвених таласа", и то не на тај начин да се случајно деси по неки пут већ тако програмирано. На пример, у Булевару НТ поред Југе из правца Земуна повремено мењају режим. Десетак дана буде све прилично усклађено, зелени талас при брзини од 60 (јес преко ограничења али прихватљиво) а онда одједном из неког разлога промене режим и кад те ухвати црвено на почетку сачекаш зелено и чим кренеш након пар секунди се пали црвено на следећем семавору, и тако наредних 2-3 семафора.
 
Kako ne volim ovakve vesti gde nisu napisane najvažnije stvari. OK, najvažnije jeste da je čovek poginuo, ali da li je prelazio ulicu na pešačkom prelazu na zeleno ili crveno ili van pešačkog prelaza.
 
Čekaj, da li se pri svakom isteku registracije dobijaju nove tablice ili se i dalje vozi sa starim?

Koliko shvatam, ja koji imam tablicu bez spornih slova samo plaćam novu saobraćajnu (prilikom isteka iste), a ovi sa kvačicama i tablicu.
 
Znači zbog greške države - narod plaća. Sve jasno i očekivano.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Vrh