Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ma naravno. Meni je najluđe to kao svi su negde u nekoj žurbi, ali imaju vremena da izađu iz kola ili skrenu sa planirane putanje. Drugara kod Fontane na pešačkom isekao neki lik koji je skretao levo i drugar ga refleksno opsovao. Drugar je visok, ćelav, širok, ali iz automobila koji je žurio je izašao jedan ćelav, nizak i širok i udario ga.

Meni je trubljenje bilo refleksno. U principu izbegavam da trubim taksistima ili "belim Range Roverima", ali kada neko ne da migavac na ovakvim mestima, jednostavno moram. Iskreno sam očekivao da će da skrene kuda je i naumio, ali kada sam video u retrovizoru da kreće za mnom, shvatio sam koliko je sati.
 
Slično bilo i sa jednim kamiondžijom, došao lik do kamiona otvorio vrata i doživeo da vidi celo sazvežđe u po bela dana. Ovaj ga ladno skucao sa čekićem posred lobanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481888#p481888:16d52h61 je napisao(la):
tragac » Ned Okt 01, 2017 11:09 pm[/url]":16d52h61]Nakon najnovije tragedije u kojoj je kombista ubio majku i bebu neophodno je pooštriti kontrolu profesionalnih vozača, tahografa, kao i upravljanja flotama u većim firmama. Nema dana kad sednem za volan a da ne vidim smrtno opasne saobraćajne prekršaje u izvedbi profesionalaca, često su to i vozači autobusa u radu.
tek to mi je užas nad užasima
 
Igleda da je rešena dilema



ŠTA JE PRETICANJE? Skandalozni rezultati prvih ispita za licencu, inspektori u auto-školama PADALI NA TESTOVIMA ZA VOŽNJU

Koliko časova traje praktična obuka za B kategoriju? Šta je preticanje? - neka su od pitanja na koja pojedini instruktori zaposleni u auto-školama nisu znali da odgovore na ispitu za obnavljanje licence.

Kako saznaje „Blic“, tokom oktobra i novembra proveru znanja kako bi mogli da obnove licencu za rad imalo je tridesetak instruktora, a rezultati su više nego zabrinjavajući.

- Tokom obuka i seminara ustanovljeno je da neki instruktori koji imaju stečene važeće licence nisu na ispitima znali odgovore na sledeća pitanja: koliko časova traje praktična obuka za B kategoriju, koliko traje sat praktične obuke, šta je preticanje i u čemu je razlika između parkiranja i zaustavljanja - navodi izvor “Blica”.
Obuku, seminare i proveru znanja za obnavljanje licence organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja, a za ispite u januaru već se prijavilo 100 instruktora. Inače, u protestima zbog tih ispita pre tri dana ispred zgrade Vlade učestvovalo je samo jedno od tri reprezentativna uduruženja auto-škola, a na tom skupu nije bilo ni predstavnika Asocijacije auto-škola niti Privredne komore auto-škola.

Podsećanja radi, 2013. godine samo na osnovu toga što su se do tada bavili tim poslom, auto-škole i ispitivači dobili su licence za rad, bez provere znanja i polaganja bilo kakvih ispita. Odredbama ZOBS iz 2009. godine zakonodavac je propisao da svi licencirani kadrovi tokom pet godina, koliko važi i licenca, svake godine pohađaju obavezne seminare unapređenja znanja i polažu ispit provere znanja.
- Seminari i ispiti imaju poseban značaj ako se uzme u obzir da je licencu dobio svako ko se bavio ovim poslom, i to bez provere znanja. Protiv toga sada protestuje mala grupa ljudi koja neće da se povinuje zakonskoj odredbi staroj osam godina. Vršili su pritisak na ostale auto-škole da im se pridruže. Pritom nije bilo nikakve inicijative za izmenu ovog člana zakona, sve do momenta ulaska predloga za izmene ZOBS u proceduru. To su smatrali povoljnim momentom da kroz amandmane izbrišu odredbe zakona koje im smetaju - kaže izvor “Blica”.
eXGktkqTURBXy82MmYyNjA1YzJiZGYwYzYxYWQ1MjYxOThmZWI5MTY2Yi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA


Kako saznajemo, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević ne želi da prisustvuje sastanku sa instruktorima auto-škola jer je odluka na zakonodavcu da li će brisati odluku o seminarima i ispitima iz zakona ili ne. U Agenciji tvrde i da su pojedini instruktori auto-škola prekršili višemesečne dogovore i dobru saradnju u vezi sa seminarima za unapređenje znanja i polaganja testova za obnavljanje licence.

Ispite ne ukida ni novi Zakon

Mnogi instruktori auto-škola nadaju se da bi polaganje ispita za obnavljanje licence moglo biti ukinuto kada stupe na snagu izmene i dopune Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Međutim, nije izvesno zasedanje parlamenta, ali i kada ovaj zakon dođe na dnevni red Skupštine, ukidanje ispita za instrukore neće biti moguće ni amandmanima, pošto nije ni predviđeno izmenama i dopunama ZOBS-a.
 
Koleginica sa mog bivšeg fakulteta je u periodu septembar-decembar 2016. godine skoro svakodnevno pratila (između ostalog i slikanjem foto-aparatom ili snimanjem kamerom) ponašanje vozača, odnosno poštovanje obaveza vozača prema pešacima. Naravno, radi se o (ne)propuštanju pešaka na pešačkim prelazima. Istraživanje je rađeno naizmenično na svim pešačkim prelazima u zoni kružnog toka kod zgrade Opštine Novi Beograd.

Rezultati ovog istraživanja su, ugrubo rečeno, sledeći: svega oko 20% vozača zaustavlja vozilo radi propuštanja pešaka, dok oko 80% vozača nema nameru da to uradi.
Zatim, što se tiče brzine pri prilasku pešačkim prelazima, oko 80% vozača smanjuje brzinu, dok oko 20% njih uopšte ne smanjuje brzinu pri prilasku i tokom prolaska preko pešačkih prelaza.

S obzirom na ovakve rezultate istraživanja, sasvim je jasno da pešaci NEMAJU PREDNOST na pešačkim prelazima. To je faktičko stanje, za čije konstatovanje nije potrebno neko posebno istraživanje, već je dovoljno svakog dana prelaziti ulice i zaključiti to isto što je i navedeno kao rezultat istraživanja.

Posebna priča su svakodnevne stresne i opasne situacije po pešake - kada je vozilo u jednoj traci stalo, a u drugoj ili trećoj traci proletelo ispred nosa pešaka na pešačkom prelazu, što je neviđena drskost i bahatost, koja zahteva najstrože moguće sankcije...

Dakle, s obzirom na sve ovo napred navedeno, hvala lepo. Meni kao pešaku nije potrebna takva vrsta "prednosti", odnosno prednost za odlazak na "onaj svet". Zbog svega toga, ako mi neko nekad stane na pešačkom, ja mu lepo dam znak da samo produži, jer neću da sebe izlažem opasnosti razmišljajući šta će da urade ovi iza ovoga što je stao ili oni u paralelnim trakama. Jednostavno, neću da lupam glavu i hoću da bezbedno pređem ulicu, bez stresova i cimanja. Hvala lepo na takvoj "prednosti"... Dakle, prelazak ulice samo onda kada su vozila dovoljno daleko...
 
Meni se mnogo vise svidja stanje gde pesak nema prednost nego ovo gde kao ima pa se zonglira izmedju varanja smrti i isterivanja prava ubijanjem saobracaja, zabibereno sa panicnim kocenjima i ubedjivanjem nakon kocenja. Jedino sto se sad zna je da se ne zna nista.
 
Moje iskustvo sa KT kod opštine je potpuno drugačije.
Ja uvek pokažem očiglednu nameru da ću preći ulicu i gledam u vozača koji prilazi i vozači staju u 99% slučajeva.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Kada sam pešak, znajuci da nisam vidovit, pa ne mogu da znam da li me vozač vidi, da li je pijan, drogiran ili nešto treće,...Ulicu ne prelazim dok se ne uverim da to mogu bezbedno. Ako primera radi, ulica ima 2 trake po smeru, a u desnoj traci staje autobus da me pusti, pošto prođem ispred njega, opet zastanem i pogledam da li u levoj traci neko nailazi, pa nastavim da prelazim, a ne krećem se bez stajanja kao da sam u tenku, a kako se ljudi uglavnom krecu, ne razmisljajuci da ih vozač u levoj traci možda nece videti od autobusa u desnoj. Mio mi je moj život, pa se tako i ponašam.

Tako sam, pre par godina, kao vozač mogao da udarim jednog pešaka, koji je išao kao ovca u stilu: ,,Ja imam prednost i gotovo,,. Ali za to ne krivim njega, nego sebe. U tim trenutku nisam bio početnik, nisam imao ni ne znam koliko godina za volanom, ali je trebalo to da mi se desi, da počnem drugacije da gledam na te situacije. I od tada je stvarno tako. Od tada sam video još mnogo gorih pacijenata u vidu pešaka, ali nikad nisam došao u situaciju da ih udarim. Zahvalan sam Bogu što me je po tom pitanju generalno jeftino školovao.

A bio sam i kao pešak u toj situaciji i pre ovog događaja koji sam imao kao vozač, a i posle. I da sam išao pravilom:,, Ja imam prednost,, , pa bar 15 puta bi do sada izgubio život.
 
Upravo zbog tih prelaza sa više traka u pravilniku za pešačke stoji da oni moraju da se izvode ili sa semaforima ili sa nekom drugom signalizacijom. Saobraćajna kamera je dosta pisao o tome.

Pešak mora da pokaže nameru da hoće da pređe ulicu, a da bi to uradio, mora da gleda u smeru dolaska vozila. Dosta pešaka stane na metar od ivice i vozači ne znaju šta oni hoće da urade. Naravno da logika kaže da oni hoće da pređu ulicu, ali kako objasniti da ja kao vozač uvek stanem, ali pešak ni tada ne krene (po jedna traka u svakom smeru), a to se često dešava.

Naravno da će zbog toga mnogi vozači prestati da propuštaju zamišljene pešake. Tako da bih rekao da je problem kod nepropuštanja pešaka jedno 80% na strani vozača, ali i 20% na strani pešaka.

Živimo u takvom okruženju da je neka mala dosta drskosti neophodna ako ste pešaci. Naravno, da neću da izlećem ispred bolida koji se zaleteo ka pešačkom, ali ako se napravi samo jedan korak (niko ne vozi na pola metra od trotoara), da vidite kako i ti besni krenu da koče.
 
Ima tu dosta faktora nečijeg ponašanja koji se mogu objasniti, a nekih i koji se ne mogu objasniti.
Prilikom četvoromesečnog kontinuiranog praćenja stanja na pešačkim prelazima bilo je svakakvih situacija, ali je generalno prisutna loša slika o ponašanju učesnika u saobraćaju (ovde pre svega mislim na vozače, jer je analizirano njihovo ponašanje).

Verujte, koliko god da pazite kao pešak (a ja veoma pazim), opet možete lako biti dovedeni u opasnu i stresnu situaciju.

Zato kažem - hvala lepo na takvoj vrsti "prednosti", s obzirom i na pomenute rezultate dobijene istraživanjem. Sada stajem isključivo na 1-1,5 metara od prelaza i strpljivo čekam bezbednu situaciju da bih prešao kolovoz.

Što se tiče "doze drskosti" - ja je uopšte ne praktikujem. Prvo, zbog toga što neću da na silu zaustavljam saobraćaj i da primoravam nekoga da zbog mene koči, a drugo - još manje želim da u toj situaciji budem objekat za iživljavanje nemalog broja bu**** koje su za volanom.
 
+1 slično razmišljamo kao pešaci.
Prisutan je bezobrazluk sa obe strane da ne kažem neko teranje inata.
Pešak kao pešak treba sa stavi do znanja da namerava da pređe ulicu, da vozači imaju dovoljno vremena da odreaguju a ne kao što često viđam idu paralelno sa ulicom i samo odjednom bez gledanja stupaju na kolovoz očekujući svi da stanu. Niti gleda niti bilo kakvim položajem tela daje do znanja da ima nameru da pređe. I česta je pojava da su sa obe slušalice ili da vode razgovor preko tel. niti jednog trenutka da gledaju šta se dešava oko njih.
Tu dodajem i ona mrtva puvala koja se vuku preko pešačkog isto iz neke njima znane namere a očigledno da imaju potrebu da provociraju oko sebe.
Ponašanja vozača su isto lepo opisana mada se situacija malo promenila u odnosu na pre par godina. Ali opet ko ima nameru da stane on će stati ko ne taj proleće. Na žalost.
 
Pešak kao pešak treba sa stavi do znanja da namerava da pređe ulicu
Mnogi pešaci tako rade, ali - džaba rade, ne vredi ni tako...


Prisutan je bezobrazluk sa obe strane da ne kažem neko teranje inata.
Teranje inata govori o nama i našoj nezrelosti.
Inače, 90% punoletnih ljudi je nezrelo u bar nekom smislu, a većina njih i u svakom smislu.

Kada se samo setim detinjstva - vozači nikada nisu poštovali pešake i pešačke prelaze, tako da me uopšte ne čudi aktuelni tzv. pešački bezobrazluk, koji je, po meni, samo odgovor na vozačku bahatost i bezobrazluk koji ovde traje decenijama.

Uglavnom, meni je puk'o film pre otprilike 3 godine, kada trajno reših da shvatim i prihvatim činjenicu da kao pešak nemam prednost na pešačkim prelazima. Od tada me uopšte ne interesuje ponašanje vozača, gledam da pređem preko pešačkog jedino u situaciji kada je apsolutno bezbedno po mene.
 
Zaboravio sam da napomenem da kao pešak nikada ne pokušavam da pređem ulicu tako da drastično zaustavim tok saobraćaja. Na primer, ako je na semaforu koj je 50-ak metara dalje zeleno za vozila, ne pokušavam da pređem. Takođe nikada ne zaustavljam autobus ili kolonu koja se skladno kreće.

Na KT kod opštine, ako vidim da već stoje vozila na ulazu u KT, onda drsko krećem, a naročito ako ima još pešaka na obe strane.
 
Vozač je dužan da prilazu pešačkom prelazu vidi da li postoje potencijalni pešaci koji žele da pređu ulicu. Ukoliko vidi da ima puno ljudi oko pešačkog treba usporiti na brzinu gde će imate mogućnost da stane... Jednostavno to je pravilo..
Kada sam pešak, ukoliko stanem i čekam da neko stane, to se neće desiti nikad... Uvek krenem i zakoračim i svi stanu.
 
astrodule":168ujwcb je napisao(la):
Ja uvek pokažem očiglednu nameru da ću preći ulicu i gledam u vozača koji prilazi i vozači staju u 99% slučajeva.
E dobar si. :p
Znači, ti vozače uspešno "fiksiraš" pogledom i oni staju kao hipnotisani??? :wink:

Priznajem da ja ne posedujem takve sposobnosti, jer i kada sam gledao u njihovom pravcu - mrka kapa. :kafa:

Nego, sada nije dovoljno gledati vozila samo iz pravca odakle nailaze. Pre desetak dana jedan je 'ladno naišao iz kontrasmera, što znači - glavu obavezno okretati na sve moguće strane... :grand:
 
Tu tehnku "fiksiranja pogleda" sam ispraktikovao na biciklu i ako ne uspem da uhvatim pogled vozača i primetim kočenje, ne krećem biciklom kroz raskrsnicu u kojoj imam prednost (isto tako i kao pešak na pešačkom).

A taj kontra smer je upravo dokaz da nije u saobraćaju dovoljno gledati samo sebe i poštovati pravila već se moraju uzeti u obzir i takvi debili (kojih na žalost ima sve više, a za to najvie krivim blagu i selektivnu politiku kažnjavanja u saobraćaju)
 
Jeste, debila za volanom je mnogo, nažalost.

Po meni, potencijalne kandidate za vozača treba podvrgnuti detaljnijim psihološko-psihijatrijskim testiranjima i proverama.
Iz saobraćaja treba trajno isključiti agresivne, bahate i neodgovorne osobe, ali i one sa nedovoljnim stepenom inteligencije, što se na osnovu rezultata odgovarajućih testiranja vrlo lako može zaključiti.
Samo na taj način se može povećati bezbednost SVIH učesnika u saobraćaju.

Sve ovo dobro znaju odgovorni iz nadležnih institucija, ali sasvim je očigledno da je jedini cilj - otimanje novca i ništa drugo...
 
Cinjenica je da je od vozavke autodozvole napravljena citava nauka, a da za one koji ne postuju saobracajne propise ili sednu pijani za volan, i tri puta obimnija i duza obuka ne vredi.
 
kopmania":2gelxc3s je napisao(la):
Vozač je dužan da prilazu pešačkom prelazu vidi da li postoje potencijalni pešaci koji žele da pređu ulicu. Ukoliko vidi da ima puno ljudi oko pešačkog treba usporiti na brzinu gde će imate mogućnost da stane... Jednostavno to je pravilo..
Kada sam pešak, ukoliko stanem i čekam da neko stane, to se neće desiti nikad... Uvek krenem i zakoračim i svi stanu.

Samo ti kreni, zakoraci...
Javi nam se sa ortopedije da ti donesemo pomorandze ;)

Salu (crni humor) na stranu, ali...
Ljudi pamet u glavu.
U kontaktu mesa i kostiju, sa limom i plastikom, uvek je poznat ishod.
Ne morate naici cak ni na bahatog vozaca, moze se jednostavno desiti 'greska u proceni', moze se desiti svasta...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Svako bira naČin kako će preći ulicu ili voziti.

Naravno da smo kao pešaci ranjivi, ali ne treba zaboraviti ni da smo startniji. Ako zakoračimo na pešački, uvek se lako možemo brzo vratiti na bezbedno. Ni @kompania ni ja sigurno ne skočimo na sred pešačkog i čekamo da neko stane, nego napravimo jedan korak i tada zaista vozači i koji su divljali naglo koče i puštaju vas da prođete.
 
Što se mene lično tiče, uopšte ne moraju ni lagano da koče, a kamoli naglo.
Apsolutno me ne interesuje kako se ko ponaša i šta radi u saobraćaju ili šta će da uradi kao vozač, i ne želim više da o tome lupam glavu.
Ja sigurno nisam jedan od onih koji će da nekoga prevaspitava ili da isteruje nešto što je teško isterati, a što je u krajnjoj liniji i opasno isterivati.
Ulicu prelazim samo onda kada zaključim da je bezbedno (što inače i piše u ZOBS-u).
 
Моја запажања се апсолутно слажу са постовима астроимењака, ако покажемо намеру да ћемо прећи улицу, тј благо закорачимо а понекад и само погледамо, већина возача стаје, чак и они са бесним аутомобилима. Једино сам код ГСП-а мало несигуринији, они најређе стају а и возе веома близу тротоара, тако да је ту заиста опасно закорачити. Наравно нико од нас неће због предности коју има као пешак на пешачком ризиковати свој живот или стање својих костију. Ако видиш да се бу**** залетела, или даје слаба видљивост никако не спушташ ногу на коловоз. Кад смо већ код овога мислим да већина пешачким мора да буде ноћу много боље осветљена него што тренутно јесте.
Такође сам приметио са сваки пешачки има своју "традицију". На пример на пешачким које је Владивоје поменуто код општине НБГ се највише поштује првенство пешака, тј возачи најчешће стају, за разлику на пример од пешачких у Цара Душана у Земуну, где је мала вероватноћа да ће ти неко стати чак и кад закорачиш.
 
@astrodule Novi pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji više ne sadrži obavezu da pešački prelaz preko dve i više traka po smeru mora da bude regulisan svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (a onda pričaju da su deca i pešaci u fokusu zaštite bezbednosti).

Najgora situacija je, i dalje, to što vozači više ne poštuju STOP ispred pešačkog prelaza.
 
Kod tih prelaza sam često u nedoumici šta da radim kada sam vozač koji stane, a u retrovizoru vidim da neko neće da stane. Tada trubnem, preplašim pešaka i nadam se da pešak ne posmisli da mu trubim da ubrza. Znam ja da taj vozač najvervatnije vidi da je pešak tek krenuo da prelazi i da će biti brži, ali opet je to strašno.

To je situacija koju bih najoštrije kažnjavao. U stvari, kazna za to i jeste velika, ali džabe kada se ne sprovodi. Kamere nisu na takvim pešačkim prelazima, a da se to baš desi pred očima policajca - teško.
 
Policija nestaje na pjesackom o cemu pricamo
Skontali koliko treba semafora postaviti pa promjeni parking
 
Vrh