Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ako svako ide svojom trakom onda nije u pitanju preticanje (obilaženje je oko vozila koje stoji).

Može da se desi takva situacija sasvim legalno i po propisima.

A to za prednost ko dolazi sa desne strane, mislim da nije nigde definisano za ovaj slučaj.
 
Наравно да није, то је за раскрснице. Откуд примисао да на отвореном друму важи правило десне стране??
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488102#p488102:2w1e5jap je napisao(la):
AleksandarGrf » 30 Окт 2017, 14:40[/url]":2w1e5jap]Sta bre filozofirate? Leva je brza traka, desna sporija, i tako dalje.

Лева трака није брза трака, него претицајна, и то само на аутопуту и мотопуту. На саобраћајницама нижег реда не постоји чак ни таква подела. Извињавам се за оф. Завршио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488029#p488029:2l674qrn je napisao(la):
astrodule » Mon Oct 30, 2017 10:44 am[/url]":2l674qrn]Da li je na autoputu preticanje, ako svako ide svojom trakom? Najopasnija mi je situacija kada sam ja u desnoj traci brži od ovoga u levoj.

A što se tiče ravnopravnosti traka u gradu, kako tumačiš ovo (član 35)

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.

Ja tumačim da u levoj traci ne sme da niko vozi sporije od max dozvoljene brzine.

Priznajem da se ovog člana ne sećam sa polaganja i da sam bio uveren da su trake u gradu zaista ravnopravne, dok skoro nisam prelistavao ZOBS.

Na autoputu ne smeš da obiđeš sa desne strane. Koliko god da si brži od vozila koje se eventualno nalazi u levoj traci.

Član 35

Vozilo se kreće desnom stranom kolovoza u smeru kretanja.

Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe opasnosti.

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.

Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozača teretnog vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg, vozača vozila koje na ravnom putu ne može razviti brzinu veću od 40 km/h i na vozača vozila koje nije motorno vozilo, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.


U slučaju zastoja saobraćaja na putu gde postoje fizički odvojene kolovozne trake, vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, na taj način što će vozači koji se nalaze u desnoj odnosno srednjim saobraćajnim trakama zauzeti položaj uz desnu ivicu saobraćajne trake, a vozači koji se nalaze u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake, tako da ostavljen prostor mora biti dovoljan za nesmetani prolaz ovih vozila.

Ovaj član i boldovane stavove ne možeš da posmatraš odvojeno od osnovnih načela bezbednosti saobraćaja na putevima (Član 3) i saobraćajne signalizacije koja je postavljena na konkretnom putu.
 
Autoput : ako ja vozim u desnoj traci, ja smem da prođem pored vozila koje se kreće u levoj traci. To što on vrši prekršaj. ne znači da ja moram da idem iza njega sve vreme. (ili znači)

Naselje: leva traka lik vozi 45km/h, ja sam iza njega i našao sam se u levoj traci jer sam nekoga pretekao i vozim 50km/h. Da li lik koji vozi 45km/h mora da mi se skloni?

Izbacimo iz ove priče teretna i spora vozila.
 
Autoput: ne smeš. Praviš prekršaj iako je njegov prekršaj stariji.

Naselje: ne mora, ima pravo da ide levom trakom.
 
A sta znaci to "mora"? Mora samo da se umre. Sve ostalo je opciono. Ako imas dve trake normalno je da se sklonis ako ima ljudi brzih od tebe, ako to uslovi dozvoljavaju naravno. To je valjda nekakav zdrav razum, ne treba ti propis. To se zove vozacka kultura i primetno je svuda gde se cast i hrabrost ne dokazuju na putu.

Da pitam sve vas strucnjake diplomirane pravnike i tumace. Po kom propisu se mimoilazite s ljudima na trotoaru. Jel ima neki specijalan propis, clan zakona, ustava, medjunarodnog prava? Ili se ukljuci mozak, pristojnost, prosto, normalnost.
 
Neke stvari moraju da se definišu zakonom. To je na primer pravilo desne strane.

Ovde teoretišemo o situacijama koje se verovatno neće dogoditi često, ali u slučaju neke nezgode i utvrđivanja krivice, onda se gledaju saobraćajna pravila, a ne razum, čast i hrabrost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488144#p488144:20t7lhi9 je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 11 minutes ago[/url]":20t7lhi9]Autoput: ne smeš. Praviš prekršaj iako je njegov prekršaj stariji.

Naselje: ne mora, ima pravo da ide levom trakom.

Auto-put : Ali ima stav gde piše da prolaženje pored drugog vozila ako je svako u svojoj traci nije preticanje. Ako sam ja zauzeo desnu traku mnogo pre sustizanja prekršioca u levoj traci, ne činim prekršaj.

Naselje : Očigledno drugačije tumačimo ometanje. Po meni to jeste ometanje jer se ja krećem dozvoljenom brzinom i sporije vozilo me ometa da nastavim da se krećem svojom brzinom. E sad, ako ja moram da prilagodim brzinu uslovima puta, a to je sporo vozilo, po istoj logici i on mora da prilagodi brzinu i da vozi najvećom dozvoljenom brzinom, ili se skloni u desnu traku.
 
astrodule":cmmdl13k je napisao(la):
Naselje : Očigledno drugačije tumačimo ometanje. Po meni to jeste ometanje jer se ja krećem dozvoljenom brzinom i sporije vozilo me ometa da nastavim da se krećem svojom brzinom. E sad, ako ja moram da prilagodim brzinu uslovima puta, a to je sporo vozilo, po istoj logici i on mora da prilagodi brzinu i da vozi najvećom dozvoljenom brzinom, ili se skloni u desnu traku.

По закону то може бити ометање и не мора бити ометање, све зависи од ширег стицаја фактора: максимално дозвољене брзине на тој деоници, густине саобраћаја, временских прилика итд.
Такође би у датој ситуацији било важно како се ти понашаш тј. да ли си му се "набио у браник" и блицаш и трубиш као манијак или стрпљиво чекаш да се склони или не склони. Ако се понашаш на други начин, он је можда у прекршају (мада у принципу ако је брзина блиска ограничењу мислим да није), а ако се понашаш на први начин онда си ти у прекршају.
 
Najjaci su mi ti sto u naselju u putu sa vise traka u istom smeru ablenduju ovima u levoj da im se sklone. Brate ako ti se zuri izvoli u desnu i obidji ga, to se ne smatra preticanjem i nije zabranjeno. On ce mozda skretati levo na sledecoj raskrsnici i apsolutno ne mora ni zakonski ni eticki da uskladjuje svoju voznju ne bi li ti brze stigao.

A posebna vrsta pacijenata na autoputu su mi oni koji ablenduju ljudima u levoj traci iako je guzva na putu i nema sanse da se 30 vozila nagura u desnu traku samo da bi taj oslobodioc prosao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488145#p488145:1f2a5n4a je napisao(la):
AleksandarGrf » Pon Okt 30, 2017 3:26 pm[/url]":1f2a5n4a]A sta znaci to "mora"? Mora samo da se umre. Sve ostalo je opciono. Ako imas dve trake normalno je da se sklonis ako ima ljudi brzih od tebe, ako to uslovi dozvoljavaju naravno. To je valjda nekakav zdrav razum, ne treba ti propis. To se zove vozacka kultura i primetno je svuda gde se cast i hrabrost ne dokazuju na putu.

Da pitam sve vas strucnjake diplomirane pravnike i tumace. Po kom propisu se mimoilazite s ljudima na trotoaru. Jel ima neki specijalan propis, clan zakona, ustava, medjunarodnog prava? Ili se ukljuci mozak, pristojnost, prosto, normalnost.

+1
Svuda u svetu je normalno da se skloniš u desnu traku samo kod nas ljudi krstare i razgledaju okolinu u levoj. Naravno kad kreneš da ih pretičeš sa desne strane (naravno nepropisno) onda ti isti imaju potrebu da se prebace u desnu traku ili da zauzmu obe. :bash: :grand:

Identičan problem i na trotoarima opet izgleda karakterističan za ovo podnevlje. :bash:
 
У праву је @Саобраћајна камера, нама обилажења возила или колоне возила са десне стране, ако се то возило/возила крећу претицајном траком.

Међутим, стварност је мало другачија, дешава се то свуда, па и код нас. Ето, морам да признам да сам летос, негде код Умчара на оном дужем правцу, престигао целу колону возила, скоро 1 км дужине, сви су се кретали претицајном траком, а десна скроз слободна и нико од њих није хтео да пређе у десну трку ! Та колона се кретала прилично брзо (140/150 км на час), али ето био сам мало бржи :D , мало ми се и журило. Задњи у тој колони, није хтео да се склони, мада ме је видео у ретровизору, па сам морао да прибегнем томе да целу колону претекнем са десне стране. У колони су била возила сви са страним таблицама !

Момци, ипак је ово тема о УМП-у, Игоре не би било лоше да све поруке (постове) са задње две стране о начину вожње на аутопуту, наравно и ову моју поруку, пребациш у подтему „Зашто је саобраћај у Србији, такав какав је ?" http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... &start=350 , мање/више приличи тој подтеми, него овде.
:sesir:
 
Hvala Gaga na sugestiji postovi su prebaceni.
 
Ja radim ovako - inače vozim brzo i oštro...Ako me neko ili nešto usporava u saobraćaju, nemam ja vremena da blicam, sviram i ostale prdarije...Žurim se. Nego mislim kako mogu da ga obiđem, pa sa koje strane mogu bezbedno, obilazim. Problem PRESPORIH vozača ne treba pocenjivati u odnosu na druge probleme u saobraćaju, koji je i bez njih dovoljno zagušen.
 
Не видим да је онај ко поштује ограничење брзине преспор. То што се некима увек некуда жури значи да не полазе на време. Онда они журе и успут крше прописе где год стигну стварајући ризичне и инцидентне ситуације и повећавајући општу напетост и нервозу свих учесника у саобраћају. А још је горе ако никуда не касне него само тако воле, јер то већ спада у безобразлук и бахатост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488150#p488150:jcf5f4td je napisao(la):
astrodule » Mon Oct 30, 2017 3:37 pm[/url]":jcf5f4td]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488144#p488144:jcf5f4td je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 11 minutes ago[/url]":jcf5f4td]Autoput: ne smeš. Praviš prekršaj iako je njegov prekršaj stariji.

Naselje: ne mora, ima pravo da ide levom trakom.

Auto-put : Ali ima stav gde piše da prolaženje pored drugog vozila ako je svako u svojoj traci nije preticanje. Ako sam ja zauzeo desnu traku mnogo pre sustizanja prekršioca u levoj traci, ne činim prekršaj.

Naselje : Očigledno drugačije tumačimo ometanje. Po meni to jeste ometanje jer se ja krećem dozvoljenom brzinom i sporije vozilo me ometa da nastavim da se krećem svojom brzinom. E sad, ako ja moram da prilagodim brzinu uslovima puta, a to je sporo vozilo, po istoj logici i on mora da prilagodi brzinu i da vozi najvećom dozvoljenom brzinom, ili se skloni u desnu traku.

Autoput:

Član 104

Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja.

Zaustavnom trakom zabranjeno je kretanje vozila.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, mogu se kretati zaustavnom trakom kada su ostale saobraćajne trake zauzete vozilima.

Na autoputu i motoputu sa tri ili više saobraćajnih traka, namenjenih za saobraćaj vozila u jednom smeru, vozači teretnih vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg i skupova vozila čija je dužina veća od sedam metara, smeju da koriste samo dve saobraćajne trake koje se prostiru uz desnu ivicu kolovoza.

Vozač vozila iz stava 4. ovog člana, na autoputu i motoputu sa dve saobraćajne trake namenjenih za kretanje vozila u jednom smeru, mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom takom, osim prilikom preticanja.

U slučaju zastoja saobraćaja na autoputu, gde ne postoji zaustavna traka, vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, na taj način što će vozači koji se nalaze u desnoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz desnu ivicu saobraćajne trake, a vozači koji se nalaze u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake, tako da ostavljen prostor mora biti dovoljan za nesmetani prolaz ovih vozila.

Preticanje:

Član 7
74) preticanje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se kreće kolovozom u istom smeru,

11. Preticanje i obilaženje

Član 53

Preticanje i obilaženje vrši se sa leve strane vozila koje se pretiče.

Preticanje mora da se vrši sa desne strane ako je vozilo na kolovozu zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulevo.

Tramvaj koji se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza sme da se pretiče samo sa desne strane, ako između njega i desne ivice kolovoza postoji saobraćajna traka.

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne strane vozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.[/b]

Član 54

Vozač kome je dat znak za preticanje dužan je da pomeri svoje vozilo ka desnoj ivici kolovoza.

Vozač ne sme da povećava brzinu kretanja svog vozila dok ga drugo vozilo pretiče.

Član 55

Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za bezbedno izvođenje tih radnji.

Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.

Vozač ne sme vozilom da vrši preticanje ili obilaženje:

1) kolone vozila,

2) ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje,

3) ako je vozač ispred njega na istoj saobraćajnoj traci dao znak za preticanje ili obilaženje,

4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz suprotnog smera,

5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju,

6) zaustavnom trakom,

7) na početku prevoja, na prevoju, ispred i u nepreglednoj krivini, osim na kolovozu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje vozila u istom smeru,

8) u tunelu, osim u tunelu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje vozila u istom smeru,

9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,

10) vozila koje se zaustavilo i zaustavlja radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,

11) na prelazu puta preko železničke ili tramvajske pruge,

12) kolone vozila pod pratnjom,

13) saobraćajnom trakom za spora vozila,

14) na mestu gde je to zabranjeno saobraćajnom signalizacijom,

15) na način da prelazi vozilom preko neisprekidane uzdužne linije pri čemu koristi saobraćajnu traku namenjenu za kretanje vozila iz suprotnog smera.

Obilaženje zaustavljene kolone na putu je zabranjeno ako se vozač nakon obilaženja ne bi mogao bezbedno uključiti na saobraćajnu traku namenjenu kretanju vozila u smeru u kome se on kreće.

Izuzetno, obilaženje u slučaju iz stava 3. tačka 15) ovog člana je dozvoljeno, pod uslovima iz stava 1. ovog člana.

Vozač koji pretiče dužan je da svoje vozilo drži na potrebnom rastojanju i odstojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa niti ugrožava druge u saobraćaju.

Član 56

Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.

Član 57

Vozač ne sme da pretiče drugo vozilo neposredno ispred raskrsnice ili na raskrsnici koja nije sa kružnim tokom saobraćaja.

Neposredno ispred raskrsnice i na raskrsnici vozač u slučaju kada se kreće putem sa prvenstvom prolaza, sme da pretiče:

1) vozilo koje skreće u levo, a pretiče se sa desne strane,

2) vozilo koje skreće u desno, ali da pri tom svojim vozilom ne prelazi na deo kolovoza namenjen za saobraćaj vozila iz suprotnog smera,

3) vozilo koje se kreće na putu sa prvenstvom prolaza,

4) vozilo koje se kreće raskrsnicom na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znacima koje daje policijski službenik,

5) bicikl, moped ili motocikl.

Član 58

Ako se na sredini kolovoza nalazi površina koja nije namenjena za saobraćaj vozila, objekat ili uređaj, vozila moraju da ih obilaze sa desne strane.

Površine, objekti ili uređaji iz stava 1. ovog člana koji se nalaze na sredini puta sa jednosmernim saobraćajem mogu da se obilaze sa obe strane, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
 
Najbolje je da svi idu istom brzinom. Onaj ko vozi sporije od ostalih učesnika u saobraćaju ometa normalno odvijanje saobraćaja (pa samim tim utiče i na bezbednost saobraćaja). Ako se napravi kolona iza njega, onda je njegova obaveza da skrene na prvo pogodno mesto i dozvoli koloni da ga obiđe.

Član 42
Vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi ili ima razloga da predvidi, odnosno da vozilom upravlja na način kojim ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem mestu omogući da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
Sve odredbe ovog zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488262#p488262:1zbhmi9g je napisao(la):
astrodule » 31 Окт 2017, 11:11[/url]":1zbhmi9g]Najbolje je da svi idu istom brzinom. Onaj ko vozi sporije od ostalih učesnika u saobraćaju ometa normalno odvijanje saobraćaja (pa samim tim utiče i na bezbednost saobraćaja). Ako se napravi kolona iza njega, onda je njegova obaveza da skrene na prvo pogodno mesto i dozvoli koloni da ga obiđe.

Са овим се слажем уз један мали додатак: најбоље је да сви иду истом брзином, под условом да је та брзина у оквиру ограничења на датој деоници пута.
 
To se podrazumeva i nisam imao potrebu da to naglašavam.

Ipak, ako svi Ibarskom idu 90 tamo gde je ograničenje 80, ne vidim svrhu izigravanja sveca i poštovanja ograničenja. Isti slučaj je i sa mostovima u Beogradu gde svi vozimo iznad ograničenja.

Jedini izuzetak bih napravio ako postoji zeleni talas koji radi.

Uvek idem brzinom kojom idu svi ako nisam prvi u koloni.
 
Ono što je starije i od zdravog razuma i od zakona i pravila su NAVIKE, bilo da su opravdane ili ne.

U N.Sadu (verujem i u ostalim) na bulevarima koji su 2+2 vozači su na nekoliko deonica navikli da idu levom trakom jer:

-desna je rezervisana za "odmah ću, samo da kupim nešto, upalio sam sva 4 zar ne vidiš"
-iako je desna prazna, namenjena je za skretanje u desno pa budu u nemogućnosti da se prestroje u levo ako naiđu na zastoj pri skretanju u desno vozila ispred
-boje se da ostanu prvi na semaforu na kom je omogućeno uslovno skretanje u desno dok traje crveno i time izazivaju gnev i sviranje vozača iza njih kojima se žuri.

Primer Bulevara Kralja Petra u NS, od Bulevara oslobođenja do Bulevara Evrope su svi smešteni u levu traku. Uslovnih desnih nema, ali opet se niko na semaforu ni na crvenom svetlu ne prestroji u desno. Svi kao hipnotisani. U jutarnjem špicu često iskoristim priliku i sa desne strane obiđem ne malu kolonu vozila i koja stoji i koja se kreće. Ovaj pravac je karakteričan, ali ima sličnih.

Kod ljudi prepoznajem vožnju napamet, na naučenom pravcu. Fali nam poznavanje pravila ali fali nam sankcionisanje bahatosti u vidu psovanja i trubljenja, pored bahate vožnje, jer to destimuliše nesigurne i vozače početnike koji s razlogom voze sporije ili nesigurnije, pa se kilometrima ranije prestroje u levo zbog skretanja jer su svesni da je malo onih koji će ih pustiti ako propuste na vreme da se prestroje. I umesto da razvijaju vožnju po pravilima razvijaju samo NAVIKE koje im se obiju u glavu kad promene grad.

A i ja zamalo da napravim sranje na KT na isključenju kod Arene u subotu uveče, kombi se samo našao ispred mene dok sam se ja uključivao a on isključivao (bez žmigavca i iz jedne od unutrašnjih traka). Toliko se odigralo sve u momentu (a zar nije sva sranja upravo takva) da ni ja nisam siguran šta se desilo, a ne mislim da ja nisam kriv. Srećom kočnice moje odradile posao.

I naravno, čovek staje posle kt i odmah otvara vrata spreman da izađe u raspravu.
 
Ovaj boldovani deo člana 42 se odnosi na vozila koja iz određenog razloga (npr. natovareno teretno vozilo) ne mogu da postignu odgovarajuću brzinu.
Zapravo, sve odredbe zakona koje pominju ovakve slučajeve ometanja normalnog saobraćaja odnose se na teretna vozila ali i radne, poljoprivredne i građevinske mašine i zaprege kojima nije zabranjen saobraćaj na delu puta na kojem se nalaze.

Ostala vozila koja na ovaj način ometaju normalno odvijanje saobraćaja ukazuju na problem sa tehničkom ispravnošću vozila ili neodgovarajućeg psihofizičkog stanja vozača. Ovo se, po pravilu, prijavljuje policiji.
 
Прочитао чланак и морам рећи да ми је мало чудн написано ово правило бр 1:
Pravilo br. 1: Onaj ko je već u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano i saobraćajnim znacima ispred ulaza u kružni tok (važi samo za kružne tokove gde na svakom ulazu postoji trougao - a takvi su u Srbiji u većini).
мада је правило тачно али ово у загради тотално мења значење. У ствари за кружни ток важи правило како и за сваку другу раскрсницу, дакле ако нема сигнализације важи правило десне стране. Можда код нас јесу овакве раскрснице ретке али их има, а у Грчкој су са друге стране доста чешће, па бих рекао да овако наведено правило у тексту није најсрећније. Сви знамо да је Грчка омиљено црпско море и од више људи сам чуо да умало нису направили глупост не неком кружном току зато што су мислили да имају предност јер су већ у кружном току.
По мени би правило требало да почиње са: када улазиж у кружни ток који не познајеш, прво обрати пажњу да ли имаш знак .... итд
 
Tekst je pisan da bi se ljudima u Srbiji maksimalno olakšalo shvatanje KT.

Mislim da ni na Autokomandi više nema tog "izuzetka od pravila", tj, ulaza u KT bez obrnutog trougla.

Inače, zanimljivo je da kružni tok u ZOBS-u uopšte nije pomenut (jer ni nema potrebe jer je sve u KT regulisano znakovima).

Ono što je isto zanimljivo (bar meni) je da nema znaka za kružni tok saobraćaja sa strelicama koje pokazuje smer kretanja, ili onih strelica koje pokazuju sa koje strane se obilazi razdelno ostrvo, ne bi bilo zabranjeno skrenuti levo u kružni tok. Takav slučaj smo imali (možda i dalje imamo) na KT na Starom sajmištu. Naravno, da tu neću nikad skrenuti levo, već ću obići centralno ostrvo, ali mislim da nema zakona koji mi to zabranjuje sa postojećom signalizacijom (ne postoji nijedan znak).

https://www.google.rs/maps/@44.813751,2 ... 6656?hl=en
 
Vrh