Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ti gradovi sa kojima poredite Beograd, njihove vlasti su sve uradile da kolaps ne bude, iako ga ipak ima. Izgradile metroe, obilaznice, alternativne pravce...Tako da Beograd nije merodavan da se sa njima poredi, pošto nema ni obilaznicu, ni metro, ni mnoge druge stvari.

U gradu od dva miliona stanovnika, koji nema obilaznicu, ni metro, a ima loš gradski prevoz i veliki broj automobila naspram broja stanovnika,...Logično je da će biti kolaps svaki dan, ne može drugačije ni po kojoj matematici.
 
Sa desne strane smes da ih obilazis samo u gradu (naseljenom mestu) gde su saobracajne trake "ravnopravne"
Svako preticanje sa deyne strane van naseljenog mesta je prksaj i dokaz jednake bahatosti kao i onoga ko vozi levom (preticajnom) trakom.
Na zalost, umesto sto manje i jednih i drugih je sve vise, iako je 21. vek i bo bi za ocekivati da ljudi poznaju osnovna pravila kretanja u saobracaju.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na zalost ta pravila su kod nas samo na papiru. Hiljadu puta mi je se desilo da na autoputu blicam liku koji ide 100km/h levom trakom i liku nepada na pamet da se pomeri u desnu traku, ja bih takvima dozvole i auto oduzimao.
 
Da li je na autoputu preticanje, ako svako ide svojom trakom? Najopasnija mi je situacija kada sam ja u desnoj traci brži od ovoga u levoj.

A što se tiče ravnopravnosti traka u gradu, kako tumačiš ovo (član 35)

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.

Ja tumačim da u levoj traci ne sme da niko vozi sporije od max dozvoljene brzine.

Priznajem da se ovog člana ne sećam sa polaganja i da sam bio uveren da su trake u gradu zaista ravnopravne, dok skoro nisam prelistavao ZOBS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488029#p488029:2ybr9enn je napisao(la):
astrodule » Pon Okt 30, 2017 10:44 am[/url]":2ybr9enn]
Ja tumačim da u levoj traci ne sme da niko vozi sporije od max dozvoljene brzine.

Zanimljivo tumačenje koje je na žalost učestalo kod nas. Maksimalna dozvoljena brzina je maksimalna dozvoljena brzina koja važi u svim trakama (osim u zaustavnoj) i u svim uslovima - npr. čak i prilikom preticanja. Ne može maksimalna dozvoljena brzina biti ujedno i minimalna - svako će onda napraviti prekršaj jer ne postoje tehnički uslovi da se vozi konstantnom brzinom.
 
Jedno od brzih rešenja - posebno u poređenju sa čekanjem metroa - jeste relokacija radnih mesta iz centra u kombinaciji sa širenjem ulica i uvođenjem novih linija prevoza na periferiji.
 
Pa pravilo je jasno - mozes da ides levom trakom ako nema nikog iza da te obidje. Ako ima, moras da se sklonis.

Mada ima i druge krajnosti, npr obilazis kamion i ides 120 km/h a kr**** iza blica da se sklonis. Pa gde rodjace?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488051#p488051:29kswwhc je napisao(la):
mekbejn » 30 Окт 2017, 13:01[/url]":29kswwhc]Pa pravilo je jasno - mozes da ides levom trakom ako nema nikog iza da te obidje. Ako ima, moras da se sklonis.

Mada ima i druge krajnosti, npr obilazis kamion i ides 120 km/h a kr**** iza blica da se sklonis. Pa gde rodjace?

Не. Правило је да си дужан да возиш средњом траком (возном), а у леву смеш да пређеш само и искључиво у сврху претицања, а по завршеном (или прекинутом) претицању си дужан да се вратиш у средњу траку. Ово важи само на ауто-путу, док су на "обичним" саобраћајницама све траке "равноправне" и нико никоме није дужан да се склања.
 
kada se uporedjuje beograd sa drugim gradovima ne treba ga porediti sa Moskvom, Londonom i sl. To su ogromni gradovi, BG ima 2 miliona koliko i Sofija, Bec, Budimpesta, to su gradovi sa kojima se treba porediti. U Sofiji su na pr guzve isto tako velike, alioni imaju 3 linije metroa.
 
Za autoput je jasno. Nema šta da se radi u levoj traci, osim u slučaju preticanja.

Ovaj član što sam okačio kaže da smeš da voziš u levoj traci (u naseljenom mestu) ako ne smetaš nikome. To znači da ako voziš u levoj traci 45km/h, a ja dolazim u levoj traci sa 50km/h, ti moraš da mi se skloniš.
 
Не морам да се склоним ако не угрожавам безбедност. Не знам где је тачно граница, али од 45 до 50 је сувише мала разлика. Када бих се вукао 20 или 30 то је нешто друго.
 
Samo treba biti precizniji sa brojem stanovnika Beograda, jer se radi o oko 1,2 miliona a ne 2 miliona. Takođe slični po broju stanovnika su Sofija i Prag. Nešto malo veći je Beč, a osetnije Budimpešta. Bukurešt je ipak značajno veći, a Zagreb značajno manji, ali infrastrukturno najsličniji.
 
У свим тим градовима су огромне гужве, али, не знам да ли сте приметили - у Београду се стање нагло погоршало претходних месеци.

То је, наравно, зато што одлуке доносе недовољно интелигентни људи, тако да се радови на Бранковом мосту, рецимо, одвијају у саобраћајно критичној другој половини године, уместо у првој. И све по том моделу.

Хтео бих још једном да упозорим да је најављена градња подземне гараже дуж Улице кнеза Милоша, што значи да смо, благо речено н... ако се не одустане од те егзотичне замисли. Исто важи и за идеју да се руши, па поново гради Стари (трамвајски) мост - то значи три године саобраћајног колапса. Разумем ја будућност као звезду водиљу, али то занесењаштво које је спремно да моје краткорочне и средњорочне потребе и квалитет живота до те мере не уважи, сматрам исконским видом тираније.
 
Ponovo ću citirati, pa ti proceni da li moraš da mi se skloniš ako ja dolazim 50, a ti voziš 45 (pa makar vozio i 49).

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.

Postoji i druga stvar, a to je šta ako neko dolazi ko vozi brže od dozvoljene brzine? Ti njega ometaš, ali šta je sada "starije"?

Moje mišljenje je da vozača ne treba da zanima da li je neko u prekršaju ili ne, već da treba da skloni ako nekoga ometa.
 
По мени је "ометање" овде онемогућавање у нормалној вожњи у смислу угрожавања безбедности. Нека остане на томе да се не слажемо у тумачењу и то је то.
 
Pa upravo zato što su neke stvari tako postavljene da se ne može nedvosmisleno nešto utvrditi dolazi do problema. Uvek sam govorio da zakone (naročito ovakvog tipa gde nesme biti"slobodnog sudijskog uverenja") treba da pišu matematičari :)

Tj, ne da ih pišu, nego da budu recenzenti.
 
Tako je. Gužvi je pre bilo "samo" u jutarnjem i popodnevnom špicu i to na poznatim mestima. Zbog predizbornog raskopavanja (ali zaista ne znam da li se to može drugačije opisati) je haos poslednjih meseci svuda.

Želeo bih da mi neko od branilaca, tj. simpaitizera SNS-a, ili neko pametniiji od mene, objasni da li je moralo ovako da se sve radi odjednom. Naravno, ne sporim da su svi ovi radovi bili neophodni (neki više, neki manje, neki u većem obimu, neki u manjem), ali da se čeka poslednjih 6 meseci mandata, a do tada ne radi skoro ništa.

Ista priča je sa fasadama. Naravno, ali stvarno niko ne može da ospori je odličan potez što se ovoliko fasada sređivalo. Oko kvaliteta se uvek može raspravljati, ali ja ću biti zadovoljan i da se samo sve okreči, ali zar je moralo sve odjednom da se radi posle toliko godina vladanja Beogradom.

Naravno da je za sve kriva prethodna vlast :)
 
Sta bre filozofirate? Leva je brza traka, desna sporija, i tako dalje. Kad neko naidje brzi od tebe u levoj traci ako mozes pustis ga. Osnovna vozacka kultura. Pa makar ti isao 20 preko ogranicenja a on 40. Toliko filozofa ima u ovom gradu da je desna traka postala najbrza. Svi bi da uzmu lupu ili monokl i da kao tumace neke propise. I da isteruju pravdu pod zastitom tone i po lima.

Ogradjujem se kao i mekbejn, od strucnjaka koji kad malo daju gas toliko se uzbude da im smeta i ptica da proleti iznad leve trake.
 
Ne idemo u of (čisto ako neko posumnja u to) jer su ovo sve situacije koje se dešavaju baš na Mostu preko Ade i Bulevaru heroja sa Košara koji uglavnom imaju po 3 trake.

Ono što sam primetio je da skoro niko ne ide desnom trakom, što u neku ruku nije loše jer se ljudi lakše uključe na UMP, ali nekada to pravi problem. Relativno česta situacija za koju ne mogu da odredim ko je u pravu je sledeća. Neko ide srednjom trakom malo sporije, a u levoj i desnoj traci istovremeno dolaze dva vozila istom brzinom malo brže od ovoga u srednjoj. Pošto ga prođu, oba vozila hoće da se prestroje u srednju traku. Ko ima prednost?
 
Vidis Pantografe, tvoja zadnja recenica je vrlo pogubna. Jer kada bi neko sa vlasti hteo da stvarno ucini nesto za svoju drzavu i grad, napravio bi metro. A to bi bila visegodisnja zrtva svih stanovnika, u odnosu na koju bi rekonstrukcija Gazele ili ovi danasnji problemi izgledali smesno. Ali niko nece da rizikuje da ceo svoj mandat u Beogradu pravi krkljanac i navlaci bes svih onih koji ce reci isto sto i ti. Pa ga onda-i ne pravi.

Druga je tema da li nesto treba ili ne treba raditi, i kako ga raditi. Ja kod ovih sadasnjih radova najvise zameram lezilebarenje. Umesto da se radi punom parom u tri smene oni planduju...kao i UMP sto je iskilavljen do bola, tempom puza je gradjen.
 
Ja bih rekao da u tom slučaju ima prednost onaj ko dolazi sa desne strane. Naravno, to ne važi za autoput, tamo ovakav scenario ne bi smeo da se dogodi jer je zabranjeno obilaženje s desne strane.
 
Их, а што би метро изазвао толики кркљанац? Па, у старом делу града је све предвиђено за копање кртицама, буквално немаш ни метар "кат енд кавер" метода предложено ни у старим плановима, нити, рецимо, код "Ежиса". Једино станице морају да се граде "одозго", али, оне се не би радиле све одједном. Реално, критична је она код Главне поште. Остале - нису.

Поврх свега, за градњу метроа би народ београдски, какав год да је, имао разумевања. Ја бих први имао. А за ово - немам.
 
Шта вам је, људи? Каква предност? Онај ко се престројава то сме само када може безбедно да заврши радњу, дакле, ако не "сече" онога ко вози у својој траци.
 
Vrh