Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Pa vidi ovako.
Mozemo mi da pricamo ovako ili onako.
Statistika je kurva koju mozes da prilagodjavas kako ti se cefne i plasiras u javnost.
A mi cemo imati sistem kaznjavanja po statistickoj metodi.
Moze li se to pokriti zakonom?
Naravno da moze, sve se moze kad se hoce.
Dal je meni cilj da ljudi divljaju i ginu u saobracaju? Naravno da nije.
Sa svojih 45 godina, dovoljno sam zreo da mi adrenalinska terapija ine potrebna, a i kad jeste znam i koristim druge nacine da dodjem do nje :)
Ono sto je nakaradno po meni jeste to sto se uporno krece "od dupeta, umesto od glave"

Pola (50%) automobila koji ucestvuju u saobracaju u Srbiji ne bi smela da prodju tehnicki pregled!
A prolaze! I to ga prolaze i bez odlaska na isti.

Zatim, i ovde na temi o kruznim tokovima se pokazalo da veliki broj ljudi ne zna pravila kruznog toka.

Koliko njih zna da na autoputu ne postoji leva i desna traka, vec traka za vznju i traka za preticanje?

A kao vrhunac mi je poredjenje prekoracenja brzine sa prolaskom na crveno svetlo :(
Izvin'te gospodo, ali iako jedno i drugo prekrsaj, prolazak na crveno svetlo bi se mogao samo uporediti sa voznjom u suprotnom smeru na autoputu. Ni sa cime drugim.

Ocemo li da pricamo o bezbednosti?
Zasto patrola saobracajne policije stalno kontrolise brzinu ispod mosta na Adi, dok kilometar ranije pored Tempa na Adi, voza sibaju i po 150km/h ?

Na kraju krajeva, semafori u Milosa Velikog u pravcu mostarske petlje su sinhronizovani na brzinu vecu od opsteg ogranicenja u naseljenom mestu, zar ne?

Stubici sa katadiopterima nedostaju po vecini nasih puteva, nexostaju ograde na autoputu, pored naplatnih kucica ulaze psi, a udarne rupe nisu jos uvek pokrpljene iako je vec septembar!
I mi pricamo o merama za povecanje bezbednosti?

Spustamo na 0,2 promila gornju granicu alkohola, dok nam mediji javljaju da u sporadicnim kontrolama patrole nailaze na ljude sa 3 i vise promila?
Odlicno. Kada vam patrola bude napisala kaznu zato sto ste jutros pre polaska na posao isprali usta sredstvom koje sadrzi alkohol, vi se nasmejte i platite, jer ce to svakako spreciti nekgog 'Ziku' da posle 20-tog piva sedne u neregistrovan krs i ubije neku jadnu porodicu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sve je to istina, jedino ne prihvatam da su to razlozi da se ne kažnjava metodom računanja srednje brzine. To mi je kao onaj argument da neću da poštujem propise jer ih ni država ne poštuje.

Hajde da su uložena neka velika finansijska sredstva da bi ovaj sistem proradio, ali jedino su izmerili rastojanja od svake do svake vrampe i dodali par desetina redova koda u softver (a možda samo jedno false pretvirili u true)
 
Mnogi od tih što divljaju 200km/h to rade da bi stigli brže. Ovo im to onemogućava, tako da ako makar deo njih bude demotivisan da juri, ja sam srećan (a hoće).

Stvarno ne mislim da je ovo način za otimanje para, da bi neko bio u velikom prekoračenju mora celu deonicu da vozi debelo preko organičenja. Na protiv, čak i da na nekoj deonici prekoračiš ograničenje dok npr obilaziš autobus, to će na kraju jako malo da se odrazi na krajnu prosečnu brzinu (samo ubrzanje i usporenje nakon i pre rampi će da kompezuje to). Tako da, poštujte propise i nema problema.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475897#p475897:2km9o0ba je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 06 Сеп 2017 09:30 am[/url]":2km9o0ba]Ne mora da znači da je svako kome je u proseku, između dve naplatne rampe, izmereno nešto preko 120 km/h vozio u prekoračenju
Ovo je potpuno nemoguće. Fizika, 6ti razred. Ako je nekome prosečna brzina 130km/h, ili je vozio od tačke a do tačke b 130km/h sve vreme ili je negde vozio brže od 130km/h a negde sporije. Tako da je SIGURNO vozio bar 130km/h negde na deonici, tj. SIGURNO je prekoračio ograničenje od 120km/h.
 
Ja apsolutno podržavam ovu meru, i ne nalažim opravdanja za kršenje propisa u ovom slučaju. Jedino se nadam podizanju opšteg ograničenja i u međuvremenu postojanje određenog praga tolerancije (npr. do 130kmh u proseku), jer se na tako malim prekoračenjima ne radi o nekom ugoržavanju bezbednosti, a nema ni razloga da se ljudi maltretiraju (naročito stranci ako moraju da idu u neku poslovnicu pošte da uplate).
 
Upravo to. Mora da postoji određeni prag tolerancije. Recimo do 125 km/h. Ili bar 122 km/h. Ako ostane na striktno 120 km/h, onda će zaista biti samo još jedan način za otimanje para. A verujem da će ostati upravo na tih 120.
 
Toleriše se do 125km/h. Inače, slažem se, opušteno može da se digne ograničenje na 130km/h.
 
I sta je sa deonicama gde su na nekim delovima niza ogranicenja od 120km/h (npr vrcin-nis) ? Jel se to zanemaruje ili je tu dozvoljena prosecna brzina niza (119,118...)?
 
To se zanemaruje, odnosno to nam je dodatna subvencija (ili kredit).
 
Okanović je naveo da smatra da će postojati i prag tolerancije da vozači ukoliko budu vozili do 125 kilometara na sat ne budu kažnjeni. Prema njegovim rečima, mala tolerancija u odnosu na propisanu brzinu bila bi važna kako vozači ne bi bili usredsređeni na brzinomer.

Sad, koliko je verovati privatnoj agenciji koja je u talu sa državom je drugo pitanje :mrgreen:
 
Ja ovakav vid merenja i kažnajvanja apsolutno podržavam. Da je sreće svuda bi se ovako radilo i onda bi svi vozili adekvatnom brzinom, ja bih postavljao kamere svuda redom i po gradu i van grada. I preko tih kamera bi se proveravala i upotreba telefona, i pojas, i upaljeno svetlo i preticanje preko pune linije i koješta drugo. To je daleko pametnija stvar od pooštravanja kazni od kojih neki naj*** a svi drugi i dalje krše zakon. Idealno po društvo je da zakon važi svuda i za sve JEDNAKO!
a broj činjenja nedela opada samo ako je broj uhvaćenih, tj procenat procesuiranih veći!
Primer mog profesora u korist ovoga je to da su se pre odsecale ruke za krađu pa se i dalje kralo.
A što se tiče otimanja para, ti nemoj da voziš brzo i niko te neće dirati.
 
Mislim da ne treba teziti da se kamere za kontrolu saobracaja postavljaju svuda vec da se tezi edukovanju vozaca i razvijanju vozacke kulture, a to kao i sve ostalo mora da krene od vrha drzave.

Dokle god imamo kolone tamnih vozila koje bez imalo stida i obzira prema drugima preticu, prekoracuju brzinu i prave druge saobracajne preksrsaje pod maskom vozila pod pratnjom ostali vozaci ce uzeti da je to normalno ponasanje pa zasto ne bi i oni?

Pritom ne mislim samo na politicare vec i na policiju koja cesto krsi propise, a o bahatom parkiranju vozila pripadnika MUP-a i da ne pricamo.
 
Један сам од оних који и те како подржавају ову меру мерења просечне брзине на аутопутевима. Мислим да ће доста усијаних глава да се охлади, а такви су сад најгласнији у противљењу ове мере, како је противуставна, па се многи бусају ако њих ухвате у прекорачењу, да ће тражити атесте уређаја који мере просечну брзину, атесте радара у пресретачима и о осталим глупостима које наводе. Такви онда нека возе по ограничењу или слободно да иду на магистралне путеве који су паралелни са аутопутевима.

За сад још неће уводити толеранцију, нажалост, а требала би да буде барем до 10% од максимално дозвољене брзне. Али ипак по препоруци неће се кажњавати возачи који имају просечну брзину од 121 и 122 км на час. Колико сам начуо праг толеранције ће подићи кад се буде подигла максимална брзина на аутопутевима на 130 км/час (крајем године или почетком следеће, чека се нови ЗОБС) и тада би толеранција требало да буде 5% или до 5%.
 
Апсолутно подржавам ово мерење. Најсмешнији ми је аргумент да ће сада странци да нас избегавају јер смо им ето забранили основно људско право а то је дивљање по аутопутевима. Што се мене тиче сви странци и "странци" којима аутопутеви у Србији служе да се мало издивљају могу слободно да нас заобиђу.

Такође мислим да би требало да постоји толеранција до 125 али и без тога ако се неко мало зезне 1500 дин нија нека сума, а ови што воле да дивљају добро ће да размисле да ли им се исплати сакупљати казнене поене.
 
Apsolutno sam protiv merenja PROSECNE BRZINE, jer ona u obzir ne uzima bezbednost.
Na dugackoj deonici, vi mozete jedan deo izdivljati, a potom usporiti ili kompenzovati to vreme odlaskom na pumpu ili kafe.
Takodje, ako na naplatnoj rampi provedete pola sata (sto leti nije retko) to vam daje rezervu da u narednih sat vremena vozite 50% brze sto iznosi 180km/h i opet cete biti "u okviru zakona.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
ako provedeš na naplatnoj rampi pola sata, to te samo spašava dotadašnje brze vožnje, ne daje ti kredit za narednu deonicu. ali tačna je poenta.
 
И даље ће постојати пресретачи и они ће се бавити дивљањем на краћим деоницама.

Мање је опасан неко ко вози нпр 160 уз паузу него неко ко вози истом брзином без паузе.

По мени су највећи проблем они којма је Србија деоница пута дугог пар хиљада колометара и кроз Србију се сјуре без заустављања да би уштедели време и ово је најбољи начин да се томе стане у крај. Ту мислим на странце који воле да возе у колони у брзој траци и на "странце" који неће да дођу авионом за 30 евра него мора комшији да покаже ауто са великом кубикажом и који је након дуге вожње и сати чекања на граници у сезони одмора права темпирана бомба на аутопуту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476331#p476331:2xwtpbp0 je napisao(la):
laki72 » 08 Sep 2017, 09:29[/url]":2xwtpbp0]Apsolutno sam protiv merenja PROSECNE BRZINE, jer ona u obzir ne uzima bezbednost.
Na dugackoj deonici, vi mozete jedan deo izdivljati, a potom usporiti ili kompenzovati to vreme odlaskom na pumpu ili kafe.
Takodje, ako na naplatnoj rampi provedete pola sata (sto leti nije retko) to vam daje rezervu da u narednih sat vremena vozite 50% brze sto iznosi 180km/h i opet cete biti "u okviru zakona.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Sistem je postavljen a i verovatno će ubuduće da ga usavršavaju postavljanjem OCR čitača na ulazima/izlazima na pumpama i odmaralištima.
 
Mali of po pitanju price o dolasku avionom za 30 evra.
Ta prica, iako lepo zvuci, nije realna. Prvo, ljudi koji rade po zapadnoj evropi a koje iz ne znam kojeg razloga posprdno nazivamo 'gastarbajteri' (gosti-radnici) ne putuju sami, vec sa porodicama, ma kolike one bile. Takodje, te porodice bile 4-tvoroclane, bilo da su od 14 clanova, ne idu iskljucivo u Beograd, Nis, Sofiju, Istambul, Ankaru, vec i ka mestima koja su po vise stotina km udaljena od tih centara u koje slecu LC kompanije.
Takodje, te LC kompanije ne nude u letnjoj sezoni karte po bas tako niskim cenama, a takodje prtljag koji je u tu cenu ukljucen je mizeran za boravak od 3-4 sedmice, sve i da ne nose nikakav suvenir ili sl.

Ovim naravno ne negiram da umor i saobracajna nekultura pojedinih ucesnika u saobracaju ne uticu katastrofalno na bezbednost u saobracaju, vec da bi bilo dobro da se manemo stereotipa da je "pokazivanje" motiv za odlazak automobilom na godisnji odmor.

A o bezbednosti...
ajd da stvari posmatramo iz drugog ugla.
Osim na pojedinim, kracim deonicama, ovakav nacin kontrole brzine nije praksa nigde u evropi, bar koliko je meni poznato.
U madjarskoj vas niko nece dirati ako vozite 140-150, u Hrvatskoj takodje, a ni u Austriji osim na mestima gde postoji stalni radar koji je naravno jasno obelezen znacima obavestenja.
Dal je zaista kod nas bezbednost "NA AUTOPUTU" toliko losija nego u pomenutim zemljama, pitam se ja???

Hejtujem ja ovu meru, ne zato sto je meni problem da sa mojih prosecnih 130 usporim na 120.
Dovoljno mi je to sto cu od sad gorivo u automobil sipati nakon naplatne rampe :D

Hejtujem je jer nama motorciklisti i ne placaju putarinu vec produze pored rampe...

Hejtujem je jer mi na autoputu, iz kamiona cija prikolica nema tablice kamen koji je ispao, razbije sofersajbnu, i na rampi radnike nece da okrene patrolu policije, a po dolasku u policijsku stanicu kod Laste, zaduzenu za autoput, policajac koji je spavao ne zeli da reaguje na to sto autoputem jezdi kamion sa neregistrovanom prikolicom koji vozi rasuti teret (sljunak) bez zastitne pokrivke i iz koga ispadaju kamenice precnika 10cm....
I mi pricamo o bezbednosti?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476356#p476356:181jyrca je napisao(la):
laki72 » 08.Sep.2017/11:35 am[/url]":181jyrca]
Hejtujem je jer mi na autoputu, iz kamiona cija prikolica nema tablice kamen koji je ispao, razbije sofersajbnu, i na rampi radnike nece da okrene patrolu policije, a po dolasku u policijsku stanicu kod Laste, zaduzenu za autoput, policajac koji je spavao ne zeli da reaguje na to sto autoputem jezdi kamion sa neregistrovanom prikolicom koji vozi rasuti teret (sljunak) bez zastitne pokrivke i iz koga ispadaju kamenice precnika 10cm....
I mi pricamo o bezbednosti?

Tako je... Naleteo sam na rupu na putu i sada cu plugom da preorem celu ulicu da svima bude jos gore.
Odlicna logika nema sta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476356#p476356:181jyrca je napisao(la):
laki72 » 08.Sep.2017/11:35 am[/url]":181jyrca]
...ovakav nacin kontrole brzine nije praksa nigde u evropi, bar koliko je meni poznato.
Koristi se ovaj sistem u evropi vec duzi niz godina - Istina negde malo duze, negde malo krace..
Evo izdvojio sam koji minut vremena da nadjem malo vise informacija..
U Nemackoj, Skotskoj, Norveskoj, Austriji, Belgiji, Litvaniji, Italiji, Sloveniji..
U Belgiji su cak gradjani velikom vecinom izglasali da se ova mera merenja brzine primenjuje na sto vecem broju puteva..

Istrazivanja EU su pokazala da primenom mere merenja srednje brzine vozila smanjuje broj prekrsaja na 1% na duzini puta gde se primenjuje, a da je efikasan u cak 99.9% slucajeva (mada ovo zavisi od opreme i nacina postavljanja iste).
 
bl3y4":ghvz9co6 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476356#p476356 je napisao(la):
laki72 » 08.Sep.2017/11:35 am[/url]":ghvz9co6]
Hejtujem je jer mi na autoputu, iz kamiona cija prikolica nema tablice kamen koji je ispao, razbije sofersajbnu, i na rampi radnike nece da okrene patrolu policije, a po dolasku u policijsku stanicu kod Laste, zaduzenu za autoput, policajac koji je spavao ne zeli da reaguje na to sto autoputem jezdi kamion sa neregistrovanom prikolicom koji vozi rasuti teret (sljunak) bez zastitne pokrivke i iz koga ispadaju kamenice precnika 10cm....
I mi pricamo o bezbednosti?

Tako je... Naleteo sam na rupu na putu i sada cu plugom da preorem celu ulicu da svima bude jos gore.
Odlicna logika nema sta.

Hmmm...
De mi reci koji deo mog posta ukazuje na tako nesto sto si napisao?

Mozda moja logika nije jaca, ali ja tvoju zaista ne razumem.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh