Насловна > Беоинфо вести >
Уторак, 08. октобар 2013.
Наставак изградње Војвођанске улице
Изградња Војвођанске улице настављена је почетком овог месеца и то на делу од Гандијеве до раније изграђеног дела пред Улицом Душана Вукасовића, саопштила је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда. Радови су настављени после скоро пет година, а главни разлог за то били су дуготрајни имовинско-правни поступци, за чији завршетак не постоји прописан рок. За поједине објекте на трасама инфраструктуре странке у поступку искористиле су све правне лекове за остваривање својих права, укључујући и поступак пред Управним судом, што по правилу одлаже почетак планираних радова.
Према динамици радова, прво ће се изградити једна коловозна трака на страни блоковског насеља, где је потребно положити цеви кишне канализације и изнад њих нове водоводне цеви. Планирано је да се овај део радова заврши у што краћем року, како би се током новембра припремила подлога за асфалтирање коловоза од Нехруове до Гандијеве улице. Потом ће саобраћај бити преусмерен на нову коловозну траку и почеће компликованији део радова на уклањању постојећег коловоза и ослобађању свих постојећих инфраструктурних водова, на бежанијској страни улице.
Прве недеље радова рашчишћен је правац од Нехруове до Гандијеве улице, изграђена је шахтовска веза и постављено првих 50 метара кишне канализације. Уколико временске прилике буду ишле наруку извођачу радова, то јест ако не буде обилних киша, планира се да у наредних месец дана буде положено око 400 метара цеви, како би се до половине новембра извршило насипање и консолидација подлоге једне коловозне траке. Профил улице састоји се од раздвојених коловоза са по три саобраћајне траке укупне ширине десет и по метара за сваки смер, разделне траке ширине четири метра, обостране бициклистичке стазе и тротоара, као и обостраног ивичног зеленила. Укупна ширина саобраћајнице на овом делу биће 36 метара, изградиће се две нове семафорисане раскрснице са пуним програмом веза и биће обезбећени уливи у постојећа блоковске саобраћајнице.
Изградњу финансира дирекција из сопствених извора у износу од 311 милиона динара. Радови ће трајати осам месеци, а возила ће моћи да користе Војвођанску улицу све време током извођења, уз повремене измене у режиму саобраћаја. Војвођанска улица се наставља на раније изграђен саобраћајни правац од Тошиног бунара и Земунске улице, а укупна дужина нове Војвођанске улице је километар и по.
У првој фази 2008. године, дирекција је финансирала радове на делу од раскрснице са Др Ивана Рибара до иза улице Душана Вукасовића. Изграђена је нова улица ширине 39 метара, са по три саобраћајне траке у оба смера, разделним острвом од четири метра у оквиру којег се налази јавна расвета, двоструки заштитни зелени појас и обострани тротоари од по три метра. У склопу саобраћајнице изграђене су и аутобуске нише.
Читав простор Новог Београда испресецан је саобраћајницама у дужини од 160 километара. Војвођанска представља главну саобраћајницу која пролази кроз насеље Бежанија. У градском саобраћају Војвођанска улица представља једну од главних веза запосленима, ученицима и студентима из новобеоградских блокова и приградских насеља са централним деловима Београда. Овом улицом одвија се важан путнички и теретни саобраћај и њом пролази више линија градског саобраћаја, као и линије приградског саобраћаја за Јаково, Добановце и друга насеља овог дела Срема. Војвођанска улица ће се користити интензивно и за међуградски саобраћај, пошто ће преко саобраћајнице Т-6 бити директно повезана са обилазницом око Београда, која повезује ауто-пут Београд–Загреб, Кружни пут и ауто-пут Београд–Ниш, наводи се у саопштењу.