Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
spatiotecte":qwr29par je napisao(la):
Izuzetno dobar PVO srednjeg dometa koji pokriva celu teritoriju Srbije, a cena 200 miliona evra.

Rumuni su platili Patriote 4 milijarde poredjenja radi.

Odakle znas da je dobar? Sve informacije koje imamo se svode na neki kineski promotivni letak.
Bez opsežnih testova i detaljnih informacija je teško bilo sta reci.

Sto se tice Patriota to je klasičan reket kojim se plaća zaštita Amerima.
 
Колико се плаћа шипинг за ту Алиекспрес куповину?
Или ће онај пилот из короне што је доносио респираторе и овај сад најновији почасни, да иду да довезу?
 
Ljudi u Srbiji su možda razočarani jer su očekivali S400 ili bar S350 ali osim sto je takvo oružje mnogo skuplje i sto bi predstavljalo zaista veliki zalogaj za našu ekonomiju treba uzeti u obzir sto bi nas to dovelo u veoma nezahvalan položaj u odnosu na Ameriku jer bi nas izložilo riziku da nam uvedu sankcije jer bas ne bi gledali blagonaklono da možemo sve živo da snimamo i gadjamo od severa Italije do Crnog Mora.

Ovo mu dođje kao neka zlatna sredina, podiže našu PVO na znatno viši nivo a opet pokriva tek ono sto je nama potrebno i ne baca senku na NATO okruženje.
 
Momčilo Milinović jeste vrhunski stručnjak iz oblasti raketa, ali je ložana neviđena. Bio je redovan i omiljen gost Miroslava Ložanskog na Sputnjiku dok ovaj nije unapređen u - kako bi Mićko Ljubičić rekao - ekseljenciju ambasadora. :kafa: I dok je Ložanski lupetao zato što mu je to bilo u opisu radnog mesta i ugovora, Milinović voli da surfuje kroz snove i fantazije zato što ga vozaju emocije. Primera radi, kad su Rusi pre par godina na paradi prikazali Pancire montirane na zglobne guseničare ofarbane u belo, ovaj je brže bolje pričao kako je to ''prvi put u istoriji da neka zemlja proizvede PVO za arktičko ratovanje''?!

Tako da sve što dolazi od njega treba uzimati s rezervom jer iako zna znanje, velika je ložana. Veća od Ložanskog.

Što se tiče ovog kineskog sistema, o njemu ne znam ništa, tako da bih sačekao sa komentarima. Mada svakako podržavam svaku nabavku i modernizaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765667#p765667:b2n9pr5q je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Aug 2020 07:09 am[/url]":b2n9pr5q] Primera radi, kad su Rusi pre par godina na paradi prikazali Pancire montirane na zglobne guseničare ofarbane u belo, ovaj je brže bolje pričao kako je to ''prvi put u istoriji da neka zemlja proizvede PVO za arktičko ratovanje''?!

Tako da sve što dolazi od njega treba uzimati s rezervom jer iako zna znanje, velika je ložana. Veća od Ložanskog.
druze, kad bi samo znao kakvi su problemi na arktiku za vojnu tehniku, elektromagnetne anomalije i zracenja, ne bi davao takve zakljucke....
 
Ni prvi ni poslednji sistem takve vrste i namene.
To o čemu je on pričao jeste impresivno, ali ne menja činjenicu da je čovek ložana.

Po njemu, Rusi još samo što ne cepaju kontinente i ne šalju ljude u druge galaksije, inače su u svemu prvi i imaju svašta nego ''ne prikazuju to''.
A Ameri i ostali nemaju ništa, tj. imaju samo ono o čemu se pročita po dnevnim novinama i to je to.

On zna znanje, tu nema šta. Sve što može da sazna i zna neko ko nije insajder, on to zaista zna. Ali na osnovu onoga što vidi kod Rusa, izvlači nebulozne i neosnovane zaključke da su oni 10x jači a Ameri 10x slabiji nego što deluje ovako u realnosti. Dakle, ispriča činjenice o Topolju ili Jarsu, i onda na osnovu toga izvlači neosnovane zaključke o drugim nepostojećim raketama i sistemima. A bez ikakvih argumenata i dokaza. Kao kad bih ja sad na osnovu toga što praivmo Lazara izvukao zaključak da onda sigurno pravimo i T-90.
 
Jos uvjek se kotrlja ...

vojska01-2020-08-26-23-54-43.jpg

vojska02-2020-08-26-23-54-43.jpg
 
Što "još uvek"?
Mnoge od njih to svoje kotrljanje su skoro započele. Ogroman broj, bez obzira na godinu proizvodnje, proveo je više decenija u konzervaciji. Sa jednom takvom družio sam se 1999, tokom rata. Preuzeo sam je u magacinu sa tek nešto preko 10k. Po knjižici, videlo se da je radila tokom prve godine i zatim otišla u konzervaciju.
Ova upravo deluje da je skoro dekonzervisana i tek tek treba da se vozi.
 
Још су 110ке и млађа возила поред Дајчева, Кразова, Урала, Зилова и неких ФАПова њушкаша.
 
Војска је била приморана да узме ФАП 1118 уместо неких бољих камиона, све због тога што је ФАП стављен на њену надлежност. Добро је питање на шта ће личити ти камиони за неколико година.
 
Pa već ni na šta ne liče. Ima na netu i po forumima slike vozila starih nekoliko godina koja su zarđala više nego ona iz doba SFRJ.
 
Тај камион 1118 је промашај од старта. У суштини је узет комунални камион кипер 1318, стављена је сандук уместо кипера и замењени су точкови на задњој осовини. А нису искоришћена решења са много бољег модела 2026 попут браника и фелни.
 
Novi hangari za smeštaj vojnih vazduhoplova

6238157745f560f4c81b8b107785410_w640.jpg


Izgradnja hangara sa akumulatorskom stanicom na vojnom aerodromu "Narednik pilot Mihajlo Petrović" u Nišu, iako planirana kao trogodišnji projekat u periodu 2018-2020. godine, završena je pre roka, u 2019. godini.

Namena ovog hangara je da pored smeštaja helikoptera H-145M i Mi-35 omogući održavanje vazduhoplova i stvori kvalitetne uslove za rad, prostor za smeštaj alata i materijala. Neposredno uz objekat hangara, izgrađena je akumulatorska stanica, koja je sa hangarom povezana veznom nastrešnicom, a u kojoj postoji prostor za pregled i servisiranje akumulatora sa potrebnim pratećim sadržajem na sredstvima tehnike koja se nalaze na aerodromu.

Unapređenje stanja u Ratnom vazduhoplovstvu postignuto je ulaganjem u poboljšanje materijalnog statusa pilota i letača pre svega povećanjem plata. To je takođe postignuto kontinuiranim procesom obuke i usavršavanja, nabavkom modernih vazduhoplova i sredstava, ulaganjima u izgradnju nove infrastrukture i obnavljanjem postojeće na vojnim aerodromima, navodi se na sajtu Ministarstva odbrane Republike Srbije.

Uporedo sa nabavkom novih vazduhoplova poput aviona MiG-29, helikoptera Mi-35, Mi-17 i H-145M, vodilo se računa da se obezbede adekvatni uslovi za njihovo čuvanje i održavanje.

Radovi na izgradnji hangara za smeštaj aviona MiG-29 u dežurstvu u Sistemu protivvazduhoplovne odbrane RViPVO na vojnom aerodromu "Pukovnik – pilot Milenko Pavlović" u Batajnici, u završnoj su fazi tako da će biti obezbeđeni uslovi za smeštaj aviona, smanjeno vreme potrebno za pripremu vazduhoplova i omogućeno manje naprezanje ljudstva. Takođe, uticaj vremenskih faktora biće sveden na minimum.

Osim novog hangara, vojni aerodrom u Batajnici posle 21 godinu nakon što je bombardovan za vreme NATO agresije, dobio je modernu svetlosnu signalizaciju na pisti broj jedan, što omogućava njenu bezbednu upotrebu u noćnim i uslovima loše vidljivosti, a radovi se nastavljaju i na pisti broj dva, kao i na rekonstrukciji vodovodne mreže na tom aerodromu.

Od infrastrukturnih ulaganja na civilno-vojnom aerodromu "Morava" kod Kraljeva u toku je rekonstrukcija armiranih betonskih skloništa za smeštaj vazduhoplova, a realizovana je rekonstrukcija piste i izgradnja sistema svetlosne signalizacije.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1729785
 
Da li aerodrom u Batajnici ima neke podzemne objekte i instalacije kao npr. što je imala Slatina u Prištini?
 
Kao Слатина тешко, пошто је у равници.
 
Ima kaponire i skladista municije pokrivene zemljom, ali ne podzemne objekte u pravom smislu te reci.

Ima podzemna sklonista za ljudstvo, ali to je to. Nista ni blizu kao Slatina ili Zeljava.
 
Pretpostavljam da je to sve slupano tokom bombardovanja i da tek sada grade nove objekte...
 
Ne baš, nije sve. Ima i starih kaponira i skladišta koji su preživeli. Zatim, nekoliko skladišta municije je obnovljeno krajem 2000ih.

Mislim da je njima najveći problem smeštaj starih letelica i delova. Ima nekoliko kutaka širom aerodroma gde avioni (uglavnom stari ili neki prototipovi iz Mome) stoje načičkani jedni do drugih. Orlova je najviše. A jako malo ih leti.
 
Прошле године је летело 7 Орлова на аеромитингу у Краљеву. Мислим да су већина тих расходованих по аеродрому извиђачке верзије избачене из употребе.
Највише расходованих је Мигова 21, њих скоро 30. Гужву праве и већи расходовани Антонови и Јакови.
 
Upravo su te izviđačke i trenažne verzije (dvosedi) sada kandidati za upgrade sa novim glass cockpit-om...
Pitanje je u kakvom stanju je zmaj tih aviona... verujem da se nešto od toga može osposobiti....
 
A sta je sa galebovima trebalo bi da ih ima konzerviranih novih u kutijama donesenih iz mostara....1992
 
,, .... verujem da se nešto od toga može osposobiti.... ,,

Gomila delova, sklopova i ako nisu ni ugradjeni a kamoli korišteni
imaju rok upotrebe ... te njihova atesna upotreba nije moguca.

Bas zgodno za parazite ali ne zgodno za naša ledja :lool:
Osim toga Smederevo opet ceka naj unosniji posao a vidjen sa predhodnim vlasnikom visokih peči
Umesto iz rude da imaju proizvod oni ce opet pretakanjem dobiti profitabilni takav proizvod sa cenom van svake konkurencije uz dobar profit
ili prostije receno - Dеžа vi - :violina:
Tako i tako provizijašima iz ovog segmeta je stiglo vreme da zamene svoje djipove i audije a Smederevci su vec spremni i orni za rad
:sesir:
 
Vrh