Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
Sta imate protiv FAP ikara
namenska01-2020-07-16-23-37-40.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757406#p757406:4f22n24c je napisao(la):
Dart » 16 Јул 2020, 17:19[/url]":4f22n24c]Prilično sam siguran da se ne koriste primerci nastali pre toliko godina već novije verzije istog. Sve ima svoj vremenski rok trajanja,kao i mogući broj ispaljenih zrna.

ја сам првенствено мислио на новије верзије постојећих система. мада, има и дан данас примерака наоружања из Другог светског рата које се и даље користе. па и код нас су се за време последњег рата користили Џексони и Т34 из Другог светског рата. итд. итд. има примера колико хоћеш


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757406#p757406:4f22n24c je napisao(la):
Dart » 16 Јул 2020, 17:19[/url]":4f22n24c]Naše Prage su nabavljene 1965 godine ( znači imaju 55 godina moja greška) . Koliko može biti pozudano vozilo tog godišta?

од целе Праге треба само скинути топове и пребацити их на Лазаре и БОВ-ове. остало на рециклажу
 
Nisu se kod nas koristili tenkovi iz drugog svetskog rata , velika većina T34 je bila B verzija nabavljenih između 1966 i 1968 godine. Džeksoni su dobijeni 50ih i kasnije su modernizovani, a motor su dobili iz T55 itd.
Ne može Praga da se stavi na Lazara, topovi imaju hranjenje odozgo. Eventualno mogu da ga stave na istu kamionski šasiju kao pasars, mada time neće mnogo dobiti.
Za Lazara bi Vidra verovatno bila najjeftinije rešenje . To je domaći top 30mm koji Zastava razvija za BVP još od 80-ih (bez većih uspeha).

58e93cafeb6a39dd8a3c14826932a9c2.jpg
 
Mislim da te otišli predaleko.

Praga je Praga - nema tu mešanja sa Lazarom.
Praga u nekoj modernizovanoj formi ili ima ili nema mesta u budućoj formaciji VS. O tome će odlučiti oni koji su se za to školovali.
Moje laičko mišljenje, uz uvažavanje činjenica da su se promenili uslovi ratovanja, je da Praga i dalje može da ima svoju ulogu, uz modernizaciju i dobru obučenost posada.

Što se Lazara tiče, tu mora da ide sasvim nova kupola sa integrisanim nišanskim sistemom, topom i ATGM.
Treba to ozbiljno da se napravi, ili da se ne pravi nikako.
 
Pogledao sam nekoliko podforuma tražeći odgovarajuću temu ali ova mi se čini najpribližnijom za ovu tematiku.


Evo šta se dešava kada se Vojno-tehnički institut izgradi pre nekoliko decenija između Ceraka i Belih voda a u međuvremenu se ne uradi ništa da se srede i prilagode saobraćajnice koje vode ka i iz njega. :bash: :bash:

Incident u Beogradu: Kamion koji je prevozio tenk Vojske Srbije sleteo sa puta

U beogradskom naselju Bele vode danas oko 17.20 časova, kamion Vojske Srbije, koji je prevozio tenk, je sleteo sa puta.

EdI9agFXgAIzbut


Uzrok nesreće je, navodno, otkazivanje kočnica na kamionu.
U saobraćajnoj nezgodi lakše su povređeni vozač i suvozač, koji su medicinski zbrinuti.

Na lice mesta izašli su nadležni organi radi utvrđivanja okolnosti saobraćajne nezgode.

https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1708122

Dakle kamion, MAZ vučni voz sa tenkom na labudici, se spuštao niz ulicu Belo vrelo, iz koje je posle na raskrsnici sa Palisadskom trebalo da skrene ka Vojno tehničkom institutu. Dok se spuštao niz Belo vrelo, kočnice su mu otkazale i vozač nije imao nikakvog izbora osim da pusti ceo voz da se sjuri na dole. Na raskrsnici ulica Belo vrelo i Bele vode, kamion izleće sa kolovoza, probija ogradu i uleće na - pukom srećom - prazan plac. Da je na tom placu bila kuća, računajte da bi je ova grdosija od preko 100 tona srušila ko da je od kartona.

Moje pitanje je da li je normalno da se dođe do situacije da ceo jedan vojno-industrijski kompleks radi decenijama, i da oko njega niču kuće i naselja, a da se niko od vlasti i nadležnih ne seti da obezbedi i rezerviše prostor da se jednog dana takav kompleks poveže na glavne koridore normalnim saobraćajnicama???!!! Umesto ovakvim gudurama i sokacima???!!!
 
Evo raskrsnice gde je kamion trebalo da skrene iz Belo vrelo u Palisadsku, ali su mu otkazale kočnice na nizbrdici i nije imao izbora osim da se sjuri i moli da mu se niko i ništa ne nađe na putu.
Belo vrelo.jpg

Odgovor na pitanje šta će vojni vučni voz tu postaje još jasnije kada se pogleda šira slika i okolina VTI-ja. Ovo je trasa kojom je on pokušao da dođe od Ibarske magistrale do kompleksa.
Prikaz.jpg

Sad, ako neko misli da postoje drugi prilazi VTI-ju koji mogu da prime i propuste vučni voz, vara se. VTI ima tri ulaza, tri kapije. Jedna ka zapadu u Ratka Resanovića, jedna ka severu iznad okretnice 51, i jedna stražna kapijica na zemljanom putu koji vodi kroz pomoćne objekte i izbija na Ibarsku magistralu, bez ikakve regulacije.

Prilaz iznad okretnice 51 - https://goo.gl/maps/TumsnEYzfhagfKZx9

Prilaz iz Ratka Resanovića - https://goo.gl/maps/UU2vZuxF3LroQZ6W7

Prilaz sa Ibarske magistrale kroz pomoćne objekte - https://goo.gl/maps/zqKiJsudttioVnA6A

A evo i prikaza celog VTI i okoline sa označenim mestima gde su nastale Google street view slike iznad.
Pogledajte prilog 1
I gde sad ovde da prođu teška mašinerija ili konvoji vozila kad treba da idu u ili iz Vojnog instituta? Prilaz direktno sa Ibarske otpada, jer je to zemljani pomoćni put. Dolazak iz Vodovodske uz Palisadsku otpada jer je em veliki nagib em tesno zbog krivina, kuća i automobila. I znači ostaje jedina poslednja opcija. Da se vojni konvoji i vučni vozovi provlače kroz ovu ulicu i na ovakvoj raskrsnici prave skretanje, sve pod opterećenjem.
Raskrsnica.jpg

Svima koji su ovo ovako izgradili pre više decenija, i svima posle njih koji su to posle ostaviti tako nedovršeno i haotično zaista svaka čast! :kafa: :bash: :bash:
 
Ova kuća na fotografiji da je bila svega 2 metra ''u desno'' odnosno tačno na raskrsnici, sad bi bila zdrobljena. :bash: :bash:
vv.jpg
 
U vojsci sam bio pre 35 gosina, a ti kamioni su i onda bili matori.
Sad malo rade, više stoje, zamor i starost materijala odradili su svoje. Ili vozač nije pratio manometre ili je iznenada puklo neko crevo.
Fapom 1820 vukao sam labudicu koja je bila teška 12t. Prikolica maza teža je bar 60-100%,plus kamion, plus tenk. Sve u svemu, ne mbogo ispod 100t. Vrhunski je to prošlo. Ne znam koliko se zaleteo, ali srušio bi zgradu da mu je bila na putu. A ako je vozač uapeo da ipak sačuva kontrolu, izabere bezbednu varijantu, svaka mu čast.
A tek je posebna priča šta će toliko naselje oko važnog vojnog objekta, zašto nema adekvatnog prilaza...
 
Ko kaze da je sa Ibarske zemljani put? To je betonirani put do baraka vgu sigurno, kakav je posle u samom dvoristu ne znam, ali na ibarsku izlazi kao betonski. Zar je tesko barem da se naspe u dvoristu za ovakve transporte?
 
Loše sam se izrazio, mislio sam u smislu da nije prilaz, saobraćajnica, nego više kao pomoćni put. Koji, sudeći po snimcima Google Eartha, vodi ka nekim sekundarnim postrojenjima i šljunkarama. Dakle pretpostavljam da nikad nije zamišljen da služi kao prilaz za tehniku i konvoje, jer nema pravu portirnicu i rampu. Nema kontrolni punkt jelte. Što znači da je neko još onomad ostavio taj VTI sa ova dva nesrećna ''zvanična'' ulaza iz Palisadke i Ratka Resanovića (a ne znaš koji ima gori prilaz od ta dva...)

Naravno potpuno se slažem da je vreme da se napravi novi, normalan ulaz. To jest, da se iskoristi taj što izbija na Ibarsku, da se on prilagodi potrebama konvoja i vučnih vozova.
branik":3sjb7mgz je napisao(la):
U vojsci sam bio pre 35 gosina, a ti kamioni su i onda bili matori.
Sad malo rade, više stoje, zamor i starost materijala odradili su svoje. Ili vozač nije pratio manometre ili je iznenada puklo neko crevo.
Fapom 1820 vukao sam labudicu koja je bila teška 12t. Prikolica maza teža je bar 60-100%,plus kamion, plus tenk. Sve u svemu, ne mbogo ispod 100t. Vrhunski je to prošlo. Ne znam koliko se zaleteo, ali srušio bi zgradu da mu je bila na putu. A ako je vozač uapeo da ipak sačuva kontrolu, izabere bezbednu varijantu, svaka mu čast.
A tek je posebna priča šta će toliko naselje oko važnog vojnog objekta, zašto nema adekvatnog prilaza...
Au druže, pa ti stvarno imaš bogato iskustvo. Uz tolike godine u Trolzama, još si i MAZeve vozio. :D Kako su ti se činili ti MAZevi ovako sa aspekta performansi i mogućnosti? Znam da su izuzetno spartanski, bučni, da troše ko nenormalni i da kao i sva sovjetska terenska vozila, imaju vešanje ko kamen. Ali znam da zato oru zemlju i nema gde ne mogu da prođu. Kakvi su ti bili utisci sa aspekta mogućnosti, izdržljivosti i održavanja?
Još jedno pitanje koje se poteglo i na sajtovima novina i na drugim forumima koji prate baš ova vojna dešavanja i teme - zar ovakvo vozilo nema kočnice i na labudici? I šta je sa motornom kočnicom?

A za vozača verujem da je uradio baš to, izabrao manje zlo pa umesto u garažu na dnu ulice, usmerio ga u ogradu i drveće. Nažalost ne znajući da je ispod provalija. Najveća sreća je što je baš taj plac JEDINI neizgrađen u toj ulici. Inače da je dole bila neka kuća, što već rekosmo, pa razbucala bi je ova beloruska zverina ko karton.
 
Evo sveža slika s drugog foruma, uspeli su da izvuku tenk uz pomoć zemljane rampe na gore. Ja sam prvo mislio da će možda pokušati da ga proteraju niz ostatak placa, na dole, ka Vodovodskoj. Ali izgleda da je uspeo da savlada nagib.
izvlacenje tenka.jpg

Mada verujem da će za kamion i poluprikolicu morati mnogo više da se pomuče.
 
Da. Špekulisalo se o tome kad su se pojavile prve slike s mesta udesa, gde se videla zadnja rešetka oklopa. Sad je očigledno da je to baš taj primerak. Kažu ljudi na netu da je dovežen u VTI iz remontnog zavoda u Čačku, gde je predstavljen javnosti onomad pre par meseci.
 
branik":2ya87oyh je napisao(la):
U vojsci sam bio pre 35 gosina, a ti kamioni su i onda bili matori.
Sad malo rade, više stoje, zamor i starost materijala odradili su svoje. Ili vozač nije pratio manometre ili je iznenada puklo neko crevo.
Kad pukne crevo točkovi valjda sami blokiraju.
Pre ove nizbrdice se i Ibarska spušta u dužini od par kilometara, pa ako je konstantno kočio kočnicama vrlo verovatno ih je i pregrejao. Kamioni ne prestaju takve greške, a pogotovo ne stari sa lošim kočnicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758026#p758026:3s15636e je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 18, 2020 11:52 pm[/url]":3s15636e]Loše sam se izrazio, mislio sam u smislu da nije prilaz, saobraćajnica, nego više kao pomoćni put. Koji, sudeći po snimcima Google Eartha, vodi ka nekim sekundarnim postrojenjima i šljunkarama. Dakle pretpostavljam da nikad nije zamišljen da služi kao prilaz za tehniku i konvoje, jer nema pravu portirnicu i rampu. Nema kontrolni punkt jelte. Što znači da je neko još onomad ostavio taj VTI sa ova dva nesrećna ''zvanična'' ulaza iz Palisadke i Ratka Resanovića (a ne znaš koji ima gori prilaz od ta dva...)

Naravno potpuno se slažem da je vreme da se napravi novi, normalan ulaz. To jest, da se iskoristi taj što izbija na Ibarsku, da se on prilagodi potrebama konvoja i vučnih vozova.
branik":3s15636e je napisao(la):
U vojsci sam bio pre 35 gosina, a ti kamioni su i onda bili matori.
Sad malo rade, više stoje, zamor i starost materijala odradili su svoje. Ili vozač nije pratio manometre ili je iznenada puklo neko crevo.
Fapom 1820 vukao sam labudicu koja je bila teška 12t. Prikolica maza teža je bar 60-100%,plus kamion, plus tenk. Sve u svemu, ne mbogo ispod 100t. Vrhunski je to prošlo. Ne znam koliko se zaleteo, ali srušio bi zgradu da mu je bila na putu. A ako je vozač uapeo da ipak sačuva kontrolu, izabere bezbednu varijantu, svaka mu čast.
A tek je posebna priča šta će toliko naselje oko važnog vojnog objekta, zašto nema adekvatnog prilaza...
Au druže, pa ti stvarno imaš bogato iskustvo. Uz tolike godine u Trolzama, još si i MAZeve vozio. :D Kako su ti se činili ti MAZevi ovako sa aspekta performansi i mogućnosti? Znam da su izuzetno spartanski, bučni, da troše ko nenormalni i da kao i sva sovjetska terenska vozila, imaju vešanje ko kamen. Ali znam da zato oru zemlju i nema gde ne mogu da prođu. Kakvi su ti bili utisci sa aspekta mogućnosti, izdržljivosti i održavanja?
Još jedno pitanje koje se poteglo i na sajtovima novina i na drugim forumima koji prate baš ova vojna dešavanja i teme - zar ovakvo vozilo nema kočnice i na labudici? I šta je sa motornom kočnicom?

A za vozača verujem da je uradio baš to, izabrao manje zlo pa umesto u garažu na dnu ulice, usmerio ga u ogradu i drveće. Nažalost ne znajući da je ispod provalija. Najveća sreća je što je baš taj plac JEDINI neizgrađen u toj ulici. Inače da je dole bila neka kuća, što već rekosmo, pa razbucala bi je ova beloruska zverina ko karton.
file.php
Ne, nisi me dobro razumeo, Bender. Nisam vozio maz. Vozio sam se u njemu, i vozio sam fapa u konvoju sa njima.
Evo poređenja: sa Plesa na Cerklje (Cro - Slo) vozilo smo nekakve samohotke guseničare pvo od oko 30 t. Fap se gušio i mučio da krene, a oni su kretali kao rakete. Od V. Gorice do autoputa kod Zg bilo je desetak semafora. Tu bi mi izmakli toliko da ih kasnije nije bilo moguće stići, iako je fap išao oko 90, a ono tek 50.
 
Zaboravih, ni tada ga nisu vozili vojnici, već mlađi podoficiri.
Motori su im bili slaba tačka - ogromni, velike zapremine (nekih 30-40k kubika) sa 12 cilindara i kratko su trajali.
Samo paljenje išlo je preko sabijenog vazduha - nema tog anlasera ni baterija koje bi tu silu pokrenule na hladno. Prvo se nadruka vazduh u boce za visoki pritisak, uključi pumpa za ulje, , a onda taj vazduh ide u cilindre. Svako paljenje ličilo je na malu eksploziju.
Teško je ta sila za ono doba od 500ks mogla da krene preko mehaničke spojnice, pa je imao hidro pretvarač i mislim, 3 brzine.
Ako je sve bilo ispravno, nizbrdo ga je hidraulika i usporavala. Blokadu kočnica kad ostanu bez vazduha sigurno nisu imali, jer to je ušlo u upotrebu kasnije.
Vozio sam ziu koji to nisu imali, vozio sam fapove koji nisu imali, a kočnice su im bile full vazduh. Zato mislim da je ostanak bez vazduha mogući uzrok.
Instrumenti su im bili tipično sovjetski (poznati iz svih vozila tog doba - i trolejbusi su ih imali. Unutra je sve bilo kao da je za robijaša pravljeno. Trošili su mnogo - i preko 1,5l/1km. Vukli su gorica prikolice za njih napravljene, sa dva labudičina vrata, dve osovine i mnogo 8,25x15 guma ispod koje su duvane na čak 9,5atm.
Naši su osamdesetih pokušali da ih zamene fapom 2832, ali ta kombinacija je radila na putu. Van - nikako.
 
и геније који је ту направио ВТИ, уместо да улаз стави из ненасељеног правца (са стране Ибарске), он га ставља кроз насеље. па аплауз за тог генија

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757610#p757610:3vu3io06 je napisao(la):
Dart » 17 Јул 2020, 13:35[/url]":3vu3io06]Ne može Praga da se stavi na Lazara, topovi imaju hranjenje odozgo. Eventualno mogu da ga stave na istu kamionski šasiju kao pasars, mada time neće mnogo dobiti.

тачно, у праву си. а интеграција Праге и Пасарса? то не би било лоше решење. мада су ставили Бофорса јер има већи домет

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757610#p757610:3vu3io06 je napisao(la):
Dart » 17 Јул 2020, 13:35[/url]":3vu3io06]Za Lazara bi Vidra verovatno bila najjeftinije rešenje . To je domaći top 30mm koji Zastava razvija za BVP još od 80-ih (bez većih uspeha).

58e93cafeb6a39dd8a3c14826932a9c2.jpg

мислим да ту куполу (или неку сличну) и нуде као опцију

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757621#p757621:3vu3io06 je napisao(la):
Perkan » 17 Јул 2020, 14:05[/url]":3vu3io06]Praga je Praga - nema tu mešanja sa Lazarom.
Praga u nekoj modernizovanoj formi ili ima ili nema mesta u budućoj formaciji VS. O tome će odlučiti oni koji su se za to školovali.
Moje laičko mišljenje, uz uvažavanje činjenica da su se promenili uslovi ratovanja, je da Praga i dalje može da ima svoju ulogu, uz modernizaciju i dobru obučenost posada.

па пази, слични системи се итекако користе против хеликоптера, ракета и БПЛ које ниско лете. тако да има места за нешто слично
 
Ovaj tenk je ovim nemilim dogadjajem prošao TOC.

Probijanje 4 zida betona: uspešno
Padanje sa visine od 4 metara bez znatnih oštećenja: uspešno
Savladanje rampe od 40%: uspešno

Kamion tegljač je pao na testu.
 
Ostao je na točkovima, bar.
Računati i da je star najmanje 45 godina, a vrlo verovatno i desetak više.
 
KINESKE BATERIJE ŠTITE NAŠE NEBO: Sve je više indicija da je Srbija dogovorila kupovinu raketnog sistema PVO

RAKETNI sistem srednjeg dometa PVO FK-3 koji se neformalno naziva "kineskim S-300", zajedno sa ostalim naoružanjem malog i srednjeg dometa zaključaće srpsko nebo.
Kupovinu ovog sredstva koja je nezvanično potvrđena, mnogi smatraju najvažnijim poslom u jačanju Vojske Srbije poslednjih decenija. Srbija će, po svemu sudeći, postati prvi korisnik ovog sredstva van kineske armije.

Značaj nabavke ovakvog raketnog sistema, kako ističu poznavaoci raketne tehnike, ali i globalnih prilika, izuzetno je veliki. Ovakve rakete snažan su faktor odvraćanja od spoljne agresije, a u sadejstvu sa ostalim sistemima PVO čine celinu - raketni štit od napada iz vazduha.

Na osnovu škrtih informacija koje su iscurile u javnost, Srbija je kupila tri baterije ovog sistema. To podrazumeva devet vozila, sa četiri rakete, kao i tri mobilne radarske stanice, čiji opseg prevazilazi domet raketa. FK-3 može da gađa šest ciljeva odjednom i to sa 12 raketa istovremeno.

Kinezi su prethodnih godina uspeli da većinu informacija o tehničko-taktičkim karakteristikama FK-3 sačuvaju daleko od javnosti. Poznato je, međutim, da je domet raketa između 27 kilometara, po visini, i 100 kilometara po daljini. Reč je o dometima za respekt, koji su adekvatni prostoru Srbije.

CENA NEPOZNATA
CENA raketnog sistema FK-3 apsolutno je nepoznata - naglašavaju poznavaoci ratne tehnike. Postoji mogućnost, međutim, da je Srbija dobila određene povlastice prilikom ugovaranja, budući da je prva evropska zemlja koja će biti korisnik ovog borbenog sredstva i moguća odskočna daska za njegovu prodaju drugim državama i vojskama.


Pukovnik PVO u penziji Miroslav Stojanović ističe da su vesti o novom naoružanju za Vojsku Srbije oskudne, ali da po dometu i osnovnim karakteristikama FK-3 po mnogo čemu odgovara ruskom S-300.

- To za Srbiju znači zaštitu celokupne teritorije. Nedovoljno je poznato da je trenutna raketna pokrivenost državne teritorije Srbije od napada iz vazduha izuzetno mala i na skromnim visinama - kaže Stojanović. - Sistem "Neva" koji je decenijama u dežurstvu ima ograničen domet na maksimalnih 18 kilometara po visini i tek nešto više od 20 po daljini. Sa kineskim raketama, koje će od napada sa malih visina braniti ruski "pancir" odbrana iz vazduha je neupitna.

Kina je poslednjih godina napravila niz krupnih koraka u razvoju PVO sistema, pri čemu se koristi iskustvima sličnog naoružanja stranih država. Posebno veliki korak napravila je na planu ispitivanja bepilotnih vazduhoplovnih platformi - dronova. Ovu činjenicu uvažila je i Srbija, pa je od Kine kupila bespilotne letelice, ali i tehnologiju za završetak domaćih borbenih dronova.

UBOJITI I NA VISINI

SRBIJA će, po isporuci sistema FK-3, uz Rumuniju i Bugarsku, biti jedina država u regionu sposobna da brani svoju teritoriju od napada iz vazduha na većim visinama. Rumuni bi do kraja godine trebalo da stave u funkciju američki raketni sistem "Patriot", koji je plaćen gotovo četiri milijarde dolara. Bugarska svoje nebo zaključava proverenim ruskim sistemom S-300, koji je dobro poznat raketašima naše vojske.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

https://www.novosti.rs/vesti/drustvo/90 ... istema-pvo
 
Fk3 nema veze sa S300 pa čak ni sa onim kineskim (HQ9).
 
Ево википедија већ има чланак на Српском. :)

Да није Црвена застава(HQ-9), и слабији је од С300, али није хрђав.

Искрено, не знам шта би се десило да смо Црвену заставу купили.
 
Izuzetno dobar PVO srednjeg dometa koji pokriva celu teritoriju Srbije, a cena 200 miliona evra.

Rumuni su platili Patriote 4 milijarde poredjenja radi.

Velika je prednost sto nismo deo NATO pakta pa ne moramo da plaćamo reket za kupovinu američkih sistema, bugari, rumuni i poljaci daju milijarde za američko oružje dok bi prošli bar duplo jeftinije da su uzeli rusko oružje u istom rangu performansi.
 
Да не будеш у НАТО, мораш да даш отпор истом. А ту нису сви баш спремни. Бураги и Румуни су стари прелетачи.
Слобода кошта.
 
Vrh