Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,3%
  • Ne

    Glasovi: 227 62,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,7%

  • Ukupno glasača
    366
Kako god ti kažeš.

A ne brinem se ja za te nacije i fanatike, počistiće sve to Z oslobodioci. I onda će ih narod dočekati cvećem i zagrljajima. Sad će, za koji dan, pitanje je samo dana.
 
Исте су будале са обе стране. Комплексаши председници, фанатици борци (Вагнер, Азов), корупција, профитери.
 
Што се тиче речне флотиле и потенцијала река у рату, оно што нам фали јесу бродови за транспорт тенкова какве смо имали пре.
Pogledajte prilog 160257

Na slici su rečni tenkonosci - RTK, ili poznatiji kao ,,Ertekaši"

Bilo je 5 ovakvih tenkonosaca, RTK - 401 do RTK - 405.
Zanimljivo da je reč o bivšim nemačkim brodovima iz Drugog svetskog rata, koji su zajedno sa ostatkom nemačke dunavske i crnomorske flote potopljeni kod Prahova prilikom nemačkog povlačenja, a nakon što im je presečena odstupnica pri kraju rata. Jugoslavija je ovih 5 brodova po završetku rata izvukla iz Dunava, remontovala i modernizovala. Ostatak nemačke flote je i dalje potopljen kod Prahova.
Tenkonosci su bili su u sastavu Rečne flotile od početka pedesetih godina do pre oko 15-20 godina.

Ovakvi brodovi su veliki, tromi i spori. Velike mete u savremenim uslovima. Za prevoz tenkova i teške tehnike preko reke ja bih dao prednost pontonirskim skelama koje se formiraju od plovnih članaka pontonskih mostova. Članci se prevoze kamionima, spuštaju u vodu i od njih se formiraju skele potrebne dužine i nosivosti. Pokreću ih remorkeri koje kopnom vuku kamioni kao prikoloice (imaju i točkove). Plovni članci nisu potopivi jer su ispunjeni vazdušastom masom - penom pa u slučaju bušenja ne ulazi voda u članak. U borbenim uslovima kada se osigura suprotna obala prebacivanjem prvih grupa skelama, spajanjem istih skela se dobijaju pontonski mostovi koji onda služe za laki prelazak tehnike i ljudi.


Remorker.jpg
Plovni članak.jpg


Скела_на_Дунаву_током_НАТО_бомбардовања_1999_године.jpeg
 
Poslednja izmena:
Ovi "remorkeri" su američki, još iz vojne pomoći 1950-tih?
Znam da su pre 15 ili slično godina prodavani civilima kao vojni višak...
 
Оригинално су совјетски БКМ-130 из 60их, наша верзија произведена по лиценци је М-68 из састава ППМ М-71.
 
Bilo je kod Karin komerca u blizini NS pre desetak godina na obali parkirano slično plovilo,samo što je imalo kabinu i malu dizalica iznad propelera,plave boje... Sigurno kupio od vojske.
 
Доста тих реморкера као и понтонског чланака је распродато цивилима након избацивања из употребе старијих примерака из резерве. Не баш најпаметнији потез.
 
Овај БВП са ПАТ 2/30мм је прототип и неће даље да макне од тога, посебно након увођења ПАСАРСа. A Шиља гледа на свему да скупи прегледе :D
 
Та тзв. Фока, БВП са топовима 30 мм је развијен почетком 90их, дат је у ЈСО пошто војска није хтела да га усвоји, после се вртео по сајмовима и на крају ништа. Ни први ни последњи пропали прототип.
ПАСАРС је са друге стране већ у активној употреби у јединицама војске, систем који је релативно брзо развијен и уведен у употребу када се пореди са осталим пројектима.
 
Možda taj sistem nije odgovarao vojsci predhodnih decenija, ali sada je vreme malih bespilotnih letilica, dronova i sl. Za nap 5 godina biće desetine raznih modela i trebalo bi se već sada pripremiti za taj trend u naoružanju.
 
На том БВП су спорни купола и топови. ВТИ је већ развио даљински управљане борбене станице са ПАТовима 20 мм које могу на сва оклопна возила а БВП у планираном пакету модернизације M-80AБ1 треба да добије топ 30 мм тако да за овим неуспелим покушајем нема потребе.
Шиља гледа да набије што више прегледа па тако прави сензационализам од свега. Војска је овај прототип изложила да би направила гужву на Батајници, као што су изложени и жандарски БОВ, Милоши за Сенегал и сви могући прототипови ВТИ и СДПР.
 

Od našeg “velikog prijatelja” Redžepa Tajipa…
 
Naravno nama ih Turci nisu prodali a ovi dobili posle 6 meseci od porudžbine.

Šlag na tortu će biti kad platimo avans za Rafale a Makron/Francuzi javno kažu da je uslov da ih uopšte jednog dana dobijemo potpuno uskladjivanje sa EU/NATO politikom u Evropi i prekid saradnje sa Rusijom :LOL: (što naravno i ON vrlo dobro zna, al’ se pravi blesav).
 
Šezdesetih je od SSSR kupljen bataljon pontonjerije -pontoni, remorkeri, kamioni, amfibijske skele...
Raspoređen je u Zagrebu i u njemu sam služio vojsku.
Onda su naši prekopirali i unapredili: pontoni su napunjeni pur penom, kamioni su postali fapovi 2220 za nošenje i fap 13 za vuču pontona umesto krazova i zilova, sporih i tromih, remorkeri su imali takođe motore od fap 13. (Neko napisa da su imali motore od ult. Ne, u ultu su bili motori od 160-200ks, poznati iz fapova 1820, 1616 i 1620. Vojni utovarivač sa motorom od fap13 bio je t120s - standardizacija).
Prvi bataljano domaće opreme raspoređen je u Obrenovac koji je i inače bio centar inženjerije u ovom delu zemlje, kao što su Zg i Karlovac bili u onom.
Remorkeri i krazovi su bili bučni, dimili su her su imali neke čudne dvotaktne dizele, dok su zilovi koji su vukli remorkere bili benzinci. Tu je naša tehnika u to doba bila superiornija od sovjetske i razlika he bila ogromna.
Kasni, fapovi 2220 su bili zamenjeni narednom generacijom, naprwdnijim 2226.
Zagrebački bataljon je pored tog u upotrebi imao još jedan u rr sa domaćom tehnikom, tako da sam rukovao svime.
 
Nezaboravan osećaj kad navlačite ponton i kad ceo bude oslonjen o zadnju ivicu a još se tamo nazad protegao. Vagne kamion, propenje ga, odeš nekoliko metara uvis, a nema odustajanja.
Na slikama je trenutak posizanja, spuštanje remorkera i naš i sovjetski remorker. Čik preooznajte koji je koji. Brzo su izbačeni uvozni remorkeri i zamenjeni domaćim
images.jpeg
FB_IMG_1683359698924.jpg
преузимање.jpeg
images (1).jpeg
 
Vrh