Šta je novo?

Verano Blok 23 - [ Poslovni objekat | 50 000kvm ]

Samo ne znam kako ce stanovnici reagovati na ovo sa heliodromom. Ima da radi bazuka posle nekog vremena
 
Pa zar stvarno mislite da će tu sleteti više od 2 helikoptera u 3 meseca?
Bar u prvih 10 godina nakon otvaranja...
 
stefan23":3gsxbzjp je napisao(la):
Pa zar stvarno mislite da će tu sleteti više od 2 helikoptera u 3 meseca?
Bar u prvih 10 godina nakon otvaranja...
Da, potpuno si u pravu. To sam i ja pomislio kad sam video projekat.
 
BOKI SMOKI":2b0gf455 je napisao(la):
A to je jedini heliodrom u beogradu za sada?ne racunajuci bolnicu.
Kakva potražnja, takva i ponuda. Ja ne pamtim da sam nekad video helikopter osim kad je neka utakmica ili maraton..
 
Na onu platformu na SUP-u 29. novembar...ili SUP despota Stefana :D , je JEDNOM pokušano sletanje helikoptera, i više nikad jer je nastao opšti lom u bližoj okolini.

Isto će biti ovde. Čovek je bacio pare na heliodrom, neće se koristiti... A - i koji će mu? Ko je on? Džej Ar Juing?
 
Ja zivim u 23. bloku i mogu da posvedocim, da vrlo cesto helikopteri lete, da kazemo, auto-putem...jer im je tu, pretpostavljam, zgodno, jer nema zgrada. Tako da ih ima u BGu, nije da ih nema...ali verovatno su sve pandurski i medicinski, sumnjam da biznismeni tuda lete...mada... :)

Tako da je moguce da ce im taj heliodrom i koristiti...ali isto tako mislim da ce se moje komsije glasno pobuniti ako im sletanje i poletanje helikoptera nad glavama bude preglasno i suvise stresno :) stoga, da, i ja mislim da je covek bacio pare :)
 
Nije bacio pare, ako tvojim komsijama smeta sto na Novom Beogradu, dakle verovatno najmodernijem naselju u Srbiji, slecu helikopteri, onda brat bratu, nek ode lepo da zivi u Kanjizu, Cupriju ili neku drugu varos, pa ce naci mir, ili jos bolje neka seoska idila :D
 
Uopšte nje stvar u buci i navikavanju na buku (naravno, svako će da se navikne da mu tik uz prozor poleću i sleću helikopteri, bez obzira da li je u pitanju dan ili gluvo doba noći, jel da?). NIje ni stvar u letenju preko Novog Beograda.

Stvar je u strujanju vazduha koje prozvodi glavni rotor helikoptera u lebdenju prilikom poletanja i sletanja.

Da li je ikome plao na pamet šta će rotor da napravi? Napravili su platformu tik pored stambenih zgrada zanemarive visinske razlike u odnosu na platfomu.

bajadrom.jpg


Prostim jezikom rečeno - rotor "duva" vazduh velikom brzinom na dole - u prostor izmedju stambene lamele i Veranove zgrade.
Tu su terase, otvoreni prozori, krovovi... tu će lupati i razbijati se prozori, struja vazduha će nostiti sve što nije učvršćeno, tu su stanovi, parking ispod....O tome niko nije razmišljao (ili jeste, ali Baja je bio voljan da plati i heliodrom, zašto bi ga neko smarao sa aerodinamikom, iskustvima iz prošlosti, propisima...)
Da li je iko video sletanje helikoptera u 29.novembra?
Naravno da nije jer više i ne pokušavaju, a u 29. novembra je rastojanje izmedju platforme i okolnih zgrada mnogo veće nego u bloku 23.
 
Nece sletati svemirski brod, kako ti to procenujes da ce rotor wash biti toliki da nampravi haus?! Mogu da se kladm da 5 helikoptera bi mogli da slete da je imalo mesta. evo nasao sam nesto na netu o precoduri sletanju helikopter http://www.jefferson.edu/tjuh/jeffstat/SafetyLandingZoneInformation.cfm nigde se spominje opasnost od okolinu sgrada samo kaze danju treba 75 X75 FT a nocu 100 X100.FT a to je za park ili sumu. U ovoj zgradi ima mesta da helikopter sleti i da se ne oseti na ulici.
 
little lightning":1j7akr43 je napisao(la):
Kako žive ljudi na Ledinama?
Preživeće, da.
Увек се у оваквим ситуацијама води рачуна (или би бар требало да се води) о томе да ли је нешто y општeм интересу, наравно да се не може укинути авио транспорт или железница због тога што некоме смета бука авиона или воза. Овај хелиодром сигурно није у општем интересу.
 
bg259":3cqtr54y je napisao(la):
Nece sletati svemirski brod, kako ti to procenujes da ce rotor wash biti toliki da nampravi haus?! Mogu da se kladm da 5 helikoptera bi mogli da slete da je imalo mesta. evo nasao sam nesto na netu o precoduri sletanju helikopter http://www.jefferson.edu/tjuh/jeffstat/SafetyLandingZoneInformation.cfm nigde se spominje opasnost od okolinu sgrada samo kaze danju treba 75 X75 FT a nocu 100 X100.FT a to je za park ili sumu. U ovoj zgradi ima mesta da helikopter sleti i da se ne oseti na ulici.
Ovo sto si postavio nema veze sa ovim o čemu pričamo, nije to nikakva procedura, postavio si sajt jedne BOLNICE sa opisom improvizovanog heliodroma za vanredne situacije (npr saobraćajke), i tu se površina za sletanje nalazi na zemlji, a ne na vrhu zgrade koja se nalazi u stabenom naselju malo iznad velikog broja prozora i terasa.

U stvari - ima veze, lepo su napisali:
Ensure the touchdown area is free of debris and obstructions. Wet the LZ if it is dusty or has loose gravel.
E pa u bloku 23 ne da ima šta da se razleti, samo nek proba da spusti helikopter. Ponavljam - ko pamti kada je platforma u 29. novembra poslednji put korišćena?
 
Helikopteri u beogradu su neminovnost i još jedna vrsta saobraćaja koju onaj ko može da priušte treba da koristi zašto da ne.
Ova priča me podseća na raspravu u parlamentu o uvodjenu železnice u Srbiju kada su poslanici tadašnje radikalne stranke tvrdili da ona neće pomoći srbiji da se razvija nego će metalnim čudovištima dovoziti ZLO SA ZAPADA.
Uostalom šta ja sada treba da tražim da se ne koristi brankov most zbog buke i prašine u mom stanu.
Gluposti.
 
Aman ljudi, ja vam pricam da je vazdusnom linijom na 10 metara od stambene zgrade je*******eni heliodrom. Znaci, nije to nikakav cef ili inat komsija, vec jednostavno tome nije mesto tu! Prosto i jednostavno...

Nek napravi covek 30-40-50 spratova, pa nek natandrci na vrh heliodrom. Ovo je cist bezobrazluk.
A te price "selite se u barajevo" ili gde vec, to ti ispricaj gospdinu Veranu, nek seli svoj heliodrom tamo, jer su ove zgrade ovde vise od 30 godina...i ceo blok je namenjen kao stambeni. To sto su nabudzili poslovnu zgradu tik uz stambenu je super, naravno, ali heliodrom nije morao biti postavljen.

Kao sto rekoh, gotovo sam siguran da se on nece ni koristiti...prvo jer ne verujem da ce biti preke potrebe, drugo ljudi ce se buniti (a nista nije gore nego da ti se bune ljudi koji su na 10 metara od tebe), i trece, mislim da je to vise stvar marketinga, odnosno dda se pokaze da je ta poslovna zgrada super extra giga mega lux kategorije...
 
bgexplorer":1wbjgz31 je napisao(la):
Helikopteri u beogradu su neminovnost i još jedna vrsta saobraćaja koju onaj ko može da priušte treba da koristi zašto da ne.
Ova priča me podseća na raspravu u parlamentu o uvodjenu železnice u Srbiju kada su poslanici tadašnje radikalne stranke tvrdili da ona neće pomoći srbiji da se razvija nego će metalnim čudovištima dovoziti ZLO SA ZAPADA.
Uostalom šta ja sada treba da tražim da se ne koristi brankov most zbog buke i prašine u mom stanu.
Gluposti.
Svašta. U Beogradu već postoje uredjeni heliodromi koji se koriste decenijama.
To što tebe ova priča poseća, i pored te činjenice da helioromi već postoje, na raspravu o uvođenju železnice u Srbiju , ne bih komentarisao.

Ova platforma prvo treba da dobije upotrebnu dozvolu. Baš me zanima ko će sa stavi svoj potpis :lol:
 
А нисте размишљали да уколико хеликоптер слеће из правца аутопута или из Пролетерске солидарности, највећи проток ваздуха ће бити управо над пословном зградом, док се код стамбене готово ништа неће ни осетити. Док се ваздух одбије о хелиодром, па настави ка згради изгубиће много снаге, а да подсетим, хеликоптер дува ваздух на доле, не у страну... Још кад додате да је прилаз са стране стамбене зграде релативно незгодан због постојања исте, мислим да заиста неће ником сметати...
 
Mihailo, zaboravio si na jedno od osnovnih svojstava gasa (vazduha) - da se poremećaj izazvan strujanjem prenosi i na okolni, miran vazduh kada je stujanje podzvučno (edit - mislim na vazduh koji se nalazi "ispred" izvora poremećaja). U ovom slučaju se radi o vazduhu koji se nalazi u prostoru izmedju Verana i stambene zgrade - nastaće strujanje u tom prostoru.

Vazduh koji rotor potiskuje na dole se ne odbija od platforme na gore, već u stranu, pa zatim ispod platforme. To se dešava upravo zbog toga što rotor sve vreme potiskuje vazduh na dole i jedini slobodan put, kada se helikopter nadje iznad platfomre, mu je "sa strane", sve do ivice platfome, a potom na dole, pravo u prostor izmedju dve zgrade. (edit=prostim jezikom, vazduh koji rotor potiskuje će u stvari "zaobilaziti" platformu i nastaviti da se kreće na dole, pa u prostor izmedju zgrada, dokle god radi rotor. Prosto, zar ne?)


A šta će tada biti .....:notok:

Uostalom , probajte sa ventilatorom :) i preprekom - npr tanjirom. Nije baš snage kao helikopter i neće biti ni blizu ta brzina vazduha, neće biti turbulencije i tog pritiska, ali čisto za ilustraciju :)
 
Daj covece nemoj da plasis ljude. Nece ih oduvati nikakav helikopter i jedino sto ce im smetati je 2 min buke dok helikopter slece ili polece jednom ili dva put dnevno, nije to nista strasno i ja zivim pored heliodroma.
 
Наравно да нисам заборавио, само нисам написао :)
Нисам фитзичар, па сам можда нешто превидео, али мислим да математика иде овако. Ваздух удара у платформу, мења правац (самим тим губи део снаге), и наставља да се креће по хелиодрому хоризонтално. Пошто при тим брзинама има особине флуида, имао би тенденцију да се залепи за површину и да је прати. Због тога је ивица хелиодрома релативно оштра, да се ваздух не би "лепио" и пратио на доле, него наставља да се креће хоризонтално. Само један мали део се одвоји, стварајући вртложна струјања одмах на ивици хелиодрома, али су та стрјујања мале енергије.
Сама чињеница да се ваздух по хелиодрому шири концентрично, са сваким метром слаби за 2пи пута, јер је површина коју ваздушни удар покрива већа за разлику обима... Ако претпоставимо да нема вертихалних расипања и отпора ваздуха, да је пречник хелиодрома 15м, ударни талас ће на 25ом метру, колико је хелодром удаљен од зграде, ослабити 2*3.14*25-2*3.14*15 приближно 60 пута... Онда додајте још расипање на ивици хелиодрома, отпор ваздуха, хаотичност кретања ваздуха тј. расипање тока горе и доле и слабљење због промене правца при удару у хелиодром, простом физиком :D се закључује да ће утицај на саму зграду (која је иначе, испод целог овог тока ваздуха), бити прилично мизеран :) :grand:
 
Strahinja, da li ti je heliodrom 10-15 metara iznad glave i 25 metara po horizontali od tvojih i komšijinih prozora i terase?
Neće oduvati ljude, samo će polupati prozore, podići i razduvati u svim pravcima sve što stigne.

Ne znam gde živiš i pored kojeg si heliodroma, ali u Beogradu ne postoji bilo šta slčno ovome (sa razlogom) a da je u upotrebi - kažem, postoji na SUP-u 29. novembar, ali se ne koristi iz svih navedenih razloga.
 
Михаило":1mw0db4t je napisao(la):
Наравно да нисам заборавио, само нисам написао :)
Нисам фитзичар, па сам можда нешто превидео, али мислим да математика иде овако. Ваздух удара у платформу, мења правац (самим тим губи део снаге), и наставља да се креће по хелиодрому хоризонтално. Пошто при тим брзинама има особине флуида, имао би тенденцију да се залепи за површину и да је прати. Због тога је ивица хелиодрома релативно оштра, да се ваздух не би "лепио" и пратио на доле, него наставља да се креће хоризонтално. Само један мали део се одвоји, стварајући вртложна струјања одмах на ивици хелиодрома, али су та стрјујања мале енергије.
Сама чињеница да се ваздух по хелиодрому шири концентрично, са сваким метром слаби за 2пи пута, јер је површина коју ваздушни удар покрива већа за разлику обима... Ако претпоставимо да нема вертихалних расипања и отпора ваздуха, да је пречник хелиодрома 15м, ударни талас ће на 25ом метру, колико је хелодром удаљен од зграде, ослабити 2*3.14*25-2*3.14*15 приближно 60 пута... Онда додајте још расипање на ивици хелиодрома, отпор ваздуха, хаотичност кретања ваздуха тј. расипање тока горе и доле и слабљење због промене правца при удару у хелиодром, простом физиком :D се закључује да ће утицај на саму зграду (која је иначе, испод целог овог тока ваздуха), бити прилично мизеран :) :grand:
A ja sam inženjer, imao sam i aerodinamiku i dinamiku gasova. Sama siutacija je vrlo složena:
-prvo, vazduh ima osobine fluida, jer termin fluid se odnosi i na gasove i na tečnosti :)
-nema nekog snažnog udara u platformu jer se helikopter polako spušta, nema nikakvih udarnih talasa jer je strujanje podzvučno
-stvara se složeno trodimenzionalno strujno polje izmedju rotora i platforme
-zato što je stujanje podzvučno, vazduh "oseća" prepreku ispred sebe, ne udara u nju, zaobilazi je i nastavlja u pravcu strujanja. Imaj u vidu da rotori imaju prečnike circa 10-15 metara (bar ono što bi koristilo ovu platformu) , tako da imaš stub vazduha koji se kreće ka platformi i dosta pre nje skreće da bi je zaobišao, jer se podzvučna struja "na vreme" prilagodjava preprekama koje se nalaze ispred nje. -nema nikakvog "lepljenja"
-nema udarnih talasa - to je osobina nadzvučnog strujanja, i nema "otpora vazduha" - vazduh nije prepreka vazduhu. Gubitke u brzini, odnosno pritisku, tako kako si ti predstavio, stvarno ne bih da komentarišem.

Dakle, imaćemo veoma jak vetar po krovu stambene zgrade i izmedju nje i Verana. Ljudi maju terase, prozore, gomie stvari na terasama, otvorene prozore, ispod su parkirana kola, drveće, granje....brrrrr


Uzmi mali ventilator, stavi odmah ispred njega veliki tanjr i uključi ventilator na najjače, a onda zamisli 10 puta brži vazduh i biće ti sve jasno. STRIJA ZAOBILAZI (ovako malu) PREPREKU I NASTAVLJA DALJE - to je suština (moram stalno da se editujem :) )

Uostalom, stalno ponavljam - postoji razlog zašto se platforma u 29.novembra ne koristi.
 
Vrh