Šta je novo?

Verano Blok 23 - [ Poslovni objekat | 50 000kvm ]

Uostalom, jel može neko da pronadje i postavi neku fotografiju sličnog položaja zgrada sa platformom za helikoptere na krovu?
Situacija slična ovoj, a da nije SUP 29. novembar :)
 
Реља, човек ти лепо каже да не плашиш људе без разлога.

Хелиодром Градског СУП-а се не користи због лоше конструкције, а не због лумпенпролетерских разлога које ти наводиш. Сигуран сам да су приликом пројектовања оваквог објекта узети у обзир сви параметри, од буке до ваздушне струје (узгред буди речено, интересантно је да неким станарима зграда уз аутопут не смета сто хиљада аутомобила и камиона који ту прођу сваког дана, али су јако узнемирени због 1-2 хеликоптера). Када би се оствариле твоје катастрофичне визије :shok: у америчким градовима не би било читавог прозора, а улицама не би могло да се хода од срче и лешева оних које је из станова избацио фамозни ваздушни ковитлац. Релаксирај мало причу и уживај у једном од најбољих изведених пројеката у нашем граду. :kk:
 
relja":3l9ijej2 je napisao(la):
Михаило":3l9ijej2 je napisao(la):
Наравно да нисам заборавио, само нисам написао :)
Нисам фитзичар, па сам можда нешто превидео, али мислим да математика иде овако. Ваздух удара у платформу, мења правац (самим тим губи део снаге), и наставља да се креће по хелиодрому хоризонтално. Пошто при тим брзинама има особине флуида, имао би тенденцију да се залепи за површину и да је прати. Због тога је ивица хелиодрома релативно оштра, да се ваздух не би "лепио" и пратио на доле, него наставља да се креће хоризонтално. Само један мали део се одвоји, стварајући вртложна струјања одмах на ивици хелиодрома, али су та стрјујања мале енергије.
Сама чињеница да се ваздух по хелиодрому шири концентрично, са сваким метром слаби за 2пи пута, јер је површина коју ваздушни удар покрива већа за разлику обима... Ако претпоставимо да нема вертихалних расипања и отпора ваздуха, да је пречник хелиодрома 15м, ударни талас ће на 25ом метру, колико је хелодром удаљен од зграде, ослабити 2*3.14*25-2*3.14*15 приближно 60 пута... Онда додајте још расипање на ивици хелиодрома, отпор ваздуха, хаотичност кретања ваздуха тј. расипање тока горе и доле и слабљење због промене правца при удару у хелиодром, простом физиком :D се закључује да ће утицај на саму зграду (која је иначе, испод целог овог тока ваздуха), бити прилично мизеран :) :grand:
A ja sam inženjer, imao sam i aerodinamiku i dinamiku gasova. Sama siutacija je vrlo složena:
-prvo, vazduh ima osobine fluida, jer termin fluid se odnosi i na gasove i na tečnosti :)
-nema nekog snažnog udara u platformu jer se helikopter polako spušta, nema nikakvih udarnih talasa jer je strujanje podzvučno
-stvara se složeno trodimenzionalno strujno polje izmedju rotora i platforme
-zato što je stujanje podzvučno, vazduh "oseća" prepreku ispred sebe, ne udara u nju, zaobilazi je i nastavlja u pravcu strujanja. Imaj u vidu da rotori imaju prečnike circa 10-15 metara (bar ono što bi koristilo ovu platformu) , tako da imaš stub vazduha koji se kreće ka platformi i dosta pre nje skreće da bi je zaobišao, jer se podzvučna struja "na vreme" prilagodjava preprekama koje se nalaze ispred nje. -nema nikakvog "lepljenja"
-nema udarnih talasa - to je osobina nadzvučnog strujanja, i nema "otpora vazduha" - vazduh nije prepreka vazduhu. Gubitke u brzini, odnosno pritisku, tako kako si ti predstavio, stvarno ne bih da komentarišem.

Dakle, imaćemo veoma jak vetar po krovu stambene zgrade i izmedju nje i Verana. Ljudi maju terase, prozore, gomie stvari na terasama, otvorene prozore, ispod su parkirana kola, drveće, granje....brrrrr


Uzmi mali ventilator, stavi odmah ispred njega veliki tanjr i uključi ventilator na najjače, a onda zamisli 10 puta brži vazduh i biće ti sve jasno. STRIJA ZAOBILAZI (ovako malu) PREPREKU I NASTAVLJA DALJE - to je suština (moram stalno da se editujem :) )

Uostalom, stalno ponavljam - postoji razlog zašto se platforma u 29.novembra ne koristi.
Ок, има логике то што причаш. Не замери ми што сам се фрљао терминима, као што рекох, нисам стручњак у овој области, али опет имам одређена неслагања. Прво, ваљда ваздух који се креће, наилази на други ваздух и гура га. Зар то није отпор ваздуха? По твојој теорији, кретање тог ваздуха се не би зауставило никада. Ако се креира стуб ваздуха који иде на доле, шта се дешава кад удари у земљу? Зар се ту једноставно не разбије у више праваца, и изгуби енергију? И опет, кад ту дође до прозора, ако иде на доле... Свакако да ће се осећати одрећени ветрови, али овако драматично, заиста сумњам...
 
Ne plašim ja nikoga, samo kažem da ovo neće moći da se koristi i da investitior bacio pare.

лумпенпролетерских разлога
ne razumem, al ne bi bilo prvi put....A šta fali samoj konstrukciji heliodroma SUP-a? Ako postoji greška u konstrukciji, zašto sve ove godine nije otklonjena da bi platforma mogla da se koristi?

Prvo - ko će kod nas da koristi helikopter 2 x dnevno, odakle? Ne preterujte...A ako ljudima smeta buka sa autoputa protiv koje ne mogu ama ništa (ko kaže da im ne smeta?), zašto da se ne bune zbog još više buke? I ko je uopšte spominjao da se stanari bune?

Drugo - u Americi su ovakve platforme postavljene potpuno drugačije - na krovovima dominatno visokih zgrada, tako da nema ovakvih opasnosti o kojima pičam. Izbacivanje stanara kroz prozore je tvoja interpretacija, ne moja....


Sama zgrada jeste zanimljive arhitekture, pravo osveženje, bar je neko upotrebio malo mašte....
 
MIhailo, intenzitet srujanja opada sa rastojanjem od uzroka strujanja, jeste, ali ovde nemamo otvoreni prostor, već "tunel" izmedju dva objekta, poluzatvoren prostor koji ne prigušuje strujanje (kao što bi prigušivao vazduh slobodnog prostora koji je bio u stanju mirovanja), već će doći do nekog komplikovanog odbijanja o čvrste površine... a za prozore - postoji i tzv "statički pritisak" kada se gas kreće -Bernulijeva jednačina- stakla zatvorenih prozora će trpeti pritisak (ili će ih razbiti sama struja ili predmeti koje ona nosi), kroz otvorene će duvati promaja kao kod jače oluje i unutra će uletati sve i svašta.

Šta se dešava kada vazduh udari u zemlju? Video si šta se dešava kada helikopter poleće ili sleće na zemlju - vazduh se kreće tamo gde može - "sa strane", jer nema kud.
E sad, do kojeg oblika stujanja će ovde doći i kojem pravcu će se kretati - niko ne može da zna, pošto je prostor složen zbog oblika fasada obe zgrade, a niko nije isprobao ovo u aerotunelu.
 
Ubeđen sam da će češće letnje oluje dizati prašinu, praviti haos na terasi i razbijati prozore nego sletanje helikoptera!

Koliko ljudi ima potrebu da ga svakodnevno koristi?I para za to?I zašto bi svakome odgovaralo da sleti baš u 23. blok?Šta, kad ide u Arenu na utakmicu...nije ovo objekat kapaciteta koji iziskuje heliodrom.
Cenim da će kad se izgradi blok 26 te zgrade(verovatno jedna od onih kula) imati heliodrom koji će zadovoljavati potrebe budućeg city-ja.Stvarno ne vidim razlog zašto se uopšte gradi heliodrom, i ja bih to pripisao više marketinškom potezu, ali opet s obzirom da živim u 23.bloku biće mi cool da kažem:"E, pa ja imam heliodrom u bloku... :cool: "
 
relja":368zmc3u je napisao(la):
Drugo - u Americi su ovakve platforme postavljene potpuno drugačije - na krovovima dominatno visokih zgrada, tako da nema ovakvih opasnosti o kojima pičam. Izbacivanje stanara kroz prozore je tvoja interpretacija, ne moja....
U Cirihu helikopter slece i polece jedno 10 puta dnevno na zgradu/sa zgrade bolnice koja je cini mi se i niza od ove u 23. bloku i saveznog SUPa i u sred je bolnickog kompleksa i univerzitetske cetvrti. I nema nikakvih problema. Sve se da resiti, uostalom.


Sto se tice heliodroma na SUPu, bas mi je smesno pitanje "ako je losa konstrukcija, sto je nisu popravili"? :laugh: A sto nije popravljeno toliko drugih i bitnijih stvari u gradu? Inace ne vidim koja je to preko potreba MUPa da bas tamo slecu helikopteri, verovatno i zato nije stvar dovedena u red (ako je to u pitanju).
 
hazard":1k2ldy7p je napisao(la):
relja":1k2ldy7p je napisao(la):
Drugo - u Americi su ovakve platforme postavljene potpuno drugačije - na krovovima dominatno visokih zgrada, tako da nema ovakvih opasnosti o kojima pičam. Izbacivanje stanara kroz prozore je tvoja interpretacija, ne moja....
U Cirihu helikopter slece i polece jedno 10 puta dnevno na zgradu/sa zgrade bolnice koja je cini mi se i niza od ove u 23. bloku i saveznog SUPa i u sred je bolnickog kompleksa i univerzitetske cetvrti. I nema nikakvih problema. Sve se da resiti, uostalom.


Sto se tice heliodroma na SUPu, bas mi je smesno pitanje "ako je losa konstrukcija, sto je nisu popravili"? :laugh: A sto nije popravljeno toliko drugih i bitnijih stvari u gradu? Inace ne vidim koja je to preko potreba MUPa da bas tamo slecu helikopteri, verovatno i zato nije stvar dovedena u red (ako je to u pitanju).
Pa pitanje je bilo: a kako može - u Americi?
Sad sam pogledao, ima na Google Earth-u Univerzitetska bolnica u Ciruhu, u 3D, vidi se i platforma.
47°22'37.07"N 8°33'4.18"E
Heliodrom je u okviru JEDNOG kompleksa, on je u funkciji glavne delatnosti tog kompleksa (bolnice) i ne sumnjam da su okolinu platforme uredili tako da nemaju niti jedan od problema koje sam naveo. Ti viši objekti se ne nalaze blizu (niti su u pitanju privatni stanovi koji se u bloku 23 nalaze od ranije).

Ne znam zašto ti je pitanje za SUP smešno. Tvrdnja nije da se platforma "pokvarila" i da se čeka "popravka" pa da se zato ne koristi, već da je konstruisana sa greškom.
 
Ja sam za da se odvoji ova diskusija u nov topic Ubediti Relja da helikopter moze da sleti a da ne unisti novi beograd.... Molimo nekod avio mehanicara pilota avio konstruktora da se javi.
 
bg259":31l1w6h3 je napisao(la):
Ja sam za da se odvoji ova diskusija u nov topic Ubediti Relja da helikopter moze da sleti a da ne unisti novi beograd.... Molimo nekod avio mehanicara pilota avio konstruktora da se javi.
Onda ga i otvori, neka to bude tvoj prvi topic na forumu i tvoj post broj 11.
 
Evo i ja malo da se prikljucim diskusiji nadam se sa kojim argumentom vise.

Pre svega razumem Reljinu zabrinutost i postujem to sto poznaje materiju ali mislim da je prevideo poziciju zgrade i heliodroma na vrhu sto cu pokusati da prikazem u narednim fotografijama

Jasno se vidi razlika u visini objekta verana i zgrade iza cak je i zgrada verana nesto vise povucena u desno u odnosu na zgradu u bloku a heliodrom se nalazi na samom desnom uglu objekta.
081230-VN23-27.jpg


090705-VN23-01.jpg


Cela zabrinutost o kojoj relja govori moze biti opravdana ali ipak pozicija nije toliko kriticna. Takodje na heliodromu se vidi kruzni "ispust" koji mozda i sluzi da kanalise strujanje vazduha koje inace nastaje to je onako cisto amatersko zapazanje.
 
Najvise se slazem sa Stefanom23, i to u momentu da je ovaj helidrom samo kozmeticki ukras na zgradi, koji ce biti izuzetno retko koriscen.

Drugo, svi novosagradjeni objekti moraju da prodju jednu birokratsku proceduru koja se zove "uticaj projekta na zivotnu sredinu" . Dakle, ja hocu helidrom, ako mi Sekretarijat za urbanizam i gradjevinske poslove to odobri, ako mi Sekretarijat za zastitu zivotne sredine to odobri, ako mi vazduhoplovne vlasti to odobre - onda to nije moj problem.

Ako problema i bude, oni su adresa na koju gradjani treba da se zale, a ne Verano.
 
@ Igor,
Da li imaš fotografije iz uglova koji su kontra od ovih? Ovde se ne vidi tačan položaj Verana i platforme u odnosu na stambene zgrade.

Moja teza je da se ova platforma neće koristiti i da je to promašena investicija Verana.
Ima i drugih razloga, nisu opasnost po stambene zgrade i buka jedini. (buku ne treba zanemarivati - "Gazela" je najmajni helikopter kod nas sposoban za prevoz putnika, svi ste čuli Gazelu ili Bell-a u kada su vam preletali iznad glave, a gde je tek lebdenje, poletanje, sletanje....)

I ako kojim čudom platforma dobije dozvolu, ima i ono glavno - ekonomski momenat, tj cena leta helikopterom. U Beogradu postoji samo još jedan heliodrom koji bi bio neka početna ili krajnja destinacija - Surčinski aerodrom. Cena vožnje autoputem ili surčinskim putem je neuporedivo manja od cene leta. Ko je toliki "šaran"?
Ostaje mogućnost da se koristi za neka putovanja van Beograda....kao mogućnost, ako je iko zainteresovan....

Sve ovo sa moje strane danas nije bilo u nameri da pljujem ni po projektu ni po investitoru, samo sam hteo da skrenem pažnju na jednu nepromišljenost koja je ovde na forumu bila prihavćena praktično - aplauzom. Uostalom, niko ne može da zabrani Veranu da napravi heliodrom na svojoj zgradi, ali nije pitanje gradnje već dozvole za sletanje i poletanje helikoptera na zgradu....
 
Dajte ljudi videćemo kada sleti prvi helikopter da li je frka ili ne.Zgrada je inače toliko dobra da ne verujem da bi dozvolili sebi ne upotrebljiv heliodrom.
 
Nazalost nisam nasao fotku na kojoj se vidi razmak ali sam nasao ovu gde se vidi razlika u visini

081103-VN23-01.jpg


Inace slazem se da je ovo vise marketinski potez nego realna potreba mada ko zna mozda ce se i koristiti par puta godisnje tako da mislim da nema brige za okolne stanare

edit:

evo i jedne gde se moze naslutiti razmak

080827-VN23-09.jpg
 
Evo dve slike (na kojima doduše još nije počeo da se postavlja heliodrom, ali se naslućuje pozicija). Relja, iskreno mislim da tvoj strah nije opravdan jer sam imao tu priliku ko klinac da letim helikopterom (ne pitaj koja marka, ne sećam se uopšte), ali se dobro sećam da je gro udara vazduha išao samo do kruga elise i posle toga naglo opada. Ne verujem da su arhitekte toliiki paceri da nisu proračunali to strujanje vazduha i zato će i platforma imati oko sebe još jedan čelični krug koji će da usmerava vazduh na krov koji upravo na tom delu pravi pad ka strani zgrade koja se nalazi ka ulici Antifašističke borbe (uveren sam da je neki drugi naziv, ali mapsoft tako kaže) i onda će taj vazduh da klizi upravo na tu stranu i neće praviti problem okolnoj zgradi, jedino što ne bih preporučivao da neko vozi bajs na toj strani kada sleće helikopter jer može da se desi kao i ove godine na Tour de Franceu da ot tog strujanja obori ljude sa bajseva (doduše tamo je bio na visini od samo par metara.

Anyway evo fotki, razmak između zgrade i heliodroma je po mojoj slobodnoj proceni između 25 i 30 metara.

2e336z8.jpg


2jagr48.jpg


p.s. što se tiče isplativosti vožnje helikopterom ne znam koliki je domet, ali može neki biznismen da sleti u okviru svoje fabrike negde u Srbiji, a onda dođe do B23. Druga stvar zbog koje je heliodrom dobar jeste pitanje sigurnosti i bezbednosti tih biznismena (mnogo je manji rizik prevesti nekoga helikopterom od aerodroma do zgrade nego ga voziti autoputem.

Toliko od mene
 
Hvala na fotografijama, ovde se mnogo bolje vidi. Otićiću ovih dana, pa ću slikati, sve za platformom.

Jasno mi je da vam se čini kako je platforma na doboljno sigurnoj udaljenosti od zgrada, ali to mora i da se isproba, makar ispitivanjem u aerotunelu. Naravno, u aerotunelu ne može da se simulira uticaj struje na sve nefiksirane predmete u okolini - sve van zgrade Verana nije uredjeni heliodrom i zašto bi neko imao obavezu da se svaku sitnicu stavlja na sigurno mesto jer mu je pod terasom nikla poslovna zgrada na koju sleću helikopteri. E sad da li su zgradu radili paceri (platformu bi projektovali inženjeri, ne arhitekte), ne znam, ali sama ideja da se postavlja heliodrom tik pored postojećih stambenih zgrada (koja su relativno nove, nisu udžerice koje će se vremenom rušiti) mi je šašava sama po sebi. Ali, viđali smo i veće ludosti.

Smeksi, slažem se u potpunosti sa drugim delom tvog posta. Gazela ima dolet oko 700 km, Bell-ovi oko 400 km (oni su najzastupljniji kod nas), tako da sve zavisi od plana leta, tj koliko daleko se putuje i da li pilot ima gde da se spusti zbog popune gorivom.
Mislim da se nikome ko živi u blizini ne bi dopalo da mu u bilo koje doba dana nenajavljeno sleće helikopter iznad glave (pa bilo to i samo par puta godišnje) zato što je nekome "vreme dragoceno" ili se plaši za svoj život. Zašto bi običan svet koji tu živi imao razumevanja za hirove bogataša?

I bez obzira na sve na kraju će ipak poslednju reč imati upravo stanari zgrada. Ako se oni budu pobunili dobiće opštu podršku a to je onda loš marketing za Verano.


E, malo ja da hvalim - kada se zgrada useli (tj ako se useli, obzirom na SEKU) povećaće se tražnja za stanovima u bloku i pa će se i cene povećati. Lepa šansa za stanare okolnih zgrada.
 
Verovatno da se heliodrom nece bas cesto koristiti, ali mislim da je poenta da uopste nije trebao biti gradjen , makar bio tu cisto kozmeticki. Neko je napomenuo da se ti stanovnici ne zale na auto-put pa ne bi trebali ni na ovo. Po istom principu onda moze da se kaze da posto su ljudi u 45. i okolnim blokovima navikli na buku tramvaja, mogu da dobiju i manji aerodrom izmedju zgrada. A ko nam garantuje da neki npr. novi mile dragic danas sutra, nece da podmaze malo gde treba, pa da npr kod arene napravi poligon za testiranje naoruzanja ili sl.
 
Jeste, fobije su objasnjenje za sve...
 
Dve nedelje vec svakodnevno (ujutro, popodne, uvece) zagledam u ovo gradiliste pokusavajuci da nadjem bar jednog radnika, i nista :(

Udarila kriza!?
 
mozda nece da je dovrse dok ne nadju kupca/kupce
 
Homer Jay":bseat0bv je napisao(la):
Dve nedelje vec svakodnevno (ujutro, popodne, uvece) zagledam u ovo gradiliste pokusavajuci da nadjem bar jednog radnika, i nista :(

Udarila kriza!?
A! zar se i to gradilište ispraznilo?? :rant:
 
Vrh