Evo gledam na DeutcheWoke prilog o nekim autonomnim automatizovanim autobusima koji voze u Seulu od prošle godine.
Sve kul, radi, vozi, oprezan je... Samo što ima par ograničenja:
1) Svi unutra moraju da sednu i da se vežu, te mu je kapacitet skresan na 30 ljudi u vrh glave. Takođe ako sam razumeo, deci nije dozvoljeno korišćenje još
2) Kabina i vozačevo mesto i dalje postoje, dakle i dalje zauzimaju mesta pa i materijale da se sve to izradi
3) prekoputa vozača, iza prvih vrata, ipak sedi baja okružen koji mašinerijom koja prati i nadzire sve
4) može da vozi samo noću, jer valjda ne podnosi dobro gužve i razne iznenadne situacije tokom dana i špica
Dakle, suma sumarum:
- može da vozi samo noću
- smanjen kapacitet
- svi moraju da sede i vežu se
- opet ostaje kabina sa sve komandama i sedištem
- opet se određuje jedan lik po vozilu da se vozi u njemu i nadzire ga
I? Šta je tačno dobijeno tu? Kako je to zdravije, pametnije, efikasnije i isplatljivije od klasičnog autobusa sa vozačem, koji može da radi bilo kad, bilo gde, sa 100 putnika unutra umesto sa 30 i sa manje straha i trepeta da će nešto krucijalno zakazati ili izazvati nezgodu?
Ljudi se sve više ponašaju kao naduvani tech bros, sve manje se gledaju funkcionalnost i praktičnost a sve više neki fenseraj, pomodarstvo i neko obećanje boljitka i usavršavanja koje "tu je, iza ugla, samo što nije" a u realnosti se samo gube pare i pravi pometnja na tržištu rada da bi neka tamo tech bro balavurdija iz startapa dobila grantove i ugovore za nešto što će raditi 3-4 godine i onda biti zapostavljeno, otkazano i zamenjeno novom turom tech brosa i novom turom beskorisnih autonomnih vozila.
I tako u krug i u krug i u krug.
TechBro šarlatani bi i točak izmenili da mogu i da ima baš toliko teških boodala da se prime na tako nešto. Mada, kako se stvari kreću i odvijaju, ne bi me čudilo da neko krene i sa tom papazjanijom. Mnogi ljudi su povodljive ovce, ne zanima ih razum i praktičnost, nego samo da je nešto novo, fensi, skupo, komplikovano i ishajpovano, pa makar bilo i g..no najveće i najgluplje.