Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Evo jedne situacije pa me zanima kako bi vi resil problem.

Imamo pro upravnika koji naravno trosi pare kao besan - Ne u prazno ali sa znatno visim cenama od realnih.

  1. Postavi LED panele u zgradi naplati ih nekoliko puta skuplje od realne cene
  2. Crkne automat za svetlo on pozove majstora koji zamenu istog naplati par desetina hiljada - Deo kosta 2.000, Schneider-ov automat kosta najvise 5.000
  3. Postavi PP Aparate i ormarice po zgradi - Na pitanje koliko nas je to zadovoljstvo kostalo dobijemo odgovor da je to "Najbolja i najkvalitetnija ponuda", a ne konkretan broj.
Naravno nista od gore navedenog nije bilo diskutovano sa bilo kim od stanara vec je apsolutno 100% radjeno na svoju ruku. Ima jos primera ali nisu bili toliko ocigledni.
Sve gore navedno je stvarno trebalo da se uradi i svakako bi bilo uradjeno. Cak je razlog zasto smo postavili interfon da bi mogli PP aparati da se stave, a da ne razmisljamo da ce ih koliko sutra neko pozajmiti.

Upravnik je kontaktiran ali nikada nije odgovorio na poruku, a takodje sam poslao i mail njegovoj firmi na koji naravno nikada nisam dobio odgovor.
Trazio sam racun za PP Aparate, osnov po kojem su kupljeni i postavljeni kao i izvod racuna zgrade za tekucu godinu.
I jos niste krenuli da ga smenjujete
 
NE...automat rasvete je hitna intervencija, pa nije normalno da ljudi hodaju stepeništem u mraku.
Naravno, ovde treba uzeti u obzir normalnu tržišnu cenu, pa niko neće platiti automat 20000 i reći to je ta cena.
PP aparati su obaveza a ne hitni radovi, tako da ima mogućnosti biranja najpoviljnije ponude.
Led rasveta je izbor, takođe pada pod ponudu izbora najpovoljnijeg.

Ovo se baš i ne slaže sa JPGS...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/k...esplatne-ako-redovno-placate-infostan/v2f12lh

IMG_20231130_182101.jpg


IMG_20231130_182213.jpg

IMG_20231130_182950.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20231130_182213.jpg
    IMG_20231130_182213.jpg
    106 KB · Pregleda: 107
O uslugama JPGS i to šta su njima hitne, tekuće i investiciono održavanje, može se roman napisati.
 
Trazio sam racun za PP Aparate, osnov po kojem su kupljeni i postavljeni kao i izvod racuna zgrade za tekucu godinu.
Ko zna koliko se ugrađuje lopov kad krije tako račun.
Čisto orjentacije radi: PP Aparat S6A Todorović, cena 4320 komad i ormarić za S6A, vrata sa staklom 3480 din. Nabavljeni letos direktno od proizvođača bez posrednika.
 
Hitne intervencije su aktivnosti koje se bez odlaganja izvršavaju radi zaštite života i zdravlja ljudi, njihove sigurnosti, zaštite imovine od oštećenja itd. Upravnik, ili profesionalni upravnik, i svaki vlasnik posebnog dela dužni su da preduzmu odgovarajuće mere u cilju izvođenja hitnih intervencija odmah po saznanju, a najkasnije u roku od 48 časova, ako iz objektivnih razloga nije moguće to uraditi ranije. Troškovi hitnih intervencija finansiraju se iz sredstava stambene zajednice, bez obzira na namenu sredstava.
E sad, ako je tvoje mišljenje da je normalno da stanari tumaraju u mraku po hodnicima i stepeništu, i da to nije ugrožavanje sigurnosti i zdravlja ljudi, neka bude po tvome.
 
Hitne intervencije su aktivnosti koje se bez odlaganja izvršavaju radi zaštite života i zdravlja ljudi, njihove sigurnosti, zaštite imovine od oštećenja itd. Upravnik, ili profesionalni upravnik, i svaki vlasnik posebnog dela dužni su da preduzmu odgovarajuće mere u cilju izvođenja hitnih intervencija odmah po saznanju, a najkasnije u roku od 48 časova, ako iz objektivnih razloga nije moguće to uraditi ranije. Troškovi hitnih intervencija finansiraju se iz sredstava stambene zajednice, bez obzira na namenu sredstava.
E sad, ako je tvoje mišljenje da je normalno da stanari tumaraju u mraku po hodnicima i stepeništu, i da to nije ugrožavanje sigurnosti i zdravlja ljudi, neka bude po tvome.

Malo manje inputiranja drugima a malo više objektivnosti. Automat jeste važan ali nije hitna intervencija. Mnogo zgrada ima svetlarnike tako da se neće tumarati u mraku, barem ne dobar deo dana. Hitno je nešto što stvara direktnu štetu ili ugrožava kretanje i život pojedinaca. Ako pojedinac zna da svetlo ne radi on nije ostavljen na milost i nemilost tim okolnostima već može na njih da utiče (uključiće lampu ili blic na telefonu) dok osoba koja je zaglavljena u liftu ne može ništa da uradi i zato je zaglavljena osoba u liftu hitna intervencija a automat za svetlo nije.
I još jednom kažem, slobodno daj neki drugi izvor/spisak hitnih intervencija ako ovaj prethodni nije relevantan...
 
A šta ako nema svetlarnika, nema telefon, ima telefon ali prazna baterija...i ovako možemo do sutra da nabrajamo. Svako tumači zakon onako kako mu odgovara, za mene će automat uvek biti hitna intervancija. Komentarisati usluge JPGS, i to kako oni gledaju na vrstu i osobinu radova, je nešto sasvim drugo.
I jedno hipotetičko pitanje, uklanjanje krhotina i delova stakla sa ulaznih vrata, spada u koju vrstu radova?
 
Odgovoriću čim dobijem odgovor na već 2 puta postavljeno a izbegnuto pitanje šta to stvarno jesu hitne intervencije? JPGS ima hiljadu mana i sasvim je ok da neko ne veruje/poštuje njihovo tumačenje. Čije se tumačenje onda poštuje? Koje je to tačno tumačenje?
U stvari, bolje je da prekinemo diskusiju već ovde, nakon neuspelog pokušaja inputiranja raznoraznih gluposti.
 
Automat svetla jeste hitna intervencija, razbijeno staklo na ulaznim vratima je takođe hitna intervencija, jer postoji opasnost po život i zdravlje ljudi. Ja to tumačim tako, i tako će ti tumačiti svaki inspektor koji izađe po prijavi. A kako će ko da vodi svoju SZ, o tome neću da diskutujem
 
Prijava inspekcijskim organima kada je u pitanju ta renomirana PU nažalost ne pomaže.Primer:U SZ Kneza Danila 9(CG) renomiranoj PU je istekao mandat još pre 2 godine,a inspekcija ne reaguje i ne postavlja prinudnog upravnika.Iako joj je istekao mandat ona redovno šalje račune stanarima za izuzetno (ne)profesionalno upravljanje.U SZ Stanoja Glavaša 26(CG) je jeku korone izmislila sastanak na kome je sebi dodelila neograničeni mandat.

Ako je profesionalni upravnik, trajanje mandata zavisi od sklopljenog ugovora, obično je to trajni ugovor, ne ističe mu mandat na 4 godine kao što je slučaj sa upravnikom iz reda stanara.
 
Sećam se da je nekad tabla sa ZVUČNIM SIGNALIMA ZA UZBUNU bila u svakom ulaznom holu zgrade. Tek 1999. sam shvatio čemu one služe.
U poslednje vreme to ne viđam.
Da li neki zakon propisuje obavezu da tu tablu ima svaka zgrada?
zvucni_signali_za_uzbunu.jpg
 
Gde ste našli ove ramove sa uputstvima?
Kupio u jysk za 350 din čini mi se, sad su dosta digli cenu:
Uputstvo za pp aparat skinuo odavde i odštampao:
Ovo obaveštenje za postupanje u slučaju požara naručio sa ananasa zajedno sa još nekim stvarima kad sam poručivao:
 
Ako je profesionalni upravnik, trajanje mandata zavisi od sklopljenog ugovora, obično je to trajni ugovor, ne ističe mu mandat na 4 godine kao što je slučaj sa upravnikom iz reda stanara.
U jednom kondominijumu u centru grada(CG) investitor je dodelio 8 zgrada jednoj firmi za profesionalno upravljanje.U prvih 6 zgrada u samom ugovoru je naznačen vremenski rok 4 godine,dok je u poslednje 2 zgrade nema vremenskog ograničenja.Tri zgrade su izabrale druga lica za profesionalno upravljanje njihovom imovinom, dok je još 5 zgrada pod patronatom renomirane PU koja savršeno štiti interese investitora.Neadekvatnim održavanjem kondominijuma javili su se najrazličitiji problemi koje se moraju što pre sanirati.Liftovi u pojedinim zgradama su ponekad u kvaru više sedmica.Deking je celom dužinom propao i neophodna je kompletna zamena uključujući i podkonstrukciju.Na adrese stanara stigle su ponude 4 firme koje je skupila renomirana PU.To su astronomski iznosi i to samo za zamenu podkonstrukcije dekinga u koje se je neko ugradio sa strane.Stanari na loše održavanje i obezbeđenje reaguju izbegavanjem uplata svojih obaveza.Renomirana PU nije nikada dostavila zvaničan ugovor sa tim firmama već predlog ugovora,a izbegava i dostavljanje šestomesečnih finansijskih izveštaja.Neki stanari i dalje žive u nadi da će se nešto popraviti, ali vrlo teško bez smene postojećih odgovornih lica.
 
Investitor je mogao sa organizatorom PU, da potpiše ugovor na 100god, ali ugovor postaje ništavan čim investitora preglasaju na skupštini. Nije to ništa novo, na taj način su investitori lagano prisvajali delove zajedničkih prostorija, te pravili dodatne stanove, radili nadogradnje i slično.
 
Ako moze neko da objasni u stambeno poslovnoj zgradi prijavu radova tekuceg i investicionog odrzavanja. Koja je razlika i sta treba taj pp da podnese od papira u Opstinu da bi legalizovao te radove? Razbijaju nam fasadu, pomeraju instalacije i ko zna sta jos rade...inspekcija ne izlazi na teren vec 5 meseci.
 
Da li je usvojen novi zakon o stanovanju, tj. u kojoj je fazi trenutno?
 
Vrh