Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Od 11, u Resavskoj
Mogu reći da je zainteresovanost po pitanju nacrta zakona kod upravnika i profesionalnih upravnika, bila nikakva.
 
Poslednja izmena:

Zlu ne trebalo, ali nije baš toliko loša ponuda.
 
Изгеда да још траје. Ево исте вести из мало озбиљнијег медија:


Мислим да је ово десет корака у назад, а не само један. Живим у држави која има такав систем који је такође кренуо од једноставне измене па завршио као Гољат уграђивања и прања новца са све протестима станара широм државе. Ово неће завршити на добро, станови ће временом ради те измене (ако прође) постати још неприступачнији јер ће трошкови одржавања расти сразмерно похлепи мафијашких управничких фирми.
Pa glavna promena je da ce sada postojati umesto poslovnih upravnika , POSLOVNE ORGANIZACIJE ZA UPRAVLJANJE . Svugde napominju pa i sam je licno vesic rekao kako sada depozit koji su polagali posl upravnici (u slucaju da budu odgovorni za nanetu stetu zgradi) nece biti kako kazu "samo" 10 000 E vec ce to biti dosta vise... Samim tim su u stvari rekli da sad nece obicni "Smrtnici' to moci otvarati sa 10 000 E depozita vec ce to biti za odredjene... U stvari su cini mi se sedeli i razmisljali kako sebi (naravno otvorice firme na ime svoje rodbine blize ili kumova) da osmisle posao a da nista puno ne rade, i da im kaplje lova redovna i to odlicna. I eto setili se. jos jedan primer da se pretvaramo u doba haraca-tursko doba , jer vlast samo gleda kako nekim porezima i slicno da dodje do para....

Sad na drugu stranu ima tu i dobrih promena. Medjutim ima i onih za koje ce biti potesko izvesti ih na terenu tj na licu mesta. Pokazace vreme prednosti i nedostatke.
 
Нема ту никаквих добрих промена. Ја сам прошао замену система упраљања и говорим из искуства. Када нека фирма намирише новац, има да гули станаре дуго и јако. Почне се са благим изменама, па после почиње стандардизација ради лакшег управљања и осигурања; што у преводу значи да ће упраљач, на пример, одлучивати каква вањска врата могу да се наместе и какви прозори. После то прелази из спецификације у надлежност управљача тако што ће они одлучити од којег предузећа можеш да купиш врата. Тако иде и за бојлере, прозоре, кров и све заједниче просторије у згради.

После нећеш моћи да замениш или реновираш нешто што се спаја са некретнином као кухиња или купатило без одобрења управљача јер долазе на ред стандарди и сертификати које ћеш морати да испуниш тако што ће ти бити најлакше да платиш некој фирми која је одобрена од стране управљача. На преправљање унутрашњости попут постављање или померање зидова заборави. Онда иде 5000 еур месечно на чистачицу која дође једном у седмици, 7000 еур за разбијено стакло које кошта можда 300 еур, фантомске поправке итд. уграђивање на уграђивање на уграђивање. За десет година од увођења таквог система цена одржавања или управљања биће на годишњем ниво 1%-2% вредности некретнине.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGD
Нема ту никаквих добрих промена. Ја сам прошао замену система упраљања и говорим из искуства. Када нека фирма намирише новац, има да гули станаре дуго и јако. Почне се са благим изменама, па после почиње стандардизација ради лакшег управљања и осигурања; што у преводу значи да ће упраљач, на пример, одлучивати каква вањска врата могу да се наместе и какви прозори. После то прелази из спецификације у надлежност управљача тако што ће они одлучити од којег предузећа можеш да купиш врата. Тако иде и за бојлере, прозоре, кров и све заједниче просторије у згради.

После нећеш моћи да замениш или реновираш нешто што се спаја са некретнином као кухиња или купатило без одобрења управљача јер долазе на ред стандарди и сертификати које ћеш морати да испуниш тако што ће ти бити најлакше да платиш некој фирми која је одобрена од стране управљача. На преправљање унутрашњости попут постављање или померање зидова заборави. Онда иде 5000 еур месечно на чистачицу која дође једном у седмици, 7000 еур за разбијено стакло које кошта можда 300 еур, фантомске поправке итд. уграђивање на уграђивање на уграђивање. За десет година од увођења таквог система цена одржавања или управљања биће на годишњем ниво 1%-2% вредности некретнине.
malo previse zar ne?

U ovoj drzavi naravno nista ne iznenadjuje ali ipak...
 
malo previse zar ne?

U ovoj drzavi naravno nista ne iznenadjuje ali ipak...
Моје искуство је из Енглеске, а Србија ако се не варам копира енглески систем управљања тако да мислим да мој коментар стоји а видећете и сами за неколико година у ком правцу систем управљања иде. Енглези јесу претерали, тамо ти управник одређује и величину пса којег можеш држати у стану и ако хоћеш да даш свој стан у најам мораш да тражиш дозволу од управника итд. али промене никада не иду радикално него постепено. Надам се да грешим али нисам оптимиста. Управник, пошто је правно лице, користи осигурање и одговорност управљања зграде и станара као изговор да све строжија правила, увођење стандарда итд.
 
Naš zakon se oslanja na zakone iz Slo i Hr.
Elem, država ne obavezuje nikog da uvede profesionalnu upravu, osim u situaciji kada su toliko nenormalni pa upadnu pod prinudnu upravu, a i za to imaju zakonskih 8 dana da promene. Tamo gde niko ne želi da se bakće sa liftom, zagušenim cevima i ostalim glupostima, angažuju profesionalnog.
 
Ако није обавеза онда повлачим шта сам рекао и извињавам се на сметњи. Не знам зашто сам био под утиском да ће бити обавезно.
 
Kako se rešiti prinudnog upravnika?

Da li mora da se prijavljuje inspekciji, da se pokreće neki postupak smene i sl, ili je dovoljno da 2/3 zgrade potpiše da su saglasni sa imenovanjem profesionalnog upravnika koji nam je dao ponudu?
 
Pa zar taj mučenik kojeg angažujete ne zna postupak?
Samim postupkom angažovanja prof upravnika, prinudnom se prekida angažman. Naravno, dužni ste da istog i obavestite o namerama.
 
Da li se prinudni upravnik obaveštava o namerama tako što mu tražimo sazivanje sednice, ili je dovoljno mejlom da ga obavestimo o nameri, bez navođenja bilo kakvih detalja o razlozima i o budućem upravniku?
 
@operic bilo bi dobro da mu na adresu pošaljete Obaveštenje u kome ćete navesti razloge, čisto da ispoštujete formu. Sken tog obaveštenja mu možete proslediti i na mejl.
 
Nema potrebe za sednicom. Sa prof upravnikom potpisujete ugovor, on nosi prijavu u opštinu.
Jedan savet, ako vas novi upravnik ne košta duplo više od prinudnog, džabe krečite.
I pozdrav za kolegu koji ne zna osnovne posla🍻
 
Tako je, nema potrebe za sednicom, samo pokupite potpise i predajte profesionalnom. Ja sam kod mene zamenio prinudnog, obišao komšiluk, objasnio šta je u pitanju, dao im da potpišu, skupio većinu i pravac opština. Naravno na osnovu potpisa sam napravio odluku i jednog komšu naveo kao zapisničara.
Prinudnog sam samo obavestio da će biti smenjen i da u toku tranzicije ni slučajno ne troši pare sa računa i to je to.
 
Pa ako vas prinudni košta 250din, ništa ne dobijate bolje od usluge ako sledećeg plaćate 350din. Šta hoću da kažem, ispod 500 din( +- 50din), ne očekujte neki kvalitet usluga.
 
Vrh