Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Da li neko zna do koje iznosa upravnik može sam da donosi odluku da nesto naplati iz fonda?
I gde se takvo "pravilo", ako ga ima, može procitati?
Nas bezobrazni upravnik na ovo kaže da je to "njegova procena" (do kog iznosa mu ne treba odluka sz).
Pisano pravilo ne postoji. Dogovor samo izmedju SZ i upravnika, i za to mora da postoji odluka SZ. Nekih 10-tak hiljada dinara je sasvim ok, uz opravdan razlog naravno, sasvim dovoljno za zamenu el. brave, diplomat automata, automata svetla, nekih sitnih ostećenja...
 
Pisano pravilo ne postoji. Dogovor samo izmedju SZ i upravnika, i za to mora da postoji odluka SZ. Nekih 10-tak hiljada dinara je sasvim ok, uz opravdan razlog naravno, sasvim dovoljno za zamenu el. brave, diplomat automata, automata svetla, nekih sitnih ostećenja...
Hvala. Nas ide i preko, ne pita ništa. Nema odluke sz, on je to nametnuo da je to njegova odluka, tj. njegova procena kako on kaže. Niko nista ne reaguje, nema većine da ga ograniči, pa mu se može.
 
Npr. šta je konkretno uradio?
Nije bitno ovde sta je uradio.i nije jedina aktivnost, nego mu je to koncept upravljanja. Zato me zanima zakon, da znam gde tačno piše taj limit, i ako ne piše kakva je procedura.
Bitno je da taj iznos ili limit ne može biti "njegova procena" nego odluka sz. On nema prava da sebi daje tu slobodu da sam odlučuje i da on procenjuje.
Bitno je i sta znaci to "moja procena"? Koji je to limit? Nepostojeci. Zato i placa stvari i po 17 hiljada, pa 20, 25 hiljada a i vise. (Bez odluke sz, a desava da čak ni ne obavesti sz).
 
Mora da ima odobrenje tog limita doneto na skupštini sz. Mi smo našem profiju dali odobrenje za 5 ili 10.000 ne sećam se.
 
Ne znam da li je dobra tema, ali da li neko može da preporuči firmu koja se bavi pranjem pod pritiskom?

Potrebno je zbog pranja pristupa ulazu, stepeništa i unutrašnjeg prostora. Video sam jednu firmu da radi i zaštitu od algi. To je plus. Hvala.
 
Poslednja izmena:
Moja stambena zajednica ima upravnika koji je naš komšija. Zamolio me je da mu pomognem "oko Excela, da napravimo štampanje računa." 😊Napravio sam mnogo prošireniju verziju – PDF fakture sa QR kodom, slanje računa na email stanara... Aplikacija nam fino funkcioniše već neko vreme, pa sam hteo da je podelim i sa drugima kao BESPLATNU aplikaciju. Sve je dostupno na www.pomocnik.rs. Slobodno koristite i pošaljite mi svoje sugestije i komentare.
 
Ne treba mi ovako nešto, ali moradoh i da napišem pohvalu jer liči sasvim funkcionalno. Naravno, ako postane popularno, reklama-dve (kad se mora-mora se), da bude za hosting makar. Altruizam radi do nekog trenutka nažalost.

Srećno!
 
Hvala!
Nadam se da ce ljudima biti korisno...
Nama je recimo QR resio veliki problem, jer ima obavezan, ugradjen, poziv na broj i onda moze da se vidi sa izvestaja banke za koji stan je uplaceno, bez obzira sa kog je TR racuna. Stanari nekad plate sa drugog racuna ili ne upisu poziv na broj pa je tesko posle naknadno povezivati uplate i stanove.
 
Izvinjavam se ukoliko je ova tema vec bila na forumu, ne uspeh da je nadjem. Da li biste mogli da podelite vasu praksu/iskustva u vezi sa naplatom investicionog i tekuceg odrzavanja za parking mesta u garazi zgrade? Koliko iznosi? Kako je utvrdjujete? Da li je tekuce odrzavanje jednako onom koje se placa po stanu...
 
Da li imate iskustvo sa postavljanjem rampe za invalide kroz GS projekat "Beograd bez barijera"?Koliko traju radovi, za koliko odgovaraju na vasu molbu,kvalitet itd?
 
Pozdrav svima, potreban mi je savet kao novoizabranom upravniku-komsiji: da li prinudni prof.upr. (moj prethodnik) ima pravo da narucuje radove na odrzavanju zgrade (konkretno, ugradnja PP-aparata i provera elektro- i gromobranske instalacije) bez odluke Skupstine SZ o tome, kao i bez ikakve odluke da on moze da ugovara radove a da ne pita stanare do nekog iznosa? Citao sam detaljno Zakon o stanovanju i tamo ne vidim nikakvog osnova za tako nesto, cak ni po osnovu 'hitnih intervencija', ali nzm da li mozda postoji neki gradski propis koji bi mu to eventualno omogucio. Sada nam firme koje su ih izvele (preko advokata) prete tuzbom zbog neplacanja tih radova (iznos od oko 130.000din, sa kamatama), a da pritom nikada nismo od prethodnog upravnika dobili racune nakon sto su izvedeni niti je ikada ranije trazeno da se oni plate. Niko od stanara nema nikakvu ideju o tome ko je i na osnovu cega narucio radove. Radovi izvedeni u feb o.g. neposredno pre nego sto sam ja izabran za upravnika. Sumnjamo u zloupotrebu sl.pol. i 'tal' izmedju njega i firmi koje su izvele radove i koje potrazuju novac od nas (primer je cena ugradjivanja 4 PP-aparata sa kutijama od 66.000din, kako stoji na racunu). Ne mozemo nikako da stupimo u kontakt sa njim, jer se ne javlja na tel niti odgovara na mejl. U nadleznom odeljenju o. Zvezdara sam dobio savet da ga prijavimo Sudu casti PKS, koja prof.upravn. izdaje licence za rad.
 
Koliko sljama se nakupilo u redovima profi upravnika strasno
4 aparata sa ugradnjom 66 000 koji je model i proizvođač
Tip PP-aparata je S-6A, proizvodjac MOBIAK. Na Halooglasima cena jednog 1,700 din, na drugim sajtovima oko 3.500din...
PP aparat.jpg
 
Da budemo realni, za 1700din nov S6A ne postoji. Ja sam juče postavljao 12 kom S6 4300din sa isporukom, montazom i 6mesecnim atestom. 66000 za 4 pp aparata je nenormalna cifra, tako da je @direktor potpuno u pravu, da se svakakav šljam pojavio u profesiji.
 
Ako mislite da imate problem sa komsilukom...😁
 

Prilozi

  • Screenshot_20241004_202025.jpg
    Screenshot_20241004_202025.jpg
    54,1 KB · Pregleda: 61
Sto se tice izlaza iz pozarnih stepenista... logicno je da taj izlaz ne sme da bude zagradjen nikako jel tako? Kome da prijavim to tacno ako moze pomoc? Prof. upravnik se pravi lud i ne radi nista po tom pitanju.
 
Dobro vece clanovima foruma, molim za savet kod problema ; nije formirana stambena zajednica tj. prinudni upravnik nije uradio popis stanova i vlasnika niti zakazao prvu sednicu st. zajednice. I tako prodjose godine a zgrada se rusi a nalazi se u centru grada, sta ciniti?
 
Pa pobogu smjenite ga nemojte čekati da fasada sidje na trotoar
Nemamo kvorum da ga smenimo zato sto ima 6 uknjizenih vlasnika i 8 neuknjizenih tj. vodi se u katastru da je opstina vlasnik, dok u komunalnoj opstine kazu da je to ok , mislim na upravnika sto nema slovceta o stambenoj zajednici uzgred, fasada je pala na trotoar.
 
Vrh