Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ljudi!To je ovde dezurna logika.Uvek su nasi i njihovi.Uvek je 0 i 1,uvek je cetnik i partizan.uvek je zvezda i partizan.Patrijota ili izdajica.Evropejac ili anti evropejac.(nastavite niz)
Samo podele,podele i podele.

Evo recimo sto istice relja,wille a i ja donekle je da je skup rojekat pogotovu u krizi i da nisu nimalo transparentni oko ekonomskog aspekta.

Ne propagiramo nijednu politicku opciju vec samo razumno i argumentovano kao gradjani ovog grada od cijeg novca putem poreza se i gradi most i UMF sa razlogom kritikujemo projekat mosta i UMF-a.
 
relja":3tozsgih je napisao(la):
300 i više miona-(118*1.18)= 160 i isto toliko više mliona.

Po tome ispada da 4 kilometra puta na stubovima - iznad suvog, urbanog tla, sa tri petlje i ulazno izlaznim rampama koštaju 160 i više milona evra, da se izgrade - bez kamata.

Za pristupni put koji vodi iz ničeg u nigde ( petlja Radnička, koja će biti na pola puta, ispade kao kolatelarna dobit ) - zaista sjajan odnos uloženo/vraćeno.

Ako se veruje u te priče, pošto se ne objavljuje na šta idu pare - na most, na pristupne saobraćajnice ili na ubrzanje radova.

Uostalom , kako su to radili predračun kada naknadno i na brzinu rade rebalans i sredstva ranije namenjena drugim potrebama prebacuju na ovaj projekat!?! Ne mogu da razumem da nekoga to - smara?!?!

Čudno, više niko ni ne spominje toliko neophodni simbol koji "dobijamo".
Ја заиста немам представу колико шта кошта, а колико видим нико овде није дао икакав прорачун па да аргументовано прича о цени. Једино што могу да поредим је однос моста и остатка. Ако е боље погледа, количина материјала која ће бити уграђена у умф, петље и приступе је већа од оне која ће бити уложена у мост. Ако додамо и експроприацију земљишта, рушење објеката мени је врло логично да цене моста и остатка буду приближно исте.

Што се тиче ребаланса буџета, он не значи нужно да је пројекат поскупео, него може да значи да су одређени фондови заказали или је једноставно буџет лоше планиран. То не знамо. У мојој глави је свако невин док се не докаже супротно. Да судим на основу непотпуних доказа једноставно не могу и не желим.

А за положаја, не видим како би било које друго место боље повезало реке и растеретило постојеће мостове. Мост узводно од аде је једноставно предалеко, и много мањи део Београда би му гравитирао мислим да је то више него очигледно.

Ако је Нурков податак тачан, милим да све приче о погрешном предрачуну могу одмах да престану...
 
Do danas su uzeta ukupno tri kredita za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije sa pristupnim saobraćajnicama. Iznos prvog je 69,6 miliona evra i njega je EBRD odobrila još 2006. godine. Inače, prvobitno je bila ideja da se Grad zaduži samo za ovoliki iznos, a da se ostatak mosta i pristupne saobraćajnice finansiraju iz gradskog budžeta. U međuvremenu je održan tender za izvođača radova, a kao najbolja izabrana je ponuda od 118, 6 miliona evra, koliko je procenjeno da će koštati samo izgradnja mosta, bez prilaznih puteva. Tadašnje gradske vlasti govorile su da je uzrok poskupljenja u odnosu na prvobitne procene (ceo projekat 161 milion evra, most oko 85 a pristupne saobraćajnice 65 miliona) povećanje cene čelika na svetskom tržištu za više od 50 odsto.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/213778/Novi-kredit-90-miliona-evra
 
Jako me mrzi sada sto moram da zloupotrebim temu o mostu da bih pricao o drugim stvarima. Ali jednostavno nekada su kreda i tabla nejjednostavnije resenje da se neke stvari objasne.

Vise puta sam rekao i stojim pri tome i sada - ako cemo realno, problem sa "skupocom" mosta nije toliko u samom mostu koliko u nasoj nemogucnosti da ga finasiramo. Mislim, to je ~300 miliona evra za saobracajnicu od Bezanije do Rakovice sa mostom izmedju. Mi za to para nemamo, pa se zaduzujemo kod banaka (EIB-a i EBRD-a). I za most kod Zemuna cemo se zaduziti kod Kineza. ZA koridor 10 smo se zaduzili kod Svetske banke, za Zeleznice molimo Ruse da nam "pozajme" pare, za ostale puteve cekamo da prodamo "porodicno srebro" (Telekom) i verujemo funkcionerima na rec da ce tako i biti.

E sad, mostovi, putevi i pruge su nam potrebni, i tu se slazemo, zar ne? S druge strane, putevi i mostovi se ne grade sami od sebe. Dakle, treba nam novac. Mi naravno novca nemamo. Mozemo da pozajmimo, ali opet cemo to morati jednog dana da vratimo sa kamatom. Na kraju se svodi da nam treba odrziva ekonomja koja ce to da finansira. A mi to nemamo.

Bottom line - da se most na Adi NE gradi, da li bi problemi nestali??? Naravno, da ne bi. I dalje bismo imali sje*******ano ekonomiju, ali ne bismo imali ni most. Mozemo da zivimo i narednih 100 godina smatrajuci da je svrha budzeta da se preasfaltiraju stare ulice, zamene sijalice na banderama i pokosi trava u parku, ali svi mi koji zivimo u ovoj zemlji duboko u sebi znamo da je kad tad vreme da se predje na nesto vise.

Zato ja uopste nemam problem sa mostom na Adi, vec imam problem sa tim sto na gomili drugih stvari gde treba da se nesto uradi ne radi se nista. Ne moze u jednom gradu koji sebe naziva gradom buducnosti da se gradjevinska dozvola ceka vise od 200 dana i da niko ne vidi problem s tim. E to je problem, a ne most na Adi.
 
Homer Jay":1kaiuc9k je napisao(la):
Zato ja uopste nemam problem sa mostom na Adi, vec imam problem sa tim sto na gomili drugih stvari gde treba da se nesto uradi ne radi se nista. Ne moze u jednom gradu koji sebe naziva gradom buducnosti da se gradjevinska dozvola ceka vise od 200 dana i da niko ne vidi problem s tim. E to je problem, a ne most na Adi.
Zar ti se ne cini da je sve to povezano? Da, mostovi nam trebaju, nije to problem, vec kako se oni grade... to je problem. I zato sto imas most koji se tako gradi onda imas i gomilu drugih stvari na kojima se nista ne radi, ili se i to radi kako se radi most. :|
 
Wile E. Coyote":3bqc5wt7 je napisao(la):
@vučko

Zar čelik nije pojeftinio u međuvremenu?
njile,

jeste celik pojeftinio od tad, al' to sad nije bitno. tj. najverovatnije nije bitno. ono sto se obicno radi kod ovakvih projekata je da se udje u "forward contract" (je*******i ga, ne znam kako se to zove u srpskim finansijskim krugovima :lol: )

http://en.wikipedia.org/wiki/Forward_contract

znaci zakljucas cenu danas za nesto sto ce ti biti isporuceno u buducnosti. naravno, cena iste stvari u "forward" verziji se obicno razlikuje od "spot" cene (placas sad s isporukom sad), zavisno od toga kako se ocekuje da ce se cena te stvari menjati na trzistu. to (kao i neke druge instrumente: options i futures) ozbiljne firme koriste da bi eliminisale nepotreban rizik iz svog poslovanja, jer ako imas projekat koji traje vise godina, ti znas odmah koliko ce to da te kosta ukoliko si neohodne elemente koji ce ti trebati obezbedio kroz forward ugovor. u suprotnom, ako sve kupujes na licu mesta (tj. placas spot price), moglo bi da se desi da to nesto sto tebi treba (celik u ovom slucaju) pocne da skace kao ludo u sred tvog projekta i onda nemas para ni da zavrsis projekat i propadnes. naravno s druge strane, (sto deluje da je nas slucaj) ti mozes da udjes u forward ugovor, a da trziste potom krahira, i ta neka roba do jaja pojeftini, i ti onda kinezima u 2010. placas celik po cenama s istorijskog maksimuma jer si tad bio kurate srece da sklopis ugovor. s obzirom da EBRD finansira most, verujem da su oni zahtevali da se cena fiksira kroz ugovor, a to zaista i jeste neka dobra praksa, jer ne treba grad beograd da se bavi spekulacijama da li ce cena celika ici gore ili dole. i oni kojima je to posao ionako pojma nemaju kako ce se cena menjati... :laugh:
 
Ne znam detalje ugovora ali je običaj da se ugovori klizna cena(Price fluation clause) za onaj deo cene koji se odnosi na ključne materijale, pa ako dodje do promene cene (čelika) u + ili - dolazi i do celokupne promene vrednosti ugovora za onaj deo koji je promenjem. Promena može biti i pozitivna i negativna ako je došlo do pada vrednosti materijala.

Mislim da najviše love odlazi na raznorazne konsultante, jer je kroz usluge (gde nema utroška materijala) najlakše oprati novac.
 
Izgradnja mosta na Adi Ciganliji
Rupa bez dna
e-Novine


Za svačiji džep: Most preko Ade Ciganlije
Beogradski čelnici, uprkos ranijim obećanjima, započeli su tajne pregovore sa bordom direktora Evropske investicione banke (EIB) o pozajmici dodatnih 90 miliona evra za završetak pristupnih saobraćajnica za most preko Ade Ciganlije.Tako će uz ranija zaduženja, izgradnja famoznog mosta koštati fantastičnih 340 miliona evra, iako je u predizbornoj kampanji obećavano da njegova cena neće preći 120 miliona

Ostatak na

http://www.e-novine.com/srbija/vesti/41736-Rupa-bez-dna.html
 
Pre svega zabune od pocetka nije ni bilo sta je ukljuceno u cenu tj kako je podeljeno. Jedino je problematicna sama cena i kreditiranje koje prvobitno nije bilo planirano za pristupne petlje.

Po nacinu na koji je predhodni tekst napisan i uz odredjenu tendencioznost ne bih ga shvatao kao skroz relevantnim i ako ima tacnih delova. Voleo bih da neko nadje neki citat iz ozbiljnijih medija da je receno da ce most sa sve pristupnim saobracajnicama da kosta 120mil
 
Most preko Ade košta kao tri mosta
27. oktobar 2010. | 00:08 | Izvor: Novosti
Beograd -- Stručnjaci tvrde da su Beogradu potrebni mostovi, ali ne tako skupi kao onaj preko Ade, čija je cena u prethodne četiri godine duplirana.



Od cifre od 150 miliona evra (90 za most i 60 za saobraćajnice) koja je predviđana 2006. godine, danas se došlo do sume koja dostiže skoro 300 miliona evra.

Radovi na samom mostu, sa porezom će koštati oko 140 miliona, dok će za pristupne saobraćajnice Beograd ukupno pozajmiti 160 miliona evra.

Da je prvobitna cena mosta preko Save nerealna, na šta je ukazivala i stručna javnost, potvrdile su višemilionske pozajmice grada kod međunarodnih banaka.

Još ništa iz gradske kase
Kada su 2006. odbornici Skupštine grada usvojili prvu odluku o zaduživanju za most u visini od 69,6 miliona evra, istovremeno je rečeno da će deo radova biti finansiran i iz budžeta. Tada se govorilo da će iz gradske kase biti izdvojeno 88 miliona evra, a u međuvremenu je ta cifra smanjena na 50 miliona. Ipak, svi dosadašnji radovi finasirani su od zajma.

"Beogradu su nesumnjivo potrebni mostovi i treba da ih gradi, ali nije trebalo da gradimo tako skupu saobraćajnicu preko Ade", kaže Ljubiša Kostić, potpredsednik Udruženja građevinskih inženjera Srbije koji je uradio više stotina planova mostova.

On objašnjava da su "Građevinski fakultet u Beogradu i 'Most projekt' na konkursu su ponudili mnogo racionalnije rešenje. Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu".

Kostić dodaje da je svuda u svetu praksa da se, kada se premošćava neki veliki vodotok unutar grada, prvo uradi projekat pristupnih saobraćajnica, pa tek onda mosta. To, kako on ističe, u Beogradu nije išlo tim redom.

U Direkciji za građevinsko zemljište nisu potvrdili da li je sa ukupnim pozajmicama za pristupne saobraćajnice od 160 miliona evra finansijska konstrukcija zatvorena. Tek kada gradski čelnici budu izašli sa tačnim cenama radova za petlju u Radničkoj i za saobraćajnice na Novom Beogradu, biće poznato da li će se konstantan rast cene najvažnijeg projekta u Beogradu konačno zaustaviti na iznosu od 300 miliona evra.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=10&dd=27&nav_id=468041
 
Igor":24ve3t1a je napisao(la):
Voleo bih da neko nadje neki citat iz ozbiljnijih medija da je receno da ce most sa sve pristupnim saobracajnicama da kosta 120mil
Igore, to će se teško naći, ali to ne znači da se nije lagalo kroz izostavljanje detalja.

Kad neko kaže most košta 120 miliona,normalno je da to shvatimo sa pristupnim saobraćajnicama.
Takvo shvatanje je jedino logično, čemu most ako se preko njega ne može preći.

To je ista taktika kao kad su meni rekli kola koštaju 9.700.
na kraju su tu bili i troškovi transporta,pa kursne razlike pa ovo pa ono i skupi se lepa para.
Još prodavac kaže pa šta vam je 200 evra kad ste već dali 9.700


Niko, kad su se gradili u mostovi u Novom Sadu nije govorio most košta toliko, a pristupi toliko.

Izgradnja Žeželjevog mosta će koštati 60 milona.
Most je dugačak 470m a širok oko 25. Žeželjev most je drumsko-železnički.


Most Slobode ima tunele u nastavku.
Vide se desno na ovoj slici.tuneli su dugački preko 300 metara

Dužina konstrukcije mosta Slobode je 1382m
Širina 27,6m
Najveći raspon 351m
most ima 3+3 trake i pešačke (biciklističke trake)

Most_Slobode_2005.jpg



a evo slika nečeg što fali za pristup adi biciklom.



32851343.jpg
 
Ne znam ko se sada pravi lud i ko zeli da profitira na ovome ali ja kao laik sam znao od pocetka da cena mosta nema veze sa pristupnim saobracajnicama ... al dobro ajde ponovo da se cudimo
 
Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu
ima li potreba kopipejstovati ovakve šarlatanske izjave?
 
mastercat":36hw3nd8 je napisao(la):
Ne znam ko se sada pravi lud i ko zeli da profitira na ovome ali ja kao laik sam znao od pocetka da cena mosta nema veze sa pristupnim saobracajnicama ... al dobro ajde ponovo da se cudimo
Da, to je manje-više bilo jasno od početka, ali naravno da će i oni koji su za i oni koji su protiv žonglirati podacima :kafa:
 
blagoje":2spos0f6 je napisao(la):
BOKI SMOKI":2spos0f6 je napisao(la):
+1 za slike Kada ce, od trenutka kada je na barzi M6 biti postavljen?
Derik kran je pomeren na segment M5. Ostaje još da se postavi peti par kablova na NBG strani pilona. Ja očekujem da će M6 segment biti podignut u četvrtak ili petak.
Od jutros se postavlja peti par kablova na NBG strani. Svaka cast za projekciju dinamike podizanja M6. Najkasnije petak.
 
Igor":39js4hz5 je napisao(la):
Pre svega zabune od pocetka nije ni bilo sta je ukljuceno u cenu tj kako je podeljeno. Jedino je problematicna sama cena i kreditiranje koje prvobitno nije bilo planirano za pristupne petlje.

Po nacinu na koji je predhodni tekst napisan i uz odredjenu tendencioznost ne bih ga shvatao kao skroz relevantnim i ako ima tacnih delova. Voleo bih da neko nadje neki citat iz ozbiljnijih medija da je receno da ce most sa sve pristupnim saobracajnicama da kosta 120mil
Ja od početka govorim DA SE KRIJE UKUPNA CENA i da se most i pristupne saobraćajnice NE MOGU POSMATRATI ODVOJENO, a da se stalno iznose neki polu-podaci, te most. te pristupne, te bez pdv-a, te nismo tako mislili.....!

A sada će opet neko da kaže da to nisu samo pristupne saobraćajnice, da je to UMP i opet idemo u krug..., pa je onda "UMP dobro osmišljen", ali se onda desilo to što se desilo, uostalom "šta bi vi hteli, da se ništa ne gradi?"...

A da li uopšte više iko i pamti izjave kako cena mosta može i da se smanji? :laugh:
 
barrcode11":3nu06ljf je napisao(la):
Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu
ima li potreba kopipejstovati ovakve šarlatanske izjave?
pocese i oni da tumace stvari za most bez pristupnih petlji,eto,cim odvojis cene mosta i petlji i zbunis narod i novinare,dolazi do ovoga da nemas blage ko sta prica
 
Postoje neke malo zakamuflirane stvari, ali izjave tipa da za cenu mosta na Adi mogu da se izgrade 3 nova mosta u BG pretvaraju ovaj forum u zaje*******anciju.
 
Shumaru, zavisi kako gledaš.

Na Topčiderki može i više mostova za te pare :)
 
Most preko Ade košta kao tri mosta
27. oktobar 2010. | 08:08 | Izvor: Novosti
Beograd -- Stručnjaci tvrde da su Beogradu potrebni mostovi, ali ne tako skupi kao onaj preko Ade, čija je cena u prethodne četiri godine duplirana
.



Od cifre od 150 miliona evra (90 za most i 60 za saobraćajnice) koja je predviđana 2006. godine, danas se došlo do sume koja dostiže skoro 300 miliona evra.

Radovi na samom mostu, sa porezom će koštati oko 140 miliona, dok će za pristupne saobraćajnice Beograd ukupno pozajmiti 160 miliona evra.

Da je prvobitna cena mosta preko Save nerealna, na šta je ukazivala i stručna javnost, potvrdile su višemilionske pozajmice grada kod međunarodnih banaka.

Još ništa iz gradske kase
Kada su 2006. odbornici Skupštine grada usvojili prvu odluku o zaduživanju za most u visini od 69,6 miliona evra, istovremeno je rečeno da će deo radova biti finansiran i iz budžeta. Tada se govorilo da će iz gradske kase biti izdvojeno 88 miliona evra, a u međuvremenu je ta cifra smanjena na 50 miliona. Ipak, svi dosadašnji radovi finasirani su od zajma.



"Beogradu su nesumnjivo potrebni mostovi i treba da ih gradi, ali nije trebalo da gradimo tako skupu saobraćajnicu preko Ade", kaže Ljubiša Kostić, potpredsednik Udruženja građevinskih inženjera Srbije koji je uradio više stotina planova mostova.

On objašnjava da su "Građevinski fakultet u Beogradu i 'Most projekt' na konkursu su ponudili mnogo racionalnije rešenje. Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu".

Kostić dodaje da je svuda u svetu praksa da se, kada se premošćava neki veliki vodotok unutar grada, prvo uradi projekat pristupnih saobraćajnica, pa tek onda mosta. To, kako on ističe, u Beogradu nije išlo tim redom.

U Direkciji za građevinsko zemljište nisu potvrdili da li je sa ukupnim pozajmicama za pristupne saobraćajnice od 160 miliona evra finansijska konstrukcija zatvorena. Tek kada gradski čelnici budu izašli sa tačnim cenama radova za petlju u Radničkoj i za saobraćajnice na Novom Beogradu, biće poznato da li će se konstantan rast cene najvažnijeg projekta u Beogradu konačno zaustaviti na iznosu od 300 miliona evra.

Pratite specijal: NIS na berzi

Komentari: 58 Hronološki Preporučeni Pošaljite komentar
Molim sve koji komentrišu i pritom dovode u vezu cenu mosta sa dizajnom i statičkim sistemom, da uzmu u obzir da nije ovaj tip mosta podigao cenu zbog navedenih vizuelnih i tehničkih karakteristika, već zbog:

Očajno zamišljenog plana realizacije, po sistemu: "Projektuj i izvodi", što znači, kreni sa izvođenjem, iako još nije sve projektantski rešeno, te se stoga, navodno, nije ni mogla predvideti krajnja cena. Sjajna podloga za korupciju.

Beogradu su potrebni lepi i kvalitetni mostovi, ali to uopšte ne znači da su ovako skupi.

Kao i u svim ostalim sferama, ZNA SE ko je kriv za ovo, a moj lični problem je što nemam za koga da glasam na sledećim izborima bilo kog nivoa.
(ima se, može se, 27. oktobar 2010 11:31)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Taj deo oko Ade mogu da preplivam za 20 minuta.
(Previše para, 27. oktobar 2010 11:27)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Vidite ovo čudo. [link]
Projektovao ga je jedan od najpoznatijih svetskih arhitekti. Ogroman je i prelep. Bar 5 puta veći od našeh Adinog mosta. A koštao je oko 300 miliona. Dakle, isto, možda i manje. Pa nas svi redom ovde zavitlavaju i prave budalama! Ne kapiram. Mene neće. Ne više. Palim odavde i želim vam svima vama da se maknete iz ovog šljama.
(nekomlad, 27. oktobar 2010 11:22)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Klasika, gde rade Slovenci. Mi smo na to navikli. Uvek daju najbolju ponudu, da dobiju posao, a onda samo šalju račune za "dodatne2 odnosno "nepredvidive" radove. Tako su ojadili SLO za 3milijarde EU....
(mustang289, 27. oktobar 2010 11:06)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Predlažem da mu se dodeli naziv:

"Most-svetog Petra kajgana, sa kosim zategama".
(al` što lepo napreduje "ugradnja"..., 27. oktobar 2010 11:04)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Ima se, može se, kad je beg bio cicija sa tuđima parama u svom novčaniku...
U ovo vreme krize cena mosta je samo tri puta napumpana. A šta bi bilo da je blagostanje 9 puta napumpana?
(Miki, 27. oktobar 2010 11:04)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Srbija. Najvece ugradiliste u Evropi.
(Novi Sad, 27. oktobar 2010 10:58)
# Link komentara

Preporučujem (0)Ne preporučujem (0)Šta je ovo
Gore neko kaže da je Hoover dam most 114 USD. Ako se bolje pogleda ceo projekat tamo je koštao $240 MIO. Time da im je mosta pola krači od ovog preko Ade.

pa sad računaj dalje.
(Petar, 27. oktobar 2010 10:37) Izvor,B92 rs.
 
A zato se Điki jučer nije provozao BGVozom iako je najavljeno.. :kafa:
 
Vrh