Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

GOJE":146zqqqg je napisao(la):
sam bulevar na NBG bi morao da je drastično jeftiniji, jer smo dobili štrase umesto nadzemne i denivelisane magistrale.
Не верујем. Ипак се давно одустало од денивелације (сад, на крају, дефинитивно и са Тошиним бунаром) и то нико није ни помињао, а било је, колико знам, предвиђено само повезивање моста (што ће рећи петља), а не и цела саобраћајница.
dragan44":146zqqqg je napisao(la):
a lepo su preračunali pre nekoliko godina da bi tunel ispod Ade sa pretljama bio oko 200 miliona evra i sa dve ventilacione kule na Adi Ciganliji i Adi Međici
Не дирај Рељу док спава! :lol:
 
Wile E. Coyote":30hrraj1 je napisao(la):
GOJE":30hrraj1 je napisao(la):
sam bulevar na NBG bi morao da je drastično jeftiniji, jer smo dobili štrase umesto nadzemne i denivelisane magistrale.
Не верујем. Ипак се давно одустало од денивелације (сад, на крају, дефинитивно и са Тошиним бунаром) и то нико није ни помињао, а било је, колико знам, предвиђено само повезивање моста (што ће рећи петља), а не и цела саобраћајница.
Zapravo jedan od glavnih argumenata skupih pristupnih saobraćajnica je bio da one sa NBG strane obuhvataju kompletan nadzemni i denivelisani bulevar!!!
 
Koliko ja znam, sa NBG i jeste put denivelisan svuda osim T. Bunara i O. Brigada, što nije baš kompletno na zemlji a nije baš ni kompletno nadzemno, nego onako, u našem maniru - polovično.
 
Ali nije denivelisan ;)

Trebamo lepo da sortiramo te teze po redu,relja je doktor za to :)
 
Гоје, нисам баш сигуран да си у праву. Пре ће бити да је био овај шпагети микс који Мекбејн помиње, са изузетком Тошиног бунара, где је била предвиђена денивелација.
 
dragan44":uatoh828 je napisao(la):
Delija":uatoh828 je napisao(la):
Cena mosta i pristupnih saobracajnica - 300 miliona evra i raste :kafa:
a lepo su preračunali pre nekoliko godina da bi tunel ispod Ade sa pretljama bio oko 200 miliona evra i sa dve ventilacione kule na Adi Ciganliji i Adi Međici
Kakav je to argument kad je to skuplje od mosta naravno ne racunajuci petlje i pristupne puteve. Takodje petlje bi bilo nezgodno raditi u sklopu sa tunelom zbog visinske razlike
 
Ineresantno da jos uvek ima ljudi koji misle da je lokacija na pogresnom mestu! I sta cemo sad? Simple as that :lool:
 
LUCAS":1lkx7gjd je napisao(la):
Ineresantno da jos uvek ima ljudi koji misle da je lokacija na pogresnom mestu! I sta cemo sad? Simple as that :lool:
Pa neću valjda da aplaudiram.. nego oni "eksperti " koji su ovo zamesili i koji će probati da se busaju kako su eto napravili neviđeni most, po sistemu ..da košta šta košta... dobijaju argumentovanu kritiku ....
 
S' duznim postoivanjem, nemoras da aplaudiras samo kad ti bude zatrebao ti predji na drugu stranu tim isim mostom. Nego sledeci put kad budu trebali tako nesto veliko da urade, da se mi svi lepo zalozimo da se raspise referendum, pa da se lepo vidi zasta smo svi mi. Tako ce biti najbolje. Argumentovano ili ne. Svejedno. :gobb:
 
Људи, смарате више са тим причама како је мост на погрешном месту, како је могао јефтинији (или чак три моста за овај један), како цена стално расте итд... По мом мишљењу, место није могло бити боље, петље нису могле бити једноставније (чак, је негде требало направити и компликованије), изабрано решење је оптимално за садашњост и будућност (не рачунајући раскрсницу код хиподрома). Ја не сумњам да је неки проценат отишао код корумпираних властодржаца, евентуално неки проценат због лоше организације, али сам сигуран да те ствари нису разлог за прерасподеле буџета и дизања кредита.

Наиме, у првобитни кредит је узет за мост, али само одређени део цене, остало је требало да финансира град. Слична је ситуација и са приступним саобраћајницама. Предвиђено је да се део финансира из кредита, део из буџета града, који је тада имао значајну узлазну тенденцију. Уследила је криза, стагнира изградња, производња, градска каса се не пуни ни близу како се очекивало, и ето разлога за узимање нових кредита и прерасподелу буџета. Или то или да имамо на пола изграђену ћуприју. Фала, ал доста нам је један прокоп.

Што се тиче цене, цена од 118 милиона + пдв која је помињана у старту је цена моста. Овде сви као да заборављају да се гради умф од Т. бунара, да се гради комплексна петља у Радничкој улици, денивелисана раскрсница код хиподрома... Битно да се одмах оспе паљба на прерасподелу буџета без трунке размишљања. И не рачунајући хиподром, сва решења су више него добра. Шта, да није требало сад да правимо приступе као на старом савском мосту? Као што сам већ помињао, Београд је у све већем саобраћајном хаосу, и овај мост ће значајно побољшати ситуацију. Однос уложено/добијено је више него добар. Знам, метро је једино трајно решење, али као што видите ни за мост нема довољно пара, а да бисмо добили иоле функционалан метро потребан је бар за ред величине више пара... којих нема...

За крај, да, свакако има ствари које су на овај или онај начин могле да се ураде боље у функционалном смислу (лошије у финансијском), негде су прављени компромиси, а о оправданости истих ћемо моћи да пљујемо тек кад видимо како заиста функционишу ствари. И немојте да мислите да сад браним или оправдавам власт, само ми је мука од пљувања на све живо без трунке размишљања о узроцима...
 
300 i više miona-(118*1.18)= 160 i isto toliko više mliona.

Po tome ispada da 4 kilometra puta na stubovima - iznad suvog, urbanog tla, sa tri petlje i ulazno izlaznim rampama koštaju 160 i više milona evra, da se izgrade - bez kamata.

Za pristupni put koji vodi iz ničeg u nigde ( petlja Radnička, koja će biti na pola puta, ispade kao kolatelarna dobit ) - zaista sjajan odnos uloženo/vraćeno.

Ako se veruje u te priče, pošto se ne objavljuje na šta idu pare - na most, na pristupne saobraćajnice ili na ubrzanje radova.

Uostalom , kako su to radili predračun kada naknadno i na brzinu rade rebalans i sredstva ranije namenjena drugim potrebama prebacuju na ovaj projekat!?! Ne mogu da razumem da nekoga to - smara?!?!

Čudno, više niko ni ne spominje toliko neophodni simbol koji "dobijamo".
 
По претходној студији оправданости УМП из 2005. а на основу које је ваљда одлучено да се крене у изградњу УМП, цена моста тада званог "шпиц" је предвиђена на 76.545.000 еур (уговорен је на 118.000.000 еур+пдв (нисам сигуран за ову цифру)).

Целокупна прва фаза од Т6 до улаза у тунел "Топчидер" уз 20% резерве је предвиђена на 319.204.480 еур.
 
Bravo reljo

+1 za onaj gornji post po obicaju

Nego,mislim da je most da na dobrom polozaju.Gledajte oko novaca koliko kosta,to je glavno
 
Mihailo, ja se ipak ne bih složio da je samo Hipodrom loše rešenje. I petlja u Jurija Gagarina je manjkava (o tome sam više puta polemisao sa Igorom), ali naravno da je bolja od Hipodroma (teško da može da bude gora).
 
Dok se ne uklone koloseci i ne raskrči savski amfiteatar, postoje praktično samo tri lokacije

1. Sadašnja - sa prirodno lošom vezom na Čukaričkoj strani i malim prostorom za normalnu petlju na NBG - izgovor za UMF
2. Preko same Ade - parka, kupališta, plaže, sportskih terena....mislim da to niko ne želi
3. Uzvodno od Ade - ali trenutno ne postoji nikakav plan za produženje ulice Jurija Gagarina u tom smeru, a sve verujem da će se to uskoro i desiti, sada kad je počela izgradnja stanova. Naravo, gde to još ima da automobili idu okolo, a ne kroz grad?!?!

Elem, postoje tri varijante, jedna je bez veze, jedna je previše logična, i jedna je majka svih kompromisa i interesa, samo nije racionalna. Ta je izabrana i tu ćemo i dobiti.
 
Wile E. Coyote":2j79f8sg je napisao(la):
LUCAS":2j79f8sg je napisao(la):
Wile E. Coyote":2j79f8sg je napisao(la):
I ne misliš da će ga možda namestiti? :p
Koga?
Pa referendum. :D
Pa i treba kad nas ima svakakvih! Nikad nam nista nije dobro! Svi sve znamo i strucnjaci smo za sve. Cuj, most nije na dobrom mestu!!!!!! Ajde sad koliko kosta, a i to, sta mi znamo sta se moze sa 200 miliona Eura.Vecina ne znam koliko kosta kubik sodera i dva metra zice. Koliko sam shvatio od pocetka "otvaranja" ovog foruma, da cu moci da kritikujem kako je uradjen i kako se radi i da kritikujem idejna resenja (a i to koga boli ona stvar sta mi mislimo) Ali brate - "...Most nije na dobrom mestu..."!!!??? Dakle nemogu da verujem. SIMPLE AS THAT!!!!! LIKE IT OR NOT!!:dil:
 
Most na Savi kao od zlata
N. V. B. - N. P. | 25. oktobar 2010. 21:13 | Komentara: 0
Saobraćajnica preko Ade, s obzirom na cenu, sve više liči na čuveni "Golden gejt" u San Francisku: Najvažniji projekat u gradu samo iz kredita biće finansiran sa 290 miliona evra



Budući izgled mosta

SRODNE VESTI

Zajmom do pilona
Gradi se most "Prijateljstvo"
Most nema prepreke
Pred mostom Kineski zid
Obale sve bliže
NOVIM kreditom od 90 miliona evra, koji Beograd planira da ugovori sa Evropskom investicionom bankom, ukupno zaduživanje prestonice za izgradnju mosta preko Ade ciganlije dostići će 290 miliona evra. S obzirom na to da prestonica za trenutno najvažniji projekat namerava da i iz budžeta izdvoji više od 50 miliona evra, računica pokazuje da je za most na Savi sa pristupnim saobraćajnicama, trenutno planiran trošak od 340 miliona evra. Međutim, još nije poznato da li će time biti zatvorena finansijska konstrukcija.

Prvi ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, za most preko Ade ciganlije, sklopljen je još 19. juna 2006. i tada je Beograd ugovorio pozajmicu od 69,6 miliona evra. Nakon toga više od dve godine čekalo se da radovi počnu, a ujedno sa izlaskom mašina na teren počele su da kruže priče da će ovaj most građane koštati barem 300 miliona evra. Naravno, gradski čelnici su odmah to demantovali, govoreći da je ta cena manja. Ipak, imajući u vidu da je juna ove godine grad pozajmio još 60 miliona evra, a da trenutno pregovara sa EIB o kreditu vrednom 90 miliona, kuloarske priče deluju sve tačnije.

POČETAK RADOVA
RADOVI na mostu preko Save počeli su krajem 2008. godine kao deo najbitnijeg, daleko većeg infrastrukturnog projekta - unutrašnjeg magistralnog poluprstena. UMP predstavlja jedan od najznačajnijih planiranih gradskih saobraćajnih pravaca, koji ima zadatak da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, kao i da smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima preko Save.
U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da još nije poznato kako će biti raspoređena nova pozajmica pošto izbor izvođača radova za petlju u Radničkoj ulici, kao i za pristupne saobraćajnice na Novom Beogradu, nije završen.

- Mi smo odabrali najpovoljniju ponudu, a trenutno čekamo da Evropska investiciona banka potvrdi našu odluku, posle čega će biti potpisani ugovori - kažu u Direkciji. - Nakon toga biće poznato koliko će za koji projekat tačno biti izdvojeno sredstava i kako će teći dinamika radova.

Lanac unutrašnjeg magistralnog prstena polako se sklapa. Radovi na samom mostu preko špica Ade su poodmakli, a vidljiva je i konstrukcija petlje "Careva ćuprija". Ostalo je da se izgrade pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i petlja "Radnička", pa da pola posla bude završeno. Radovi na Carevoj ćupriji teku po utvrđenoj dinamici, ali najavljena izgradnja petlje u Radničkoj još nije počela, dok je na levoj obali Save urađen pripremni deo posla - raščišćena je trasa kojom će proći saobraćajnica, a uklonjene su tezge na buvljaku.Sudeći po tome, most na Adi ciganliji biće gotov do kraja sledeće godine, kao što je i planirano, a gradskim čelnicima ostaje samo da još objasne građanima koliko je sve koštalo.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:305221-Most-na-Savi-kao-od-zlata
 
Mislim da bi ljudi trebalo da razlikuju cenu samog mosta i cenu celog projekta (naravno ne mislim na vas sa foruma). Nego sta hocu da kazem, sam most kosta sasvim solidno i jeftino ali kad se pominje cena od 300 miliona i vise to je sasvim razumno jer te pare ne idu samo na most nego na celu saobracajnu mrezu koja ce prolaziti kroz taj most. Svi moraju da znaju da cena petlji, puteva na stubovima itd. su veoma skupa stvar i da ce Beograd od nicega kroz dve tri godine dobiti sasvim novu saobracajnu infrastrukturu. I meni bi cak i 600 miliona eura za ceo taj deo UMP-a bilo normalno.

Prosto mrzim kada cujem ljude kad kazu "joj ovi su za ovaj most dali vise od 200 miliona eura". Razumete sta mislim , ipak prosto ceo ovaj projekat mora da kosta, ali makar dobicemo sasvim nesto novo, sto se tice saobracaja. Naravno da bih se je licno bunio da je npr. pilon zajedno sa celim mostom bez saobracajnici kostao 350 miliona eura. Ali sve to kosta mnogo manje, ostalo kosta malo vise i na kraju ce da ispadne tu negde oko 500-600miliona eura, ali mi dobijamo nov put u delu grada gde i nije bas potpuno postojao. Naravno mozda je sve to moglo i malo jeftinije ali nasa vlast je dobro poznata po svojim ogromnim kradjama ali o tome u nekoj drugoj temi.

Ne znam sta drugo da kazem, sve ovo je malo naporno. Bolje je sacekati da se to sve izgradi, a kad budu bili sledeci izbori vi lepo razmislite za koga cete glasati, jer da se ne bi ponovo desila slicna prica
:/
 
A ljudi kazu da kosta samo 290 miliona,a zaboravljaju + kamate,libori,ibori,eurobori ispasce vise...Al ko nas pita,mi glasasmo i odradismo svoj posao :violina:
 
stek":3p9aih00 je napisao(la):
Ne znam sta drugo da kazem, sve ovo je malo naporno. Bolje je sacekati da se to sve izgradi, a kad budu bili sledeci izbori vi lepo razmislite za koga cete glasati, jer da se ne bi ponovo desila slicna prica
:/
Upravo tako, nego "nasi" bi to mnogo jeftinije uradili! Mda, verovatno i zavrsili 2112 god.
 
Vrh