Most na Savi kao od zlata
N. V. B. - N. P. | 25. oktobar 2010. 21:13 | Komentara: 0
Saobraćajnica preko Ade, s obzirom na cenu, sve više liči na čuveni "Golden gejt" u San Francisku: Najvažniji projekat u gradu samo iz kredita biće finansiran sa 290 miliona evra
Budući izgled mosta
SRODNE VESTI
Zajmom do pilona
Gradi se most "Prijateljstvo"
Most nema prepreke
Pred mostom Kineski zid
Obale sve bliže
NOVIM kreditom od 90 miliona evra, koji Beograd planira da ugovori sa Evropskom investicionom bankom, ukupno zaduživanje prestonice za izgradnju mosta preko Ade ciganlije dostići će 290 miliona evra. S obzirom na to da prestonica za trenutno najvažniji projekat namerava da i iz budžeta izdvoji više od 50 miliona evra, računica pokazuje da je za most na Savi sa pristupnim saobraćajnicama, trenutno planiran trošak od 340 miliona evra. Međutim, još nije poznato da li će time biti zatvorena finansijska konstrukcija.
Prvi ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, za most preko Ade ciganlije, sklopljen je još 19. juna 2006. i tada je Beograd ugovorio pozajmicu od 69,6 miliona evra. Nakon toga više od dve godine čekalo se da radovi počnu, a ujedno sa izlaskom mašina na teren počele su da kruže priče da će ovaj most građane koštati barem 300 miliona evra. Naravno, gradski čelnici su odmah to demantovali, govoreći da je ta cena manja. Ipak, imajući u vidu da je juna ove godine grad pozajmio još 60 miliona evra, a da trenutno pregovara sa EIB o kreditu vrednom 90 miliona, kuloarske priče deluju sve tačnije.
POČETAK RADOVA
RADOVI na mostu preko Save počeli su krajem 2008. godine kao deo najbitnijeg, daleko većeg infrastrukturnog projekta - unutrašnjeg magistralnog poluprstena. UMP predstavlja jedan od najznačajnijih planiranih gradskih saobraćajnih pravaca, koji ima zadatak da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, kao i da smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima preko Save.
U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da još nije poznato kako će biti raspoređena nova pozajmica pošto izbor izvođača radova za petlju u Radničkoj ulici, kao i za pristupne saobraćajnice na Novom Beogradu, nije završen.
- Mi smo odabrali najpovoljniju ponudu, a trenutno čekamo da Evropska investiciona banka potvrdi našu odluku, posle čega će biti potpisani ugovori - kažu u Direkciji. - Nakon toga biće poznato koliko će za koji projekat tačno biti izdvojeno sredstava i kako će teći dinamika radova.
Lanac unutrašnjeg magistralnog prstena polako se sklapa. Radovi na samom mostu preko špica Ade su poodmakli, a vidljiva je i konstrukcija petlje "Careva ćuprija". Ostalo je da se izgrade pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i petlja "Radnička", pa da pola posla bude završeno. Radovi na Carevoj ćupriji teku po utvrđenoj dinamici, ali najavljena izgradnja petlje u Radničkoj još nije počela, dok je na levoj obali Save urađen pripremni deo posla - raščišćena je trasa kojom će proći saobraćajnica, a uklonjene su tezge na buvljaku.
Sudeći po tome, most na Adi ciganliji biće gotov do kraja sledeće godine, kao što je i planirano, a gradskim čelnicima ostaje samo da još objasne građanima koliko je sve koštalo.
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:305221-Most-na-Savi-kao-od-zlata