Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@boki

Taj deo obilaznice je na toliko dugačkom štapu da ne verujem da će ostati para za most kod Vinče, ali videćemo.

@homer jay

+1 za apsolutno objektivno sagledavanje stvari. Ja sam odavno digao ruke od teme o metrou, i pošto je izvesno da ga nikad neće biti, red je da se tema prebaci u relax, ili još bolje, u radionicu.

@veliki vračar

+1 za slike. :)
 
BOKI SMOKI":oic1g18c je napisao(la):
+1 za slike Kada ce, od trenutka kada je na barzi M6 biti postavljen?
Derik kran je pomeren na segment M5. Ostaje još da se postavi peti par kablova na NBG strani pilona. Ja očekujem da će M6 segment biti podignut u četvrtak ili petak.
 
Zajmom do pilona
N. P. - N. V. B. | 24. oktobar 2010. 21:07 | Komentara: 0
Za pristupne saobraćajnice mostu na Adi, grad dobija kredit od još 90 miliona evra. Pregovori o načinu otplate u toku. Odluka pred odbornicima na sledećoj sednici Skupštine


SRODNE VESTI

Obale sve bliže
Most pre kanalizacije
Kraj prve faza gradnje mosta preko Ade
Most "pregazio" rukavac
Kad tata mahne kranom

GRAD Beograd sprema se za novu pozajmicu kod Evropske investicione banke. Radovi na izgradnji pristupnih saobraćajnica za most preko Ade ciganlije finansiraće se iz kredita vrednog 90 miliona evra, a ovu odluku mogli bi već na narednoj sednici da potvrde i odbornici Skupštine grada. Kako smo saznali, gradski čelnici trenutno, sa bordom direktora EIB, pregovaraju o uslovima nove pozajmice.

Glavna tačka razgovora, kako nam je rekao naš izvor iz Skupštine grada, jesu kamatne stope, pošto prestonica pokušava da ugovori dve mogućnosti.

- Sa bordom direktora EIB pokušavamo da se dogovorimo o tome da se u novom ugovoru o pozajmici vrednoj 90 miliona evra nađu dva načina otplate - kaže naš sagovornik. - Jednim bi bila precizirana fiksna kamatna stopa, dok bi druga mogućnost predvidela otplatu na osnovu određene kamate plus euribor koji je promenljiv. Grad Beograd bi rate vraćao po onim uslovima koji mu, u trenutku otplate, budu više odgovarali. Na ovaj potez smo primorani jer radovi ne smeju nikako da stanu, a trenutno jedino pozajmicom možemo obezbediti neophodan novac.

Sredstva iz novog kredita koji će uzeti prestonica biće povlačena prema dinamici radova.

Za projekat broj jedan u Beogradu, izgradnju mosta preko Ade ciganlije, prestonice je već povukla tri kredita ukupne vrednosti od oko 200 miliona evra. Prvo je za radove na mostu od Evropske banke za obnovu i razvoj pozajmljeno skoro 70 miliona evra, a potom je ista suma uzeta i od EIB, ali ovoga puta za pristupne saobraćajnice. Beograd je juna ove godine odlučio da se za radove na mostu kreditno zaduži još 60 miliona evra. Imajući u vidu da se ceo projekat delom finansira i iz budžeta grada, po svemu sudeći, ovaj posao koštaće pre svega Beograđane daleko više od 300 miliona evra.

Posao na samom mostu preko špica Ade u poodmakloj je fazi, a vidljiva je i konstrukcija petlje "Careva ćuprija". Ostalo je da se izgrade pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i petlja "Radnička".

U trci za izvođača radova za petlju u Radničkoj, čija bi izgradnja trebalo da počne do kraja godine, tri su inostrane kompanije, dok se za pristupnice na Novom Beogradu nadmeću četiri. Dve firme su iz Slovenije i po jedna iz Turske i Austrije. Sva dokumentacija oko izbora izvođača prosleđena je EIB, iz čijeg će se kredita finansirati pristupni putevi. To važi i za pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane.



PETLJA "RADNIČKA"

PLANOM je predviđeno da petlja "Radnička" ima kružnu raskrsnicu koja je rampama direktno povezana sa mostom iznad, Radničkom ulicom i Bulevarom vojvode Mišića koji se pruža ispod. Radnička ulica, od nove petlje do ulaska u Adu ciganliju trebalo bi da ima četiri trake po smeru i razdelno ostrvo.

Ukrštanje sa Bulevarom vojvode Mišića i tramvajskom prugom rešeno je kao površinska raskrsnica koja nema pun program veza, a skretanja iz pravca UMP ka bulevaru denivelisanom vezom sa širinom kolovoza od pet metara. Na novobeogradskoj strani trase UMP na desetak mesta je proširena granica plana.Takođe, korigovana je granica u zoni petlje sa ulicom Tošin bunar, koja za sada ne podrazumeva denivelisanu raskrsnicu, ali je planom ostavljeno prostora za takvo rešenje u budućnosti.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:305079-Zajmom-do-pilona
 
ne,od telekoma.Cek trenutak,od njegova pravimo koridor 12 :lol:
 
Daleko od toga da sam srećan što se objavljuju ovakve vesti, ali....uzdržaću se, ovaj put, zato što ima jedna jako bitna stvar na koju hoću da ukažem:


Glavna tačka razgovora, kako nam je rekao naš izvor iz Skupštine grada, jesu kamatne stope, pošto prestonica pokušava da ugovori dve mogućnosti.

- Sa bordom direktora EIB pokušavamo da se dogovorimo o tome da se u novom ugovoru o pozajmici vrednoj 90 miliona evra nađu dva načina otplate - kaže naš sagovornik. - Jednim bi bila precizirana fiksna kamatna stopa, dok bi druga mogućnost predvidela otplatu na osnovu određene kamate plus euribor koji je promenljiv. Grad Beograd bi rate vraćao po onim uslovima koji mu, u trenutku otplate, budu više odgovarali. Na ovaj potez smo primorani jer radovi ne smeju nikako da stanu, a trenutno jedino pozajmicom možemo obezbediti neophodan novac.
Alo MAJMUNI, jer kako drugačije da vas nazovem, EURIBOR (koji god) je prestao da pada još u martu/aprilu i od tada raste, a u zadnje vreme raste sve brže i brže! Dok ovaj najnoviji kredit dospe na naplatu, ta kamatna stopa će porasti za ko zna koliko celih % poena...

da li oni opšte znaju o čemu pričaju?!
A tek ovo:

Grad Beograd bi rate vraćao po onim uslovima koji mu, u trenutku otplate, budu više odgovarali.
Panjković akademija?
 
Cena mosta i pristupnih saobracajnica - 300 miliona evra i raste :kafa:
 
Svi govorise da je Jovin lud oko kritikovanja ovog mosta i koncepcije UMP-a,a videce se kad se bude zavrsio most koliko ce kostati,a cekaju nas iznenadjenja oko dela UMP-a na staroj strani BG-a koja jos nije pokrivena DUP-ovima...O tome vise u narednim epizodama
 
Uzdrzacu se od bilo kakvih komentara, tim pre sto sam procitao post Homera Jaya sa kojim se jednim delom slazem. :)

Jedna stvar mi jedino nikako nije jasna, i molio bih nekog dobrovoljca da mi objasni. :lol:


Kako je moguce da cena mosta (sa pristupnim saobracajnicama) konstantno raste? Kako je moguce da neposredno pre pocetka izgradnje nije suma novca bar priblizno pretpostavljena? Ili je to tako normalno, a moja paranoja od pljacke od strane vlastodrzaca cini svoje... :|
 
Mogu da ti ponudim nekoliko odgovora, svaki je pojedjednako verovatan:

- nisu se bavili time
- lažno su predstavili proračune
- poverovali su sopstvenoj propagandi
- nije ih ni briga, računaju da mogu za zasene javnost "veličinom" projekta (meni najverovatniji)
- neki partijski vojnik je pogrešno izračunao

Dok, sa druge strane, ljudi pričali, upozoravali, objašnjavali....ali kome?
 
Ovde nekoliko stvari stvara konfuziju.

Rečeno je da je uzet kredit i za pristupne saobraćajnice, one nisu ni počete, a već se uzima još kredita. Jedino što mi pada na pamet je da je računato na "gitaru" i bez dela od Jurija Gagarina do Tošinog bunara, a ovo sad traži još para.

Sledeće, raskrsnica kod Hipodroma se pominje da nema sve veze, a nije tako na slikama koje je Igor okačio.

And last, but not least, zašto se postavlja pitanje o vrsti kamate, kad se zna da je Euribor ponovo u porastu?

Samo da na kraju ne ispadne da je od para koje su uložene u ovaj projekat mogao da se započne metro... Do sada 300 miliona, kolika će biti krajnja cifra?
 
Problem je jednostavan i zove se korupcija ;)

e sad od ovoga sto je relja naveo verovatno su prve tri stavke imale najveceg udela. Ocigledno je da ce ova faza umpa dobrano izaci iz svih ocekivanih proracuna i kalkulacija nama znanih i za to nema opravdanja i tu se od samog pocetka slazem. Ne slazem se jedino sa reljinom stavkom 4 o velicini mosta i zasenjivanju javnosti jel udeo pilona u ceni mosta nije ni priblizan koliko se na prvi pogled cini vec je u pitanju sama konstrukcija saobracajna koja je predvidjena u takvom profilu sa sinskim saobracajem izmedju sto nikako ne bih menjao. Zaista bih voleo da se price o dva tri mosta umesto jednog za iste pare zavrse jel mi deluje skroz neozbiljno. Kazem i ponavljam u pitanju je neozbiljnost i korupcija verovatno i lose upravljanje troskovima i celim procesom.

Za one koji su se kasnije ukljucili u pricu moram da podsetim da je raspisivanje tendera koji je tek sada raspisan bilo planirano za kraj 2007god dakle 3 godine su prosle od tada. Takodje tada je bilo planirano da sam most bude finansiran iz kredita dok bi se pristupne saobracajnice gradile od sredstava direkcije tj grada (nasih para). E sad ko se tu preracunao i zasto ostace nejasno makar za sada.

Problem lezi u tome da i da je izabran drugi tip mosta opet bi se desilo isto kada su finansije u pitanju i da je velika steta da toliko osipate paljbu po samom resenju mosta a ne po vodjenju posla i finansiskog procesa.

Voleo bih ako relja ima malo vremena da preleti ranije tj pocetne postove ili novinske clanke da vidimo koliko je uvecana cena od pocetno planirane. Ja koliko pamtim nikada nije bilo spomenuto da ce sto i kusur miliona kostati most sa sve petljama i pristupnim saobracajnicama ali ne i da ce kostati ovoliko vise.

Wili opet ne znam o cemu pricas sta nece biti povezano i sa cime kod hipodroma
 
@Igor

U vesti koju je Vučko preneo stoji da raskrsnica kod Hipodroma nema pun program veza, a prikaz plana koji si ti okačio deluje da ima. Ili sam ga ja pogrešno protumačio?
 
To je ovaj deo

Ukrštanje sa Bulevarom vojvode Mišića i tramvajskom prugom rešeno je kao površinska raskrsnica koja nema pun program veza, a skretanja iz pravca UMP ka bulevaru denivelisanom vezom sa širinom kolovoza od pet metara.

Sta se podrazumeva pod punim programom veza???
 
Tekst koji su novosti pustile je ustvari tekst Beobuildovske vesti gde su predstavljene izmene pdr-a

ciiram deo vesti Beobuilda
Tu je zatim novo rešenje ukrštanja trase UMP - Novi Rakovički put sa Bulevarom Vojvode Mišića, na rubu Topčiderskog parka. Naime, Novi Rakovički put se planira sa četiri saobraćajne trake i razdelnim ostrvom, umesto dvotračnog puta u osnovnom planu, s toga je ukrštanje sa postojećom trasom Bul. Vojvode Mišića i tramvajskom prugom rešeno kao površinska raskrsnica koja nema pun program veza i gde su leva skretanja iz pravca UMP ka Bul. Vojvode Mišića rešena denivelisnom vezom sa širinom kolovoza od 5 metara.
veze.jpg


@vucko

to znaci da nece moci da se iz pravca rakovickog puta pristupi desno ka topcideru i iz topcidera levo ka rakovici sto je i prikazano u planu. Postojala je ideja da se omoguce i ta skretanja ali pogotovo to desno skretanje bi zalazilo u zasticeni deo kao sto mozete videti tu je zona "cempresa". Ostaje da se vidi a verovatno zavisi i od finansija koliko ce se ispostovati ovaj plan pogotovo kada je denivelacija u pitanju jel siguran sam da je trenutno prioritet deo ka pozeskoj.
 
300 - 129.6(EBRD kredit za sam most) - 50.1(plaćanje poreza, taksi i drugih administrativnih i konsultantskih troškova) = 120.3 milona evra za pristupne saobracajnice sto mi govori da je lokacija ovog mosta pogresna.Simple as that.

Samo mi bode oci ova stavka od 50.1 milion za "plaćanje poreza, taksi i drugih administrativnih i konsultantskih troškova".

Predpostavljam da je tu najrazvijenija srpska privredna grana,korupcija progutala najvise para.
 
@igor

mogli bi da premeste tobogan iz radnicke da premosti to levo skretanje iz pravca UMP ka Bul. Vojvode Misica :lol:
tada bi finansijski mogli da ispostuju plan i krenu ostalim parama ka pozeskoj samo me brine sto niko ne moze da uzme procenat na tobogan iz radnicke :kafa:
 
Igor":2poa6hbw je napisao(la):
Voleo bih ako relja ima malo vremena da preleti ranije tj pocetne postove ili novinske clanke da vidimo koliko je uvecana cena od pocetno planirane. Ja koliko pamtim nikada nije bilo spomenuto da ce sto i kusur miliona kostati most sa sve petljama i pristupnim saobracajnicama ali ne i da ce kostati ovoliko vise.
Vremena imam sve manje, tako da teško da mogu (pa imam i ja svoj projekat i koncentracija mi je usmerena na njega, ne na forum), ali i za poređenje mi smo morali da znamo i koliko od ovih novih kredita i sredstava iz rebalsansa gradskog budžeta će biti potrošeno na sam most, a koliko na pristupne saobraćajnice - tj kolika je stvarna cena mosta ... u ovom trenutku :( To se ne objavljuje....
Po sećanju, poslednja cifra za sam most, kod potpisivanja, je trebala da bude 118 miliona, bez poreza (a u međuvreneu su posredno priznali da porez mora da se plati).

Ima još jedna stvar koja mi ne pije vodu - da li je moguće da troškovi rastu samo zbog "ubrzanja radova", a radovi teku prema predviđenoj dinamici.? Da li je dinamika bila pogrešno definisana, pa je naknadno neko seo i prepravio je, a potom i neko to odobrio, ili je toliko važno da se započeto završi pre izbora, makar se utrošilo još 100 milona evra više !?!
 
Postoji još jedna nelogičnost. Cena samog mosta najverovatnije se neće mnogo razlikovati od 118ME, i pretpostavljam da je tu sve manje više definisano (cena, dinamika, kredit, FIDIC...) i da je PDV jedina razlika u odnosu na početnu finansijsku konstrukciju. Što se tiče pristupnih saobraćajnica, jasno je da je petlja Radnička komplikovanija od početnih skica, i da je Rakovički put takođe nešto skuplji (pitanje je da li je on ulazio u početni obračun, ali i da jeste to je ipak put po zemlji i nije skup). Sa druge strane ono čudo kod hipodroma i NBG petlja ne bi smeli da su mnogo skuplji od procena, a sam bulevar na NBG bi morao da je drastično jeftiniji, jer smo dobili štrase umesto nadzemne i denivelisane magistrale. Dobijamo ogromnu razliku u ceni a zvaničnog opravdanja nema.

@vucko,

Imam jednu malu zamerku po pitanju pančevačkog mosta, jer je taj projekat trebalo da finansira grad, ŽS i republika, a grad je jedini dao sredstva za početak rekonstrukcije koji je i završen (Faza I), a ostali nisu ni ćorav dinar, tako da taj projekat nije toliko povezan mostom na Adi. Ideja je bila da ostale faze finansiraju svi zajedno.
 
Delija":1a32z26m je napisao(la):
Cena mosta i pristupnih saobracajnica - 300 miliona evra i raste :kafa:
a lepo su preračunali pre nekoliko godina da bi tunel ispod Ade sa pretljama bio oko 200 miliona evra i sa dve ventilacione kule na Adi Ciganliji i Adi Međici
 
Vrh