Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Kad napraviš listu, pomnoži sve datume sa najmanje 1,5...ovo nije izborna godina. :)
 
A gde je ovaj ulaz u tunel (sa cukaricke strane)? Izgleda da su ga pomerili.

Pitanje se odnosi na nove renderinge sa naslovne strane!
 
070626-s-06.jpg

070626-s-07.jpg




Gde je jos po jedna traka???
Otkud semafori?


gmilenka.jpg

tunel.jpg
 
@Lucifer, ovi screenshotovi (zadnje 2 fotke) su iz demonstracionog video snimka UMP-a dok je bia još "vizija", a kroz razne javne rasprave i precrtavanja su doveli do ovoga ovde.

Uglavnom sam prilično razočaran tokom javne rasprave, a evo ovo je ono malo konkretno što sam čuo:

Raskrsnica sa tošinim bunarom će biti denivelisana, dok sledeće dve raskrsnice sa omladinskih brigada i bulevara umetnosti (probušiće se taj deo nasipa gde je pruga) biti na nivou. Razlog je to što to nije ekonomski opravdano (samo prenosim obrazloženja sa rasprave).
Raskrsnica sa ulicom proleterskih brigada će biti denivelisana isto kao i sa jurija gagarina.

Sada ono, gde sam donekle razočaran je pristup tunelu, posle mosta preko Ade, doćiće jedna raskrsnica gde će se ulevo (ako se dolazi iz mosta sa Ade) skretati u tunel, a pravo nastaviti ka Košutnjaku. Tunel će izlaziti kod stadiona PFC i preletati autokomandu dalje do autoputa (dotle nisu stigli na JR). Vrlo je moguće da sam nejasno interpretirao način na koji se ulazi u tunel pošto nisam stigao da vidim planove za tu deonicu, narednih dana bi verovatno trebao da dobijem neki materijal o UMP-u pa ću da vidim :)
 
Ma ovo je smesno. Ispada da Beograd-jug zbog koga je ideja adskog mosta :)) ) i bila nastala dobija po jednu traku za prikljucivanje mostu u oba smera :( . Ili? Zar ne moze da se napravi neka varijanta sa pravim petljama. Osim toga, da li je stvarno dozvoljeno da semafor stoji 10m ispred izlaza iz tunela- to znaci da ce uvek biti vozila u tunelu koja se ne pomeraju kada je upaljeno crveno svetlo.

Osim toga, meni je nakako delovalo da ni 2x3 trake nije previse umno za buducnost isplanirano, ali 2x2- bolje da se mane corava posla.

Stevo, sta je pricao Jovin, majketi?
 
Moram i ja priznati da nije bas prakticno da semafor stoji pred tunelom a i onda se gubi smisao brzog protoka. Ranije je bila varijanta sa kruznim tokovima ili nekim petljama ali videcemo uskoro sta je tacno predlozeno
 
Ovo nije vise nikakva unutrasnja magistrala vec najobicnija ulica pred kojom ce se probiti sve na sta naidje. :(
 
Pa zar nije osnovni razlog za izgradnju UMP-a bila njegova nezavisnost?? Uvek sam se pitao, cemu deo UMP-a paralelan sa Trecim bulevarom (sto mi se cinilo kao cisto bacanje para), ali sam onda verovao da ce cela deonica biti totalno nezavisna od ostatka infrastrukture - kao autoput! Sada kada citam da nece biti potpuno denivelisana, postavlja se pitanje, cemu izgradnja dela UMP-a od Tosinog bunara do adskog mosta :)) ) kada u te svrhe moze da se eventualno iskoristi Treci Bulevar!

Postavljanje semafora, pogotovu oko tunela, je cista glupost! Gubi se protok, a narocito kod Ade gde ce se saobracaj ukljucivati i iz pravca Obrenovca i sa buduceg autoputa prema Pozegi na UMP prema Pancevackom mostu!! Samo mi nije jasno ko li je do tog genijalnog resenja dosao!

I na kraju, i dalje mi nije jasna druga slika novog renderinga! Kao da UMP dolazi iz pravca hipodroma, a na sa Ade!
 
@nenad
Verovatno siti oni koji su smislili da se laki metro izmesti na Bulevar Avnoja, jer nisu u stanju da pogledaju 20 ispred. Vec negde oko 5 im je previse.
 
Eto hocemo da nam UMP bude savrsen od samog pocetka i da kosta puno a necemo da "bacimo" pare na pravi metro. :) (salim se malo) Svi ti tuneli i denivelisanja kostaju puno para i onda ovi iz grada pokusavaju da smanje broj tih elemenata sto vise na samom prstenu. I u Minhenu je UMP na nekim mestima kao obicna ulica i automobili moraju da cekaju na semaforima ali se ti delovi sada ukopavaju u zemlju i gradi se jedan veliki tunel. To je vec faza koja ce kod nas doci za jedno 20ak godina (ako uopste). Ovim hocu da kazem da ce postojati mnoge mane UMP-a ali da on ne moze odmah da se uradi kompletno tako da bude savrsen. Bice tu tokom godina potrebe za promenama i "preuredjivanjem". Neka oni pocnu sa samom izgradnjom pa onda da vidimo kako i sta. Mene vise brine ona prica sa vlasnicima zemljista preko kojih treba da ide prsten. Sta je sa tim? Jel to sve reseno? Jel bilo govora o tome na raspravi?
 
@milance

Tacno je sve to, ali ako pocnes da ga gradis sa 2x2 trake, to je to.
 
Lucifer":3djisiku je napisao(la):
@milance

Tacno je sve to, ali ako pocnes da ga gradis sa 2x2 trake, to je to.
i sa 2x2 trake saobraćaj može da se reši odlično ako su one 101% prohodne ;) Ja samo čekam više materijala o UMP pa da vidim kako će to precizno ići. Most preko ade će biti 3x3, ali je isto tako moguće da se po jedna traka posle mosta odvaja direktno za sajam, a 2 nastavljaju dalje ka topčideru i tunelu.
 
Pazi i u Minhenu je ring isto 2x2. Prsten nije isto sto i autoput! Pominjem stalno Minhen zato sto mislim da je to jedan od gradova na koje mozemo da se ugledamo sto se prstena tice. Nisu problem dve trake, veruj mi, samo kad je protok kako treba tj. kada nema previse semafora i drugih prepreka koji mogu da ga ometaju.
 
Ne znam iskreno kako je u Minhenu, ali mislim da je to neuporedivo. Nek me ispravi neko ako nisam upravu, ali u Minhenu je saobracaj i ovako vec dva veka dobro isplaniran, a posle rata su mogli da probiju nove ulice jer je grad bio sravnjen sa zemljom. U svakom slucaju u Minhenu, cini mi se da je u Minhenu "Ring" samo dodatak saobracajnoj infrastrukturi, a kod nas treba da bude noseci element, jer gotovo sve ulice u Beogradu su gradjene "kad se naslo za shodno i kako je trenutna potreba nalagala" i nesposobne su da izdrze saobracaj grada, sto ce biti sve ociglednije jer se u Beogradu lagano formiraju i novi/drugi centri.

Lepo kazes Stevo- ako su prohodne :(.
 
Lucifer":1ts0zv5o je napisao(la):
Ne znam iskreno kako je u Minhenu, ali mislim da je to neuporedivo. Nek me ispravi neko ako nisam upravu, ali u Minhenu je saobracaj i ovako vec dva veka dobro isplaniran, a posle rata su mogli da probiju nove ulice jer je grad bio sravnjen sa zemljom. U svakom slucaju u Minhenu, cini mi se da je u Minhenu "Ring" samo dodatak saobracajnoj infrastrukturi, a kod nas treba da bude noseci element, jer gotovo sve ulice u Beogradu su gradjene "kad se naslo za shodno i kako je trenutna potreba nalagala" i nesposobne su da izdrze saobracaj grada, sto ce biti sve ociglednije jer se u Beogradu lagano formiraju i novi/drugi centri.
Zato sam i ja velika pristalica UMP-a, (iako mi je i teški metro drag, ali.. kolko je to realno sada). U beogradu nema niti jedne kružne magistrale (!!)

Lepo kazes Stevo- ako su prohodne :(.
Tu sam optimista, pogotovu za deo od tošinog bunara pa sve do pančevačkog mosta. Naime UMP je tako isplaniran da neće biti pristupa zgradama okolo preko samog UMP-a nego samo preko izlaza sa istih. Zato i verovatno grade nezavisno od 3ćeg bulevara, pošto 3ći ima zgrade odmah do sebe pa stalno svako mora da stane, dok UMP-a to neće biti slučaj, biće fizički odvojen od ostatka urbanih struktura, pa nećemo imati slučaj bulevara kralja ace gde su se (opet) vratili "stanem i uključim četri migavca" ekipa :(
 
Lucifer":15zecqc1 je napisao(la):
Ne znam iskreno kako je u Minhenu, ali mislim da je to neuporedivo. Nek me ispravi neko ako nisam upravu, ali u Minhenu je saobracaj i ovako vec dva veka dobro isplaniran, a posle rata su mogli da probiju nove ulice jer je grad bio sravnjen sa zemljom. U svakom slucaju u Minhenu, cini mi se da je u Minhenu "Ring" samo dodatak saobracajnoj infrastrukturi, a kod nas treba da bude noseci element, jer gotovo sve ulice u Beogradu su gradjene "kad se naslo za shodno i kako je trenutna potreba nalagala" i nesposobne su da izdrze saobracaj grada, sto ce biti sve ociglednije jer se u Beogradu lagano formiraju i novi/drugi centri.

Lepo kazes Stevo- ako su prohodne :(.
Definitivno se planira u napred sto bi trebalo da se radi i kod nas!!!! Upravo to je razlog zbog koga bi i trebalo malo da se ugledamo na to kako oni rade. Prvo dobro sve isplaniras, ispitas, izmeris, procenis pa onda gradis. Na zalost kod nas takav sistem izgleda ne postoji tj. previse se lako shvata i prebrzo se donose neke pogresne odluke. Zato i nemam nade da ce se odmah napraviti nesto sto ce stvarno da bude dobro vec cemo morati da ga doradjujemo. Gledajuci brzinu ostvarivanja najavljenih projekata mislim nesto - samo da pocnu da ga grade pa cemo onda lako... :)
Varas se ako mislis da je Ring samo dodatak. On je isto kao i u svim ostalim gradovima gde postoji, glavna saobracajnica bez koje bi saobracaj u gradu stao! Da nije toliko vazan ne bi sada ulagali milijarde da ga potkopaju u zemlju.
 
Da li Ring ima semafore ili ne zavisi pre svega od njegove namene!
Ako je Ring nastao u spontanom razvoju grada (gradovi koji su se sirili po prstenovima, kao recimo Moskva) onda je deo integrisanog saobracaja i naravno da ima nadzemne raskrsnice i semafore! Ali ako se vec namenski gradi kao NEZAVISAN sistem, onda treba od samog pocetka to da bude tako! Ako nemaju para, neka grade ono sto je trenutno neophodno - znaci most preko Ade i tunele, a sa ostalim bolje da sacekaju da sakupe sredstva nego da za 5 godina prepravljaju raskrsnice i grade nove tunele i mostove!

Pre par godina su u Dortmundu upravo to radili! Gradski autoput (pravac istok-zapad) su denivelisali u jednom delu! Dve godine su na toj deonici bile katastrofalne guzve! Ako takve egzibicije u samom startu mogu da se izbegnu, valjda onda tome nema alternative!
 
Burna rasprava o „Unutrašnjem poluprstenu“
Sa terase na autoput

Mir, zelenilo i čist vazduh koji stanari šest solitera u Ulici Ljutice Bogdana sada uživaju, biće, smatraju oni, ozbiljno dovedeni u pitanje izgradnjom tunela kroz Topčidersko brdo, kao dela Unutrašnjeg magistralnog poluprstena. Na jučerašnjoj javnoj raspravi pred Komisijom za planove oni su ogorčeno protestvovali, ali njihove primedbe su većinom odbijene.
Generalnim planom razvoja Beograda predviđeno je da Unutrašnji magistralni poluprsten, na svom putu od „Kvantaša“ u Novom Beogradu, preko „Buvljaka“ i novog mosta na Adi Ciganliji, pod zemlju uđe na Carevoj ćupriji, a izađe kod „Partizanovog“ stadiona i dalje, preko Autokomande i Šumica, još jednim tunelom, stigne do Ade Huje i Dunava.
Komisija za planove Skupštine grada napravila je nacrt detaljne regulacije za deo trase od Tošinog bunara do Autokomade, na koji je stiglo 17 primedbi, najviše od stanara zgrada u blizini „Partizanovog“ stadiona.
Oni su i juče, na javnoj raspravi u Skupštini grada, optužili gradske urbaniste za potpunu bezosećajnost u primeni „opšteg interesa - rasterećenja saobraćaja u centru grada“.
............................................
Profesor Šumarskog fakulteta Slobodan Mitrović upozorio je da će na izlasku iz tunela, u delu Ulice Milutina Ivkovića, morati da se iseče čak 320 stabala, od toga četrdesetak vrednih platana, za čije uzgajanje treba 30-40 godina. On je zatražio da se povede više računa o ekologiji i zaštiti životne sredine, što je bila jedna od primedbi koju je Komisija usvojila.
Gradski arhitekta Đorđe Bobić prisustvovao je javnoj raspravi, mnogo je i teško bio napadan, ali nije odgovarao na primedbe. Član komisije heraldičar Dragomir Acović umirio je donekle ljute stanovnike sa Topčiderskog brda rekavši da predložen nacrt nije konačno rešenje.

Jovin traži Anketnu komisiju
Arhitekta Brana Jovin, jedan od najžešćih kritičara urbanističkih planova gradskih vlasti, tražio je juče da se planiranje UMP stopira, jer je to „bacanje para“. On smatra da Beogradu treba prsten oko gradskog jezgra i još jedan oko grada. Zato je tražio da se od predsednika Skupštine grada Milorada Perovića zatraži formiranje Anketne komisije, koja će preispitati opravdanost izgradenje UMP.
Blic ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=6947
 
Za svaki projekat koji se radi uvek ce da postoje ljudi koji su protiv. To je normalno. Ukoliko bi uvazavli primedbe svih njih onda ne bi bilo moguce napraviti UMP jer on nekuda mora da prodje i mora da zuji nekome ispod prozora. Sta da kazu ljudi kojima ce da se ruse kuce zbog prosirivanja ulica i slicnih stvari. Sigurno su jezni na to ali to je cena modernizacije jednog grada. Kada se od pocetka nije planiralo kako treba onda mora da se krpi a tu uvek neko nastrada. Treba da se pokusa da se nadje najprihvatljivije resenje ali idealno ne postoji. Mozda da se izgradi zastitna ograda protiv buke ili nesto slicno da bi ljudi koliko toliko imali svoj mir. Ta stabla o kojima prica gospodin Mitrovic bi morala da se presada. Ako budu samo posecena i iskoriscena za potpalu onda je to stvarno velika steta. Ja se iskreno nadam da nece biti bas tako surovi. Znam da to kosta ali kad se uporedi sa 40 godina koliko jednom stablu treba da izraste onda cena sigurno nije toliko bitna.
 
Steva":11a6y9g6 je napisao(la):
Raskrsnica sa tošinim bunarom će biti denivelisana, dok sledeće dve raskrsnice sa omladinskih brigada i bulevara umetnosti (probušiće se taj deo nasipa gde je pruga) biti na nivou. Razlog je to što to nije ekonomski opravdano (samo prenosim obrazloženja sa rasprave).
Raskrsnica sa ulicom proleterskih brigada će biti denivelisana isto kao i sa jurija gagarina.
Уф, уф... Ок, Булевар умтности заиста може да буде у нивоу. Нема много саобраћаја, сваки дан прелазим преко код блока 28 и максимално чекање да прођу возила је 10-так секунди (ако уопште има возила)... Али Омладинских бригада!!! То је јако прометна улица, можда чак и прометнија од Пролетерских бригада... Биће ту гужви... Једино ако рачунају да је то тек почетак УМП-а, и да неће бити толико саобраћаја, али опет...
А тек излаз из тунела је ремек дело... Ако ништа друго, онда је јаааако опасно по сигурност...
 
OK - znam da če me neki ljudi napasti ali ipak :D
Ja mislim da je ova poslednja varianta sa semaforima i istonivojskim raskrsnicama čisto sranje i neče rešiti saobračaj u BG. Mislim da če po izgradnji zaobilaznice BG (kad tranzit neče više iči kroz sam BG) dosta ljudi radije uzeti autoput umesto UMPa zbog gužvi koje če se stvarati u semaforima. Onda bi bolje bilo početi sa gornjim delom UMPa (od autoputa do pančevca) i tako bi, kad bi tranzit išao po zaobilaznici (u budučnosti), zajedno sa sadašnjim autoputem to bila neka unutrašnja zaobilaznica centra grada. A most preko ade bi služio BB , obrenovačkom putu i budučem metrou - pa da silazi na raskrsnicu Milentije Popovića i 3.bulevara
Znam da moje mišljenje nema uticaja na "prave" ljudi i da če se praviti planirana varianta - samo čini mi se smešno da če UMP u stvari biti još jedan bulevar po NBG i onda dalje.
 
UMP - gradska magistrala

Napisano je, u zadnjim postovima, mnogo kritike, a malo pohvala izgradnji UMP-a.
Pa, neće se graditi pista za 'formulu 1.', već brza gradska magistrala koja treba da poveže
sermsku i avalsku stranu, rastereti postojeći saobraćaj na mostovima
izgradnjom centralnog objekta UMP-a, mosta na Adi.
Od petlje 'Zmaj' do pančevačkog mosta, povezivaće više važnijih ulica u gradu,a koje sada nisu
povezane i omogući će mnogo bolju komunikaciju u širem centru grada.
Izgradiće se 5-6 velikih petlji i još više raskrsnica ,naravno sa semaforima.
Kada bude završen biće glavna saobraćajnica u Beogradu i tek onda će se videti
sva korist od njegove izgradnje,kao i veliko poboljšanje komunikacja između delova grada.

Stanje saobraćajne mreže 2005. godine

2005. godine u vršnom satu na ulicama Beograda istovremeno u saobraćaju bilo je oko 55.000 automobila, a pretpostavlja se da će ih 2021. godine na ulicama biti preko 70.000, u proseku 35% više. Postojeća mreža tu veličinu saobraćaja neće moći da prihvati. Mostovi preko reke Save, Brankov most i Gazela, više nemaju rezerve kapaciteta i preopterećeni su gotovo tokom celog dana. Ukoliko se nešto ne preduzme u razvoju mreže saobraćajnica, Beograd očekuje budućnost saobraćajnih gužvi i totalnog kolapsa. Naravno neophodan je i razvoj nezavisnog šinskog sistema tipa lakog metroa.
stanjestrelice.jpg



Problem saobraćajnih gužvi delom počiva u tome što veliki broj vozila samo prolazi kroz centar grada na putu ka drugim destinacijama. Prevedeno u procente, na primer, pri putovanju na posao oko 75% građana koji žive na teritoriji opštine Palilula i Zvezdara ide ka centru, a 25% ka Novom Beogradu i Zemunu prolazeći kroz centar grada. Iz opštine Voždovac čak 24% ne ide u centar, a na opštinama Čukarica i Rakovica taj broj je povećan na 30%. Praktičan značaj postojanja UMP-a ogledao bi se u rasterećivanju postojećih saobraćajnica koje vode ka centru grada za broj vozila koja bi koristila UMP.

Ukoliko bi danas postojao UMP slika bi bila sledeća: sa današnjim brojem vozila na mreži u vršnom satu na mostu Gazela broj vozila bi bio manji za 27%, na Brankovom mostu za 24% a u Bulevaru vojvode Mišića kod sajma za 42%. Prosečna brzina bi se povećala sa postojećih 19 na 26 km na čas.

Pored pozitivnih efekata na smanjenje saobraćaja treba misliti i na smanjenje buke i aerozagađenja u centru grada. Istovremeno značajni efekti u ekonomskoj sferi očekuje se u neposrednoj blizini UMP gde se otvara mogućnost izgradnje više desetina hiljada kvadrata poslovnih i komercijalnih sadržaja. Izuzetne komunikacione vrednosti ovog prostora daju nam najveći rentni potencijal.
Prethodna studija opravdanosti pokazala je velike pozitivne efekte i vrlo visoku stopu rentabiliteta. Izgradnja UMP-a doprineće da Beograd značajno unapredi svoju saobraćajnu mrežu, bolje poveže zone stanovanja, rada i rekreacije, postane atraktivniji za biznis i strana ulaganja, a naravno i da se u njemu lepše živi.

Ukupna dužina UMP-a iznosi preko 17 km od čega je u tunelima oko tri a na objektima oko 5,5 km.
http://www.beoland.com/ump/sada.asp

umpmapafa6.jpg


Glavni zadatak UMP-a je povezivanje preko novog mosta sremske i avalske strane, a
tu će biti i najveći saobraćaj - na petljama u blizini mosta kod J.Gagarina i Hipodroma.
Biće i velika petlja na T.Bunaru, koja će povezivati Zemun,B.Kosu i delove N.Bgd., kao i pravac za Surčin.
Biće i raskrsnica sa semaforima, jer se ne može graditi petlja za svaku ulicu koju 'preseče' UMP,a
kad ima raskrsnice-ima i semafora, jer se ne može bez njih.....Ili može?!

Gde se očekuje veći saobraćaj biće tri trake ( 2+1) kao na N.Bgd., a na nekim delovima
dve kao kod tunela.......i to je optimalno rešenje, a sasvim dovoljno za bolji promet.

Već kad se izgradi deo od T.Bunara do Hipodroma, videće se ogroman značaj UMP-a.
Kritizerstvo svega što se gradi, nije u duhu ovog grada, već optimizam i pozitivni stav.
 
dragan":i7ngkbng je napisao(la):
Kritizerstvo svega što se gradi, nije u duhu ovog grada, već optimizam i pozitivni stav.
Odlično rečeno, Dragane!

Inače što se traka tiče, mogu da vam dam mali komentar.
Većina "autoputeva" ovde po Njujorku, tipa Bruklin-Kvins, LIE, i ulazi za Holand i Linkoln tunele ispod reke Hadson su svi sa po dve trake. Ovde to dovodi do saobraćajnog kolapsa ALI ipak NYC ima jedno deset puta više stanovnika od Beograda, tako da ja mislim da smo za sada sasvim OK sa brojem traka.

P.S. West End Highway i FDR isto imaju semafore.
 
Vrh