Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

dragan":dwdpc7qy je napisao(la):
Biće i raskrsnica sa semaforima, jer se ne može graditi petlja za svaku ulicu koju 'preseče' UMP,a kad ima raskrsnice-ima i semafora, jer se ne može bez njih.....Ili može?!

Gde se očekuje veći saobraćaj biće tri trake ( 2+1) kao na N.Bgd., a na nekim delovima
dve kao kod tunela.......i to je optimalno rešenje, a sasvim dovoljno za bolji promet.

Već kad se izgradi deo od T.Bunara do Hipodroma, videće se ogroman značaj UMP-a.
Kritizerstvo svega što se gradi, nije u duhu ovog grada, već optimizam i pozitivni stav.
A zasto mora UMP da sece svaku raskrsnicu?? Ne mora za svaku ulicu da se pravi petlja, ali moze da se denivelise kratkim mostom!
U suprotnom, i dalje stojim pri svome da nam u takvom slucaju uopste ne treba jos jedan Bulvera paralelan sa Jurija Gagarina i sa Trecim. Cemu?


Kritikovanje svega sto se radi naravno nije u nasem duhu, a ni u duhu ovog sajta, i to je SUPER :) Na kraju krajeva mora se ostati optimista jer nam druge nema! To mene licno ne sprecava da sve sto se radi sagledam objektivno, a objektivno moze mnogo toga i bolje i brze i lepse! Ali, polako...
 
jovanovm":1pkuatzq je napisao(la):
dragan":1pkuatzq je napisao(la):
Kritizerstvo svega što se gradi, nije u duhu ovog grada, već optimizam i pozitivni stav.
Odlično rečeno, Dragane!
Uh,uh, ko drukcije kaze taj klevece i laze.:cool:

1. Ne, bas obrnuto. U duhu ovog grada nije tipicnoprovincijsko juznosrbijansko "cuti bice bolje".

2. Drugo, ovde se ne kritikuje nesto "sto se gradi", ovde se kritikuje projekat kako bi eventualno bio promenjen, upravo iz optimizna da moze bolje.

A sto se tice tih traka, nije problem da oni prave ni 2x1, problem je u tome sto su nakupili sveopstu podrsku u javnosti za potpuno nezavisan prsten sa 2x3 trake, a sada se prave blesavi i nude nesto drugo.

"Kasno je ne kad ti uzmu sva prava, vec kad prvi put ne stanes u njohovu odbranu"
 
Lucifer":15goiqad je napisao(la):
A sto se tice tih traka, nije problem da oni prave ni 2x1, problem je u tome sto su nakupili sveopstu podrsku u javnosti za potpuno nezavisan prsten sa 2x3 trake, a sada se prave blesavi i nude nesto drugo.
Upravo je u tome problem! Prosuli su pricu kako ce napraviti "gradski autoput", nezavisan i po kome ce za tili cas moci da se prebrodi grad, a sada odjednom raskrsnice, semafori itd.

Valjda na kraju nece ispasti da i preko sina prelazi, sa sve rampom!
 
Nenade mislim da nisi sagledao prednost ump-a u delu na novom beogradu. Pravi i pratkicno najbolji primer je to da se recimo koristi treci bulevar kao sastavni deo obilaznice to bi dovelo do jos veceg opterecenja na postojece dve petlje a i na sam bulevar, jel ce izgradnjom mosta tek postati aktuelne i ovako opterecene petlje kod arene.
 
Igor":3b9gdd6e je napisao(la):
Nenade mislim da nisi sagledao prednost ump-a u delu na novom beogradu. Pravi i pratkicno najbolji primer je to da se recimo koristi treci bulevar kao sastavni deo obilaznice to bi dovelo do jos veceg opterecenja na postojece dve petlje a i na sam bulevar, jel ce izgradnjom mosta tek postati aktuelne i ovako opterecene petlje kod arene.
To da li je projekat dobar ili ne je jedna stvar. Ali cinjenica je da su privoleli gradjanstvo za nesto sasvim drugo nego sto nude, a nijednog trenutka nisu rekli "ljudi, sad nudimo nesto drugo", vec sve kao "evo projekta za najavljivanji UMP". :p
 
Ovde se radi o UMP-u a ne o pisti za formulu sto bi dragan rekao. Voleo bi da mi neko da primer UMP-a gde postoji totalna nezavisnost od ostalih saobracajnica u gradu. Mislim da tako nesto ne postoji. Ne vidim nikakav problem u tome da na par mesta postoje semafori. Problem je ako ih ima previse sto mislim da nije slucaj.
 
@Milance

Oblizanica oko Novog Sada (ili kako vec firme koje grade taj deo Autoputa Beograd-Subotica nazivaju) nema semafore :))

A sto se tice UMP-a, u drugim gradovima, koji su se spontano sirili, postoje ringovi oko centralnih zona i oni su naravno sa semaforima zato sto su nastali pre 50, 70 i 100 godina! U Düsseldorfu, gradski autoput ide ispod zemlje i samim tim dobija na znacaju!

Na beogradskom UMP-u, ako recimo postave raskrsnicu na ukrstanju T6 i UMP, tamo gde trenutno ima prostora za siroke saobracajnice i gde postoji mogucnost uvodjenja jedne extra trake na svim skretanjima, to je onda ok! Ali ako stave semafor na ukrstanju sa Omladinskih brigada, ili recimo tamo dole na raskrsnici kod Hipodroma, onda ce se trenutne guzve na tim raskrsnicama samo pogorsati kada tom trasom protutnji i jedan deo tranzita.
 
@ Igor
Slazem se sa tobom, ali kao sto rekoh, mislim da je i tom delu grada potrebna potpuno nezavisna saobracajnica. U suprotnom ce UMP na svakih 100 metara seci novu ulicu.

A uvrstavanje Treceg bulevara u UMP bih ja eventualno video kao temporalno resenje - dok se ne stvore uslovi za gradjenje nezavisne saobracajnice na tom potesu. U svakom slucaju, najveca paznja bi trebalo da se posveti gradnji mosta i tunela jer oni najduze traju. Da se po Novom Beogradu "prospe" jos kilometar asfalta i nije toliki problem!
 
Nenad":30gr0jpp je napisao(la):
A zasto mora UMP da sece svaku raskrsnicu?? Ne mora za svaku ulicu da se pravi petlja, ali moze da se denivelise kratkim mostom!
U suprotnom, i dalje stojim pri svome da nam u takvom slucaju uopste ne treba jos jedan Bulvera paralelan sa Jurija Gagarina i sa Trecim. Cemu?
Pošto izgrađeni deo UMP-a (od Kvantaša-T6 do T.Bunara) već ima raskrsnice sa ovim ulicama, mogla
je da se izgradi samo petlja na J.Gagarina za povezivanje sa mostom .....i ništa više.
Tada bi TrećiB. bio preopterećen saobraćajom,jer se u njemu nalazi nekiliko desetina
poslovnih objekata (a još će da se gradi + stambeni deo) ....koji isto ima 6-7 raskrsnica.

Zato će se graditi novi deo UMP-a između petlji TBunar i JGagarina, sa 2-3 raskrsnice između.
Čitavim ovim delom je moglo da se uradi da trasa ide 'na stubovima', bez raskrsnica i petlji.
Zbog blizine pruge, izgradnja te dve petlje bi bila komplikovana i skupa.

umptrasala1.png


Međutim, pošto UMP nije planiran kao autoput ili obilaznica, već magistralni pravac koji treba
da poveže glavne ulice sa mostom na Adi ( od B.Kose do pančevca) biće i 2-3 raskrsnice.
Kada se usklade semafori na njima, čekaće se samo na jednoj ili se neće čekati (2 x zeleno).

Već izgrađena raskrsnica ' Omladinskih brigada ' i UMP-a

24mart3bul005vn4.jpg


Ista ras. - prema T.Bunaru

24mart3bul004sd9.jpg




Vidim da se ovde zamera da je 'obećan nezavisan autoput/obilaznica 2x3 trake', a sada je 'prevara'.
Od nekih novinara 'sa nadahnućem' ili političara 'u predizbornom zanosu' ovaj Magistralni pravac-UMP
koji se sastoji iz vise sadašnjih ulica na B.Kosi i budućih na planiranoj trasi, nazivan je
različitim zvučnim imenima, ali u svim studijama i projektnoj dokumentaciji...nije autoput.

Centralni deo, most ,treba da rastereti ostale mostove na Savi i centar grada.
Veliki deo Bgd., koji je 'grad u gradu' (B.Brdo,Žarkovo,Rakovica...i dalje) biće bolje
povezan sa N.Bgd i Zemunom, a preko petlje 'Zmaj' sa dva autoputa ( ZG i NS).
 
dragan":1aao41mf je napisao(la):
...
Vidim da se ovde zamera da je 'obećan nezavisan autoput/obilaznica 2x3 trake', a sada je 'prevara'.
Od nekih novinara 'sa nadahnućem' ili političara 'u predizbornom zanosu' ovaj Magistralni pravac-UMP
koji se sastoji iz vise sadašnjih ulica na B.Kosi i budućih na planiranoj trasi, nazivan je
različitim zvučnim imenima, ali u svim studijama i projektnoj dokumentaciji...nije autoput.
Upravo tako. UMP nije autoput i nije mu to ni namena.
 
Evo i prijatelji iz Blic-a su se uključili u našu raspravu o UMP-u :

Šta Beograd dobija izgradnjom Unutrašnjeg magistralnog poluprstena
Gužve na „Gazeli“ manje za trećinu
Planovi za izgradnju Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) polako se, u nekim delovima, privode kraju. Prvi zemljani radovi mogli bi da počnu na jesen, na novobeogradskoj strani i to na izgradnji prilaznog puta ka novom mostu preko Ade Ciganlije. Ceo poluprsten, dug 17 kilometara, gradiće se godinama, a „Blic“ je istraživao šta dobijamo za investiciju od milijardu evra.

Gradski urbanisti su 2005. godine izračunali da je u vršnom satu, što u Beogradu znači gotovo ceo dan, na ulicama 55.000 automobila, a da će do 2021. godine broj da poraste na 70.000. Postojeće saobraćajnice, a naročito mostovi preko Save, „Gazela“ i Brankov most, već su preopterećeni, pa je rešenje pronađeno u izgradnji Unutrašnjeg magistralnog poluprstena sa mostom na špicu Ade Ciganlije.

Ideja je je da se trećina Beograđana, koji na posao idu kroz centar grada a ne rade u centru, preusmeri na magistralu i tako gužve na „Gazeli“ i Brankovom mostu smanje za trećinu.
Prevedeno u procente, na primer, pri putovanju na posao oko 75 odsto građana koji žive na teritoriji opština Palilula i Zvezdara ide ka centru, a 25 odsto ka Novom Beogradu i Zemunu prolazeći kroz centar grada. Iz opštine Voždovac čak 24 odsto ne bi moralo da ide u centar, a na opštinama Čukarica i Rakovica taj broj je povećan na 30 odsto.

Trasa u Novom Beogradu
Trasa UMP ide od saobraćajnice T6, blizu sadašnje Kvantaške pijace, paralelno sa postojećim autoputem, prolazi pored novih naselja na Bežanijskoj kosi i ide do denivelisane raskrsnice sa Tošinim bunarom. Zatim prolazi pored blokova 37 i 38, 28 i 24 gde seče Ulicu omladinskih brigada i Španskih boraca. Paralelno sa novobeogradskom železničkom prugom stiže do „Buvljaka“ odakle skreće ka Brodogradilištu. Sledi most na špicu Ade Ciganlije.

Prilazni putevi mostu biće prvi vidljivi delovi Unutrašnjeg magistralnog prstena.
- Ukoliko se u julu mesecu održi Skupština grada i na njoj prođu regulacioni planovi za ovaj deo UMP, izgradnja prilaznih delova mostu sa novobeogradske strane mogla bi da počne već na jesen - rečeno je „Blicu“ nezvanično u gradskoj Skupštini.
Blic ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=7042
 
Šest kompanija se kvalifikovalo za izgradnju mosta kod Ade
BEOGRAD, 24. jula 2007. (Beta) - Šest stranih kompanija kvalifikovalo se za učešće na tenderu za izgradnju novog beogradskog mosta preko Save, kod Ade Ciganlije, rečeno je Beti u Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Kako su rekli u Direkciji, uslove pretkvalifikacionog tendera ispunili su firme Buž travu publik (Bouygues travaux publics) iz Francuske, Grandi lavori finkosit (Fincosit), iz Italije, "Maks Bogl" (Max) iz Nemačke, Mostotrest iz Rusije i austrijske firme PORR i Štrabag (Strabag)

Ukupna vrednost izgradnje mosta i prilaznih saobraćajnica procenjena je na oko 161 milion evra, a projektant i izvođač radova biće izabran u posebnom postupku na kojem će moći učestvuju samo kvalifikovani ponuđači.

Predviđeno je da most bude dug 929 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka, dvostrukim šinama za laku železnicu i dve staze za pešake.
Izvor: Beta
link: http://www2.beta.co.yu/default.asp?m=Ekonomija,eko&j=sr&h=Home,sr&prikaz=1672542
 
Evo jos malo vesti!

Градитељ моста преко Аде биће познат следеће године

Шест фирми које су се квалификовале за градњу моста преко Саве код Аде Циганлије до половине октобра требало би да предају потребна документа. До почетка следеће године знаће се ко ће преузети овај посао. За сада постоји идејни пројекат, а у Дирекцији за грађевинско земљиште кажу да ће главни извођач радова бити уједно и главни пројектант.

Ненад Бајић, шеф информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, каже да ће се тек по потписивању уговора са предузећем за градњу моста знати и тачан датум почетка радова.

Осам предузећа учествовало је на претквалификационом тендеру, који је био расписан 25. априла ове године, а њих шест је ушло у трку за извођача радова. то су предузећа, како јавља агенција Бета, „Буж Траво Публик” из Француске, „Финкосит” из Италије, „Макс Богл” из Немачке, „Мостотрест” из Русије и две аустријске фирме, „Пор” и „Штрабах”.

Укупна вредност изградње моста и прилазних саобраћајница процењена је на око 161 милион евра. Овај мост повезаће Чукарицу и Нови Београд, а градња ће бити финансирана из кредита Европске банке за обнову и развој са 69,7 милиона евра, док ће 87,9 милиона евра обезбедити Београд, а још три милиона евра дотираће Европска агенција за реконструкцију. Предвиђено је да мост буде дуг 929 метара, ширине 45,2 метра, а пилон средишњег стуба на мосту по идејном решењу требало би да буде висок 200 метара, са шест коловозних трака, двоструким шинама за лаку железницу и две стазе за пешаке.

На конкурсу за идејно решење новог моста преко Саве 2004. године победило је предузеће „Понтинг” из Марибора. Надлежни из градске власти најављивали су почетак градње овог моста још 2003. године, који представља део унутрашњег магистралног полупрстена, а очекивало се да би мост могао да буде готов до 2007., али до сада није било кредитне подршке за овај подухват. С. Б. С. [објављено: 25.07.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=35611
 
a rekose ove godine pocinje gradnja ccc

mada ovo ispade jedini veliki projekat u kome bar znamo gde stojimo
 
dziggy":3d55getn je napisao(la):
Sledece godine? toliko o pocetku izgradnje propratnih saobracajnica krajem ove godine.
Ima još nade, propratne saobraćajnice grade domaće firme i potpuno su izdvojen posao od gradnje stranog mosta koji će graditi stranci.
 
Steva":1m101ji8 je napisao(la):
Ima još nade, propratne saobraćajnice grade domaće firme i potpuno su izdvojen posao od gradnje stranog mosta koji će graditi stranci.
Sto moze da predstavlja problem. Prilazi moraju biti savrseno uklopljeni sa mostom jer u suprotnom svakim prolaskom ces da dozivis zemljotres... Iz tog razloga u glavnom jedna firma gradi i prilaze i mostove. Ovako, nasi ce morati da imaju veoma tesnu saradnju sa strancima kako bi sve bilo na svom mestu.
 
'Poslednje' info koje imam je da nece biti stubova i da se od te varijante odustalo. Licno i ja mislim da je ta varijanta makar na novom Beogradu precenjena i bezpotrebna. Strpite se jos malo pa ce biti i vise informacija za ump ;) :) :p
 
Понедељак, 10. септембар 2007.

Усвојено шест значајних регулационих планова

Одборници су данас усвојили шест значајних планова детаљне регулације, међу којима су планови детаљне регулације за саобраћајни потез унутрашњег магистралног полупрстена, затим просторне целине Косанчићев венац, просторне целине подручја Аутокоманде, саобраћајног правца улице Максима Горког, од Каленић пијаце до Устаничке улице, као и детаљна регулација Булевара краља Александра и насеља Остружница.

Према речима Ђорђа Бобића, главног градског архитекте, План детаљне регулације за саобраћајни потез унутрашњег магистралног полупрстена од саобраћајнице Т6 до Панчевачког моста представља јединствен план за који је донет програм. Према том програму план се реализује и усваја у фазама. Ова деоница простире се од улице Тошин бунар до саобраћајног чвора Аутокоманде, дужине 7.157 метара, уз још хиљаду метара реконструкције Паштровићеве улице и око 750 метара Пожешке улице.

У оквиру тог плана чија је површина око 75 хектара постоји мост преко Аде, дужине 927 метара и тунел испод Дедиња, дужине 2172 метра. То је посао који финансира Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

– Главни циљ овог плана је растерећење центра Београда из правца Чукарице, Раковице одакле грађани, да би комуницирали ка Вождовцу, Звездари или Новом Београду пролазе кроз центар града. Не ради се о паралелној изградњи две велике саобраћајнице. Обилазница око Београда је републичка ингеренција и то представља део међународног аутопута, а унутрашњи магистрални полупрстен је градска магистрала која има задатак да саобраћај изведе из центра – рекао је Ђорђе Бобић.

На овој седници усвојене су и одлуке о изради планова детаљне регулације лаког шинског метроа на потезу од Трга Николе Пашића до Творничке улице, регулације блока између улица у општини Чукарица, регулације насеља „Плави хоризонти” у општини Земун, као и одлуке о изради плана детаљне регулације за Борску улицу и локацију „Зидине” у општини Сурчин.
Izvor: www.beograd.org.yu
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1289259
 
Meni nešto nije jasno, oni sad pričaju u principu samo o izgradnji mosta, a kada će se graditi tunel? Da neće možda malo u kraju biti haos ako se most izgradi pre tunela?!
 
Korak ka gradskoj magistrali
Budući unutrašnji magistralni poluprsten je najvažniji saobraćajni projekat Beograda, koji će povezati obodne delove grada bez korišćenja ulica u centru
Odbornici Gradske skupštine usvojili su nekoliko bitnih planova koji će, pre svega, udariti temelj poboljšanju funkcionisanja saobraćaja, ali i kvaliteta života u prestonici. Najinteresantniji i najvažniji plan je onaj koji se odnosi na unutrašnji magistralni poluprsten (UMP), odnosnu magistralu koja će prolaziti kroz grad. Žiteljima Rakovice i Čukarice biće olakšano putovanje ka Novom Beogradu, Zvezdari i Voždovcu jer neće više morati da se voze kroz centar prestonice.

Prema ranijim najavama, izgradnja UMP trebalo bi da počne krajem ove godine. Plan koji se odnosi na UMP, područje od saobraćajnice T-6 (kod Kvantaške pijace) do Pančevačkog mosta, je jedinstveni projekat za koji je donet program. Prema tom programu, plan će se realizovati i usvajati u fazama.

Druga deonica pomenutog poluprstena podrazumeva regulaciju saobraćaja od Ulice Tošin bunar do čvora Autokomande u dužini od 7.157 metara, u Paštrovićevoj dužine 1.072 metra, dela Požeške od 754 metra i dela nove trase Rakovičkog puta od oko 250 metara. U okviru plana koji se odnosi na unutrašnji magistralni poluprsten koji obuhvata prostor od oko 75 hektara, nalazi se i most preko Ade, dužine 972 metra i tunel ispod Dedinja dugačak 2.172 metra.

- Unutrašnji magistralni poluprsten je gradska magistrala koja nema nikakve veze sa sa obilaznicom oko Beograda koja je ingerencija Republike, tako da ovde nije reč o izgradnji neke paralelne obilaznice. Posao izgradnje UMP finansira Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda - rekao je Đorđe Bobić, glavni gradski arhitekta. Izgradnjom unutrašnjeg magistralnog poluprstena, osim što će se smanjiti obim saobraćaja u centru i na postojećim mostovima preko Save, obezbediće se alternativne mogućnosti u povezivanju pojedinih gradskih područja međusobno, kao i sa centralnim gradskim područjima.

Detaljna regulacija saobraćajnog pravca Ulica Maksima Gorkog (od Kalenić pijace do Ustaničke ulice) obuhvata prostor od oko pet hektara i sastoji se od nekoliko deonica. Ulicama koje čine ovaj saobraćajni pravac prolaze vozila javnog gradskog prevoza putnika, komunalna, vozila za snabdevanje, kao i individualni putnički automobili što u sadašnjoj situaciji prouzrokuje česte zastoje u saobraćaju. Kada se "uredi" ovaj pravac i njegove prateće ulice, Todora Dukina, Strumičke i Kruševačke, dobiće se saobraćajna ulica prvog reda sa četiri trake.

ISELJAVANJE SA KLIZIŠTA

Naselje Ostružnica je smešteno duž priobalnog dela reke Sava na delu infrastrukturnog koridora Beograd, Južni Jadran, deonica Beograd-Požega. Plan detaljne regulacije Ostružnice obuhvata prostor od oko 163 hektara. Sastavni deo posla vezanog za regulaciju je i briga o ljudima koji žive u kućama koje se nalaze na Umci, gde se pojavilo klizište. Reč je o objektima koji su sagrađeni pre pola veka. Grad Beograd, kako je rekao Đorđe Bobić, ima obavezu da obezbedi nekoliko hektara namenjenih za preseljenje ovih ljudi.
Izvor: Glas Javnosti
Link: http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-12-09-2007/korak-ka-gradskoj-magistrali
 
Most preko Ade za dve godine

Beograd -- Tender za izgradnju unutrašnjeg magistralnog poluprstena biće otvoren u oktobru, dok bi radovi trebalo da počnu početkom 2008.

9988440646e7eeb583e20440079461_huge.jpg

Most preko Ade je u prvoj fazi

Prva faza izgradnje poluprstena, u koju spada i gradnja mosta preko Ade, trajaće oko dve godine. Glavni cilj plana je rasterećenje centra grada iz pravca Čukarice i Rakovice.

Prva faza poluprstena, čija izgradnja počinje sledeće godine, prostire se od Tošinog bunara do saobraćajnog čvora Autokomande, dužine 7.157 metara, uz još hiljadu metara rekonstrukcije Paštrovićeve i oko 750 metara Požeške ulice.

Ideja izgradnje prve faze UMP s mostom na špicu Ade Ciganlije dobila je na značaju zbog preopterećenosti Brankovog mosta i Gazele.

U intervjuu za 24 sata, Đorđe Bobić, gradski arhitekta kaže da je cilj da se izgradi gradska magistrala kako bi se rasteretila centralna zona. Saobraćaj iz pravca Rakovice, Čukarice i Ibarske magistrale je jedna od najcrnjih tačaka Beograda.

"Ideja je da se ljudi koji na posao idu kroz centar, a ne rade u centru, preusmere na magistralu. Nema potrebe da oni prolaze kroz Bulevar i ulicu Kneza Miloša", rekao je Đorđe Bobić.

S obzirom na to da je pre dva dana Skupština grada usvojila Plan prve faze detaljne regulacije UMP-a, već sledećeg meseca će biti rapisan internacionalni tender za izgradnju.

Time će se steći uslovi da početkom 2008. počne izgradnja poluprstena i mosta na Adi, dok je planirano da se sa izgradnjom tunela ispod Dedinja dužine 2.172 metra počne krajem 2008. godine, kaže Bobić.

Druga faza izgradnje poluprstena, od Autokomande do Pančevačkog mosta, počeće 2009., a očekuje se da će ceo poluprsten biti završen za četiri do pet godina.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=09&dd=12&nav_id=263261
 
Nenad":e895iat4 je napisao(la):
Ne znam samo odakle su ovi iz Glasa javnosti iskopali ovu sliku?!

bgUMP.jpg


Ukoliko je ovo Careva cuprija, a jeste zbog ovih crvenih zgrada levo sa zelenim krovom, gde su na slici tramvajske sine?! :) Mozda ce tramvaji ici po sinama za voz :D Takodje mi nije jasno kako to da automobili i dalje idu direktno preko pruge na ovoj slici. Jel se to neko poigrao sa nama svojom slobodnom interpretacijom ili ja ovo ne kapiram...
 
Vrh