Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

- Slazem se potpuno, dosta je bilo celicnih i odvratnih a ``jeftinih`` grdosija poput Pancevca! Ako biramo izmedju opcije dve celicne grdobe srednjeg kvaliteta i elegantnog svetskog resenja, onda definitivno treba izabrati ovo drugo!
- Zivot na ovim prostorima nas je naucio da trazimo ``daj sta das``! Dosta sa tim!
- Bolje je da se grad razvija malo sporije, a monumentalno, nego brzo a bezlicno!
 
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
 
Obzirom na ekonomsku situaciju u zemlji, niko nije imao pravo da gura ovakvo rešenje.
Sada je situacija još gora, tako da svaki argument takvog tipa nema veze sa realnošću. Uostalom, niko nije rekao da most treba da bude bezličan i niko ne govori da nam trebaju tri ružna mosta. Most služi da spaja obale i da olakša život ljudima, a estetika je jedna relativna kategorija. U ovom slučaju priča o "estetici" služi za podvaljivanje građanima. Uostalom, ista ekipa u vlasti koja od prošlog mandata prodaje "estetiku" pilona od 200m hoće da poseče drvored u Bulevaru.


A rekordnih 25 metara ukrasnog šiljka na vrhu 200 metarskog pilona iznad Save dubine 10-tak metara ne da nije "svetsko" rešenje, nego je ... stvarno ne želim da uvredim nikoga ko misli da je ovo "svetsko" rešenje....
 
Trolejbus":ol9txy39 je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
Ne, nisi u pravu, poređenje ti je detinjasto.
I odakle tolika potreba za "simbolima"? Simbolima čega? Zašto seku drvored u Bulevaru? Zar i to nije neki simbol?
 
Nije isto naravno...

Ali glupo je pricati o tome....kasno je.
 
I jos bih dodao da je resenje sa kosim kablovima lepo. Ali taj raspon premostavaju grede kako oces :) pogotovo sa stubom u sredini raspona...

Simbol... :pob:
 
Хехе...не треба се понашати бахато са мојим парама док Срби на Косову и Метохији стрепе да ли ће неко да их закоље преко ноћи или чак дана као у титово време са усташама...ја бих нпр. преусмерио мој део новца који је ту скркан доле на југ...Мени се лично не свиђа како су потрошили мој новац, па макар он био и 1 динар, мој је...

Од извора до ушћа са Дунавом не постоји шире место где би могао да се гради мост него ово овде...све је ово могло да сачека нека боља времена, а да се уложе паре нпр. у прокоп и да се склони она гвожђурија из амфитеатра, распрода земљиште и паре уложе у реализацију већ готовог пројекта метроа...мислим да сам чак чуо да су скоро рекли да не постоји пројекат...тужно...
...или да се новац из амфитеатра скрка у обилазницу...где год...Мени је супер да се овакви пројекти граде и био бих најсрећнији када би било више оваквих, али не док људи стрепе од клања...замислите како њима делује када чују да је у тај мост скркано толико пара, да је све убрзано да би се почело, док се са са једном феноменалном инвестицијом (Прокоп) намерно отеже из нама обичним људима непознатих разлога...

Када чујем приче да је ово добро, супер, одлично, увек се насмејем и сетим се дневника...:D
 
relja":210wpw8v je napisao(la):
Trolejbus":210wpw8v je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
Ne, nisi u pravu, poređenje ti je detinjasto.
I odakle tolika potreba za "simbolima"? Simbolima čega? Zašto seku drvored u Bulevaru? Zar i to nije neki simbol?
Ne ulazeći u opravdanost ili ne gradnje takvog mosta... reč je o simbolima moći i bogatstva. Kao što se gradovi i zemlje takmiče u gradnji što viših oblakodera, tako se i ovo može posmatrati, iako svi znaju da ne postoji ekonomska opravdanost gradnje oblakodera preko određene spratnosti...
 
- Mislim da niste u pravu u vezi sa trosenjem para! Slazem se da je most preskup, ali vise para Beograd put baci na, moram reci sezonsku rekonstrukciju jednih te istih ulica!
- Most je mogao biti jeftiniji a resenje mnogo lepse! Cini mi se da je most u Podgorici lepsi!
- Ne radi se ovde o podizanju simbola, to je nas problem sto bilo koje malo drugacije resenje odmah nazovemo simbolom, jer smo kao sto rekoh decenijama navikavani na sklepana i bezlicna resenja!
 
stf":3dfsk7sw je napisao(la):
- Most je mogao biti jeftiniji a resenje mnogo lepse! Cini mi se da je most u Podgorici lepsi!
Jel neko video most u Podgorici uživo, smešno je koliko smešno izgleda taj most, lančani most da bi se prešlo nekoliko metara reke... a kako mi je neko objašnjavao, čak postoji i greška u prilaznim putevima ka tom mostu, odnosno nedostaje jedna ili dve trake..
 
@442 - Kojeg bogatstva i čije moći?

@STF - Koliko godišnje grad potroši na pre-asfaltiranje ulica? Ako je 160 mil eura, ja idem da zapalim Stari dvor (pošto je poređenje loše, krećem, ali kući, za 35 min :) ).

@ Trolejbus - a da li si bio sa dve ružne devojke?
:cool:
 
relja":1b11bn9g je napisao(la):
Trolejbus":1b11bn9g je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
Ne, nisi u pravu, poređenje ti je detinjasto.
I odakle tolika potreba za "simbolima"? Simbolima čega? Zašto seku drvored u Bulevaru? Zar i to nije neki simbol?
Ма Реља, лепо му реци, боље две девојке од 25 година него једна од 50.

Џаба све то, изгледа да смо нас двојица овде у жестокој мањини.
 
GOJE":1ufcblp4 je napisao(la):
Wile E. Coyote":1ufcblp4 je napisao(la):
miki00":1ufcblp4 je napisao(la):
Zgrozeni nacinom na koji se radi,ja sam ranije pricao da mi se ne svidja lokacija mosta izgled sa pilonom,cena....da je bolje tri grede preko save i dunava nego jedan simbol. Ali kada je pocelo da se radi odustao sam od toga.

Usvojena je idejna skica i od oka utrdjena cena...(bez kompletnog projekta ne moze da se uradi predmer i predracun...) i onda svi gledamo kako oni dizu stubove...koji su lepi i skupi...a i dalje se ne zna kako ce da se sve to poveze sa ostatkom grada.

Project&build takvu formulaciju moze da usvoji samo ekonomista,gradjevinci drugacije gledaju na celu tu pricu.

Kao kada uzmes komad artije i nacrtas osnovu kuce,das miletu da zida i kada krenes sa spratom onda se uhvatis za glavu kada ne mozes da proteras dimljak do krova zbog nosece grede....

* Glavni projekat - Glavni projekta u ime investitora radi odgovorni projektant, a njegovu usklađenost sa urbanističkim planom proverava spoljna kontrola.
* Građevinska dozvola - Ako je glavni projekat u skladu sa parametrima u lokacijskoj dozvoli, nadležna služba ima rok od osam dana da ga odobri.

A ako nemas glavni projekat onda samo project&build....
То је поента. Наравно да је било боље саградити три моста за исте паре, поготову кад нам треба за јуче 5 мостова, али не, симбол... :rolleyes: Онда промене пројекат и од брзе саобраћајнице направе још једну градску улицу... Као што рекох, неко треба због све ове зајебанције да одговара. Али хајде да сачекамо како ће се епопеја око прилаза мосту завршити.
E ja se sa ovim ne slažem, jer smatram da je za iste pare bilo moguće napraviti samo jedan jednostavniji most i da preostane 20,40 miliona Eura. Prosto ne može ni 2 ni 3 mosta.
Ма, грешиш Гоје! Глупо је да верујеш својим очима, када има оних који би да гледају уместо тебе. Који су потврђени мостоградитељи, а не као онај матори Хајдин, који је био председник комисије за одабир решења, а нема никакве квалификације. Јел' кажу људи лепо да су "згрожени начином... три моста за исте паре... епопеја око прилаза мосту... 25 метара украсног шиљка..." Каква штета што нису ангажовани они, како би нама лаицима показали како се то ради.
 
Akademiku Hajdinu svaka čast, niko mu nije do kolena. Samo, ne radi se o njemu.

Pogledajte njegove mostove - koja rešenja je primenio - kose zatege - njegovo životno delo. OK.

Ako želim da proguram takvo rešenje, hmmmm, koga bih stavio na mesto predsednika komisije za odabir rešenja? Ako želim branim ceo posao od racionalnih i argumentovanih kritika, na čiji sud uvek mogu da se pozovem? hmmm
Na kraju ovek ostaje taj nepobitni argument - "ali Hajdin je rekao"....
Plus, od tog idejnog rešenja se vremenom puno toga promenilo.

Hajdin je takođe kritikovao kinesko rešenje za Borča - Zemun, zato što su mostovi sa kosim zategama najjeftinije rešenje.
A onda ispade taj most preko Dunava puno jeftiniji nego ovaj preko Save.
I svaki novi koji će se graditi će biti jeftiniji i racionalnijj od ovoga.
 
U redu je logika da smo mogli da napravimo dva skromnija mosta. Npr. preko Ade nekih 200 m uzvodno. Bio bi jeftiniji i ostalo bi novca za most kod Ade Huje.

A sad komplikacije :)

Prvo. Most koji se sada gradi mi je jednostavno lep. Bez mnogo razmisljanja, na prvu loptu. Funkcionalnost je bitna. Ali i estetika. Sa tim mostom treba ljudi da zive 50 - 100 - 200 god. Gazela mi ne ostavlja nikakav spec. utisak. Brankov tako i tako.

Drugo. Ako se neko "ugradio" u ovaj projekat, verovatno bi to ucinio i da je jeftiniji most u pitanju. Pa onda ne bi bio tako jeftin.

Trece. Ako bi isao preko Ade leti bi dnevno dolazilo 100.000 ljudi manje (moja procena). Mozda to zvuci glupo, ali tamo se obrce dosta love i bitna je stvar.
 
ljudi iskreno most na adi je sasvim OK. bacanje para je most zemun-borca. zasto? pa zato sto planiranje treceg beograda je skupa a i glupa stvar. u trecem beogradu morao bi od pocetka da gradis infrastrukturu, popravljas nasip zbog poplava a to je skupo. bolje da grad ulaze delove grada koji su ekonomicniji ( ibaraska, makis, i jos mnogih ogromnih praznih zemljista). treci beograd i most zamun-borca e to vam je bacanje para. most preko ade je velika korist za cukaricu... mozda posle ovog mog posta ce mnogi da me mrze ili ubedjuju u neke gluposti. ali briga me . jedino sto hocu da kazem most preko ade je koristan ,ekonomican i jeftin. da da da jeftin kao primer avion airbus a380 vam kosta 300 miliona dolara!!!!!!!. pa vi sad pricajte sta hocete. ali mi od mosta preko ade cemo imati veliku korist bice i simbol a i sama cinjenica da iz pozeske do delta citya ce vam trebati 5 minuta (tramvaji ce sto posto ici preko njega). to je sve od mene ,i zato ne dirajte mi taj most :rant: :laugh:
 
Pa po meni najprioritetniji most je Metro most,pa ajde Zemun-Borča jer teški tranzit kamiona teče preko P.Mosta,Dunavskom,Savskom to je tačka gde se grad raspada,a i taj most im je bitan da bi počela gradnja Deltinog komleksa u Luci Beograd,i proširenje linija Gradske železnice dakle na korist Beogradu,e sad i most kod Vinče je prioritet kažu da je u toku projektovanje...e a ovo da će ti od Delta C. do Požeške tramvaj ići 5 min,zaboravi tramvaj nije Metro,jer Metro ne staje semafor i ne ide 30 km/h već 100 km/h,prema tome graditi Metro most na Adi a pustiti tramvaj je grozno!:kafa:
 
2012":2z5x2dx0 je napisao(la):
Pa po meni najprioritetniji most je Metro most,pa ajde Zemun-Borča jer teški tranzit kamiona teče preko P.Mosta,Dunavskom,Savskom to je tačka gde se grad raspada,a i taj most im je bitan da bi počela gradnja Deltinog komleksa u Luci Beograd,i proširenje linija Gradske železnice dakle na korist Beogradu,e sad i most kod Vinče je prioritet kažu da je u toku projektovanje...e a ovo da će ti od Delta C. do Požeške tramvaj ići 5 min,zaboravi tramvaj nije Metro,jer Metro ne staje semafor i ne ide 30 km/h već 100 km/h,prema tome graditi Metro most na Adi a pustiti tramvaj je grozno!:kafa:
voleo bih i ja metro, ali mislim kako je nasa vlast sposobna, na kraju ce da natovare tramvaje na most preko ade. :bash:

mene jedino nervira sto neki ljudi lupaju, ''joj most je skup mogli su da naprave dva mosta za iste pare''. MA MOGLI SU DVA K**CA za te pare da izgrade. Ljudi moraju da shvate da je ovaj most kvalitetan i da ima normalnu cenu,a ne da pljuju po njemu, bolje da se bave svojim zivotom a ne sa ovim mostom. :rolleyes:
 
- Preko mosta ce ili ici Beovoz, sto je potpuno besmisleno, jer bi mu to bio zaobilazni put, ili ce uvesti tramvajsku liniju od Banovog brda do Blokova sto je verovatnije. Mislim da za to nemaju nikakav plan, ali je pametno sto ce ostaviti mesta za koloseke, za buducnost, a ne da za 10, 20 god. pored njega grade sinski most! Most je preskup, ali mislim da nije moglo da bude ne znam koliko jeftinije, jer su uslovi mesta na kome se gradi jako zahtevni i diazli su cenu projekta!
- Sto se tice teme da projekti nisu do kraja ni zavrseni je besmislica, jer za objekte koji se grade da trpe nevidjene staticke pritiske, projekat se radi do najsitnijih detalja! Ako mislite na prilazne puteve, tacno je, oni nisu zavrseni, i bas me zanima, kako planiraju da u onako sprcen prostor uguze toliko komplikovanu i bitnu petlju a da ona bude potpuno funkcionalna!
 
Wile E. Coyote":2y0hixfy je napisao(la):
relja":2y0hixfy je napisao(la):
Trolejbus":2y0hixfy je napisao(la):
Ja ne mogu da verujem da bilo ko moze reci ''bolje 2 obicna mosta nego 1 simbol''. To je kao da kazes bolje imati 2 ruzne devojke nego jednu lepu.
Ne, nisi u pravu, poređenje ti je detinjasto.
I odakle tolika potreba za "simbolima"? Simbolima čega? Zašto seku drvored u Bulevaru? Zar i to nije neki simbol?
Ма Реља, лепо му реци, боље две девојке од 25 година него једна од 50.

Џаба све то, изгледа да смо нас двојица овде у жестокој мањини.
Pa zavisi kak'a je ta od 50. Salu na stranu, Nemojte se ubedjivati, most je NEOPHODAN Beogradu i to bas tu gde je i bas takav kakav je sa simbolima ili ne. Taj most i ako se onaj digne u Zemunu ce resiti Beogradu mnogo, mnogo toga i olaksati zivot svima, pa i nama koji dodjemo da posetimo!
 
stek":ubpajmdw je napisao(la):
mene jedino nervira sto neki ljudi lupaju, ''joj most je skup mogli su da naprave dva mosta za iste pare''. MA MOGLI SU DVA K**CA za te pare da izgrade. Ljudi moraju da shvate da je ovaj most kvalitetan i da ima normalnu cenu,a ne da pljuju po njemu, bolje da se bave svojim zivotom a ne sa ovim mostom. :rolleyes:
Do sada nisi izneo niti jedan argument za to što tvrdiš, samo ponavljaš da "tako mora da bude i da ljudi moraju to da shvate".
Šta tu ima kvaliteteno? Most služi da se premosti reka, a za ovaj se ne zna ni kako će se mu se prilaziti i silaziti sa njega, niti koji će šinski prevoz da ide preko njega, ne zna se ni koliko će da košta, nije predviđen pešački silazak na sam špic Ade, konstrukcija je najranjivija od svih mostova u Beogradu, a ko će da radi održavanje još niko nije ni razmišljao., itd, itd.
Ostali projekti u pripremi ili u izgradnji govore suprotno - jeftiniji mostovi mogu da se grade...ako postoji politički (tj stranački) interes.
I ne vidim neki kvalitet u nečemu što ima "ukrasni špic". Jedna stvar je sigurna - ovo je jedinstveno "rešenje"u svetu.

I džaba gubiš živce, ovo je samo internet diskusija...a tek si nam se pridružio.Ova priča traje mnogo duže nego što ti pratiš....
 
relja":13h7jldz je napisao(la):
I džaba gubiš živce, ovo je samo internet diskusija...a tek si nam se pridružio.Ova priča traje mnogo duže nego što ti pratiš....
Good Old Memories :)

Preporucio bih da vremeplov zapocnete od recimo trece strane ove teme pa do recimo sedme :)
 
Ja mislim da je most Zemun Borca neophodan do bola jer samo kad se prisetim agonije od zeleznicke stanice do Dunavske ulice oko Kalemegdana i vidim sve one slepercine muka me uhvati.

Uz to, totalno mi je nenormalno da Beograd ima samo 1 most na Dunavu, i to most na koji se prilazi gotovo iz centra grada.
 
relja":3i17uxbg je napisao(la):
galerkin":3i17uxbg je napisao(la):
Bilo bi interesantno saznati da li ce na primer grad dobiti kopiju planova i proracuna tako da iako nasi inzenjeri nisu radili projekat mogu da dobiju uvid u to kako je most uradjen i na taj nacin pomalo tehnicki osavremene.
Da li je to tvoja pretpostavka, ili imaš kontakte sa projektantima?


Sprski inženjeri se neće "pomalo tehnički osavremeniti" gledajući u tuđe gotove crteže, planove i proračune. Pogotovo ne one koje se projektuju "u hodu".
Ne treba im "tehničko osavremenjivanje", šta god to trebalo da znači, već im treba iskustvo i reference koje koje država 90tih nije mogla, a 2000tih nije želela da im pruži.
A na ovome projektu mogu samo da vide kako stvari ne treba da se rade. Zato su i organizovali posetu studenata GF sa smera za menadžment, a ne smera za konstrukcije :) ....nezgodna pitanja :)
Jedno je to što se po forumima ljudi oduševljavaju (wow, super, odlično, sviđa mi se), vi ne shvatate koliko su ljudi iz struke, što znači - van raznih internet foruma, zgroženi celim ovim poslom.
Posto su most uradili stranci (i stranci ga jednim delom finansiraju), projektovan je po Eurokodu. Srbija ce takodje morati da prihvati te propise i zvanicno u narednih par godina, sto je dobra stvar jer Eurokod je zaista dobar propis. Takodje, nasi propisi su stari po 20 i vise godina i njihov prestanak vaznosti je dobar pomak za gradjevinsku struku u Srbiji.

Imati planove i proracune jednog velikog mosta koji je zaista izazov projekovati je veoma vazno. Na primer, nasi udzbenici na fakultetu daju kao primere Gazelu, Brankov, Zeleznicki... i bilo bi lepo da u buducnosti studenti uce i o mostu na Adi. Na kraju krajeva, zasto da uce na primerima mostova koji su izgradjeni pre 30-50 godina kada mogu da uce na primeru koji je izgradjen sada, po savremenim propisima. Na taj nacin, iako nisu radili na projektu barem mogu da steknu znanje kako sutra da projektuju buduce mostove.

Design-Build je izuzetno iskustvo za svakog iznenjera, izazov i uzivanje. Ne postoji vece zadovljstvo od projektovanja konstrukcije koja se istog trenutka i gradi, umesto projektovanja i onda cekanja po par godina, ako se i doceka da se projekat izgradi... a onda jos gore, posto si projektovao nesto tako davno, onda ti sve promene jer su se i okolnosti i uslovi promenili. A sto se samog projektovanja tice i jedan i drugi sistem su manje vise isti (sa tehnicke strane). U oba slucaja ni jedan deo konstrukcije ne moze da se izgradi pre nego sto su planovi uradjeni, provereni i odobreni. Ono sto je potrebno jeste izuzetan integritet, poznavanje struke, inteligencija i iskustvo inzinjera jer nema vremena ni mesta za greske.

Kao neka vrsta zakljucka, kako god da je ovaj most projektovan (DB ili tradicionalno), sa tehnicke strane bi bilo izuzetno iskustvo raditi na njemu. Kao arhitektonsko delo je neverovatan uspeh jer definitivno nikoga ne ostavlja ravnodusnim (pozitivno ili negativno), mada im je mozda jedini promasaj sto nemaju restoran na vrhu sa rezervisanim stolom za beogradske Guy de Maupassant-e :)
 
Garlekin, ali...kao što znaš, Sava je u Beogradu već premošćena, nekoliko puta.
Nema izazova, osim, ako neko baš nema interes da se gradi nešto ogromno, neracionalno, neodgovarajuće, kao da je u pitanju most preko klisure ili morskog tesnaca, a ne preko jedne jako plitke i toliko puta premošćene reke.
Pričaš kao da ovde već nisu građeni mostovi sa kosim kablovima, kao da Hajdin nije ostavio nekoliko izvedenih, prilično racionalnih.

A šta je ovo - jedan ogroman stub, uvećan za kozmetički špic, ranjiv, a reka plitka....a sve to košta, kao sa smo neka bogata zemlja, kao da nam ne trebaju životna rešenja koliko za juče, a ne sanjarska za sutra.
Gledam skice, gledam kako raste, uočio sam nekoliko ranjivih preseka koje neko zlonameran može da jako lako da zloupotrebi i onseposobi most. Ne želim da se to desi, ali ne mogu da poverujem da nikoga nije briga za takve stvari?!?!

Šta može iz ovoga da se nauči?
Jedino - da se ovo više nikad ne ponovi.
A zadovoljstvo o kojem pričaš je prepušteno strancima...

Nemamo mi od ovoga ništa, stranci su nas prešli kao domoroce kojima su uvaljivali blještave đinđuve.


U poslednjem pasusu si napisao da je šteta što nema restorana na vrhu.
Valjda ti je jasno da bi to onda bio jedan potpuno drugačiji stub i potpuno drugačiji most?
 
Vrh