Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Da li je neko snimio danas emitovanu emisiju na Studiju B pod nazivom "Most preko Ade – simbol Beograda". Priča je nebitna jer ništa novo nije rečeno, ali je zato bilo zanimljivih uglova snimanja i jedna mnogo dobra animacija mosta koja do sada nije puštana.
 
Zdravo svima.
Evo danas sam video ovu temu i pregledao sam na brzaka svih 80 strana.

Po mom misljenju most je pun pogodak jer definitivno nikoga ne ostavlja ravnodusnim...

Interesuje me od svih ljudi koji su na ovoj temi, da li ima gradjevinaca, da li ima nekoga ko radi na ovom projektu, ili nekoga ko zna nesto o tome kako je izgradjen projekat, ko je radio proracune... da li je neko video planove mosta?

Nekako mi cudno zvuci da su bas svi na ovom forumu vecinom gledaoci sa strane.
 
Dobrodošao.

Projekat, proračuni i planovi su još uvek u izradi, na njemu rade stranci.
Mislim da su ti ljudi previše zauzeti da bi imali vremena za pisanje po forumima.
 
Evo nekih fotki od nedelje, 24.01.2010.

2lu2as9.jpg


14b4t5.jpg


2rhsq46.jpg


30cmyxt.jpg


15yisdh.jpg


b88lmq.jpg


2yjuclu.jpg


1z39sm8.jpg
 
Evo vam jedna slika pilona forumasa bojan9 sa ssc, sa sve ljudovima pa procenite :D

2637pjn.jpg
 
Pa nema šta da se procenjuje, ako je pilon prošle nedelje došao do tačke od 22 metra nije još mogao da prebaci 30.
 
На основу
Завршетком источне и западне ножице 5. сегмента 14. јануара 2010., пилон моста на шпицу Аде Циганлије достигао је висину од 22м,
и

Висина сегмената варира између 4м и 5м.
и чињенице да је од ове вести порастао за један сегмент, простом математиком се да закључити да је тренутно висина пилона између 26 и 27 метара :)


Едит: Шмекси био бржи :)
 
relja":2opy3byc je napisao(la):
Dobrodošao.

Projekat, proračuni i planovi su još uvek u izradi, na njemu rade stranci.
Mislim da su ti ljudi previše zauzeti da bi imali vremena za pisanje po forumima.
Posto se pilon i prelaz vec rade, gotovi su i projekti, dok su i kablovi verovatno na 95%.

Bilo bi interesantno saznati da li ce na primer grad dobiti kopiju planova i proracuna tako da iako nasi inzenjeri nisu radili projekat mogu da dobiju uvid u to kako je most uradjen i na taj nacin pomalo tehnicki osavremene.
 
Мало касне вести са званичног сајта, ал' имају техничких детаља па су и даље занимљиве :)

"www.savabridge.com"":3dsa104j je napisao(la):
Друго нагуравање сегмената задњег распона моста

У суботу 16. јануара извршено је нагуравање сегмената Б1, Б2, Б3 и Б4 задњег распона укупне дужине 59,75m и челичног кљуна дужине 27m. Овим потискивањем од 18m премостио се распон између сталног стуба 7 и помоћног стуба ХС7 у Чукаричком заливу. За нагуравање до сада изведене конструкције моста тешке 3500t, коришћен је хидраулични уређај за нагуравање који је инсталиран на главу стуба 7. Након овог нагурувања настављају се радови на сегментима Б3, Б4 и новом сегменту Б5 како би се омогућило даље лансирање конструкције моста. Сегменти Б1 и Б2 су већ завршени, на сегменту Б3 је избетонирана доња плоча и сандучасти носач, док је на сегменту Б4 избетонирана доња плоча. У току је постављање арматуре за сегмент Б5.
news12.jpg
 
galerkin":1es5r92n je napisao(la):
Bilo bi interesantno saznati da li ce na primer grad dobiti kopiju planova i proracuna tako da iako nasi inzenjeri nisu radili projekat mogu da dobiju uvid u to kako je most uradjen i na taj nacin pomalo tehnicki osavremene.
Da li je to tvoja pretpostavka, ili imaš kontakte sa projektantima?


Sprski inženjeri se neće "pomalo tehnički osavremeniti" gledajući u tuđe gotove crteže, planove i proračune. Pogotovo ne one koje se projektuju "u hodu".
Ne treba im "tehničko osavremenjivanje", šta god to trebalo da znači, već im treba iskustvo i reference koje koje država 90tih nije mogla, a 2000tih nije želela da im pruži.
A na ovome projektu mogu samo da vide kako stvari ne treba da se rade. Zato su i organizovali posetu studenata GF sa smera za menadžment, a ne smera za konstrukcije :) ....nezgodna pitanja :)
Jedno je to što se po forumima ljudi oduševljavaju (wow, super, odlično, sviđa mi se), vi ne shvatate koliko su ljudi iz struke, što znači - van raznih internet foruma, zgroženi celim ovim poslom.
 
relja":2h7vs1av je napisao(la):
Jedno je to što se po forumima ljudi oduševljavaju (wow, super, odlično, sviđa mi se), vi ne shvatate koliko su ljudi iz struke, što znači - van raznih internet foruma, zgroženi celim ovim poslom.
Zgrozeni nacinom na koji se radi,ja sam ranije pricao da mi se ne svidja lokacija mosta izgled sa pilonom,cena....da je bolje tri grede preko save i dunava nego jedan simbol. Ali kada je pocelo da se radi odustao sam od toga.

Usvojena je idejna skica i od oka utrdjena cena...(bez kompletnog projekta ne moze da se uradi predmer i predracun...) i onda svi gledamo kako oni dizu stubove...koji su lepi i skupi...a i dalje se ne zna kako ce da se sve to poveze sa ostatkom grada.

Project&build takvu formulaciju moze da usvoji samo ekonomista,gradjevinci drugacije gledaju na celu tu pricu.

Kao kada uzmes komad artije i nacrtas osnovu kuce,das miletu da zida i kada krenes sa spratom onda se uhvatis za glavu kada ne mozes da proteras dimljak do krova zbog nosece grede....

* Glavni projekat - Glavni projekta u ime investitora radi odgovorni projektant, a njegovu usklađenost sa urbanističkim planom proverava spoljna kontrola.
* Građevinska dozvola - Ako je glavni projekat u skladu sa parametrima u lokacijskoj dozvoli, nadležna služba ima rok od osam dana da ga odobri.

A ako nemas glavni projekat onda samo project&build....
 
miki00":2d2gch32 je napisao(la):
relja":2d2gch32 je napisao(la):
Jedno je to što se po forumima ljudi oduševljavaju (wow, super, odlično, sviđa mi se), vi ne shvatate koliko su ljudi iz struke, što znači - van raznih internet foruma, zgroženi celim ovim poslom.
Zgrozeni nacinom na koji se radi,ja sam ranije pricao da mi se ne svidja lokacija mosta izgled sa pilonom,cena....da je bolje tri grede preko save i dunava nego jedan simbol. Ali kada je pocelo da se radi odustao sam od toga.

Usvojena je idejna skica i od oka utrdjena cena...(bez kompletnog projekta ne moze da se uradi predmer i predracun...) i onda svi gledamo kako oni dizu stubove...koji su lepi i skupi...a i dalje se ne zna kako ce da se sve to poveze sa ostatkom grada.

Project&build takvu formulaciju moze da usvoji samo ekonomista,gradjevinci drugacije gledaju na celu tu pricu.

Kao kada uzmes komad artije i nacrtas osnovu kuce,das miletu da zida i kada krenes sa spratom onda se uhvatis za glavu kada ne mozes da proteras dimljak do krova zbog nosece grede....

* Glavni projekat - Glavni projekta u ime investitora radi odgovorni projektant, a njegovu usklađenost sa urbanističkim planom proverava spoljna kontrola.
* Građevinska dozvola - Ako je glavni projekat u skladu sa parametrima u lokacijskoj dozvoli, nadležna služba ima rok od osam dana da ga odobri.

A ako nemas glavni projekat onda samo project&build....
То је поента. Наравно да је било боље саградити три моста за исте паре, поготову кад нам треба за јуче 5 мостова, али не, симбол... :rolleyes: Онда промене пројекат и од брзе саобраћајнице направе још једну градску улицу... Као што рекох, неко треба због све ове зајебанције да одговара. Али хајде да сачекамо како ће се епопеја око прилаза мосту завршити.
 
miki00":18ob571w je napisao(la):
Project&build takvu formulaciju moze da usvoji samo ekonomista,gradjevinci drugacije gledaju na celu tu pricu.
Nemojmo lupati, FIDIC je udruženje inženjera i ma šta god se kod nas govorilo o ovoj vrsti izgranje činjenica je da se danas ugovori u svetu mahom ugovaraju po smernicama FIDIC-a.

Recimo da postoje tri glavne knjige FIDIC-a (mada ih ima više) koje definišu uslove:

Crvena knjiga: Ugovore za građevinske i tehničke radove po projektu Investitora

Žuta knjiga: Ugovore za elektro i mašinske radove koje izvodi i projektuje izvođač u skladu sa zahtevima Investitora

Narandžasta knjiga: Ugovore za projektovanje - izgradnju po sistemu "ključ u ruke", odnosno za isporuku potpuno opremljenih objekata koji su spremni za eksploataciju

Niko ovde nije izmislio niti će da izmišlja toplu vodu po pitanju projekta i nemojmo zaboraviti da idejni projekat postoji i da se po osnovu njega rade sve dalje razrade (pošto glavni projekat ne postoji, jeste čudno, ali moguće). Mislim da ljude malo bezrazložno hvata paranoja po pitanju ovog načina gradnje jer nisu navikli na njega, ali to ne mora nužno da znači da je on loš.
 
Ne pricam o ugovorima.... ko je to pomenuo. Fidic nisam pomenuo..pominjem project&build :)

Idejni projekat-----samo mu ime kaze. nije dovoljno razradjen. Nema puno usaglasenosti. Ovo sto su oni uradili je uvreda za svakog ko se bavi projektovanjem.

Za svaki drugi projekat osim ovog je potrerbno nabaviti razne saglasnosti pa tek onda predati glavni gradjevinski projekat za koji je izvrsena tehnicka kontrola i tek tada se dobija gradjevinska dozvola. Tako je po zakonu.

Oni su doneli ukaze kojim se sve to preskace i direktno iz idejnog skace na gradjevinsku dozvolu i poceti su radovi. Znaci preskocili su zakon kako bi brze usli u proceduru. A taj zakon postoji kako bi se eventualno uklonili svi nedostaci projekta,da se proveri predmer,statika.... :dil:

idejni projekat postoji i da se po osnovu njega rade sve dalje razrade (pošto glavni projekat ne postoji, jeste čudno, ali moguće). - Ovo se po zakonu naziva nedozvoljena gradnja :)

Ajde probajte da dobijete dozvolu za gradnju bilo cega na osnovu idejnog projekta.... :) po zakonu Srbije to nije moguce...osim kada su simboli u pitanju. :kafa:
 
Wile E. Coyote":1zx4tyk2 je napisao(la):
miki00":1zx4tyk2 je napisao(la):
relja":1zx4tyk2 je napisao(la):
Jedno je to što se po forumima ljudi oduševljavaju (wow, super, odlično, sviđa mi se), vi ne shvatate koliko su ljudi iz struke, što znači - van raznih internet foruma, zgroženi celim ovim poslom.
Zgrozeni nacinom na koji se radi,ja sam ranije pricao da mi se ne svidja lokacija mosta izgled sa pilonom,cena....da je bolje tri grede preko save i dunava nego jedan simbol. Ali kada je pocelo da se radi odustao sam od toga.

Usvojena je idejna skica i od oka utrdjena cena...(bez kompletnog projekta ne moze da se uradi predmer i predracun...) i onda svi gledamo kako oni dizu stubove...koji su lepi i skupi...a i dalje se ne zna kako ce da se sve to poveze sa ostatkom grada.

Project&build takvu formulaciju moze da usvoji samo ekonomista,gradjevinci drugacije gledaju na celu tu pricu.

Kao kada uzmes komad artije i nacrtas osnovu kuce,das miletu da zida i kada krenes sa spratom onda se uhvatis za glavu kada ne mozes da proteras dimljak do krova zbog nosece grede....

* Glavni projekat - Glavni projekta u ime investitora radi odgovorni projektant, a njegovu usklađenost sa urbanističkim planom proverava spoljna kontrola.
* Građevinska dozvola - Ako je glavni projekat u skladu sa parametrima u lokacijskoj dozvoli, nadležna služba ima rok od osam dana da ga odobri.

A ako nemas glavni projekat onda samo project&build....
То је поента. Наравно да је било боље саградити три моста за исте паре, поготову кад нам треба за јуче 5 мостова, али не, симбол... :rolleyes: Онда промене пројекат и од брзе саобраћајнице направе још једну градску улицу... Као што рекох, неко треба због све ове зајебанције да одговара. Али хајде да сачекамо како ће се епопеја око прилаза мосту завршити.
E ja se sa ovim ne slažem, jer smatram da je za iste pare bilo moguće napraviti samo jedan jednostavniji most i da preostane 20,40 miliona Eura. Prosto ne može ni 2 ni 3 mosta.
 
Па добро, ако грешимо ми који то тврдимо, свакако је могло да преостане пара да се, например, сагради УМП на Новом Београду, или бар део њега.
 
Pa sad... ako se pogledaju predračuni za novi most kod Beške, za Zemun - Borča + 20 km puta....
OK, ti mostovi nemaju 2 X 3 trake i tramvaj, ali šiju ovaj kod Ade u svim ostalim dimenzijama.
Ugrubo, da je dva kom moglo, moglo je. Treba imati u vidu i to što se cena ovoga na Adi u stvari - i ne zna. Frljaju se ciframa bez ikakve odgovornosti, a project&build samo dodatno zamagljuje priču.
 
Ja i dalje ne verujem da je za 55 miliona Eura moguće napraviti most preko špica Ade, sa istim kapacitetom. Mislim da ne može ispod 70, a to nas dovodi do relativno male razlike u ceni, koju ja apsolutno opravdavam, i nikad ne bih prežalio da dobijemo neko grdilo, čisto da bismo premostili Savu. Zaslužili smo bar nešto da izgradimo kako valja.
 
Vrh