Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":3bpuopy8 je napisao(la):
Pitanje ne da nije glupo, već navodi na dalje razmišljanje:

Na vrhu betonskog stuba će se montirati čelični špic (čija je funkcija - šta??? - pogledati slike drugih visećih mostova, pažnju posvetiti prescima stubova iznad uklječtenja najvišeg kabla).

Čelik je boje čelika, beton je boje betona. Ako se ceo pilon ne bude farbao jednu boju, prirodno, videće se razlika.
Finalni premaz ne bi smeo da se razlikuje na betonskom i na čeličnom delu. Srećno u tome.
А тек што твој пост наводи на размишљање: тотално сам заборавио на тај челични врх. Стварно, која му је сврха?

Што се тиче боје, не бринем се. Више се бринем како ће завршити новобеоградску страну, и моста, и УМП.
 
Koliko se ja sećam, u prvobitno predloženom rešenju (onom sa betonskim rasponom) taj špic je trebao da bude od staklenih vlakana (tj kompozita).
Na prikazanim presecima pilona, nisam video nešto bitno unutar konstrukcije "špica". Uklještenja svih kablova ("sidrišta" ... anchors) su u betonskom delu. Kada bih primenio zakržljala znanja iz Otpornosti materijala (a davno je to bilo :) ) ne znam šta bih našao - kada bi se gledao presek pilona od vrha pa na dole, ne vidim ni jedno opterećenje, sem sopstvene težine i otpora vazduha, do betonskog ("pravog" pilona) i najvišeg "sidrišta". Gledao sam fotografije drugih visećih mostova, jako mali broj ima stubove koji su nešto značano viši od najvišeg "sidrišta".
Imaćemo most sa "ukrasnim" šiljkom od 25m.
 
Ali zasto pitate..pa to je simbol Beograda,nece valjda da ostave da stoji na nepunih 180-neki metar...ovako ga nastave do 200m. :)

Jel mi se cini da smo vec pominjali da je resenje glupo.
 
I onda stave zastavu Srbije na taj 200ti m da se vidi sa avale kad kreteni nisu imali sluha da naprave vidikovac :kafa:
 
Ма какву заставу, кад смо већ код симбола, треба ставити слику улице Кнеза Милоша. :rolleyes:
 
@relja: pisalo je negde u samom idejnom projektu da je šiljak isključivo estetski... I da bi "simbolično dosegnuo do 200m"... :laugh:

@wile: jasno je da je Kneza Miloša vrlo interesantna turistima, ali i most će biti upadljiv, lep i pojavljivaće se na slikama i razglednicama => biće jedna od stvari koje će se pojavljivati kad se priča o beogradu, dakle biće jedan od "simbola Beograda". E, sad to što oni to uporno potenciraju, to je već druga stvar...
 
Wile E. Coyote":33yuk6cr je napisao(la):
Није ово много боља варијанта... Ево због чега. Замислите ситуацију у далекој будућности. Претпоставићемо да је УМП ипак завршен и да је обилазница, у пуном профилу или полупрофилу, функционална.

Човек са Новог Београда креће на Вождовац, Бањицу или негде у тај крај. Пошто, наравно, метро не постоји због ретардираног концепта који се развија стотинак година, иде колима. Пре него што седне у кола, размишља овако:

"Да ли да идем на УМП или Газелу? Ако идем на Газелу, ту је ограничење 80 км/ч, биће мало гужве на мосту, али нема семафора. Ако кренем на УМП, ту је ограничење 50 км/ч, па још на семафору код Цареве ћуприје је вечито гужва за скретање у тунел. Идем ја онда Газелом!"
Stoji ovo što si ti naveo, ali ajde sada da gledamo iz situacije nekoga ko živi u južnim krajevima (Čukarica, kako tako Rakovica i donekle Savski venac) jer realno njima će ovaj most i UMP najviše značiti. Mogućnost odlaska na Novi Beograd bez prolaska kroz Radničku ili Vojvode Mišića i smaranja na Mostaru je veliki dobitak za taj deo grada (jer je to sigurno duži put čak i sa semaforizovanom raskrsnicom) koji je u trenutnoj situaciji u potpunosti odsečen od ostatka Beograda.

Ti kažeš da zamislimo tu situaciju da je obilaznica završena. OK, odmah elimišemo dobar deo teretnog saobraćaja sa Gazele, pošto je izgrađen most kod Ade možemo da eliminišemo i skoro sav saobraćaj koji dolazi iz pravca opština Čukarica, Rakovica i Savski venac. Moraš priznati da će to učiniti Gazelu dosta prohodnijom i čak i da ta raskrsnica nije semaforizovana sumnjam da bi je svi ljudi iz savskog dela NBG-a koristili jer je ta trasa opet duža nego da dođeš autoputem na Voždovac.

Znači ta varijanta NBG - Voždovac baš i ne stoji, ali zato stoji da semaforizovana raskrsnica ne prija baš ljudima koji hoće sa Čukarica na Voždovac i obrnut smer. Slažem se da je debilno što će postojati (ali i dalje nisam načisto sa tim šta je konačno rešenje tog dela UMP-a) semafori na trasi UMP-a, tako da nemoj pogrešno da me razumeš.

Kada se izgradi čitava trasa UMP-a i dalje će glavni korisnici mosta biti ljudi koji gravitiraju ili dolaze iz 3 gore pomenute opštine, ali će zato ljudima koji dolaze iz severnih krajeva grada dosta značiti ostatak trase UMP-a koji će ih bez problema dovesti do autoputa i oni će odatle da nastave svoje putovanje ka NBG ili ka Nišu.

Nemam sad vremena da ulazim u detaljniju analizu, ali valjda razumeš šta sam hteo da kažem.
 
Михаило":3r5y2amv je napisao(la):
@wile: jasno je da je Kneza Miloša vrlo interesantna turistima, ali i most će biti upadljiv, lep i pojavljivaće se na slikama i razglednicama => biće jedna od stvari koje će se pojavljivati kad se priča o beogradu, dakle biće jedan od "simbola Beograda". E, sad to što oni to uporno potenciraju, to je već druga stvar...
То што потенцирају је управо то што ме и нервира, јер знаш ко ће да види мост? Онај ко иде у том правцу, значи, странцима ће једино бити видљив ако иду на Аду, јер се у Београд неће улазити УМП-ом. ;)

Симболи су оно о чему други причају, а не о чему ми причамо. Разговарао сам са странцима који су долазили у Београд, и знате о чему су једино причали? Калемегдан и Скадарлија, а од грађевина Ушће, Рудо (веровали или не!) и Генекс.Чак ни Храм нису помињали! Сад, врло могуће је да ће пилон моста да штрчи толико да ће се видети и са уласка аутопутем у град, али нисам баш нешто сигуран да ће тако танак бити много упадљив. Ипак је најбоље да сачекамо да се заврши, па ћемо сазнати из прве руке. :cool:

shmeksi":3r5y2amv je napisao(la):
Mogućnost odlaska na Novi Beograd bez prolaska kroz Radničku ili Vojvode Mišića i smaranja na Mostaru je veliki dobitak za taj deo grada (jer je to sigurno duži put čak i sa semaforizovanom raskrsnicom) koji je u trenutnoj situaciji u potpunosti odsečen od ostatka Beograda.
Апсолутно се слажем са тобом, растерећењу Газеле се и надамо са изградњом обилазнице, само ми ово није јасно. Неће се смарати у Радничкој, Војводе Мишића или на Мостару, али ће се смарати на семафору на улазу у тунел. Дај Боже да грешим, али мени тај семафор не слути на добро. Не знам како ће се убрзати путовање ако сама саобраћајница није брза. Та раскрсница ће, сигуран сам, бити уско грло УМП-а.
 
Sto se tice vidljivosti pilona bice fenomenalna,ako ne u dan makar nocu usled osvetljenja,gledah preko goole eartha i ispostavi se da jedna zgrada na vracaru koja mi smeta da vidim hram svetog save takodje mi zaklanja i buduci pilon.Google earth valjda ne laze :(

Evo kako ce izgledati pogled sa mog prozora - te zgrade na vracaru mi zaklanjaju pogled,inace od pilona sam oko 6.5 km!
2lcmkbm.jpg


A evo pogleda sa kalemgdana kod pobednika u zoru.Mislim da ce se baaaas dobro videti :vops:
b5qovc.jpg


Sve stoji sto kazete,jedino me plasi taj prokleti semafor.

:|
 
Wile E. Coyote":3dundl0p je napisao(la):
Апсолутно се слажем са тобом, растерећењу Газеле се и надамо са изградњом обилазнице, само ми ово није јасно. Неће се смарати у Радничкој, Војводе Мишића или на Мостару, али ће се смарати на семафору на улазу у тунел. Дај Боже да грешим, али мени тај семафор не слути на добро. Не знам како ће се убрзати путовање ако сама саобраћајница није брза. Та раскрсница ће, сигуран сам, бити уско грло УМП-а.
Sad se tačno ne sećam, ali neka neko prebroji koliko ima semafora od raskrsnice Paštroviće i Radničke ili od raskrsnice Požeške i Paštrovićeve do penjanja na Gazelu/autoput. Mislim da bi svako tu morao da prođe kroz 4 semafora, a kada to uporedimo sa jednim ispred tunela onda ipak deluje da je taj prolazak brži.

Meni je čitava ta priča oko prilaza mostu konfuzna i dalje ne znam šta kuda i kako prolazi.
 
PREGOVORI JUGOSLOVENSKOG REČNOG BRODARSTVA I GRADA
Radnici do daljnjeg obustavili protest

M. K. | 22. 01. 2010. - 09:26h | Komentara: 0
Radnici Jugoslovenskog rečnog brodarstva (JRB) kažu da će nastaviti sa blokadom rečnog saobraćaja na Savi, pa čak i proširiti blokadu i na plovne puteve na Dunavu, ukoliko Grad ne isplati odštetu za planirano rušenje „Brodoremonta“ (postrojenja JRB) koje je neophodno zbog izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Međutim, oni ističu da će proteste trenutno obustaviti dok se ne završe pregovori sa Gradom koji su počeli juče.

Milan Vidaković, član Upravnog odbora JRB kaže za „Blic“ da je na sastanku sa gradonačelnikom Draganom Đilasom dogovoreno da se pregovori nastave, kao i da postoje „ohrabrujuće informacije da će doći do kompromisnog rešenja koje će zadovoljiti obe strane“.
- Kako nam je prenelo rukovodstvo, konkretno o cifri od 4,5 miliona evra nije se razgovaralo. Predmet razgovora neće biti samo objekti koji treba da se ruše, već i zemljište na kojem se oni nalaze - kaže Vidaković.
Predstavnici sindikata ističu da je nezavisni revizor vrednost imovine koja treba da bude porušena procenio na 4,5 miliona evra, kao i da su pregovori o obeštećenju koje su vodili JRB, Grad i firma EDDSG prvoplasirana na tenderu za kupovinu JRB, a u vlasništvu Zorana Drakulića, prekinuti iz radnicima nepoznatih razloga. Kako navode, kasnije je za obeštećenje ponuđeno oko 1,3 miliona evra, čemu se radnici protive. JRB je u procesu privatizacije, a ugovor o prodaji ovog preduzeća Drakulićevoj firmi je zaključen prošle godine. Zbog ekonomske krize, rok za uplatu prve rate odložen je do 29. januara.
Predstavnici sindikata ističu da radnici nisu protiv izgradnje mosta, već da samo žele da sačuvaju svoja radna mesta, koja bi, kako kažu, izgubili rušenjem „Brodoremonta“.
- Tražimo da se JRB i Grad dogovore o odšteti, jer ukoliko budući kupac bude odustao od kupovine, vrednost preduzeća bi bila umanjena, a tako i vrednost akcija. U „Brodoremontu“ radi 150 ljudi. Rušenjem postrojenja pre nego što se završi privatizacija, a Grad budućim vlasnicima nadoknadi štetu, radnici bi mogli da ostanu bez posla i ikakvog socijalnog programa - kažu predstavnici sindikata JRB.
Radnici JRB-a su pre četiri dana, po drugi put, sprečili rušenje objekata „Brodoremonta“, a pre dva dana sa baržama su blokirali Savu kod Brankovog mosta.
U „Glutinu“ prekinuli štrajk glađu
Radnici Veterinarske ustanove „Glutin“ prekinuli su sinoć štrajk glađu, ali nisu napuštali fabrički krug. Oni bi danas trebalo da dobiju predlog sporazuma Ministarstvu poljoprivrede o njihovim zahtevima. Ukoliko ne budu zadovoljni, kako kažu, nastaviće sa štrajkom glađu. Radnici od Ministarstva poljoprivrede traže pokretanje proizvodnje, kao i isplatu 49 ličnih dohodaka i povezivanje radnog staža.
 
shmeksi":iul139jr je napisao(la):
Sad se tačno ne sećam, ali neka neko prebroji koliko ima semafora od raskrsnice Paštroviće i Radničke ili od raskrsnice Požeške i Paštrovićeve do penjanja na Gazelu/autoput. Mislim da bi svako tu morao da prođe kroz 4 semafora, a kada to uporedimo sa jednim ispred tunela onda ipak deluje da je taj prolazak brži.
Једним, али вредним :( Као што рекох, надам се да грешим, али нисам сигуран.
shmeksi":iul139jr je napisao(la):
Meni je čitava ta priča oko prilaza mostu konfuzna i dalje ne znam šta kuda i kako prolazi.
Ово ти је рендер са овог :) сајта
090726-HJC-03.jpg

Крајње сулудо да није направљена нормална петља, ако се узме у обзир да има гомила издигнутог коловоза и овде.
 
Znam za sve te rendere, ali je pre par meseci ispalo da je to sve bilo kao nešto idejno i raspisani su neki novi konkursi koji su čak i završeni, ali mi nigde ne vidosmo od strane beolanda šta je konačno i zvanično usvojeno tj. šta će se graditi.

Sećate se da je na forumu jedan od učesnika ostavio svoje rešenje koje je učestvovalo na konkursu, samo sad ne znam za koju petlju beše tačno. Uglavnom on je rekao da su Slovenci pobedili na tom konkursu, ali još uvek se nigde zvanično ne prikazuju ta rešenja.
 
Мислим да је била у питању петља са БВМ, ако се не варам, била је без семафора, а усвојена је са семафорима. Што се тиче ове збрке код Цареве ћуприје, већ се гради, тако да претпостављам да је ипак у питању ово са рендера. Нека ме неко исправи ако грешим.
 
Što se tiče modela u Google Earthu, upoređivao sam visine Novog železničkog i mosta preko Ade.

Stubovi Novog železničkog su 52m (wikipedia), ovaj je 200, a gledano sa istog rastojanja u Google Earth se vidi da model ovoga na Adi nije 3.8 puta viši od NŽM.

Jedan, ili oba modela, su pogrešni.
 
Most preko ade sam ja radio, po merama iz idejnog projekta, koje se mogu naći negde pri početku ove dugačke teme, tako da je urađen vrlo vrlo precizno ;)
Novi železnički most je radio Zexland, i verujem da ga je i on precizno uradio, tako da je u pitanju verovatno optička varka usled perspektive :kafa:
 
Nece toliko daviti taj semafor. Imamo slicnu stvar na brankovom mostu. A njega prelazi 120 000 kola dnevno :laugh:

Moglo je i bolje da se uredi. Ali nikada vise necemo imati most funkcionalan kao gazela :) Takvi prilazni putevi su zakon.
 
Ali vecina saobracaja na brankovom ide pravo a ne u tunel levo(kada ga izgrade)
 
Михаило":2d1d21cg je napisao(la):
Most preko ade sam ja radio, po merama iz idejnog projekta, koje se mogu naći negde pri početku ove dugačke teme, tako da je urađen vrlo vrlo precizno ;)
Novi železnički most je radio Zexland, i verujem da ga je i on precizno uradio, tako da je u pitanju verovatno optička varka usled perspektive :kafa:
Super odradjen posao, ne želim da ovo shvatiš kao kritikovanje, samo, ja sam baš tražio na GE tačku od koje su stub na Adi i jedan od stubova NŽM jednako udaljeni. Odakle god da sam gledao, deluje da proporcija ova dva objekta u GE nije prava.

I da, optička varka može da de desi samo u prirodi, ne i u digitalnom svetu, zar ne? :p
 
na google earth stoji 3d Delta Tower a ne postoji, a Avalski toranj 3d je neko uklonio sa google earth a toranj postoji :bash:
 
Delta tower stoji da bi zainteresovao investitore,dok ne znam zasto sklonise avalski,ne videh zadnjih pola god
 
miki00":2t9gi5pf je napisao(la):
Nece toliko daviti taj semafor. Imamo slicnu stvar na brankovom mostu. A njega prelazi 120 000 kola dnevno :laugh:

Moglo je i bolje da se uredi. Ali nikada vise necemo imati most funkcionalan kao gazela :) Takvi prilazni putevi su zakon.
Вучко ти је све рекао. Није могло, него је морало боље да се уреди. Требало је да извуку позитивна искуства са Газелом.

Уосталом, баш због семафора: да ли си у шпицу ишао из Земуна ка Београду (иза СИВ-а)? Таква, ако не и гора, ситуација ће бити на семафору на улазу у тунел.
 
Vrh